Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Outdoor Education Activities on the Attitudes of Students toward Science and Technology and Sentiment Analysis

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 5, 101 - 116, 29.12.2018
https://doi.org/10.15869/itobiad.483404

Öz

This study explores the
effect of a TUBITAK project named Four Days, Four Themes: Science, which is an
outdoor education activity, on the attitudes and emotions of students toward
science and technology. The study group consists of 40 students from the sixth
grade who were determined with the purposeful sampling method. In the study,
experimental method, document examination and emotion analysis methods were
used. As a result of the study, it was seen that there was a significant increase
in the students’ attitude score aveages of the lower dimensions of “Using
Science”, “Tendency to Technology” and “Contribution and Importance of Technology”,
whereas there was a significant decrease in the score average of the lower
dimension of “Negativity of Technology”. It was determined that the students
also had positive emotions toward the project. The students stated that they
had had fun and become happy throughout the project.      

Kaynakça

  • Akay, C. (2013). Ortaokul Öğrencilerinin Yaparak-Yasayarak Öğrenme Temelli TÜBİTAK 4004 Bilim Okulu Projesi Sonrası Bilim Kavramına Yönelik Görüsleri, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 326-338.
  • Büyüköztürk, S., Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, S. ve Demirel, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 2. Baskı, Ankara: Pegema Yayıncılık
  • Çoban, Ö., Özyer, B., & Özyer, G. T. (2015, May). Sentiment analysis for Turkish Twitter feeds. In Signal Processing and Communications Applications Conference (SIU), 2015 23th (pp. 2388-2391). IEEE.
  • Duran, M. (2008). Fen öğretiminde bilimsel süreç becerilerine dayalı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin bilime karşı tutumlarına etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Muğla Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Muğla
  • Dyment J.E. (2005). Green school grounds as sites for outdoor learning: barriers and opportunities, International Research in Geographical and Environmental Education 14(1), 28-45, DOI: 10.1080/09500790508668328
  • Eaton,D. (1998). Cognitive and affective learning in outdoor education. Doctoral Dissertation. Department of Curriculum, Teaching and Learning,University of Toronto,Canada
  • Ford, P. (1986). Outdoor education: Definition and philosophy. ERIC Clearinghouse on Rural Education and Small Schools Digest, Las Cruces, NM. Retrieved 10.06.2018 from http://www.eric.ed.gov/PDFS/ED267941.pdf.
  • İlhan, S., Duru, N., Karagöz, Ş., & Sağır, M. (2008). Metin Madenciliği ile Soru Cevaplama Sistemi. Elektronik ve Bilgisayar Mühendisliği Sempozyumu (ELECO), Bursa, 26-30.
  • Okur-Berberoğlu E. ve Uygun S. (2013). Sınıf dışı eğitimin dünyadaki ve türkiye’deki gelişiminin incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9, (2), ss.32-42.
  • Partnership For 21st Century Skills, (2015). Framework For 21st Century Learning. 22 Ekim 2017 tarihinde http://www.p21.org/storage/documents/docs/P21_Framework_Definitions_New_Logo_2015.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Powers, D. L. (2004). The effects of an outdoor education program on life effectiveness skills of participant. Master of Science Thesis, California State University, USA..
  • Priest, S. (1986). Redefining outdoor education: A matter of many relationships. Journal of Environmental Education, 17(3), 13-15.
  • Robyn Zink & Lisette Burrows (2008) ‘Is what you see what you get?’ The production of knowledge in-between the indoors and the outdoors in outdoor education, PhysicalEducation and Sport Pedagogy, 13(3), 251-265, DOI: 10.1080/17408980701345733
  • Rickinson, M., Dillon, J., Teamey, K., Morris, M., Choi, M.Y., Sanders, D. et al. (2004) A Review of Research on Outdoor Learning. Slough: National Foundation for Educational Research and King’s College, London Safran, M. ve Ata, B. (1998). Okul dışı tarih öğretimi. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (1), 87-94.
  • Sontay,G. Tutar,M ve Karamustafaoğlu, O. (2016) “Okul dışı öğrenme ortamları ile fen öğretimi” hakkında öğrenci görüşleri: planetaryum gezisi. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi (İad),1 (1),1-24
  • Schmitt, T. R. (2005). Teachers’ perceptions of value and effects of outdoor education during an age of accountability. PhD Thesis, Loyola University, Chicago.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2006). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin
  • Yurdugül H.&Aşkar P. (2008). Öğrencilerin teknolojiye yönelik tutum ölçeği faktör yapılarının incelenmesi: Türkiye örneği. Elementary Education Online, 7(2), 288-309,

Sınıf Dışı Eğitim Faaliyetlerinin Öğrencilerin Bilim ve Teknolojiye Yönelik Tutumlarına Etkisi ve Duygu Analizi

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 5, 101 - 116, 29.12.2018
https://doi.org/10.15869/itobiad.483404

