Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

AN IN-DEPTH INTERVIEW ON THE IMPACT OF SUSTAINABILITY STRATEGIES ON DENIM BUSINESSES’ PRODUCT DEVELOPMENT AND PRICING STRATEGIES IN MARKETING

Yıl 2023, Cilt: 1 Sayı: 1 - İstanbul Ticaret Üniversitesi Dış Ticaret Dergisi, 15 - 31, 25.05.2023
https://doi.org/10.5281/zenodo.7966527

Öz

In this study, it is aimed to examine the role of sustainability strategies in marketing, product development and pricing in denim businesses. In this qualitative study, in-depth interview technique was used as the data collection method. Interviews were conducted face-to-face with the managers of four companies in the denim sector. As a result of the study, it was concluded that denim businesses focused on sustainable production based on increasing environmental concern, raising awareness of consumers and to compete in the sustainability market; they comply with the regulations within the scope of sustainability certificates in product development; they try not to reflect the increased cost arising from sustainable production to the consumer by reducing the profit rate; they are trying to positively affect consumer behavior by using their sustainability certificates in their promotional activities.

Kaynakça

  • Açıkalın, N. (2020). Sürdürülebilir pazarlama bakış açısı ile döngüsel ekonomi incelemesi. Sakarya İktisat Dergisi, 9(3), 238-257.
  • Armağan, E., & Karatürk, H. E. (2014). Yeşil pazarlama faaliyetleri çerçevesinde Aydın bölgesindeki tüketicilerin çevreye duyarlı ürünleri kullanma eğilimlerini belirlemeye yönelik bir araştırma. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 6(1), 1-17.
  • Ayyıldız, H., & Genç, K. Y. (2008). Çevreye duyarlı pazarlama: üniversite öğrencilerinin çevreye duyarlı pazarlama uygulamaları ile ilgili tutum ve davranislari üzerine bir araştirma. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(2), 505-527.
  • Başaran Alagöz, S. (2007). Yeşil pazarlama ve eko etiketleme. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E- Dergisi, 11(10.01), 1-13.
  • Baybars, T. Ö., & Özgür, E. (2005). Modern pazarlama ilkeleri uygulamalı yönetimsel yaklaşım (4. Baskı). İzmir: Birleşik Matbaacılık.
  • BCI (2023). Better cotton. https://bettercotton.org/ (Erişim Tarihi: 23.02.2023).
  • Bekoğlu, F. B., & Ergen, A. (2016). New product development and product launch strategies Yeni ürün geliştirme ve lansman stratejileri. Journal of Human Sciences, 13(1), 923-938.
  • Bilgiseven, B. (2019). Spor pazarlamasının artan önemi ve spor pazarlamasında tutundurma stratejileri: popüler olmayan spor dallarından bisiklet sporu üzerine bir araştırma (Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Bridges, C. M., & Wilhelm, W. B. (2008). Going beyond green: The “why and how” of integrating sustainability into the marketing curriculum. Journal of Marketing Education, 30(1), 33-46.
  • BSCI (2023). Amfori. https://www.amfori.org/content/amfori-bsci (Erişim Tarihi: 23.02.2023).
  • Bulduklu, Y. (2014). Kurumsal vatandaşlığın kurum imajı üzerindeki etkisi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 17(1), 1-20.
  • Bulut, M. (2011). Çevrenin korunması açısından yeşil ürün geliştirme stratejisi ve Malatya’daki işletmelerin yeşil ürün geliştirme stratejisine bakış açılarının incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • Calvo-Porral, C. (2019). The role of marketing in reducing climate change: An approach to the sustainable marketing orientation. In Climate Change and Global Development (pp. 261-283). Springer, Cham.
  • Capatina, A., Micu, A., Cristache, N., & Micu, A. E. (2017). The impact of a trend pattern for sustainable marketing budgets on turnover dynamics (a case study). Contemporary Economics, 11(3), 287-302.
  • Chen, H. L., & Burns, L. D. (2006). Environmental analysis of textile products. Clothing and Textiles Research Journal, 24(3), 248-261.
  • Chua, K. B., Quoquab, F., & Mohammad, J. (2019). Factors affecting environmental citizenship behaviour: An empirical investigation in Malaysian paddy industry. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 32(1), 86-104.
