Bu çalışmanın amacı, okullardaki psikolojik
iklimin öğretmenler üzerindeki etkilerinin iş doyumu açısından incelenmesidir.
Araştırmanın verileri, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Uşak ili merkez
ilçesinin çeşitli okullarında görevli 117 erkek 167 kadın olmak üzere 284
öğretmenden elde edilmiştir. Araştırma kapsamında, öğretmenlerin psikolojik
iklimini belirlemek amacıyla “Psikolojik İklim Ölçeği” ve öğretmenlerin iş
doyumunu belirlemek amacıyla “İş Doyumu Ölçeği” ve kişisel bilgileri belirlemek
amacıyla da “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Araştırma, ilişkisel tarama
modeline uygun olarak gerçekleştirilmiştir. Öğretmenlerin iş doyumu ile
psikolojik iklim arasında orta düzeyde pozitif yönlü bir ilişki saptanmıştır.
Psikolojik iklimin iş doyumunu hangi oranda yordadığını hesaplamak için basit
doğrusal regresyon hesaplandığında psikolojik iklimin iş doyumunu yaklaşık %35
oranında açıkladığı görülmüştür. Yapılan analizler sonucu elde edilen veriler,
ilgili alan yazın kapsamında tartışılmış ve bazı önerilerde bulunulmuştur.
Psikolojik İklim İş Doyumu Öğretmenler. Okul İklimi İnceleme İnceleme
This
study aimed at exploring the impact of psychological climate in school on
teachers in terms of job satisfaction. Study data was gathered from 284
teachers (117 male and 167 female) working at various schools in the central
district of Uşak, Turkey during the 2017-2018 academic year. The study used the
“Psychological Climate Questionnaire” to determine the teachers’ psychological
climate, “Job Satisfaction Scale” to assess their job satisfaction and
“Personal Information Form” to obtain personal information. The study was
conducted using the relational survey model. There was a moderate positive
correlation between job satisfaction and psychological climate of
teachers.
Simple linear regression analysis was performed to find out at what rate
psychological climate predicts job satisfaction and found that psychological
climate predicts job satisfaction by about 35%. The findings obtained from the
analyses were discussed within the scope of the relevant literature and certain
recommendations were made accordingly.
Psychological Climate Job Satisfaction Teachers Scholl Climate Examination
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 1 |