Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Learning and Satisfaction Levels of Nursing Students in Relation to Concept Maps and Video Recording

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 3, 1863 - 1875, 12.09.2017

Öz

This study was carried out to assess the learning and satisfaction
levels of students in relation to concept maps and video samples. In the study,
the second  grade students in the
department of nursing in a university recorded videos in groups in relation to
the course of patient care they have. The same student group made an individual
concept map of patient care in their third year. The questionnaire questions
regarding the feeling and opinions of the students to video recordings and
concept maps were prepared by the researcher. As a result, the students pointed
out that video recording and concept maps were influential upon their
understanding, problem solving abilities and learning. They also stated that
these methods enabled a holistic approach in patient care.

Kaynakça

  • Atay S, Karabacak Ü. Care Plans Using Concept Maps And Their Effects On The Critical Thinking Dispositions Of Nursing Students. International Journal of Nursing Practice.2012; 18: 233–239. Novak JD, Cannas AJ. Theoretical Origins Of Concept Maps, How To Construct Them And Uses In Education. Reflecting Education. 2007; 3(1),29-42. Mitra B, Lewin-Jones J, Barrett H, Williamson S. The Use Of Video To Enable Deep Learning.Research in Post-compulsory Education. 2010; 15(4), 405-414. Tezer M. (2008). Bilgisayar Tabanlı Video Programlarının Eğitim Materyali Olarak Kullanılmasına Yönelik Öğretim Elemanları Ve Öğrenci Görüşleri. International Educational Tecnology Conference . IETC. Bildiri Kitabı, 717-721, Eskişehir.

Hemşirelik Öğretiminde Kullanılan Kavram Haritası ve Video Çekme Yöntemlerine Yönelik Öğrencilerin Memnuniyeti

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 3, 1863 - 1875, 12.09.2017

Öz

Bu araştırma, kavram
haritası yapan ve video çeken hemşirelik öğrencilerinin öğrendiklerini ve
memnuniyet düşüncelerini belirlemek amacıyla yapıldı. Araştırmada bir
üniversitenin hemşirelik bölümünün ikinci sınıf öğrencileri o dönem işledikleri
hasta bakımına yönelik gruplar şeklinde video çekti. Aynı öğrenci grubu üçüncü
sınıfta hasta bakımına yönelik bireysel kavram haritası yaptı.
Öğrencilerin video çekimlerine ve kavram
haritalarına yönelik duygularını ve düşüncelerini içeren anket soruları
araştırıcı tarafından oluşturuldu. Sonuç
olarak; tüm öğrenciler konuları anlama, problem çözme ve öğrenmelerinde
video çekme ve kavram haritası yapmanın etkili olduğunu belirtti. Öğrenciler
hasta bakımında bu eğitim yöntemlerinin bütüncül davranmayı kolaylaştırdığını
ifade etti.  

Kaynakça

  • Atay S, Karabacak Ü. Care Plans Using Concept Maps And Their Effects On The Critical Thinking Dispositions Of Nursing Students. International Journal of Nursing Practice.2012; 18: 233–239. Novak JD, Cannas AJ. Theoretical Origins Of Concept Maps, How To Construct Them And Uses In Education. Reflecting Education. 2007; 3(1),29-42. Mitra B, Lewin-Jones J, Barrett H, Williamson S. The Use Of Video To Enable Deep Learning.Research in Post-compulsory Education. 2010; 15(4), 405-414. Tezer M. (2008). Bilgisayar Tabanlı Video Programlarının Eğitim Materyali Olarak Kullanılmasına Yönelik Öğretim Elemanları Ve Öğrenci Görüşleri. International Educational Tecnology Conference . IETC. Bildiri Kitabı, 717-721, Eskişehir.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Arzu Tuna

Yayımlanma Tarihi 12 Eylül 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Tuna, A. (2017). Hemşirelik Öğretiminde Kullanılan Kavram Haritası ve Video Çekme Yöntemlerine Yönelik Öğrencilerin Memnuniyeti. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(3), 1863-1875. https://doi.org/10.15869/itobiad.312208
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.