Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Corona Virüs (Covid-19) Nedeniyle Mecburi Yürütülen Uzaktan Eğitim Hakkında Öğretmen Görüşleri

Yıl 2021, Cilt: 10 Sayı: 1, 52 - 84, 30.03.2021
https://doi.org/10.15869/itobiad.769798

Öz

Bu çalışma ile COVID-19 sürecinde mecburi olarak yürütülen uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri araştırılmıştır. Bu kapsamda, süreçte aktif olarak kullanılan yazılımlardan Zoom adlı canlı ders yazılımına, çevrimdışı eğitim amaçlı kullanılan Eğitim Bilişim Ağı (EBA) platformuna, tek yönlü iletişim amaçlı kullanılan EBA TV’ ye odaklanılmıştır. Bu sistemlerin öğrenme üzerindeki etkilerini, genel olarak uzaktan eğitimin öğrenme, öğrenci ve öğretmen üzerindeki etkilerini, uzaktan eğitim ve bahsedilen sistemler hakkında öğretmenlerin tespitlerini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Görüşme formu kullanılarak nitel verilerin elde edildiği araştırma olgubilim modelindedir. Araştırmaya 2019-2020 eğitim - öğretim yılında Hatay il merkezinde 7 farklı devlet okulunda görev yapan 5’ i kadın, 7’ si erkek toplam 12 öğretmen katılmıştır. Görüşülen öğretmenlerin tamamı COVID-19 dolayısıyla mecburi yürütülen uzaktan eğitim sürecinde aktif olarak görev almışlardır. İçerik Analizi yönteminin kullanıldığı araştırmada verilerin analizde NVivo 10 yazılımından da yararlanılmıştır. Bu yazılımdan özellikle kodlamalarda, kodlamaların bir araya getirilerek temaların oluşturulmasında, tema ve alt temaların frekansları ile birlikte modellenmesinde, sık geçen kelimelerin tespitinde, kelime ağacı ve kelime bulutu oluşturma gibi sorgulamalarda yararlanılmıştır. İçerik Analizi sonunda temalar oluşturulmuş, temalara ilişkin maddelerin frekans değerlerine yer verilmiştir. Analiz sonunda “COVID-19 süreci özelinde karşılaşılan durumlar”, “Uzaktan eğitimin sağladığı kolaylıklar”, “Uzaktan eğitimde karşılaşılan dezavantajlar”, “Süreç boyunca hissedilen ihtiyaçlar” temalarına ulaşılmıştır. Temalar bağlamında birçok sonuç elde edilmiş olup bu sonuçlardan; bakanlıkça sunulan imkânların yeterli görülmesi, eğitim sistemimizin bu sürece hazırlıklı olduğunun düşünülmesi, yerli ve güvenli canlı ders yazılımı ihtiyacı, öğretmenlerin uzaktan eğitimi yüz yüze eğitim kadar etkili görmemeleri dikkat çekici olanlarıdır. Ayrıca uzaktan eğitimde ölçme – değerlendirme problemi, öğrencilerin teknik altyapı ve imkânlar açısından eşit şartlarda olmaması, hizmet içi eğitim ihtiyacı, öğrencilerin derse devam durumları da önemli sonuçlar arasındadır. Sonuçlardan hareketle COVID-19 sonrasında uzaktan eğitim ile ilgili tespit edilen eksikler tamamlanıp, gereksinimler yerine getirildikten sonra yüz yüze eğitim ile uzaktan eğitimin harmanlanabilir. Böylece hem uzaktan eğitimin hem de yüz yüze eğitimin avantajlarından yararlanılabilir.

