Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Analyzing Of Twitter Usage In Marketing Communication Of Banks Coated In Bist 30

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 6, 302 - 313, 24.11.2017

Öz

Day by day expanding and
changing in the field of market structure has also been a factor of consumer
profile differentiation. In behalf of meeting consumers’ expectations,
businesses present messages about numerous products and services. Efficient
communication with consumers and positive image making are crucial in marketing
activities. Businesses find opportunity to transfer intense information about
related products and services to their target group with marketing
communications activities. At the same time, they could revise the messages in
the direction of information gathered from consumers’ requests and needs. Along
with traditional communication methods, social web sites which existed since
especially the beginning of 2000s get involved in all fields of life and became
one of the instruments that makes life easier. The social web sites were
transformed to a channel which provide interactive communication with consumers
by businesses. The purpose of the study is to analyse Twitter usage of banks
coated in BIST 30 while maintaining market communication. In this context,
tweets of banks coated in BIST 30 between the dates 1st January 2016 and 31st
December 2016 has been investigated, classified, compared and interpreted.

Kaynakça

  • Akar, E. (2010), “Sanal Toplulukların Bir Türü Olarak Sosyal Ağ Siteleri–Bir Pazarlama İletişimi Kanalı Olarak İşleyişi”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (1), 107–122.
  • Atalık, Ö., Sak, F.S., Bayrak, Ü. ve Karataş, E. (2014), “Soiıal Meiıa Implementings Of Airline Compaiıes: Twıitter Case”, II. International Aviation Management Conference, University of Turkish Aeronautical Association, 16 April, Ankara. 85-98.
  • Batum, T.B. ve Ersoy, N.F. (2016) “The Use of Social Media in B2B Marketing Communications: an Explatory Study on Turkish Companies”, Journal of Economics and Administrative Sciences, 18 (2), 139-151
  • Boz, M., Gürbüz, H. ve Turdubekova, S. (2015), “The Role of Social Media in Marketing Communication: A Survey on University Students”, Eurasian Academy of Sciences Eurasian Business & Economics Journal, 3, 1-21.
  • Bulunmaz, B. (2016), “Gelişen Teknolojiyle Birlikte Değişen Pazarlama Yöntemleri ve Dijital Pazarlama”, TRT Akademi, 1 (2), 348-365.
  • Burton,S. & Soboleva,A. (2011), "Interactive or Reactive? Marketing with Twitter", Journal of Consumer Marketing, 28 (7),491-499.
  • Castronovo, C. & Huang, L. (2012), “Social Media in an Alternative Marketing Communication Model”, Journal of Marketing Development and Competitiveness, 6(1), 117-131.
  • Çelik, S. (2014), “Sosyal Medyanın Pazarlama İletişimine Etkileri”, Erciyes İletişim Dergisi, 3 (3), 28-42.
  • Delozier, M. W. (1976), The Marketing Communication Process, McGraw Hill Book Company
  • Duncan, T. (2002), IMC Using Advertising And Promotion to Build Brands, Boston: McGraw-Hill Higher Educations.
  • İçli, G. (2010), “Pazarlama İletişimi Araçlarının Türk Şarap Sektörü Açısından İncelenmesi, Öneri Dergisi, 9 (33), 127-133.
  • Karafakıoğlu, M. (2006), Pazarlama İlkeleri, Literatür Yayınları, İstanbul.
  • Kotler, P. & Keller, K.L. (2012), Marketing Management, Pearson Education, Inc., Prentice Hall, One Lake Street, Upper Saddle River, New Jersey, 14th.ed, pg.476.
  • Kwon, E.S. & Sung, Y. (2013), “Follow Me! Global Marketers’ Twitter Use”, Journal of Interactive Advertising”, 12 (1), 4-16.
  • Mucuk, İ. (2009), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitapevi, İstanbul.
  • Neuman, W. L. (2009). Toplumsal Araştırma Yöntemleri, Nitel ve Nicel Yaklaşımlar, Çev: Sedef Özge, Yayın Odası Yayınları, 3. Basım, Nisan, İstanbul.
  • Odabaşı, Y. & Oyman, M. (2002). Pazarlama İletişimi Yönetimi. 12. Baskı, Media Cat Kitapları, İstanbul.
  • Özgen,Ö. ve Elmasoğlu, K. (2016), “Sosyal Medya ve Marka İletişimi: Havayolu Şirketlerinin Twitter Kullanımına Yönelik Bir Araştırma, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 43 / Güz.
  • Öztürk, A. ve Güven, Ö.F. (2014), “Importance of Social Media as Communication Channel in Bank Marketing”, Academic Journal of Interdisciplinary Studies, 3 (3), 76-81.
  • Şahbaz, R.P. ve Bayram, A.T. (2013), “Otel İşletmeleri Facebook Sayfalarının Pazarlama İletişimi Açısından Değerlendirilmesi: Antalya Örneği”, 14.Ulusal Turizm Kongresi, 5-8 Aralık, Erciyes Üniversitesi, Kayseri, 249-265.
  • Tavşancıl, E., & Aslan, E. (2001). İçerik Analizi ve Uygulama Örnekleri, Epsilon Yayınları, İstanbul.
  • Tümbek, A.N. (2010), “Bütünleşik Pazarlama Faaliyetleri ile Turizmin ve Yabancı Yatırımın İlişkilendirilmesi”, Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi, 9 (34), 173-194.
  • Wynne, R. (2016), “Halkla İlişkiler ve Reklam Arasındaki Gerçek Fark”, http://iziletisim.com/blog/halkla-iliskiler-ve-reklam-arasindaki-gercek-fark/, Erişim Tarihi: 12.06.2017.
  • Yükselen, C. (2003), Pazarlama-İlkeler ve Yönetim, Detay Yayıncılık, Ankara.

Bist 30’da Yer Alan Bankaların Pazarlama İletişiminde Twıtter Kullanımının Analizi

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 6, 302 - 313, 24.11.2017

Öz

Pazar yapısının her geçen gün alanının
genişlemesi ve değişim göstermesi tüketici profilinin de farklılaşmasında etken
olmuştur. İşletmeler değişen tüketici beklentilerini karşılayabilmek adına
sayısız ürün ve hizmet hakkında mesajlar sunmaktadır. Pazarlama faaliyetlerinde
tüketiciyle etkin iletişim kurabilmek ve olumlu firma imajı yaratabilmek
önemlidir. İşletmeler
pazarlama iletişimi faaliyetleri ile ürün/hizmetleri hakkında hedef kitlelerine
yoğun bilgi aktarımı imkânı bulmakta, aynı zamanda da tüketicilerin istek ve
ihtiyaçlarına yönelik elde ettikleri bilgiler doğrultusunda mesajlarını revize
edebilmektedirler. Geleneksel iletişim araçlarının yanı sıra özellikle 2000’li
yılların başlarından itibaren ortaya çıkan sosyal ağ siteleri hayatın her
alanına dâhil olmaya başlamış ve iletişimi kolaylaştıran araçlardan biri haline
gelmiştir. İşletmeler tarafından da tüketiciyle interaktif iletişimin
sağlanabildiği bir mecra haline dönüşmüştür. Çalışmanın amacı; BİST 30’da yer
alan bankaların pazarlama iletişim çabalarında Twitter mecrasını kullanımı
analiz edilmiştir. Bu çerçevede çalışmada BİST 30’da yer alan bankaların 1 Ocak
2016 – 31 Aralık 2016 tarihleri arasındaki twetleri incelenmiş,
sınıflandırılmış, karşılaştırılmış ve yorumlanmıştır

