Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Musical Identity of Female Minstrels

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 8, 3125 - 3143, 25.12.2016
https://doi.org/10.15869/itobiad.282731

Öz

As well as the
cultural environment in which the minstrels grown up, their environment of
performances plays a major role in the formation of their musical identities
and even gives them a new identity.

In this study, cultural environment in which female minstrels have grown up and
affiliated their performance environment have been considered as an important
criterion determining the musical identities of them. Subjects which female
minstrels handled, musical transfers specific to woman languages prepared a
base to question musical identity of a manner specific to women. Relation of
female minstrels with music, positioning socio-musical environment have been
important in respect to constitute musical identity. The
aim of study, to determine effects of performance environments to female
minstrels music performance and specific women expressions and reveal a woman
identity with these data.
   

Kaynakça

  • Çınar, Sevilay, Yirminci Yüzyılın İkinci Yarısında Türkiye’de Kadın Âşıklar İstanbul Teknik Üniversitesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi. 2008.
  • Duygulu, Melih, Alevi-Bektaşi Müziğinde Deyişler, İstanbul: Sistem Ofset, 1997.
  • Güngör, Nazife, Sosyokültürel Açıdan Arabesk Müzik, Ankara: Bilgi Yayınevi, 1993.
  • Herndon, Marcia, 1990. “Biology and Culture: Music, Gender, Power, and Ambiguity”, Music, Gender, and Culture, Intercultural MusicStudies 1, Florian NoetzelVerlag Wilhelmshaven, Germany, s.11–12.
  • Çınar, Sevilay, Yirminci Yüzyılın İkinci Yarısında Türkiye’de Kadın Âşıklar İstanbul Teknik Üniversitesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi. 2008.
  • Duygulu, Melih, Alevi-Bektaşi Müziğinde Deyişler, İstanbul: Sistem Ofset, 1997.
  • Güngör, Nazife, Sosyokültürel Açıdan Arabesk Müzik, Ankara: Bilgi Yayınevi, 1993.
  • Herndon, Marcia, 1990. “Biology and Culture: Music, Gender, Power, and Ambiguity”, Music, Gender, and Culture, Intercultural MusicStudies 1, Florian NoetzelVerlag Wilhelmshaven, Germany, s.11–12.
  • Çınar, Sevilay, Yirminci Yüzyılın İkinci Yarısında Türkiye’de Kadın Âşıklar İstanbul Teknik Üniversitesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi. 2008.
  • Duygulu, Melih, Alevi-Bektaşi Müziğinde Deyişler, İstanbul: Sistem Ofset, 1997.
  • Güngör, Nazife, Sosyokültürel Açıdan Arabesk Müzik, Ankara: Bilgi Yayınevi, 1993.
  • Herndon, Marcia, 1990. “Biology and Culture: Music, Gender, Power, and Ambiguity”, Music, Gender, and Culture, Intercultural MusicStudies 1, Florian NoetzelVerlag Wilhelmshaven, Germany, s.11–12.
  • Stokes, Martin, Türkiye’de Arabesk Olayı, İstanbul: İletişim Yayınları, 1998.
  • Şenel, Süleyman, “Türk Halk Musikisinde Uzun Hava Tanımları ve Bu Tanımlar Etrafında Ortaya Çıkan Problemler”, Türk Halk Müziğinde Çeşitli Görüşler, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları, 55–81, 2000.
  • Şenel, Süleyman, Kastamonu’da Âşık Fasılları Türler/Çeşitler/Çeşitlemeler, c. I-II, Kastamonu: Kastamonu Valiliği Özel İdare Yayınları, 2007.
  • TRT Müzik Dairesi Yayınları, TRT Türk Halk Müziği Repertuarı

Kadın Aşıkların Müzikal Kimlikleri

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 8, 3125 - 3143, 25.12.2016
https://doi.org/10.15869/itobiad.282731

Öz

Âşıkların yetiştikleri kültür ortamı kadar, bulundukları icrâ ortamları da müzikal kimliklerinin oluşumunda büyük bir
rol oynamakta, hatta onlara yeni bir kimlik kazandırmaktadır. Bu
çalışmada kadın âşıkların yetiştikleri kültür ortamları ve bulundukları icâ
ortamları, müzik kimliklerini belirleyen önemli bir ölçüt olarak görülmüştür.
Kadın âşıkların ele aldıkları konular, kadın dillerine özgü müzikal aktarımlar,
kadınlara özgü müzikal kimliği sorgulamaya zemin hazırlamıştır. Kadın âşıkların
müzikle kurdukları ilişki, yetiştikleri sosyo-müzikal ortam içerisinde
konumlanmaları, müzikal kimliklerini oluşturmaları açısından önem arz etmiştir.
Amaç, kadın âşıkların icrâ ortamlarının icrâlarına etkilerini ve icrâ
örneklerindeki kadına özgü ifadeleri belirlemek ve bu veriler üzerinden kadın
âşıkların müzikal kimliğini tanımlamaktır.



 


Kaynakça

  • Çınar, Sevilay, Yirminci Yüzyılın İkinci Yarısında Türkiye’de Kadın Âşıklar İstanbul Teknik Üniversitesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi. 2008.
  • Duygulu, Melih, Alevi-Bektaşi Müziğinde Deyişler, İstanbul: Sistem Ofset, 1997.
  • Güngör, Nazife, Sosyokültürel Açıdan Arabesk Müzik, Ankara: Bilgi Yayınevi, 1993.
  • Herndon, Marcia, 1990. “Biology and Culture: Music, Gender, Power, and Ambiguity”, Music, Gender, and Culture, Intercultural MusicStudies 1, Florian NoetzelVerlag Wilhelmshaven, Germany, s.11–12.
  • Çınar, Sevilay, Yirminci Yüzyılın İkinci Yarısında Türkiye’de Kadın Âşıklar İstanbul Teknik Üniversitesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi. 2008.
  • Duygulu, Melih, Alevi-Bektaşi Müziğinde Deyişler, İstanbul: Sistem Ofset, 1997.
  • Güngör, Nazife, Sosyokültürel Açıdan Arabesk Müzik, Ankara: Bilgi Yayınevi, 1993.
  • Herndon, Marcia, 1990. “Biology and Culture: Music, Gender, Power, and Ambiguity”, Music, Gender, and Culture, Intercultural MusicStudies 1, Florian NoetzelVerlag Wilhelmshaven, Germany, s.11–12.
  • Çınar, Sevilay, Yirminci Yüzyılın İkinci Yarısında Türkiye’de Kadın Âşıklar İstanbul Teknik Üniversitesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi. 2008.
  • Duygulu, Melih, Alevi-Bektaşi Müziğinde Deyişler, İstanbul: Sistem Ofset, 1997.
  • Güngör, Nazife, Sosyokültürel Açıdan Arabesk Müzik, Ankara: Bilgi Yayınevi, 1993.
  • Herndon, Marcia, 1990. “Biology and Culture: Music, Gender, Power, and Ambiguity”, Music, Gender, and Culture, Intercultural MusicStudies 1, Florian NoetzelVerlag Wilhelmshaven, Germany, s.11–12.
  • Stokes, Martin, Türkiye’de Arabesk Olayı, İstanbul: İletişim Yayınları, 1998.
  • Şenel, Süleyman, “Türk Halk Musikisinde Uzun Hava Tanımları ve Bu Tanımlar Etrafında Ortaya Çıkan Problemler”, Türk Halk Müziğinde Çeşitli Görüşler, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları, 55–81, 2000.
  • Şenel, Süleyman, Kastamonu’da Âşık Fasılları Türler/Çeşitler/Çeşitlemeler, c. I-II, Kastamonu: Kastamonu Valiliği Özel İdare Yayınları, 2007.
  • TRT Müzik Dairesi Yayınları, TRT Türk Halk Müziği Repertuarı
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sevilay Çınar

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Çınar, S. (2016). Kadın Aşıkların Müzikal Kimlikleri. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 5(8), 3125-3143. https://doi.org/10.15869/itobiad.282731
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.