Öz

Bu araştırmada sınıf dışı
eğitim faaliyeti olarak Dört Gün, Dört Tema:Bilim adlı TÜBİTAK projesinin
öğrencilerin tutumlarına ve duygularına etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın
çalışma grubunu, amaçlı örnekleme yöntemiyle belirlenmiş olan 40 altıncı sınıf
öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada deneysel yöntem, doküman incelemesi ve
duygu analizi yöntemi kullanılmıştır.  Araştırma
sonucunda öğrencilerin “Bilimi Kullanma”, “Teknolojiye Yönelik Eğilim”,
“Teknolojinin Katkısı ve Önemi” alt boyutu tutum puan ortalamaların da anlamlı
bir artış, “Teknolojinin Olumsuzluğu” alt boyutu puan ortalamasında ise anlamlı
bir düşüş görülmüştür. Öğrencilerin projeye yönelik duygularının da olumlu
yönde olduğu tespit edilmiştir.   Öğrenciler
proje süresince eğlendiklerini ve mutlu olduklarını ifade etmişlerdir.                                                  

Kaynakça

  • Akay, C. (2013). Ortaokul Öğrencilerinin Yaparak-Yasayarak Öğrenme Temelli TÜBİTAK 4004 Bilim Okulu Projesi Sonrası Bilim Kavramına Yönelik Görüsleri, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 326-338.
  • Büyüköztürk, S., Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, S. ve Demirel, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 2. Baskı, Ankara: Pegema Yayıncılık
  • Çoban, Ö., Özyer, B., & Özyer, G. T. (2015, May). Sentiment analysis for Turkish Twitter feeds. In Signal Processing and Communications Applications Conference (SIU), 2015 23th (pp. 2388-2391). IEEE.
  • Duran, M. (2008). Fen öğretiminde bilimsel süreç becerilerine dayalı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin bilime karşı tutumlarına etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Muğla Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Muğla
  • Dyment J.E. (2005). Green school grounds as sites for outdoor learning: barriers and opportunities, International Research in Geographical and Environmental Education 14(1), 28-45, DOI: 10.1080/09500790508668328
  • Eaton,D. (1998). Cognitive and affective learning in outdoor education. Doctoral Dissertation. Department of Curriculum, Teaching and Learning,University of Toronto,Canada
  • Ford, P. (1986). Outdoor education: Definition and philosophy. ERIC Clearinghouse on Rural Education and Small Schools Digest, Las Cruces, NM. Retrieved 10.06.2018 from http://www.eric.ed.gov/PDFS/ED267941.pdf.
  • İlhan, S., Duru, N., Karagöz, Ş., & Sağır, M. (2008). Metin Madenciliği ile Soru Cevaplama Sistemi. Elektronik ve Bilgisayar Mühendisliği Sempozyumu (ELECO), Bursa, 26-30.
  • Okur-Berberoğlu E. ve Uygun S. (2013). Sınıf dışı eğitimin dünyadaki ve türkiye’deki gelişiminin incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9, (2), ss.32-42.
  • Partnership For 21st Century Skills, (2015). Framework For 21st Century Learning. 22 Ekim 2017 tarihinde http://www.p21.org/storage/documents/docs/P21_Framework_Definitions_New_Logo_2015.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Powers, D. L. (2004). The effects of an outdoor education program on life effectiveness skills of participant. Master of Science Thesis, California State University, USA..
  • Priest, S. (1986). Redefining outdoor education: A matter of many relationships. Journal of Environmental Education, 17(3), 13-15.
  • Robyn Zink & Lisette Burrows (2008) ‘Is what you see what you get?’ The production of knowledge in-between the indoors and the outdoors in outdoor education, PhysicalEducation and Sport Pedagogy, 13(3), 251-265, DOI: 10.1080/17408980701345733
  • Rickinson, M., Dillon, J., Teamey, K., Morris, M., Choi, M.Y., Sanders, D. et al. (2004) A Review of Research on Outdoor Learning. Slough: National Foundation for Educational Research and King’s College, London Safran, M. ve Ata, B. (1998). Okul dışı tarih öğretimi. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (1), 87-94.
  • Sontay,G. Tutar,M ve Karamustafaoğlu, O. (2016) “Okul dışı öğrenme ortamları ile fen öğretimi” hakkında öğrenci görüşleri: planetaryum gezisi. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi (İad),1 (1),1-24
  • Schmitt, T. R. (2005). Teachers’ perceptions of value and effects of outdoor education during an age of accountability. PhD Thesis, Loyola University, Chicago.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2006). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin
  • Yurdugül H.&Aşkar P. (2008). Öğrencilerin teknolojiye yönelik tutum ölçeği faktör yapılarının incelenmesi: Türkiye örneği. Elementary Education Online, 7(2), 288-309,
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cennet Göloğlu Demir 0000-0002-8770-6107

Hakan Yılmaz Bu kişi benim 0000-0002-8553-388X

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Göloğlu Demir, C., & Yılmaz, H. (2018). Sınıf Dışı Eğitim Faaliyetlerinin Öğrencilerin Bilim ve Teknolojiye Yönelik Tutumlarına Etkisi ve Duygu Analizi. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(5), 101-116. https://doi.org/10.15869/itobiad.483404
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.