  • Chua, K. B., Quoquab, F., Mohammad, J., & Basiruddin, R. (2016). The mediating role of new ecological paradigm between value orientations and pro-environmental personal norm in the agricultural context. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 28(2), 323-349.
  • Cooper, L. P. (2003). A research agenda to reduce risk in new product development through knowledge management: a practitioner perspective. Journal of Engineering and Technology Management, 20(1-2), 117-140.
  • Elkington, J. (1997). Cannibals with forks - The triple bottom line of 21st century business. Oxford: Capstone Publishing Limited.
  • Eser, Z., & Sümer, S. (2006). Pazarlama karması mal ve hizmetler için tüketiciler tarafından nasıl değerlendirilir? Betimleyici bir araştırma. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(3), 111-132.
  • Fox, K. F., & Kotler, P. (1980). The marketing of social causes: The first 10 years. Journal of Marketing, 44(4), 24-33.
  • Fuller, D. A., & Ottman, J. A. (2004). Moderating unintended pollution: The role of sustainable product design. Journal of Business Research, 57(11), 1231-1238.
  • Gao, H., & Lee, C. K. M. (2018). Corporate Social Responsibility in the Textile and Clothing Sector. In Handbook of Corporate Sustainability (pp. 511-530). Edward Elgar Publishing.
  • Gürbüz, S., & Şahin, F. (2014). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Hinterhuber, A. (2008). Customer value‐based pricing strategies: why companies resist. Journal of business strategy, 29(4), 41-50.
  • Hunt, S. D. (2017). Strategic marketing, sustainability, the triple bottom line, and resource-advantage (RA) theory: Securing the foundations of strategic marketing theory and research. AMS Review, 7(1- 2), 52-66.
  • ICS (2023). Initiative for compliance and sustainability. https://ics-asso.org/tr/ (Erişim Tarihi: 23.02.2023).
  • Kanninen, K. (2022). Towards sustainability. How to increase responsibility and sustainability in the supply chain? (Master's Thesis). Turku University of Applied Sciences, Finland.
  • Kaplan, B. (2011). Kol saati satın alma davranışını etkileyen faktörler üzerine bir araştırma (Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Karaaslan, A., Abar, H., & Çamkaya, S. (2017). CO2 salınımı üzerinde etkili olan faktörlerin araştırılması: OECD ülkeleri üzerine ekonometrik bir araştırma. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(4), 1297-1310.
  • Karaoğlu, Ö., Nergis, B., & Berkal, Ö. (2018). Denim Anatomy. İstanbul: İTÜ Sürekli Eğitim Merkezi.
  • Kemper, J. A., & Ballantine, P. W. (2019). What do we mean by sustainability marketing? Journal of Marketing Management, 35(3-4), 277-309.
  • Kim, J., Sun, Y., Kim, K. H., & Kang, S. (2019). Sustainability and customer equity: Evaluation of citing networks and contributions. Journal of Global Fashion Marketing, 10(3), 267-274.
  • Kotler, P., & Armstrong, G. (2012). Principles of marketing (11th ed.). New Jersey: Pearson Prentice Hall.
  • Kumar, V., Rahman, Z., & Kazmi, A. A. (2013). Sustainability marketing strategy: An analysis of recent literature. Global Business Review, 14(4), 601-625.
  • Lunde, M. B. (2018). Sustainability in marketing: A systematic review unifying 20 years of theoretical and substantive contributions (1997–2016). AMS Review, 8(3-4), 85-110.
  • Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Sage Publications
  • Mintu, A. T., & Lozada, H. R. (1993). Green marketing education: A call for action. Marketing Education Review, 3(3), 17-23.
  • Mucuk, İ. (2014). Pazarlama ilkeleri (20. Baskı). İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Önce, A. G., & Marangoz, M. (2012). Pazarlamanın sürdürülebilir gelişmedeki rolü. International Conference on Eurasian Economies, 389-397.
  • Önder, M., & Oktay, K. (2011). Fiyatlandırmada Etkili ve Güncel Bir Yaklaşım Olarak Müşteri Odaklı Fiyatlandırma Stratejisi Üzerine Kuramsal Bir İnceleme. Çukurova Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(2), 57-75.
  • Öz, B. S. (2022). Türk hazır giyim markalarının sürdürülebilir modaya yönelik faaliyetlerinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Haliç Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Özdeveci, C., & Karaarslan, M. H. (2016). Pricing: a literature review. PressAcademia Procedia, 2(1), 118-126.
  • Öztüren, A. (2015). KKTC turizm sektöründe bütünleşik tedarik zincirinin konaklama işletmelerinin performansına etkisi (Doktora Tezi). Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Pereira Heath, M. T., & Chatzidakis, A. (2012). ‘Blame it on marketing’: Consumers' views on unsustainable consumption. International Journal of Consumer Studies, 36(6), 656-667.
  • Pogrebova, O. A., Konnikov, E. A., & Yuldasheva, O. U. (2017). Fuzzy model assessing the index of development of sustainable marketing of the company. In 2017 XX IEEE International Conference on Soft Computing and Measurements (SCM) (pp. 694-696).
  • Pomering, A. (2017). Marketing for sustainability: Extending the conceptualisation of the marketing mix to drive value for individuals and society at large. Australasian Marketing Journal, 25(2), 157-165.
  • PSI (2018). Denim jeans market. Precient Strategic Intelligence. https://www.psmarketresearch.com/market-analysis/denim-jeans-market (Erişim tarihi: 19 Şubat 2023).
  • Quoquab, F., & Mohammad, J. (2017). Managing sustainable consumption: Is it a problem or panacea? In W. L. Filho, D. M. Pociovalisteanu, & A. Q. Al-Amin (Eds.), Sustainable economic development: Green economy and green growth, World Sustainability Series, Chapter 7 (pp. 115-125). Springer.
  • Quoquab, F., Mohammad, J., & Sukari, N. N. (2019). A multiple-item scale for measuring "sustainable consumption behaviour" construct: Development and psychometric evaluation. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 31(4), 791-816.
  • Sedex (2023). Sustainability solutions for your supply chain. https://www.sedex.com/ (Erişim Tarihi: 23.02.2023).
  • Sefer, O. (2009). Çevre dostu organik denim terbiyesinin klasik denim terbiyesiyle karşılaştırılması. (Yüksek Lisans Tezi). Ege Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Sheth, J., & Parvatiyar, A. (1995). Ecological imperatives and the role of marketing. In Environmental marketing: Strategies, practice, theory, and research (pp. 3-20). The Haworth Press.
  • Smith, J. ve Sonnenberg, R. (2019). Social Compliance Audits: An Overview of Their Benefits and Limitations. International Journal of Business and Social Science, 10(4), 1-10.
  • Statista (2023). Value of the denim market worldwide from 2022 to 2030. https://www.statista.com/statistics/734419/global-denim-jeans-market-retail-sales-value/ (Erişim Tarihi: 10.03.2023).
  • Sun, Y., Garrett, T. C., & Kim, K. H. (2016). Do Confucian principles enhance sustainable marketing and customer equity? Journal of Business Research, 69(9), 3772-3779.
  • Sun, Y., Kim, K. H., & Kim, J. (2014). Examining relationships among sustainable orientation, perceived sustainable marketing performance, and customer equity in fast fashion industry. Journal of Global Fashion Marketing, 5(1), 74-86.
  • Sun, Y., Weng, C., & Liao, Z. (2019). Product innovation and sustainable marketing: Effects on consumer innovativeness. Technological Forecasting and Social Change, 31(7), 765-775.
  • Thomas, N. J. (2018). Sustainability marketing: The need for a realistic whole systems approach. Journal of Marketing Management, 34(17-18), 1530-1556.
  • TTD. (2023). Denimde ABD ve İspanya ile rekor!. Turkish Time Dergi. https://turkishtimedergi.com/tekstil/denimde-abd-ve-ispanya-ile-rekor/ (Erişim tarihi: 21 Mart 2023).
  • UİB. (2019). Türkiye Denim Sektörü Dış Ticaret Raporu. Uludağ İhracatçı Birlikleri. https://uib.org.tr/tr/kbfile/turkiye-denim-ihracat-raporu-mays-2019 (Erişim tarihi: 19 Şubat 2023).
  • Varadarajan, R. (2017). Innovating for sustainability: A framework for sustainable innovations and a model of sustainable innovations orientation. Journal of the Academy of Marketing Science, 45(1), 14- 13.
  • World Commission on Environment and Development. (1987). Our common future. Oxford University Press.
  • Yenidoğan, A. (2021). Sürdürülebilirlik uygulamalarının finansal performans üzerine etkisi: Konaklama işletmelerinde bir araştırma (Doktora Tezi). Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.
  • Yıldırım, N. T. (2015). Fiyatlandırma ve internet ortamında fiyatlandırma stratejileri. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(8), 10-29.

