Bu araştırmada
işbirlikli öğrenmenin, öğrencilerin akademik başarılarına etkisini deneysel
yöntemlerle ortaya koyan çalışmaların etki büyüklüklerinin birleştirilmesi
amaçlanmıştır. Elde edilecek etki büyüklüğünün öğrencilerin öğrenim düzeylerine,
çalışmaların yılına, uygulandığı derslere, eğitim kademesine ve alanlara göre
farklılık gösterip göstermediğinin meta-analiz yöntemiyle araştırılması amaçlanmıştır.
Bu amaçla, Yüksek Öğrenim Kurumu (YÖK) Ulusal Tez Merkezi veritabanında
yayınlanan, erişimine izin verilmiş yüksek lisans ve doktora tezleri
incelenmiştir. Bu kapsamda, 1995-2017 yılları arasında yapılmış 173 tez
incelenerek, meta analize dahil edilme kriterlerine uyan 97 deneysel çalışma
araştırma kapsamına alınmıştır. Meta
analitik etki analizi yönteminin kullanıldığı bu çalışmada, işbirlikli öğrenme
yönteminin, geleneksel öğretim yöntemine göre, öğrencilerin akademik başarılarına
olan etki büyüklüğü 0.879 olarak bulunmuştur. Etki değerinin tüm alanlarda
Thalheimer ve Cook tarafından yapılan kategorizasyona göre geniş, Cohen ve
arkadaşları tarafından yapılan kategorizasyona göre ise büyük etkiye sahip
olduğu bulunmuştur. Buna göre işbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin akademik
başarılarına katkısının geleneksel öğretim yöntemine göre, daha fazla olduğu
söylenebilir.
İşbirlikli Öğrenme Geleneksel Öğretim Meta Analiz Etki Büyüklüğü Akademik Başarı
This study aims to
combine the effect sizes of the studies demonstrating the effect of
collaborative learning on the academic achievements of students with experimental
methods, and to investigate whether the effect size to be obtained differs
according to the educational attainments of the students, the publication years
of the works, the courses applied, and the levels of education and the branches
through meta-analysis method. For this purpose, Master’s and PhD theses
accessible in the database of Council of Higher Education (YÖK) were scanned.
Completed during 1995-2017, 97 theses meeting meta-analysis inclusion criteria
were scrutinized. The effect size of collaborative learning method on the
academic achievement is found as 0.879 compared to the traditional method. The
effect value is found to be large in all areas according to the classification
made by Thalheimer and Cook, and Cohen et al.
Collaborative Learning Traditional Teaching Meta-Analysis Effect Size Academic Achievement
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 2 |