BibTex RIS Kaynak Göster

Bir İlişkisel Pazarlama Aracı Olarak Bağlamsal Pazarlama: Formdakal Web Sitesi Örneği

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 3, 460 - 477, 08.04.2016
https://doi.org/10.15869/itobiad.59233

Öz

Müşteri odaklı bir yaklaşım olan ilişkisel pazarlamanın yararlarının arttırılmasında bilgi
teknolojilerinin kullanılması önemli bir unsur olarak görülmeye başlanmış ve birbirinden farklı
yeni stratejilerin gelişmesinde de etkili olmuştur. Bu stratejilerden birisi de ilişkisel pazarlamanın
uygulamasında bir araç olan bağlamsal pazarlama stratejisidir. Araştırmada bağlamsal
pazarlama stratejisi uygulayan işletmenin Formdakal Web sitesini kullanan ve üye olan
müşterilerine yönelik olarak Web tabanlı anket oluşturulmuştur. Bu anket yoluyla araştırmada
gerekli olan veriler elde edilmiştir. Elde edilen veriler tanımlayıcı istatistiksel analizler ve
korelasyon analizleri ile analiz edilmiştir. Bu analizler sonucunda araştırma, bağlamsal
pazarlama stratejisi ile müşteriyi elde tutma ve uzun dönemli ilişkileri geliştirme, müşterilere
değer yaratma, etkileşim kurma ve iletişim sağlama arasında olumlu etkilerinin olduğunu ortaya
çıkarmıştır.