DENİM İŞLETMELERİNDE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK STRATEJİLERİNİN PAZARLAMADA ÜRÜN GELİŞTİRME VE FİYATLANDIRMADAKİ ROLÜ ÜZERİNE DERİNLEMESİNE MÜLAKAT

Yıl 2023, Cilt: 1 Sayı: 1 - İstanbul Ticaret Üniversitesi Dış Ticaret Dergisi, 15 - 31, 25.05.2023
https://doi.org/10.5281/zenodo.7966527

Öz

Bu çalışmada, denim işletmelerinde sürdürülebilirlik stratejilerinin pazarlamada ürün geliştirme ve fiyatlandırmadaki rolünün incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel olarak yürütülen bu çalışmada veri toplama yöntemi olarak derinlemesine mülakat tekniği kullanılmıştır. Mülakatlar denim sektöründe yer alan dört adet işletmenin yöneticileri ile yüz yüze görüşülerek gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonucunda, denim işletmelerinin artan çevresel kaygı, tüketicilerin bilinçlenmesi ve sürdürülebilirlik pazarında rekabet edebilmek üzere sürdürülebilir üretime odaklandıkları; ürün geliştirmede sürdürülebilirlik sertifikaları kapsamındaki düzenlemelere uydukları; sürdürülebilir üretimden kaynaklanan artan maliyeti ise kar oranını düşürerek tüketiciye yansıtmamaya çalıştıkları; sahip oldukları sürdürülebilirlik sertifikalarını tanıtım faaliyetlerinde kullanarak tüketici davranışını olumlu etkileme gayretinde oldukları sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Açıkalın, N. (2020). Sürdürülebilir pazarlama bakış açısı ile döngüsel ekonomi incelemesi. Sakarya İktisat Dergisi, 9(3), 238-257.
  • Armağan, E., & Karatürk, H. E. (2014). Yeşil pazarlama faaliyetleri çerçevesinde Aydın bölgesindeki tüketicilerin çevreye duyarlı ürünleri kullanma eğilimlerini belirlemeye yönelik bir araştırma. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 6(1), 1-17.
  • Ayyıldız, H., & Genç, K. Y. (2008). Çevreye duyarlı pazarlama: üniversite öğrencilerinin çevreye duyarlı pazarlama uygulamaları ile ilgili tutum ve davranislari üzerine bir araştirma. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(2), 505-527.
  • Başaran Alagöz, S. (2007). Yeşil pazarlama ve eko etiketleme. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E- Dergisi, 11(10.01), 1-13.
  • Baybars, T. Ö., & Özgür, E. (2005). Modern pazarlama ilkeleri uygulamalı yönetimsel yaklaşım (4. Baskı). İzmir: Birleşik Matbaacılık.
  • BCI (2023). Better cotton. https://bettercotton.org/ (Erişim Tarihi: 23.02.2023).
  • Bekoğlu, F. B., & Ergen, A. (2016). New product development and product launch strategies Yeni ürün geliştirme ve lansman stratejileri. Journal of Human Sciences, 13(1), 923-938.
  • Bilgiseven, B. (2019). Spor pazarlamasının artan önemi ve spor pazarlamasında tutundurma stratejileri: popüler olmayan spor dallarından bisiklet sporu üzerine bir araştırma (Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Bridges, C. M., & Wilhelm, W. B. (2008). Going beyond green: The “why and how” of integrating sustainability into the marketing curriculum. Journal of Marketing Education, 30(1), 33-46.
  • BSCI (2023). Amfori. https://www.amfori.org/content/amfori-bsci (Erişim Tarihi: 23.02.2023).
  • Bulduklu, Y. (2014). Kurumsal vatandaşlığın kurum imajı üzerindeki etkisi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 17(1), 1-20.
  • Bulut, M. (2011). Çevrenin korunması açısından yeşil ürün geliştirme stratejisi ve Malatya’daki işletmelerin yeşil ürün geliştirme stratejisine bakış açılarının incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • Calvo-Porral, C. (2019). The role of marketing in reducing climate change: An approach to the sustainable marketing orientation. In Climate Change and Global Development (pp. 261-283). Springer, Cham.
  • Capatina, A., Micu, A., Cristache, N., & Micu, A. E. (2017). The impact of a trend pattern for sustainable marketing budgets on turnover dynamics (a case study). Contemporary Economics, 11(3), 287-302.
  • Chen, H. L., & Burns, L. D. (2006). Environmental analysis of textile products. Clothing and Textiles Research Journal, 24(3), 248-261.
  • Chua, K. B., Quoquab, F., & Mohammad, J. (2019). Factors affecting environmental citizenship behaviour: An empirical investigation in Malaysian paddy industry. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 32(1), 86-104.
  • Chua, K. B., Quoquab, F., Mohammad, J., & Basiruddin, R. (2016). The mediating role of new ecological paradigm between value orientations and pro-environmental personal norm in the agricultural context. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 28(2), 323-349.
  • Cooper, L. P. (2003). A research agenda to reduce risk in new product development through knowledge management: a practitioner perspective. Journal of Engineering and Technology Management, 20(1-2), 117-140.
  • Elkington, J. (1997). Cannibals with forks - The triple bottom line of 21st century business. Oxford: Capstone Publishing Limited.
  • Eser, Z., & Sümer, S. (2006). Pazarlama karması mal ve hizmetler için tüketiciler tarafından nasıl değerlendirilir? Betimleyici bir araştırma. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(3), 111-132.
  • Fox, K. F., & Kotler, P. (1980). The marketing of social causes: The first 10 years. Journal of Marketing, 44(4), 24-33.
  • Fuller, D. A., & Ottman, J. A. (2004). Moderating unintended pollution: The role of sustainable product design. Journal of Business Research, 57(11), 1231-1238.
  • Gao, H., & Lee, C. K. M. (2018). Corporate Social Responsibility in the Textile and Clothing Sector. In Handbook of Corporate Sustainability (pp. 511-530). Edward Elgar Publishing.
  • Gürbüz, S., & Şahin, F. (2014). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Hinterhuber, A. (2008). Customer value‐based pricing strategies: why companies resist. Journal of business strategy, 29(4), 41-50.
  • Hunt, S. D. (2017). Strategic marketing, sustainability, the triple bottom line, and resource-advantage (RA) theory: Securing the foundations of strategic marketing theory and research. AMS Review, 7(1- 2), 52-66.
  • ICS (2023). Initiative for compliance and sustainability. https://ics-asso.org/tr/ (Erişim Tarihi: 23.02.2023).
  • Kanninen, K. (2022). Towards sustainability. How to increase responsibility and sustainability in the supply chain? (Master's Thesis). Turku University of Applied Sciences, Finland.
  • Kaplan, B. (2011). Kol saati satın alma davranışını etkileyen faktörler üzerine bir araştırma (Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Karaaslan, A., Abar, H., & Çamkaya, S. (2017). CO2 salınımı üzerinde etkili olan faktörlerin araştırılması: OECD ülkeleri üzerine ekonometrik bir araştırma. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(4), 1297-1310.
