İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Astronomi Öğrenme Ortamlarını Zenginleştirmeye Yönelik Bir Uygulama: Star Walk 2

Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 2, 248 - 284, 31.12.2021
https://doi.org/10.52911/itall.1026242

Öz

Astronomi bilimi son yıllarda okullarda yürütülen derslerin ötesine geçmiş, insanların bireysel merakları doğrultusunda yeni deneyimlerle destekledikleri bir öğrenme alanı haline gelmiştir. Bu durum astronomi öğrenme yollarının teknoloji desteği ile çeşitlenmesinin ve ilgi görmesinin de önünü açmıştır. Son yıllarda eğitim dahil birçok alanda örneklerini gördüğümüz Artırılmış Gerçeklik (AG) uygulamaları astronomi öğrenme sürecinde de aktif olarak kullanılmaktadır. Star Walk 2 de bu AG uygulamalarından birisidir. Bireylerin gökyüzü gözlemi yaparken gerçek zamanlı görüntü ve bilgi akışı elde etmesini sağlayan bu uygulama her yaştan bireyin astronomi öğrenmesini destekleyecek özellikler içermektedir. Ancak bu tarz uygulamaların bireyler tarafından tercih edilmesinde önemli etkileri olan unsurlar uygulamanın dil tercihleri, kullanım kolaylığı ve erişilebilirliğidir. Star Walk 2 uygulaması erişilebilirlik ve kullanım kolaylığı bakımından kullanıcıların ihtiyaçlarına cevap verebilen bir uygulama olmakla birlikte detaylı bir rehber ve Türkçe dil seçeneğini içermemektedir. Bu durum özellikle öncelikli dil tercihi Türkçe olan kullanıcıların uygulamadan yeterince etkin şekilde faydalanmasına engel olabilmektedir. Bu kapsamda çalışmanın amacı öğrenciler, öğretmenler ve diğer bireysel öğrenenler için Star Walk 2 uygulamasının kullanımına dair detaylı bir Türkçe rehber sunmaktır. Çalışma kapsamında araştırmacılar uygulamanın tüm özelliklerini kullanmış, uygulama ile yapılabilecek gözlemleri incelemişlerdir. Uygulamanın ücretli ve ücretsiz versiyonlarını ayrı ayrı inceleyerek detaylı bir rehber hazırlamışlardır. Hazırlanan görsel destekli rehber yoluyla kullanıcıların uygulamanın özelliklerini etkili bir şekilde kullanmalarını sağlamak ve astronomi öğrenme süreçlerini kolaylaştırmak hedeflenmiştir. Ayrıca dil seçeneklerinden kaynaklı olarak uygulamayı kullanamayan kullanıcılara da Türkçe kullanım rehberi desteği sağlanması planlanmıştır. Çalışmada sunulan rehber ve uygulamaya dair gözlem detay bilgilerinin gerek öğrenci ve öğretmenler gerekse bireysel kullanıcılar için faydalı bir kaynak olacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Aktamış, H., & Arıcı, V. (2013). Sanal gerçeklik programlarının astronomi konularının öğretiminde kullanılmasının akademik başarı ve kalıcılığa etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 58-70.
  • Buluş Kırıkkaya, E., & Şentürk, M. (2018). Güneş Sistemi ve Ötesi Ünitesinde Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi Kullanılmasının Öğrenci Akademik Başarısına Etkisi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(1), 181-189.
  • Cardinot, A. (2019). Game-Based Learning to Engage Students With Physics and Astronomy Using a Board Game. International Journal of Game-Based Learning, 9(1), 42-57.
  • Chen, C.-C., & Lin, P.-H. (2016). Development and evaluation of a context-aware ubiquitous learning environment for astronomy education. Interactive Learning Environments, 24(3), 644-661.
  • Danaia, L., McKinnon, D. H., & Fitzgerald, M. (2017). Ideal pictures and actual perspectives of junior secondary school science: comparisons drawn from Australian students in an astronomy education programme. Research in Science & Technological Education, 35(4), 445-460.
  • Eriksson, U. (2019). Disciplinary discernment: Reading the sky in astronomy education. Physical review physics education research, 15, 1-20.