Kaynakça

  • Ağır, F. (2007). Özel okullarda ve devlet okullarında çalışan ilköğretim öğretmenlerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarının belirlenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Alakoç, Z., Bozbıyık, M. (2003). Web tabanlı uzaktan öğretim ve bir örnek çalışma. Sözlü Sunum, 3.Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Magosa, 1190-1199.
  • Aktaş, Ö, Büyüktaş, B., Gülle, M., Yıldız, M. (2020). COVID-19 Virüsünden Kaynaklanan İzolasyon Günlerinde Spor Bilimleri Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Karşı Tutumları. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1 (1), 1-9.
  • Alper, A. ve Deryakulu, D. (2008). Web ortamlı probleme dayalı öğrenmede bilişsel esneklik düzeyinin öğrenci başarısı ve tutumları üzerindeki etkisi. Eğitim ve Bilim, 33 (148), 49-63.
  • Arar, A. (1999). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi, uzaktan eğitim uygulama modelleri ve maliyetleri, Sözlü Sunum, 1. Uzaktan Eğitim Sempozyumu, Ankara: Kara Kuvvetleri Eğitim ve Doktrin Komutanlığı.
  • Arthur, J., Waring, M., Robert, C. ve Hedges, L. (2017). Eğitimde araştırma yöntemleri ve metodolojileri (Ed: A.Erözkan, E. Büyüköksüz). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Bennett R., Uink B. ve Cross S. (2020). Beyond the Social: Cumulative implications of COVID-19 for first nations university students in Australia, Social Sciences & Humanities Open, 2(1). doi: https://doi.org/10.1016/j.ssaho.2020.100083
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Carrillo, C. ve Flores, M. A., (2020). COVID-19 and teacher education: A literature review of online teaching and learning practices, European Journal of Teacher Education, 43(4), 466-487. doi: 10.1080/02619768.2020.1821184
  • Cavanaugh, C.S. (2001). The Effectiveness of Interactive Distance Education Technologies in K-12 Learning: A Meta-Analysis. International Journal of Educational Telecommunications, 7(1), 73-88. Norfolk, VA: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE). 29/10/2020 tarihinde https://www.learntechlib.org/primary/p/8461/ adresinden erişildi.
  • Çakır Balta, Ö. ve Horzum, M. (2008). The factors that affect internet addiction of students in a web based learning environment. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 41(1), 187-205. doi: 10.1501/Egifak_0000000211
  • Çoban, S. (2013). Uzaktan ve teknoloji destekli eğitimin gelişimi. Sözlü Sunum, XVI. Türkiye’de İnternet Konferansı, İstanbul.
  • Çukadar, S. ve Çelik, S. (2003). İnternete dayalı uzaktan öğretim ve üniversite kütüphaneleri. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 4(1), 31-42.
  • Demiray, U. (1999). Bir çağdaş eğitim modeli olarak uzaktan eğitim uygulaması. Jandarma Dergisi, 85, 46-52.
  • Deniz Ö.P. ve Evci Kiraz. (2020). COVID-19 Pandemi sürecinde şehir sağlığı çalışmaları. Biotechnol and Strategic Health Research, 1(Özel Sayı), 147-151. doi: 10.34084/bshr.726231
  • Elitaş, T. (2017). Uzaktan eğitim lisans sürecinde yeni iletişim teknolojileri: Atatürk Üniversitesi uzaktan eğitim merkezi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Govindasamy, T. (2002). Successful implementation of e-learning pedagogical considerations. The Internet and Higher Education, 4(3), 287–299. doi: 10.1016/S1096-7516(01)00071-9
  • Fiş Erümit, S., Gedik, N. ve Göktaş, Y. (2016). Türkiye’de öğretim teknolojilerinin gelişimi: 1984-2015 dönemi öğretim teknolojilerinin temelleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Gu, C., Jiang, W., Zhao, T. ve Zheng, B. (2020). Mathematical recommendations to fight against COVID-19. doi: 10.2139/ssrn.3551006.
  • Gürer, M. D., Tekinarsan, E. ve Yavuzalp, N. (2016). Çevrimiçi ders veren öğretim elemanlarının uzaktan eğitim hakkındaki görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry (TOJQI), 7(1), 47-78.
  • Hang, M. (2020). Preparing cities for epidemics: Lessons from the COVID19 outbreak. International Journal of Urban and Regional Research, Erişim Adresi:https://www.ijurr.org/the-urban-now/preparing-cities-for-epidemics/
  • Harris, D. A. ve Krousgrill, C. (2008). Distance education: New technologies and new directions. Proceedings of the IEEE, 96(6), 917-930.
  • Hızal, A. (1983). Uzaktan öğretim süreçleri ve yazılı gereçler. Eğitim teknolojisi açısından yaklaşım. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yayınları.
  • Horzum, M. B., Özkaya, M., Demirci, M. ve Alpaslan, M. (2013). Türkçe uzaktan eğitim araştırmalarının incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 79-100.
  • İnan, F.A., Arı, F., Flores, R., Zaier, A. ve Arslan-Arı, İ. (2013). Impact of an adaptive tutorialon student learning, Oral Presentation, International Conference on Intelligent Tutoring Systems, 681-682.
  • İşman, A. (2008). Uzaktan eğitim. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Jaligama, V. ve Liarokapis, F. (2011). An online virtual learning environment for higher education. Oral Presentation, Third International Conference on Games and Virtual Worlds for Serious Applications (VS-GAMES).
  • Kang, X. ve Zhang, W. (2020). An experimental case study on forumbased online teaching to improve student’s engagement and motivation in higher education, Interactive Learning Environments, 28(7), 1-12. doi: 10.1080/10494820.2020.1817758
  • Karadağ, E., Yücel, C. (2020). Yeni Tip Koronavirüs Pandemisi Döneminde Üniversitelerde Uzaktan Eğitim: Lisans Öğrencileri Kapsamında Bir Değerlendirme Çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10 (2), 181-192.
  • Keskin, M. ve Özer Kaya, D. (2020). COVID-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5 (2), 59-67.
  • Kırık, A. (2016). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’ deki durumu. Marmara İletişim Dergisi, 21, 73-94. doi: 10.17829/midr.20142110299.
  • Kırmızıgül, H. (2020). Covid-19 salgını ve beraberinde getirdiği eğitim süreci. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 7(5), 283-289.
  • Koçdar, S. (2006). Uzaktan eğitim ders kitaplarının geribildirim açısından değerlendirilmesi: Anadolu Üniversitesi’nin uzaktan eğitim veren işletme ve iktisat fakülteleri örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Koçoğlu, E., Ulu Kalın, Ö., Tekdal, D. ve Yiğen, V. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde Türkiye’deki eğitime bakış, International Social Sciences Studies Journal, 6(65), 2956-2966. doi: 10.26449/sssj.2448
  • Kuş, E. (2009). Nicel - nitel araştırma teknikleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • König, J., Jäger-Biela, D. ve Glutsch, N. (2020). Adapting to online teaching during COVID-19 school closure: Teacher education and teacher competence effects among early career teachers in Germany, European Journal of Teacher Education, 43(4), 608-622. doi: 10.1080/02619768.2020.1809650
  • Kürtüncü, M. ve Kurt, A. (2020). Covıd-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadıkları sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 7(5), 66-77.
  • Lee, S.J., Ward, K.P., Chang, O.D. ve Downing, K.M. (2020). Parenting activities and the transition to home-based education during the Covid-19 pandemic, Children and Youth Services Review, 117. doi: https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2020.105585
  • MEB, (2020). Bakan Selçuk, koronavirüs'e karşı eğitim alanında alınan tedbirleri açıkladı. (17.05.2020). Erişim Adresi: https://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-koronaviruse-karsi-egitim-alaninda-alinan-tedbirleri-acikladi/haber/20497/tr
  • Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Moore, J. L., Dickson-Deane, C. ve Galyen, K. (2010). E-learning, online learning, and distance learning environments: Are they the same? Internet and Higher Education, 14(2), 129-135. doi: 10.1016/j.iheduc.2010.10.001
  • Morgan, H. (2020). Best practices for ımplementing remote learning during a pandemic, the clearing house, A Journal of Educational Strategies, Issues And Ideas, 93(3), 135-141. doi: 10.1080/00098655.2020.1751480
  • Munasinghe, S., Sperandei, S., Freebairn, L., Conroy, E., Jani, H., Marjanovic, S. ve Page, A. (2020). The impact of physical distancing policies during the COVID-19 pandemic on health and well-being among Australian adolescents, Journal of Adolescent Health, 67, 653-661. doi: https://doi.org/10.1016/j.jadohealth.2020.08.008
  • NCES (National Center for Education Statistics) (2008). Distance education at degree granting postsecondary institutions: 2006-07. (18.05.2020). Erişim Adresi: https://nces.ed.gov/pubs2009/2009044.pdf
  • Nuland, S.V., Mandzuk, D., Petrick, K.T. ve Cooper, T. (2020). COVID-19 and its effects on teacher education in Ontario: A complex adaptive systems perspective, Journal of Education for Teaching, 46(3), 1-10. doi: 10.1080/02607476.2020.1803050
  • Patricia, A. (2020). College students’ use and acceptance of emergency online learning due to COVID-19. International Journal of Educational Research Open, 99(104), 1-33. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijedro.2020.100011
  • Pınar, M. A. Ve Dönel Akgül, G. (2020). The opinions of secondary school students about giving science courses with distance education during the covid-19 pandemic. Journal of Current Researches on Social Sciences, 10(2), 461-486.
  • Punch, K.F. (2005). Sosyal araştırmalara giriş: Nicel ve nitel yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Qazi, J., Naseer, K., Qazi, A., AlSalman, H., Naseem, U., Yang, S., Hardaker, G. ve Gumaei, A. (2020). Evolution to online education around the globe during a SARS-CoV-2 Coronavirus (COVID-19) pandemic: Do develop and underdeveloped cope alike?, Children and Youth Services Review, 117. doi: https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2020.105582
  • Sağlık Bakanlığı, (2020). COVID-19 (SARS-CoV-2 Enfeksiyonu) Rehberi, T.C. Sağlık Bakanlığı Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü. (14.05.2020). Erişim Adresi: https://covid19bilgi.saglik.gov.tr/tr/covid-19-rehberi.html
  • Seggie, N. ve Bayyurt, Y. (2017). Nitel araştırma yöntem, teknik, analiz ve yaklaşımlar. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Simonson, M., Smaldino, S. E., Albright, M. ve Zvacek, S. (2012). Teaching and learning at adistance: Foundations of distance education. Boston: Pearson Education, Inc.
  • Sindiani, A.M., Obeidat, N., Alshdaifat, E., Elsalem, L., Alwani, M., Rawashdeh, H., Fares, A., Alalawne, T., Tawalbeh, L. İ. (2020). Distance education during the COVID-19 outbreak: A cross-sectional study among medical students in North of Jordan. Annals of Medicine and Surgery, 59, 186–194. doi: https://doi.org/10.1016/j.amsu.2020.09.036
  • Sönmez, V. ve Alacapınar, F. (2013). Örneklendirilmiş bilimel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Tang, T., Abuhmaid, A.M., Olaimat, M., Oudat, D.M., Aldhaeebi, M. ve Bamanger, E. (2020). Efficiency of flipped classroom with online-based teaching under COVID-19, Interactive Learning Environments, 28(7), 1-12. doi: 10.1080/10494820.2020.1817761
  • Türker, H. ve Yaylak, E. (2011). İlköğretim sosyal bilgiler öğretiminde internet tabanlı öğretim yönteminin ders başarısına etkisi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 153-168.
  • UNESCO (2020). 29/10/2020 tarihinde https://en.unesco.org/covid19/educationresponse adresinden erişildi.
  • Unusan, N. ve Abia, N., (2007). Distance delivery of nutrition education as a method for providing continuing education. Turkish Online Journal of Distance Education - TOJDE, 8(1), 125-132.
  • Uşun, S. (2006). Uzaktan eğitim. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Wasson, B. (1997). Advanced educational technologies: The learning environment. Computers in Human Behavior, 13(4), 571-594. doi: 10.1016/S0747-5632(97)00027-7
  • WHO, (2020a). WHO Director-General's opening remarks at the media briefing on 2019 novel coronavirus, 17.05.2020 tarihinde https://www.who.int/dg/speeches/detail/who-director-general-s-opening-remarks-at-themedia-briefing-on-COVID-19---11-march-2020. adresinden erişildi. doi:10.1007/s12603-017-0883-6
  • WHO, (2020b). Coronavirus disease (COVID-19) advice for the public. (17.05.2020). Erişim Adresi: https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/advice-for-public
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6.baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. baskı), Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, E., Güner, B., Mutlu, H., Doğanay, G. ve Yılmaz, D. (2020). Veli algısına göre pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinin niteliği. Konya: Palet Yayınları.m tamam mı?
  • Yurdakul, B. (2015). Uzaktan eğitim. Demirel, Ö. (ed.) Eğitimde Yeni Yönelimler içinde (s.271-288), Ankara: Pegem Akademi.