  • Karaoğlu, Ö., Nergis, B., & Berkal, Ö. (2018). Denim Anatomy. İstanbul: İTÜ Sürekli Eğitim Merkezi.
  • Kemper, J. A., & Ballantine, P. W. (2019). What do we mean by sustainability marketing? Journal of Marketing Management, 35(3-4), 277-309.
  • Kim, J., Sun, Y., Kim, K. H., & Kang, S. (2019). Sustainability and customer equity: Evaluation of citing networks and contributions. Journal of Global Fashion Marketing, 10(3), 267-274.
  • Kotler, P., & Armstrong, G. (2012). Principles of marketing (11th ed.). New Jersey: Pearson Prentice Hall.
  • Kumar, V., Rahman, Z., & Kazmi, A. A. (2013). Sustainability marketing strategy: An analysis of recent literature. Global Business Review, 14(4), 601-625.
  • Lunde, M. B. (2018). Sustainability in marketing: A systematic review unifying 20 years of theoretical and substantive contributions (1997–2016). AMS Review, 8(3-4), 85-110.
  • Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Sage Publications
  • Mintu, A. T., & Lozada, H. R. (1993). Green marketing education: A call for action. Marketing Education Review, 3(3), 17-23.
  • Mucuk, İ. (2014). Pazarlama ilkeleri (20. Baskı). İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Önce, A. G., & Marangoz, M. (2012). Pazarlamanın sürdürülebilir gelişmedeki rolü. International Conference on Eurasian Economies, 389-397.
  • Önder, M., & Oktay, K. (2011). Fiyatlandırmada Etkili ve Güncel Bir Yaklaşım Olarak Müşteri Odaklı Fiyatlandırma Stratejisi Üzerine Kuramsal Bir İnceleme. Çukurova Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(2), 57-75.
  • Öz, B. S. (2022). Türk hazır giyim markalarının sürdürülebilir modaya yönelik faaliyetlerinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Haliç Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Özdeveci, C., & Karaarslan, M. H. (2016). Pricing: a literature review. PressAcademia Procedia, 2(1), 118-126.
  • Öztüren, A. (2015). KKTC turizm sektöründe bütünleşik tedarik zincirinin konaklama işletmelerinin performansına etkisi (Doktora Tezi). Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Pereira Heath, M. T., & Chatzidakis, A. (2012). ‘Blame it on marketing’: Consumers' views on unsustainable consumption. International Journal of Consumer Studies, 36(6), 656-667.
  • Pogrebova, O. A., Konnikov, E. A., & Yuldasheva, O. U. (2017). Fuzzy model assessing the index of development of sustainable marketing of the company. In 2017 XX IEEE International Conference on Soft Computing and Measurements (SCM) (pp. 694-696).
  • Pomering, A. (2017). Marketing for sustainability: Extending the conceptualisation of the marketing mix to drive value for individuals and society at large. Australasian Marketing Journal, 25(2), 157-165.
  • PSI (2018). Denim jeans market. Precient Strategic Intelligence. https://www.psmarketresearch.com/market-analysis/denim-jeans-market (Erişim tarihi: 19 Şubat 2023).
  • Quoquab, F., & Mohammad, J. (2017). Managing sustainable consumption: Is it a problem or panacea? In W. L. Filho, D. M. Pociovalisteanu, & A. Q. Al-Amin (Eds.), Sustainable economic development: Green economy and green growth, World Sustainability Series, Chapter 7 (pp. 115-125). Springer.
  • Quoquab, F., Mohammad, J., & Sukari, N. N. (2019). A multiple-item scale for measuring "sustainable consumption behaviour" construct: Development and psychometric evaluation. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 31(4), 791-816.
