The Sufi discipline, with knowledge of the human being and the Creator its central aim, aims to elevate the human being to the pinnacle of noble conduct and character. This endeavour in the Sufi parlance is futuwwa. It can be argued that the concept of futuwwa, or spiritual chivalry, which encompasses such moral qualities as self-sacrifice, altruism, goodness, assistance, philanthropy, acceptance of others and self-discipline, rests on such concepts as ihsan (perfect goodness), mahabba (love) and ithar (selflessness). Believers who have rendered the spirit of futuwwa their habit and manner of conduct appear to have become exemplary individuals in harmony with and beneficial to society.
Ana gayesi insanı ve Yaratıcı’sını tanıma şeklinde özetlenebilecek olan Tasavvuf disiplininin, insanı, yüksek ahlakın zirvede temsil edildiği bir konuma yükseltme çabası da olduğu muhakkaktır. Bu çabanın Tasavvuf terminolojisindeki önemli bir karşılığının “fütüvvet” olduğu söylenebilir. Fedakarlık, diğergamlık, iyilik, yardım, hoşgörü ve nefsine söz geçirme gibi ahlakî nitelikleri kapsayan bir kavram olan fütüvvet, ihsân, muhabbet ve îsâr kavramlarının üzerinde temellenmiştir denebilir. Sufi, sadece kendisi ile Allah arasındaki münasebeti koruyan değil, aynı zamanda topluma faydalı bir birey olmak durumundadır. Fütüvvet ruhunu kendilerinde bir huy ve ahlak haline getirmeyi başarabilmiş müminler topluma fevkalade uyumlu, faydalı ve örnek şahsiyetler olmuşlardır. Tasavvufun toplumsal huzura yaptığı katkının fütüvvet ruhunda aranması gerektiğini söylemek mümkündü
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 4 |