Sosyal medya ve gündelik yaşam artan
bir biçimde iç içe geçmektedir. Bunun sonucunda, nazardan korkan ama aynı
zamanda da yaşamlarını Instagram aracılığı ile paylaşan bireyler, nazardan
korunma pratiklerini de sosyal medyaya taşımaktadır. Bu çalışma; gündelik
yaşamın bir parçası olan nazar olgusundan korunma pratiklerinin, Instagram
üzerinden nasıl ve kimler tarafından gerçekleştirildiğini paylaşılan içerikler
ve kullanılan hashtagler temelinde ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu amaç
doğrultusunda gerçekleştirilen araştırma nicel bir araştırma tasarımına sahip
olup veri toplama tekniği olarak içerik analizinden yararlanılmıştır. Çalışmada
tabakalı örneklemeden yararlanılarak toplam 2000 içerik, oluşturulan kodlama
rehberi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; nazar korkusuna
yönelik etiketlerin en çok çocuklara yönelik kullanıldığı belirlenmiştir.
İlgili kategoriyi aile ve eş-sevgili kategorileri izlemektedir. Kullanıcı
kategorilerine göre bakıldığında kadınların nazar olgusuna dair daha çok
korunma etiketleri paylaştığı görülmektedir. İçerik kategorilerine bakıldığında
ise; hem kadın Instagram kullanıcılarının ve hem de erkek Instagram
kullanıcılarının en çok çocuk kategorisinde nazar olgusuna dair etiketler
kullandıkları görülmektedir.
Nazar olgusu gündelik yaşam pratikleri sosyal medyada nazar korkusu etiketler Instagram
Social media and everyday life are
increasingly intertwined. As a result, individuals who are both afraid of evil
eye, and who share their everyday life on social media, carry their practices
of protection from the evil eye to the social media. This study aims to reveal
how and by whom the practices of protection from the evil eye are carried out
on Instagram, based on the contents and hashtags. This research has a
quantitative research design, content analysis used as data collection
technique. In the study, 2000 contents were analyzed with stratified sample,
and a coding guide which was developed for this study was used. As a result,
it’s determined that hashtags for evil eye protection are used mostly for
children, and it’s followed by the categories of family and couples. Women
share those hashtags more than men. Both female and male Instagram users use
evil eye protection hashtags mostly for children.
Evil Eye Belief Social Media Evil Eye Fear Hashtags Instagram
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 5 |