Kaynakça

  • Barutçu, Süleyman (2005), “Değişim Yönlü Pazarlamadan İlişki Yönlü
  • Pazarlamaya Geçiş”, Pazarlama ve İletişim Kültürü Dergisi, 1(14), 4–13.
  • Baş, Türker (2006), Anket, Ankara: Seçkin Yayıncılık, 4.Baskı.
  • Baydar, M. Lütfi, Hüseyin Gül ve Ata Akçil (2007), Bilimsel Araştırmanın Temel
  • İlkeleri, Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi Basımevi.
  • Dainesi, Lele ve Antonella Zucchella (2002), “Marketing in the Wireless
  • Context”, Milano, http://www.unimib.it/upload/dainesizucchella.pdf,
  • (Erişim: 08.05.2009).
  • Erdoğan, B. Zafer (2009). Pazarlama: Küresel Krizin Suçlusu mu, Kurtarıcısı
  • mı?, Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 41-51.
  • Eymen, U. Erman (2009), SPSS 15.0 Veri Analiz Yöntemleri,
  • www.istatistikmerkezi.com., (07.04.2009)
  • Grönroos, C. (1995). Relationship Marketing: The Strategy Continuum, Journal
  • of Academy of Marketing Science, 23 (4), 252–254.
  • Grönroos, Christian (2004), “The Relationship Marketing Process:
  • Communication, Interaction, Dialogue, Value”, Journal of Business & Industrial
  • Marketing, 19 (2), 99–113.
  • Gummesson, Evert (1997). Relationship Marketing as a Paradigma Shift: some
  • conclusions from the 30R Approach, Management Decision, 35 (4), 267–272.
  • Karamustafa, Kurtuluş ve D. Mehmet Biçkes (2003), “Kredi Kartı Sahip ve
  • Kullanıcılarının Kredi Kartı Kullanımlarını Değerlendirmeye Yönelik Bir
  • Araştırma: Nevşehir Örneği”, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15 (2), 91–113.
  • Kenny, David ve John F. Marshall (2001), “Contextual Marketing: The Real Business of The Internet”, Harvard Business Review On Marketing, Boston: Harvard Business School Press, 69–85
  • Lee, ThaeMin ve Jong Kun Jun (2007) “Contextual Perceived Value?
  • Investigating Role of Contextual Marketing For Customer Relationship
  • Management in a Mobile Commerce Context”, Business Process Management
  • Journal, 13(6), 798–814.
  • Leverin, Andreas ve Veronica Liljander (2006), “Does Relationship Marketing
  • Improve Customer Relationship Satisfaction and Loyalty”, International
  • Journal of Bank Marketing, 24 (4), 232–251.
  • Luck, Diana ve Geoff Lancaster (2003), “E-CRM: Customer Relationship
  • Marketing in the Hotel Industry”, Managerial Auditing Journal, 18 (3), 213–231.
  • Luo, Xueming ve Mojtaba Seyedian (2004), “Contextual Marketing and
  • Customer-Orientation Strategy For E-Commerce: An Empirical Analysis”,
  • International Journal of Electronic Commerce, 8 (2), 95–118.
  • Luo, Xueming (2003), “The Performance Implications of Contextual
  • Marketing For Electronic Commerce, Journal of Database Marketing, 10 (3), 231–
  • -
  • Ndubisi, Nelson Oly (2006), “Effect of Gender on Customer Loyalty: a
  • Relationship Marketing Approach”, Marketing Intelligence& Planning, 24 (1),
  • –61.
  • Öztürk, Sevgi Ayşe (2003), Hizmet Pazarlaması, Bursa: Ekin Kitabevi,
  • Payne, Adrian (1994), “Relationship Marketing – Making The Consumer
  • Count”, Managing Service Quality, 4 (6), 29–31.
  • Ravald, Annika ve Christian Gronroos (1996), “The Value Concept and
  • Relationship Marketing”, Europen Journal of Marketing, 30 (2), 19–30.
  • Rayport, F. Jeffrey ve J. John Sviokla (1994), “Managing in The Marketspace”,
  • Harvard Business Review, 72 (6), November-December, 141–150.
  • Ryssel, Ricky, Thomas Ritter ve Hans Georg Gemunden (2004), “The Impact
  • of Information Technology Deployment on Trust, Commitment and Value
  • Creation in Business Relationship”, The Journal of Business & Industrial
  • Marketing, 19 (3), 197–207.
  • Ural, Ayhan ve İbrahim Kılıç (2006), Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri
  • Analizi, Ankara: Detay Yayıncılık, 2.Baskı.
  • Yazıcıoğlu, Yahşi ve Samiye Erdoğan (2004), SPSS Uygulamalı Bilimsel
  • Araştırma Yöntemleri, Ankara: Detay Yayıncılık
Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 3, 460 - 477, 08.04.2016
https://doi.org/10.15869/itobiad.59233

