Havayolu sektöründe sosyal
medya kullanımının son yıllarda hızla arttığı görülmektedir. İnternet ve sosyal
medya havayolları için birçok alanda önemli bir araç haline gelmektedir. Bu
çalışmanın amacı, interneti etkin bir şekilde dağıtım aracı olarak kullanan
düşük maliyetli taşıyıcıların (DMT) sosyal medya paylaşımlarında kullandıkları
söylemleri analiz ederek karşılaştırma yapmaktır. Çalışma, Türk havayolu
sektöründeki öncü düşük maliyetli taşıyıcının sosyal medya paylaşımları ile ABD
ve Avrupa’dan seçilen öncü DMT’ların paylaşımlarını derinlemesine irdeleyerek
sosyal medya paylaşımlarının odak noktalarını karşılaştırmalı biçimde ortaya
koymaktadır. Bu kapsamda Southwest Airlines, RyanAir ve Pegasus Havayolları’nın
resmi sosyal medya hesaplarında 01 Nisan 2017 – 09 Haziran 2017 tarihleri
arasında yaptıkları paylaşımlar, tümevarımcı bir yaklaşımla içerik analizine
tabi tutulmuştur. Bulgular; Southwest’in beklenenin aksine düşük fiyata çok
nadir vurgu yaptığını, bunun yerine takipçileriyle etkileşim kurarak onlara
verilen değerin ön planda tutulduğu paylaşımlara ağırlık verdiğini ortaya
koymuştur. RyanAir ve Pegasus ise paylaşımlarında daha çok destinasyon
tanıtımı, özel ödüllü/indirimli kampanyalar ve düşük fiyatlı biletler üzerinde
durmuşlardır. Taşıyıcıların paylaşımlarında ortak olarak değindiği konular ise
destinasyon tanıtımı, düşük fiyat, yan ürün/hizmetler, özel ödüllü/indirimli
kampanyalar olmuştur.
Düşük Maliyetli Taşıyıcı Havayolları Sosyal Medya İçerik Analizi
The
use of social media in the airline industry seems to have increased rapidly in
recent years. Internet and social media are becoming an important tool in many
fields for airlines. The purpose of this study is to analyse and contrast the
discourse that low-cost carriers (LCC) (which are competent on using Internet
as a distribution channel) adopt in their social media sharing. The study
comparatively presents the focal points of the social media sharing by examining
the social media sharing of the leading Turkish LCC and the leading LCC’s
selected from US and Europe. In this context, Southwest, RyanAir and Pegasus
Airlines’ social media sharing in their official accounts between April 1st
2017 – June 9th 2017 were subjected to content analysis through an inductive
approach. Findings show that Southwest emphasizes on the “low price” less than
expected. Instead of this, they concentrate on the sharing in which they
interact with passengers and highlight customer value. RyanAir and Pegasus on
the other hand, dwell more on destination introduction, special prize/discounted
campaigns and low priced tickets. The topics that all airlines mentioned are
destination introduction, low cost, ancillary products/services and special
prize/discounted campaigns.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 6 |