The Opinions of Teachers about Compulsory Distance Education due to Corona Virus (Covid-19)

Yıl 2021, Cilt: 10 Sayı: 1, 52 - 84, 30.03.2021
https://doi.org/10.15869/itobiad.769798

Öz

With this study, the opinions of teachers about compulsory distance education have been searched in the period of COVID-19. In this scope it is focused on used actively Zoom software, Education Network (EBA) platform for offline training, EBA TV for one way communication. It is aimed to find out that effect of these systems on learning, the effect of distance education on learning, the students and the teachers, identifying proofs by teachers for mentioned systems. The research acquired qualitative data by using interview form is the model of phenomenology. In the 2019-2020 education year the sum of 12 teachers studied in the different public schools (5 women and 7 men) have participated in the research. All of negotiated teachers have attended actively compulsory distance education because of COVID-19. At the research used with the method of content analysis, it has been benefitted from Nvivo10 software. In this software especially coding, forming the themes together with coding, modelling with theme and subtheme’s frequency together, identifying frequently used words, the tree and composing the cloud of word have been profited. At the end of analyzing content, the themes have been composed and given place to frequency items of the value related to the themes. It has been reached ‘Faced situations in the period of COVID-19’, ‘The facility of distance education’, ‘The disadvantages of distance education’, ‘The needs during the period’ at the result of the analysis a lot of results have been attained in this regard of theme, there are some remarkable conclusions such as; ‘thanks to the ministry presented potential enough’, ‘to be thought ready for the system of education in this duration’, ‘the need of domestic and reliable software for live lesson’, ‘the teachers don’t consider effective on distance education as much as face to face education’ those are impressive. Also ‘the problem of assessment and evolution in distance education’, ‘the students haven’t technic basis and equal condition for opportunities’, ‘the need of in service training activities’, ‘the students attendance of lessons’ are important sequences too. To sum up after COVID-19 it is completed to find out deficiency about distance education, after requirements are implemented, face education with distance education can be mixed. Thus, it can be benefit from not only advantages of distance education but also face to face education.

