Amaç: Çalışma kapsamında; çalışanların kurumsal sosyal sorumluluk algısının iş arkadaşları çevre duyarlılığı üzerindeki etkisini ortaya çıkarmayı amaçlamıştır.
Yöntem/Tasarım/Metodoloji/Yaklaşım: Çalışma kapsamında kullanılan veriler, Merinos A.Ş. iş kolu olan Besni iplik fabrikasında çalışan 270 kişiden toplanmıştır. Çalışma kapsamında kullanılan ölçeğin yapı geçerliliği ve güvenilirliği yapılan istatistiki analizlerle test edilmiştir. Daha sonra çalışma kapsamında kullanılan hipotezlerin test edilmesinde, Process Makro programından faydalanılmıştır.
Bulgular: Çalışma kapsamında elde edilen bulgular incelendiğinde literatüre 3 farklı katkı sağlanmıştır. Bunlardan ilki, çalışanların kurumsal sosyal sorumluluk algısının iş arkadaşları çevre duyarlılığı üzerinde pozitif ve anlamlı eksinin bulunduğudur. İkincisi, kurumsal sosyal sorumluluk ve ahlaki yansımaların birlikte iş arkadaşları çevre duyarlılığı üzerinde pozitif ve anlamlı etsinin bulunmasıdır. Üçüncü katkı ise KSS-İAÇD ilişkisinde ahlaki yansımaların düzenleyici etkisinin bulunmamasıdır.
Özgünlük: Çalışma kapsamında iş arkadaşları çevre duyarlılığının ortaya çıkarılmasında KSS algısı ve ahlaki yansımaların etkilerinin incelendiği bu çalışmada literatürde nadir olarak yapılan çalışmalardan birisidir.
Algılanan Kurumsal Sosyal Sorumluluk, İş arkadaşları çevre duyarlılığı, Ahlaki Yansımalar
Purpose: In the scope of the study, it aimed to reveal the effect of employees 'perception of corporate social responsibility on coworker environmental advocacy.
Method/Design/Methodology/Approach: Data used in the scope of the study, Merino I.C. it was collected from 270 employee in the Besni spinning factory, which is a business line. The validity and reliability of the scale used in the scope of the study was tested by statistical analyses. Later, the Process macro program was used to test the hypotheses used in the scope of the study.
Findings: 3 different contributions were made to the literature when the results obtained within the scope of the study were examined. The first is that the perception of corporate social responsibility of employees has a positive and significant coworker environmental advocay. The second is that corporate social responsibility and moral reflectiveness together have a positive and significant on co-workers environmental advocay. The third contribution is that there is unsignificant effect of moral reflectiveness in the CSR-CEA relationship.
Originality: In this study, which examined the effects of CSR perception and moral reflectiveness on the discovery of coworker environmental advocacy, this study is one of the rare studies in the literature.
Percieved Corporate Social Responsibilit, Coworker Advocacy Moral Reflectiveness
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 21 Şubat 2021 |
Kabul Tarihi | 4 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |