This study explores the
effect of a TUBITAK project named Four Days, Four Themes: Science, which is an
outdoor education activity, on the attitudes and emotions of students toward
science and technology. The study group consists of 40 students from the sixth
grade who were determined with the purposeful sampling method. In the study,
experimental method, document examination and emotion analysis methods were
used. As a result of the study, it was seen that there was a significant increase
in the students’ attitude score aveages of the lower dimensions of “Using
Science”, “Tendency to Technology” and “Contribution and Importance of Technology”,
whereas there was a significant decrease in the score average of the lower
dimension of “Negativity of Technology”. It was determined that the students
also had positive emotions toward the project. The students stated that they
had had fun and become happy throughout the project.
Outdoor Education Attitude Sentiment Analysis Activity Student
Bu araştırmada sınıf dışı
eğitim faaliyeti olarak Dört Gün, Dört Tema:Bilim adlı TÜBİTAK projesinin
öğrencilerin tutumlarına ve duygularına etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın
çalışma grubunu, amaçlı örnekleme yöntemiyle belirlenmiş olan 40 altıncı sınıf
öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada deneysel yöntem, doküman incelemesi ve
duygu analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma
sonucunda öğrencilerin “Bilimi Kullanma”, “Teknolojiye Yönelik Eğilim”,
“Teknolojinin Katkısı ve Önemi” alt boyutu tutum puan ortalamaların da anlamlı
bir artış, “Teknolojinin Olumsuzluğu” alt boyutu puan ortalamasında ise anlamlı
bir düşüş görülmüştür. Öğrencilerin projeye yönelik duygularının da olumlu
yönde olduğu tespit edilmiştir. Öğrenciler
proje süresince eğlendiklerini ve mutlu olduklarını ifade etmişlerdir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 5 |