Motherhood is evolving under the influence of growing technology and media, with modern mothers often sharing their knowledge and experiences on online platforms. Influencer mothers, in particular, emerge as a vital source of information, especially for inexperienced mothers. The digital profiles of influencer mothers, referred to as Instamoms in the literature, were initially used as a digital diary where mothers shared their memories about their babies, but in the process they became an advertising and marketing medium. The term "Instamom" has now evolved to warrant examination as a concept distinct from the notions of "mother" and "influencer." Sharenting, which is expressed as mothers sharing the intimate world of their children on their social media accounts, is one of the concepts emphasized in this study. Furthermore, in this study, the concept of ‘sharenting’ has been adapted into Turkish, defined as 'paylaşeyn,' a term coined by combining 'paylaşan' (sharing) and 'ebeveyn' (parent). The aim of this study is to examine the content of Instamoms in the context of influence marketing and to identify the position of the child, mother and femininity in the context of sharenting. For this purpose, 12 selected Instagram accounts were analyzed. The data collected through the coding chart was subjected to analysis through the SPSS program. The findings of the study reveal that Instamoms gain material and immaterial gains by using the privacy of children and also present an idealized image of femininity and idealized motherhood. This study emphasizes the transformative impact of 'Instamom' influencers within the context of modern motherhood. By examining how Instamoms utilize their online presence for both personal expression and commercial ventures, this research illuminates the evolving intersections of motherhood and digital culture. It offers a significant perspective on the commodification of private life and the societal implications of sharenting in the digital age.
Influencer Marketing Instamom Sharenting New Media Influencer
Annelik, büyüyen teknoloji ve medya etkisi altında evrim geçirmekte, modern anneler çoğu zaman bilgi ve deneyimlerini çevrimiçi platformlarda paylaşmaktadır. Influencer anneler, özellikle yeni ve tecrübesiz anneler için bir bilgi kaynağı olarak ön plana çıkmaktadır. Literatürde Instamom olarak ifade edilen influencer annelere ait dijital profiller, önceleri annelerin bebekleri ile ilgili anılarına yer verildiği dijital bir günlük olarak kullanılmaktayken süreç içerisinde bir reklam ve pazarlama mecrası haline gelmişlerdir. Sıradan annelerin, ağ toplumu tarafından sunulan erişim olanaklarını kullanarak oluşturmuş oldukları sosyal kimlik ise onların zamanla oluşturmuş oldukları fenomen kimlikleriyle birleşerek Instamom adı verilen yeni bir annelik olgusunu ortaya çıkarmaktadır. “Instamom”, artık “anne” ve “influencer” kavramlarından bağımsız bir kavram olarak incelenmeyi gerektirmiştir. Sharenting olarak ifade edilen ebeveynlerin, çocukların mahrem dünyasını sosyal medya hesaplarında paylaşması da bu çalışmada vurgulanan kavramlardan biridir. Ayrıca sharenting kavramı bu çalışmada Türkçeye uyarlanmış ve “paylaşan” ve “ebeveyn” kelimelerinin birleşmesiyle paylaşeyn olarak tanımlanmıştır. Bu çalışmanın amacı nüfuz pazarlaması bağlamında Instamomların içeriklerini incelemek ve içeriklerde çocuğun, annenin ve kadınlığın konumunu paylaşeyn bağlamında tespit edebilmektedir. Bu amaç doğrultusunda seçilen 12 Instagram hesabı incelenmiştir. Oluşturulan kodlama cetveli aracılığıyla toplanan veriler SPSS programı aracılığıyla analize tabi tutulmuştur. Çalışmanın bulguları ise Instamomların çocukların mahremiyetini kullanarak maddi ve manevi kazançlar elde ettiğini, ayrıca idealize edilmiş bir kadınlık ile idealize edilmiş annelik imajı sunduklarını ortaya koymaktadır. Çalışma, modern annelik bağlamında Instamomların dönüştürücü etkisini vurgulamaktadır. Instamomların çevrimiçi varlıklarını hem kişisel ifade hem de ticari girişimler için nasıl kullandıklarını inceleyerek, annelik, kimlik ve dijital kültürün evrilen kesişim noktaları üzerine ışık tutan bu araştırma, özel hayatın metalaşması ve dijital çağda paylaşeyn kavramı hakkında önemli bir bakış açısı sunmaktadır.
Nüfuz Pazarlaması Instamom Sharenting Paylaşeyn Yeni Medya Influencer
Yazarlar arasında herhangi bir çıkar çatışması beyanı yoktur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim Çalışmaları, Sosyal Medya Uygulamaları ve Analizi, Yeni Medya |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 11 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 21 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |