Bu çalışmanın
amacı, Türkiye menşeli bir giyim markası olan, günümüzde iç pazar dışında 17
ülkede satış yapan DeFacto’nun, 2008’de “Jean karşıtı” olarak uygulamaya
başladığı pazarlama stratejisinin 2016’da “Jean taraftarı” olarak değişimini,
markanın reklamları üzerinden inceleyerek açıklamaktır.
Bu çalışmada,
markanın 2008, 2009, 2010, 2011 yılına ait 6 “Jean karşıtı” televizyon reklamı
ile 2016 yılına ait “Jean çıktı” sloganlı reklamı göstergebilimsel çözümleme
yöntemiyle analiz edilmektedir.
Göstergebilim,
dilsel ya da dilsel olmayan, iletişim amacıyla kullanılan her türlü gösterge
dizgelerini, bu dizgelerin yapılarını, işleyişlerini, iletişimsel işlevlerini
inceleyen bilimdir. Hem yaşamı
şekillendiren hem de yansıtan bir başka deyişle hem içinde var olduğu kültürden
var olan, hem de içinde var olduğu kültürü yaratan ve yansıtan önemli bir
kültürel öğe olan reklam da bir dizgeler bütünüdür. Bu çalışma, bu dizgelerini
çözümlenip anlamlandırılması, küresel ve kültürel olguların reklam ve
dolayısıyla pazarlamaya nasıl yansıdığının ortaya konmasının yanı sıra yerel ve
kültürel bir söylemle yola çıkan yerel bir markanın, küresel kültüre direnç
gösterememesinin de ortaya konması açısından önem taşımaktadır.
The purpose of this is study is
exploring the alteration of the Turkish clothing brand DeFacto’s marketing
strategy from “opposing to Jean” to “fan of Jean” by the help of advertisements
of the brand.
Semiological analyze is used in this
study. 6 “Jean opposite” TV advertisements those published in 2008, 2009, 2010,
2011 and the advertisement that is the fan of Jean that published in 2016 are
analyzed. Semiology is a science that studies on sign systems that are
linguistic or non-linguistic used for communication. Semiology is keen on
structures, communicative functions and
processing of this system. Advertising is a sign system that is already exist in
the culture and also reflector of the culture that it is belong to. Because of
this study is not only revealing the reflection of cultural and global values
in advertising and marketing but also exposing the that the brands can not
resist the global culture necessities is worth.
Marketing advertising global culture local culture semiology
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 6 |