Öz

Kaynakça

  • Barutçu, Süleyman (2005), “Değişim Yönlü Pazarlamadan İlişki Yönlü
  • Pazarlamaya Geçiş”, Pazarlama ve İletişim Kültürü Dergisi, 1(14), 4–13.
  • Baş, Türker (2006), Anket, Ankara: Seçkin Yayıncılık, 4.Baskı.
  • Baydar, M. Lütfi, Hüseyin Gül ve Ata Akçil (2007), Bilimsel Araştırmanın Temel
  • İlkeleri, Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi Basımevi.
  • Dainesi, Lele ve Antonella Zucchella (2002), “Marketing in the Wireless
  • Context”, Milano, http://www.unimib.it/upload/dainesizucchella.pdf,
  • (Erişim: 08.05.2009).
  • Erdoğan, B. Zafer (2009). Pazarlama: Küresel Krizin Suçlusu mu, Kurtarıcısı
  • mı?, Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 41-51.
  • Eymen, U. Erman (2009), SPSS 15.0 Veri Analiz Yöntemleri,
  • www.istatistikmerkezi.com., (07.04.2009)
  • Grönroos, C. (1995). Relationship Marketing: The Strategy Continuum, Journal
  • of Academy of Marketing Science, 23 (4), 252–254.
  • Grönroos, Christian (2004), “The Relationship Marketing Process:
  • Communication, Interaction, Dialogue, Value”, Journal of Business & Industrial
  • Marketing, 19 (2), 99–113.
  • Gummesson, Evert (1997). Relationship Marketing as a Paradigma Shift: some
  • conclusions from the 30R Approach, Management Decision, 35 (4), 267–272.
  • Karamustafa, Kurtuluş ve D. Mehmet Biçkes (2003), “Kredi Kartı Sahip ve
  • Kullanıcılarının Kredi Kartı Kullanımlarını Değerlendirmeye Yönelik Bir
  • Araştırma: Nevşehir Örneği”, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15 (2), 91–113.
  • Kenny, David ve John F. Marshall (2001), “Contextual Marketing: The Real Business of The Internet”, Harvard Business Review On Marketing, Boston: Harvard Business School Press, 69–85
  • Lee, ThaeMin ve Jong Kun Jun (2007) “Contextual Perceived Value?
  • Investigating Role of Contextual Marketing For Customer Relationship
  • Management in a Mobile Commerce Context”, Business Process Management
  • Journal, 13(6), 798–814.
  • Leverin, Andreas ve Veronica Liljander (2006), “Does Relationship Marketing
  • Improve Customer Relationship Satisfaction and Loyalty”, International
  • Journal of Bank Marketing, 24 (4), 232–251.
  • Luck, Diana ve Geoff Lancaster (2003), “E-CRM: Customer Relationship
  • Marketing in the Hotel Industry”, Managerial Auditing Journal, 18 (3), 213–231.
  • Luo, Xueming ve Mojtaba Seyedian (2004), “Contextual Marketing and
  • Customer-Orientation Strategy For E-Commerce: An Empirical Analysis”,
  • International Journal of Electronic Commerce, 8 (2), 95–118.
  • Luo, Xueming (2003), “The Performance Implications of Contextual
  • Marketing For Electronic Commerce, Journal of Database Marketing, 10 (3), 231–
  • -
  • Ndubisi, Nelson Oly (2006), “Effect of Gender on Customer Loyalty: a
  • Relationship Marketing Approach”, Marketing Intelligence& Planning, 24 (1),
  • –61.
  • Öztürk, Sevgi Ayşe (2003), Hizmet Pazarlaması, Bursa: Ekin Kitabevi,
  • Payne, Adrian (1994), “Relationship Marketing – Making The Consumer
  • Count”, Managing Service Quality, 4 (6), 29–31.
  • Ravald, Annika ve Christian Gronroos (1996), “The Value Concept and
  • Relationship Marketing”, Europen Journal of Marketing, 30 (2), 19–30.
  • Rayport, F. Jeffrey ve J. John Sviokla (1994), “Managing in The Marketspace”,
  • Harvard Business Review, 72 (6), November-December, 141–150.
  • Ryssel, Ricky, Thomas Ritter ve Hans Georg Gemunden (2004), “The Impact
  • of Information Technology Deployment on Trust, Commitment and Value
  • Creation in Business Relationship”, The Journal of Business & Industrial
  • Marketing, 19 (3), 197–207.
  • Ural, Ayhan ve İbrahim Kılıç (2006), Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri
  • Analizi, Ankara: Detay Yayıncılık, 2.Baskı.
  • Yazıcıoğlu, Yahşi ve Samiye Erdoğan (2004), SPSS Uygulamalı Bilimsel
  • Araştırma Yöntemleri, Ankara: Detay Yayıncılık
Toplam 56 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hicran Özgüner Kılıç Bu kişi benim

B. Zafer Erdoğan

Yayımlanma Tarihi 8 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Özgüner Kılıç, H., & Erdoğan, B. Z. (2016). Bir İlişkisel Pazarlama Aracı Olarak Bağlamsal Pazarlama: Formdakal Web Sitesi Örneği. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 5(3), 460-477. https://doi.org/10.15869/itobiad.59233
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.