Astronomi bilimi son yıllarda okullarda yürütülen derslerin ötesine geçmiş, insanların bireysel merakları doğrultusunda yeni deneyimlerle destekledikleri bir öğrenme alanı haline gelmiştir. Bu durum astronomi öğrenme yollarının teknoloji desteği ile çeşitlenmesinin ve ilgi görmesinin de önünü açmıştır. Son yıllarda eğitim dahil birçok alanda örneklerini gördüğümüz Artırılmış Gerçeklik (AG) uygulamaları astronomi öğrenme sürecinde de aktif olarak kullanılmaktadır. Star Walk 2 de bu AG uygulamalarından birisidir. Bireylerin gökyüzü gözlemi yaparken gerçek zamanlı görüntü ve bilgi akışı elde etmesini sağlayan bu uygulama her yaştan bireyin astronomi öğrenmesini destekleyecek özellikler içermektedir. Ancak bu tarz uygulamaların bireyler tarafından tercih edilmesinde önemli etkileri olan unsurlar uygulamanın dil tercihleri, kullanım kolaylığı ve erişilebilirliğidir. Star Walk 2 uygulaması erişilebilirlik ve kullanım kolaylığı bakımından kullanıcıların ihtiyaçlarına cevap verebilen bir uygulama olmakla birlikte detaylı bir rehber ve Türkçe dil seçeneğini içermemektedir. Bu durum özellikle öncelikli dil tercihi Türkçe olan kullanıcıların uygulamadan yeterince etkin şekilde faydalanmasına engel olabilmektedir. Bu kapsamda çalışmanın amacı öğrenciler, öğretmenler ve diğer bireysel öğrenenler için Star Walk 2 uygulamasının kullanımına dair detaylı bir Türkçe rehber sunmaktır. Çalışma kapsamında araştırmacılar uygulamanın tüm özelliklerini kullanmış, uygulama ile yapılabilecek gözlemleri incelemişlerdir. Uygulamanın ücretli ve ücretsiz versiyonlarını ayrı ayrı inceleyerek detaylı bir rehber hazırlamışlardır. Hazırlanan görsel destekli rehber yoluyla kullanıcıların uygulamanın özelliklerini etkili bir şekilde kullanmalarını sağlamak ve astronomi öğrenme süreçlerini kolaylaştırmak hedeflenmiştir. Ayrıca dil seçeneklerinden kaynaklı olarak uygulamayı kullanamayan kullanıcılara da Türkçe kullanım rehberi desteği sağlanması planlanmıştır. Çalışmada sunulan rehber ve uygulamaya dair gözlem detay bilgilerinin gerek öğrenci ve öğretmenler gerekse bireysel kullanıcılar için faydalı bir kaynak olacağı düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 25, 2021 |
Publication Date | December 31, 2021 |
Submission Date | November 20, 2021 |
Acceptance Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 2 Issue: 2 |