Bu çalışma, Türkiye'deki kadın hazır giyim sektörünün dış ticaret üzerindeki etkisini incelemektedir. Özellikle, kadın hazır giyim ürünlerinin ithalat ve ihracat dengesinin ülkenin genel dış ticaret performansı üzerindeki rolü ele alınmıştır. Çalışmanın amacı, kadın hazır giyim sektörünün Türkiye ekonomisine olan yansımalarını ve bu yansımaların makroekonomik göstergelere etkilerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda, ekonometrik analiz yöntemi kullanılarak, Türkiye'nin genel ithalat ve ihracat değerleri bağımlı değişken olarak belirlenmiş, kadın hazır giyim sektörüne ait farklı GTIP kodları altında sınıflandırılmış ürünlerin ithalat ve ihracat değerleri ise bağımsız değişkenler olarak kullanılmıştır. Analiz sonucunda, kadın hazır giyim ürünlerinin ithalat ve ihracatının Türkiye’nin toplam dış ticaret dengesi üzerinde anlamlı ve pozitif bir etkisi olduğu ortaya konulmuştur. Çalışmanın bulguları, kadın hazır giyim sektörünün Türkiye'nin genel ithalatı üzerinde anlamlı ve pozitif bir etkisinin olduğunu göstermiştir. Aynı zamanda, kadın hazır giyim ihracatının da Türkiye'nin genel ihracatı üzerinde anlamlı ve pozitif bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. Bu sonuçlar, kadın hazır giyim sektörünün ülke ekonomisi için stratejik bir öneme sahip olduğunu ve sektörel politikaların bu doğrultuda geliştirilmesi gerektiğini ortaya koymaktadır. Sektörün sürdürülebilir büyümesi ve rekabet gücünün artırılması için ithalat ve ihracat dengesine yönelik stratejik önerilerin geliştirilmesi, Türkiye'nin ekonomik kalkınmasında kritik bir rol oynayabilir.
This study analyses the impact of women's apparel sector on foreign trade in Türkiye. In particular, the role of the import and export balance of women's apparel on the overall foreign trade performance of the country is addressed. The aim of the study is to determine the effects of the women's apparel sector on the Turkish economy and the impacts of these effects on macroeconomic indicators. For this purpose, by using multivariate regression analysis method, Türkiye’s overall import and export values are determined as dependent variables, while the import and export values of the products classified under different GTIP codes belonging to the women's ready-to-wear sector are used as independent variables. As a result of the analysis, it is revealed that imports and exports of women's ready-to-wear products have a significant and positive effect on Türkiye’s overall foreign trade balance. The findings of the study show that the women's apparel sector has a significant and positive impact on Türkiye’s overall imports. At the same time, it is also found that women's apparel exports have a significant and positive effect on Türkiye’s overall exports. These results reveal that women's apparel sector has a strategic importance for the national economy and sectoral policies should be developed accordingly. Developing strategic recommendations for the balance of imports and exports for the sustainable growth of the sector and increasing its competitiveness can play a critical role in Türkiye’s economic development.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | İthalat İhracat Yönetimi |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 30 Aralık 2024 |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2024 |
| Gönderilme Tarihi | 28 Ağustos 2024 |
| Kabul Tarihi | 11 Eylül 2024 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 2 Sayı: 4 |
İstanbul Ticaret Üniversitesi Dış Ticaret Dergisi © is licensed under CC BY-NC-ND 4.0