Bu çalışmada, e-Okul
eğitim yönetim bilgi sisteminin öğretmen adayları açısından
kullanılabilirliğinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla, e-Okul sitesini
daha önce kullanmamış katılımcılara site ile ilgili beş farklı görev verilerek
analiz edilmiştir. Katılımcılar, farklı bölümlerden seçilen 10 öğretmen
adayından oluşmaktadır. Durum çalışması yönteminin kullanıldığı bu çalışmada,
göz izleme ve görüşme teknikleri ile e-Okul web sitesinin kullanılabilirliğinin
derinlemesine incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmalar, her bir katılımcının tek
tek katıldığı İnsan-Bilgisayar Etkileşimi Laboratuvarında sürdürülmüştür.
Katılımcılar, e-Okul web sitesi ile ilgili görevleri tamamladığı sürede göz
izleme cihazı ile göz ve fare hareketleri kaydedilmiştir. Ardından, genel
olarak e-Okul sistemi ve her bir görev ile ilgili öğretmen adayları ile görüşme
yapılmıştır. Sonuçlara bakıldığında, en fazla tamamlanan görevin en kısa sürede
tamamlanan son görev olduğu, en uzun sürede tamamlanan görevin ise ilk görev
olduğu görülmektedir. Görevlerin tamamlanma sayıları ve sürelerinin, buton
isimlerinin işlevine uygunluğu ile ilgili olduğu belirlenmiştir. Benzer
isimlerde, fakat göreve uygun olmayan butonlar, katılımcıların görevi geç
tamamlamalarına ya da görevi geçmek istemelerine neden olmuştur. Bu sonuçlar
ışığında, e-Okul yönetim bilgi sisteminin kullanılabilirliğini artıracak
önerilerde bulunulmuştur.
In
this study, it is aimed to investigate the usability of e-Okul educational
management information system in terms of teacher candidates. For this purpose,
an analysis was performed following the assignment of five different tasks. The
participants consisted of 10 teacher candidates. In this study that case study
method was used. The experiments were carried out in the Human-Computer
Interaction Laboratory. During the completion of the tasks about e-Okul
Website, eye and mouse movements of the participants were recorded. Then,
interviews were performed. It was observed that completion counts and duration
of the tasks were related to suitability of the button names with their functions.
The buttons that were similar in name but not relative in terms of function
caused the participants to complete the tasks late or to skip them. As a
result, recommendations have been presented to improve the usability of e-Okul
management information system.
E-Okul Usability Eye-Tracking Management Information Governence
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 5 |