  • Sedex (2023). Sustainability solutions for your supply chain. https://www.sedex.com/ (Erişim Tarihi: 23.02.2023).
  • Sefer, O. (2009). Çevre dostu organik denim terbiyesinin klasik denim terbiyesiyle karşılaştırılması. (Yüksek Lisans Tezi). Ege Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Sheth, J., & Parvatiyar, A. (1995). Ecological imperatives and the role of marketing. In Environmental marketing: Strategies, practice, theory, and research (pp. 3-20). The Haworth Press.
  • Smith, J. ve Sonnenberg, R. (2019). Social Compliance Audits: An Overview of Their Benefits and Limitations. International Journal of Business and Social Science, 10(4), 1-10.
  • Statista (2023). Value of the denim market worldwide from 2022 to 2030. https://www.statista.com/statistics/734419/global-denim-jeans-market-retail-sales-value/ (Erişim Tarihi: 10.03.2023).
  • Sun, Y., Garrett, T. C., & Kim, K. H. (2016). Do Confucian principles enhance sustainable marketing and customer equity? Journal of Business Research, 69(9), 3772-3779.
  • Sun, Y., Kim, K. H., & Kim, J. (2014). Examining relationships among sustainable orientation, perceived sustainable marketing performance, and customer equity in fast fashion industry. Journal of Global Fashion Marketing, 5(1), 74-86.
  • Sun, Y., Weng, C., & Liao, Z. (2019). Product innovation and sustainable marketing: Effects on consumer innovativeness. Technological Forecasting and Social Change, 31(7), 765-775.
  • Thomas, N. J. (2018). Sustainability marketing: The need for a realistic whole systems approach. Journal of Marketing Management, 34(17-18), 1530-1556.
  • TTD. (2023). Denimde ABD ve İspanya ile rekor!. Turkish Time Dergi. https://turkishtimedergi.com/tekstil/denimde-abd-ve-ispanya-ile-rekor/ (Erişim tarihi: 21 Mart 2023).
  • UİB. (2019). Türkiye Denim Sektörü Dış Ticaret Raporu. Uludağ İhracatçı Birlikleri. https://uib.org.tr/tr/kbfile/turkiye-denim-ihracat-raporu-mays-2019 (Erişim tarihi: 19 Şubat 2023).
  • Varadarajan, R. (2017). Innovating for sustainability: A framework for sustainable innovations and a model of sustainable innovations orientation. Journal of the Academy of Marketing Science, 45(1), 14- 13.
  • World Commission on Environment and Development. (1987). Our common future. Oxford University Press.
  • Yenidoğan, A. (2021). Sürdürülebilirlik uygulamalarının finansal performans üzerine etkisi: Konaklama işletmelerinde bir araştırma (Doktora Tezi). Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.
  • Yıldırım, N. T. (2015). Fiyatlandırma ve internet ortamında fiyatlandırma stratejileri. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(8), 10-29.
Toplam 64 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Cansu Öztürk

Evrim İldem Develi

Erken Görünüm Tarihi 25 Mayıs 2023
Yayımlanma Tarihi 25 Mayıs 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 1 Sayı: 1 - İstanbul Ticaret Üniversitesi Dış Ticaret Dergisi

Kaynak Göster

APA Öztürk, C., & Develi, E. İ. (2023). DENİM İŞLETMELERİNDE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK STRATEJİLERİNİN PAZARLAMADA ÜRÜN GELİŞTİRME VE FİYATLANDIRMADAKİ ROLÜ ÜZERİNE DERİNLEMESİNE MÜLAKAT. İstanbul Ticaret Üniversitesi Dış Ticaret Dergisi, 1(1), 15-31. https://doi.org/10.5281/zenodo.7966527