  • Ezberci Çevik, E., Bozdemir Yüzbaşıoğlu, H., Candan Helvacı, S., & Kurnaz, M. A. (2020). The opinions of prospective science teachers about some basic astronomy concepts. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 49(2), 1025-1060.
  • Jones, M. G., Corin, E. N., Andre, T., Childers, G. M., & Stevens, V. (2017). Factors contributing to lifelong science learning: Amateur astronomers and birders. Journal of Research in Science Teaching, 54(3), 412-433.
  • Menezes, I. C., Ovigli, D. B., & Junior, P. C. (2018). The Relationship between Formal Education and Non‐Formal Education: A Descriptive and Analytical Review of the Publications about Astronomy Education in Journals and Events Related to Science Teaching in the Brazilian Context. Science Education International, 29(1), 11-19.
  • Pasachoff, J. M., Ros, R. M., & Pasachoff, N. (2008). Innovation in astronomy. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Patricio, J. M., Costa, M. C., Carrança, J. A., & Farropo, B. (2018). SolarSystemGo- An augmented reality based game with astronomical concepts. 13th Iberian Conference on Information Systems and Technologies.
  • Pompea, S., & Russo, P. (2020). The roles of astronomers in the astronomy education ecosystem: A research-based perspective. Annual Review of Astronomy and Astrophysics, 58, 313-361.
  • Ridlo, Z. R., Indrawati, Afafa, L., Bahri, S., Kamila, I., & Rusdianto. (2021). The effectiveness of research-based learning model of teaching integrated with computer simulation in astronomy course in improving student computational thinking skills. Journal of Physics: Conference Series, 1839, 1-13.
  • Sahin, D., & Yilmaz, R. M. (2020). The effect of Augmented Reality Technology on middle school students’ achievements and attitudes towards science education. Computers & Education, 144, 1-11.
  • Sarıoğlu, S. (2021). Artırılmış Gerçeklik Eğitiminin Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarına Yönelik Tutumlarına Etkisi. Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 4(1), 16-28.
  • Say, S., & Pan, V. (2017). The Effect of Instruction With Augmented Reality Astronomy Cards On 7th Grade Students’ Attitudes Towards Astronomy and Academic Achievement. The Turkish Online Journal of Educational Technology(Special Issue for INTE 2017), 295-301.
  • Türk, C., & Kalkan, H. (2017). Fiziksel modellerle astronomi öğretimine ilişkin öğrenci görüşleri. International Journal of Human Sciences, 14(4), 3853-3865.
  • Taşcan, M., & Ünal, İ. (2020). Fen bilgisi öğretmenlerine göre Ay'ın hareketleri ve evreleri ile Güneş, Dünya, Ay konularının öğretimi. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 6(2), 75-97.
  • Tanik Önal, N., & Önal, N. (2021). The effect of augmented reality on the astronomy achievement and interest level of gifted students. Education and Information Technologies, 26, 4573-4599.
  • Tian, K., Endo, M., Urata, M., Mouri, K., & Yasuda, T. (2014). Lunar observation support system using smartphone AR for astronomy education. International Journal of Interactive Mobile Technologies, 8(1), 32-39.
  • Trumper, R. (2006). Teaching future teachers basic astronomy concepts- Seasonal Changes- at a time of reform in science education. Journal of Research in Science Teaching, 43(9), 879-906.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Nail Şahin 0000-0001-8561-149X

Bekir Güler 0000-0002-5713-4347

Erken Görünüm Tarihi 25 Aralık 2021
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 20 Kasım 2021
Kabul Tarihi 31 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Şahin, N., & Güler, B. (2021). Astronomi Öğrenme Ortamlarını Zenginleştirmeye Yönelik Bir Uygulama: Star Walk 2. Instructional Technology and Lifelong Learning, 2(2), 248-284. https://doi.org/10.52911/itall.1026242