Kaynakça

  • Akar, E. (2010), “Sanal Toplulukların Bir Türü Olarak Sosyal Ağ Siteleri–Bir Pazarlama İletişimi Kanalı Olarak İşleyişi”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (1), 107–122.
  • Atalık, Ö., Sak, F.S., Bayrak, Ü. ve Karataş, E. (2014), “Soiıal Meiıa Implementings Of Airline Compaiıes: Twıitter Case”, II. International Aviation Management Conference, University of Turkish Aeronautical Association, 16 April, Ankara. 85-98.
  • Batum, T.B. ve Ersoy, N.F. (2016) “The Use of Social Media in B2B Marketing Communications: an Explatory Study on Turkish Companies”, Journal of Economics and Administrative Sciences, 18 (2), 139-151
  • Boz, M., Gürbüz, H. ve Turdubekova, S. (2015), “The Role of Social Media in Marketing Communication: A Survey on University Students”, Eurasian Academy of Sciences Eurasian Business & Economics Journal, 3, 1-21.
  • Bulunmaz, B. (2016), “Gelişen Teknolojiyle Birlikte Değişen Pazarlama Yöntemleri ve Dijital Pazarlama”, TRT Akademi, 1 (2), 348-365.
  • Burton,S. & Soboleva,A. (2011), "Interactive or Reactive? Marketing with Twitter", Journal of Consumer Marketing, 28 (7),491-499.
  • Castronovo, C. & Huang, L. (2012), “Social Media in an Alternative Marketing Communication Model”, Journal of Marketing Development and Competitiveness, 6(1), 117-131.
  • Çelik, S. (2014), “Sosyal Medyanın Pazarlama İletişimine Etkileri”, Erciyes İletişim Dergisi, 3 (3), 28-42.
  • Delozier, M. W. (1976), The Marketing Communication Process, McGraw Hill Book Company
  • Duncan, T. (2002), IMC Using Advertising And Promotion to Build Brands, Boston: McGraw-Hill Higher Educations.
  • İçli, G. (2010), “Pazarlama İletişimi Araçlarının Türk Şarap Sektörü Açısından İncelenmesi, Öneri Dergisi, 9 (33), 127-133.
  • Karafakıoğlu, M. (2006), Pazarlama İlkeleri, Literatür Yayınları, İstanbul.
  • Kotler, P. & Keller, K.L. (2012), Marketing Management, Pearson Education, Inc., Prentice Hall, One Lake Street, Upper Saddle River, New Jersey, 14th.ed, pg.476.
  • Kwon, E.S. & Sung, Y. (2013), “Follow Me! Global Marketers’ Twitter Use”, Journal of Interactive Advertising”, 12 (1), 4-16.
  • Mucuk, İ. (2009), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitapevi, İstanbul.
  • Neuman, W. L. (2009). Toplumsal Araştırma Yöntemleri, Nitel ve Nicel Yaklaşımlar, Çev: Sedef Özge, Yayın Odası Yayınları, 3. Basım, Nisan, İstanbul.
  • Odabaşı, Y. & Oyman, M. (2002). Pazarlama İletişimi Yönetimi. 12. Baskı, Media Cat Kitapları, İstanbul.
  • Özgen,Ö. ve Elmasoğlu, K. (2016), “Sosyal Medya ve Marka İletişimi: Havayolu Şirketlerinin Twitter Kullanımına Yönelik Bir Araştırma, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 43 / Güz.
  • Öztürk, A. ve Güven, Ö.F. (2014), “Importance of Social Media as Communication Channel in Bank Marketing”, Academic Journal of Interdisciplinary Studies, 3 (3), 76-81.
  • Şahbaz, R.P. ve Bayram, A.T. (2013), “Otel İşletmeleri Facebook Sayfalarının Pazarlama İletişimi Açısından Değerlendirilmesi: Antalya Örneği”, 14.Ulusal Turizm Kongresi, 5-8 Aralık, Erciyes Üniversitesi, Kayseri, 249-265.
  • Tavşancıl, E., & Aslan, E. (2001). İçerik Analizi ve Uygulama Örnekleri, Epsilon Yayınları, İstanbul.
  • Tümbek, A.N. (2010), “Bütünleşik Pazarlama Faaliyetleri ile Turizmin ve Yabancı Yatırımın İlişkilendirilmesi”, Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi, 9 (34), 173-194.
  • Wynne, R. (2016), “Halkla İlişkiler ve Reklam Arasındaki Gerçek Fark”, http://iziletisim.com/blog/halkla-iliskiler-ve-reklam-arasindaki-gercek-fark/, Erişim Tarihi: 12.06.2017.
  • Yükselen, C. (2003), Pazarlama-İlkeler ve Yönetim, Detay Yayıncılık, Ankara.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hicran Özgüner Kılıç Bu kişi benim 0000-0002-3869-9713

Yayımlanma Tarihi 24 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Kılıç, H. Ö. (2017). Bist 30’da Yer Alan Bankaların Pazarlama İletişiminde Twıtter Kullanımının Analizi. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(6), 302-313. https://doi.org/10.15869/itobiad.358011
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.