Günümüzde yaşanan teknolojik gelişmeler toplumsal yaşamın her alanında etkili olmaktadır. Teknolojik gelişmelerin dahil olduğu alanlardan biri de eğitimdir. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin eğitim-öğretim süreçlerine dahil olmasıyla birlikte konuşulan kavramlardan biri uzaktan eğitimdir. Uzaktan eğitim ile öğrenme süreci zaman ve mekândan bağımsız olmasından dolayı yaşam boyu öğrenme kavramını doğurmuştur. Yaşam boyu öğrenme herhangi bir kısıtlama olmaksızın bireyin bulunduğu her yerde öğrenmenin gerçekleşmesi olarak ifade edilmektedir. Yaşam boyu öğrenmenin etkilediği en önemli nokta eğitimde fırsat eşitliğidir. Çünkü yaşam boyu öğrenme bireyi merkeze almaktadır. Bundan dolayı okulun rolünü değiştirerek, okul dışı öğrenmeye önem vermektedir. Böylece öğrenenin kişisel gelişimini desteklemektedir. Bununla birlikte topluma ekonomik büyümeye açıdan yarar sağlamaktadır. Ayrıca eğitimin belli bir zaman aralığına tabii tutulmaması gerektiğini vurgulamaktadır. Sağladığı avantajlar göz önünde bulundurularak eğitim sistemi içerisinde de bu beceriye yer verilmesi gerekmektedir. İfade edilen sebeplerden yola çıkarak bu çalışmada uzaktan eğitimle öğrenim gören öğrencilerin yaşam boyu öğrenme eğilimine etkisi incelenmiştir. Çalışmada nicel araştırma yöntemi tercih edilmiştir. Nicel araştırma yöntemlerinden yarı deneysel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırma da uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Uygun örnekleme yöntemi ile bu çalışma için toplamda 251 katılımcıya ulaşılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak 2015 yılında geliştirilen “Yaşam Boyu Öğrenme Eğilim” ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde gruplar arası ön-test ve son-test puanlarına ilişkin farklılıkları belirlemek için gruplar arası bağımsız t-testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular doğrultusunda uzaktan eğitim ile öğrenim gören grubun uzaktan eğitim ile öğrenim görmeyen gruba göre yaşam boyu öğrenmeye eğilimlerinin daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur.
Uzaktan Eğitim Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimi Eğitim Teknolojisi Deneysel Çalışma 21. Yüzyıl Becerisi
Today's technological developments are effective in all areas of social life. One of the fields where technological developments are involved is education. With the inclusion of information and communication technologies in education and training processes, one of the concepts discussed is distance education. Since the learning process with distance education is independent of time and space, it has given birth to the concept of lifelong learning. Lifelong learning is expressed as the realization of learning wherever the individual is without any restrictions. The most important point that lifelong learning affects is equality of opportunity in education. Because lifelong learning puts the individual in the center. Therefore, by changing the role of the school, it gives importance to out-of-school learning. Thus, it supports the personal development of the learner. However, it provides benefits to society in terms of economic growth. It also emphasizes that education should not be subject to a certain time interval. Considering the advantages it provides, this skill should be included in the education system. Based on the reasons stated, in this study, the effect of distance education students on the lifelong learning tendency was examined. Quantitative research method was preferred in the study. Quasi-experimental research, which is one of the quantitative research methods, was used. Convenience sampling method was used in the research. A total of 251 participants were reached for this study with the convenient sampling method. The "Lifelong Learning Tendency" scale, which was developed in 2015, was used as a data collection tool in the research. In the analysis of the data, the independent t-test (unpaired t-test) was used to determine the differences in the pre-test and post-test scores between the groups. In line with the findings obtained as a result of the research, it was determined that the group who received education with distance education had a higher tendency to lifelong learning than the group who did not receive education with distance education. Suggestions were made in line with the results obtained.
Distance Education Lifelong Learning Tendency Educational Technology Experimental Study 21st Century Skill.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 21 Eylül 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |