It
is well-known reality that human beings need spiritual needs such as loving,
trusting, adhering and believing like basic needs such as eating, drinking,
sleeping or resting. That a person’s mental wellness to be well-balanced
characters or personality is as important as his basic needs to maintain his
physical health in his all life. Because, whether how a person is physically
well, if he doesn’t have a well-balanced characters or personality, it is
impossible that the person will be happy to all his life, will be positive or
will cope with the problems that he faces. In this article, we have aimed to
determine that the place of religions in pre-school children’s lives, how
religious education should be taught to them, the contribution of religions to
pre-school children’s cognitive, affective and psychosocial development and the
effects on their characters or personalities.
Child Childhood Period Education Religious Religious Education Schooll
İnsanın
yeme, içme, uyuma vb. maddi ihtiyaçları olduğu gibi sevme, güvenme, bağlanma ve
inanma gibi manevi ihtiyaçlarının olduğu bilinen bir gerçektir. Bireyin beden sağlığı
için maddi ihtiyaçlar ne kadar önemli ise ruh sağlığı, sağlam kişilik ve
karakter sahibi olabilmesi için de manevi ihtiyaçlar o kadar önemlidir. Çünkü beden
ne kadar sağlıklı olursa olsun bireyin ruhsal dengesi bozuksa mutlu olabilmesi,
hayata olumlu bakabilmesi ve karşılaştığı problemlerle başa çıkabilmesi oldukça
zordur.
Çalışmanın
amacı, okul öncesi dönemdeki çocukların hayatında dinin yeri, bu dönemdeki
çocuklara nasıl bir din eğitimi verilmesi gerektiği, dinin çocukların bilişsel,
duyuşsal ve psiko-sosyal gelişimlerine katkısını, dinin karakter ve kişilik
gelişimine etkisini ortaya koymaktır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 1 |