Kaynakça

  • Ağır, F. (2007). Özel okullarda ve devlet okullarında çalışan ilköğretim öğretmenlerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarının belirlenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Alakoç, Z., Bozbıyık, M. (2003). Web tabanlı uzaktan öğretim ve bir örnek çalışma. Sözlü Sunum, 3.Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Magosa, 1190-1199.
  • Aktaş, Ö, Büyüktaş, B., Gülle, M., Yıldız, M. (2020). COVID-19 Virüsünden Kaynaklanan İzolasyon Günlerinde Spor Bilimleri Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Karşı Tutumları. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1 (1), 1-9.
  • Alper, A. ve Deryakulu, D. (2008). Web ortamlı probleme dayalı öğrenmede bilişsel esneklik düzeyinin öğrenci başarısı ve tutumları üzerindeki etkisi. Eğitim ve Bilim, 33 (148), 49-63.
  • Arar, A. (1999). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi, uzaktan eğitim uygulama modelleri ve maliyetleri, Sözlü Sunum, 1. Uzaktan Eğitim Sempozyumu, Ankara: Kara Kuvvetleri Eğitim ve Doktrin Komutanlığı.
  • Arthur, J., Waring, M., Robert, C. ve Hedges, L. (2017). Eğitimde araştırma yöntemleri ve metodolojileri (Ed: A.Erözkan, E. Büyüköksüz). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Bennett R., Uink B. ve Cross S. (2020). Beyond the Social: Cumulative implications of COVID-19 for first nations university students in Australia, Social Sciences & Humanities Open, 2(1). doi: https://doi.org/10.1016/j.ssaho.2020.100083
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Carrillo, C. ve Flores, M. A., (2020). COVID-19 and teacher education: A literature review of online teaching and learning practices, European Journal of Teacher Education, 43(4), 466-487. doi: 10.1080/02619768.2020.1821184
  • Cavanaugh, C.S. (2001). The Effectiveness of Interactive Distance Education Technologies in K-12 Learning: A Meta-Analysis. International Journal of Educational Telecommunications, 7(1), 73-88. Norfolk, VA: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE). 29/10/2020 tarihinde https://www.learntechlib.org/primary/p/8461/ adresinden erişildi.
  • Çakır Balta, Ö. ve Horzum, M. (2008). The factors that affect internet addiction of students in a web based learning environment. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 41(1), 187-205. doi: 10.1501/Egifak_0000000211
  • Çoban, S. (2013). Uzaktan ve teknoloji destekli eğitimin gelişimi. Sözlü Sunum, XVI. Türkiye’de İnternet Konferansı, İstanbul.
  • Çukadar, S. ve Çelik, S. (2003). İnternete dayalı uzaktan öğretim ve üniversite kütüphaneleri. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 4(1), 31-42.
  • Demiray, U. (1999). Bir çağdaş eğitim modeli olarak uzaktan eğitim uygulaması. Jandarma Dergisi, 85, 46-52.
  • Deniz Ö.P. ve Evci Kiraz. (2020). COVID-19 Pandemi sürecinde şehir sağlığı çalışmaları. Biotechnol and Strategic Health Research, 1(Özel Sayı), 147-151. doi: 10.34084/bshr.726231
  • Elitaş, T. (2017). Uzaktan eğitim lisans sürecinde yeni iletişim teknolojileri: Atatürk Üniversitesi uzaktan eğitim merkezi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Govindasamy, T. (2002). Successful implementation of e-learning pedagogical considerations. The Internet and Higher Education, 4(3), 287–299. doi: 10.1016/S1096-7516(01)00071-9
  • Fiş Erümit, S., Gedik, N. ve Göktaş, Y. (2016). Türkiye’de öğretim teknolojilerinin gelişimi: 1984-2015 dönemi öğretim teknolojilerinin temelleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Gu, C., Jiang, W., Zhao, T. ve Zheng, B. (2020). Mathematical recommendations to fight against COVID-19. doi: 10.2139/ssrn.3551006.
  • Gürer, M. D., Tekinarsan, E. ve Yavuzalp, N. (2016). Çevrimiçi ders veren öğretim elemanlarının uzaktan eğitim hakkındaki görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry (TOJQI), 7(1), 47-78.
  • Hang, M. (2020). Preparing cities for epidemics: Lessons from the COVID19 outbreak. International Journal of Urban and Regional Research, Erişim Adresi:https://www.ijurr.org/the-urban-now/preparing-cities-for-epidemics/
  • Harris, D. A. ve Krousgrill, C. (2008). Distance education: New technologies and new directions. Proceedings of the IEEE, 96(6), 917-930.
  • Hızal, A. (1983). Uzaktan öğretim süreçleri ve yazılı gereçler. Eğitim teknolojisi açısından yaklaşım. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yayınları.
  • Horzum, M. B., Özkaya, M., Demirci, M. ve Alpaslan, M. (2013). Türkçe uzaktan eğitim araştırmalarının incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 79-100.
  • İnan, F.A., Arı, F., Flores, R., Zaier, A. ve Arslan-Arı, İ. (2013). Impact of an adaptive tutorialon student learning, Oral Presentation, International Conference on Intelligent Tutoring Systems, 681-682.
  • İşman, A. (2008). Uzaktan eğitim. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Jaligama, V. ve Liarokapis, F. (2011). An online virtual learning environment for higher education. Oral Presentation, Third International Conference on Games and Virtual Worlds for Serious Applications (VS-GAMES).
  • Kang, X. ve Zhang, W. (2020). An experimental case study on forumbased online teaching to improve student’s engagement and motivation in higher education, Interactive Learning Environments, 28(7), 1-12. doi: 10.1080/10494820.2020.1817758
  • Karadağ, E., Yücel, C. (2020). Yeni Tip Koronavirüs Pandemisi Döneminde Üniversitelerde Uzaktan Eğitim: Lisans Öğrencileri Kapsamında Bir Değerlendirme Çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10 (2), 181-192.
  • Keskin, M. ve Özer Kaya, D. (2020). COVID-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5 (2), 59-67.
  • Kırık, A. (2016). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’ deki durumu. Marmara İletişim Dergisi, 21, 73-94. doi: 10.17829/midr.20142110299.
  • Kırmızıgül, H. (2020). Covid-19 salgını ve beraberinde getirdiği eğitim süreci. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 7(5), 283-289.
  • Koçdar, S. (2006). Uzaktan eğitim ders kitaplarının geribildirim açısından değerlendirilmesi: Anadolu Üniversitesi’nin uzaktan eğitim veren işletme ve iktisat fakülteleri örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Koçoğlu, E., Ulu Kalın, Ö., Tekdal, D. ve Yiğen, V. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde Türkiye’deki eğitime bakış, International Social Sciences Studies Journal, 6(65), 2956-2966. doi: 10.26449/sssj.2448
  • Kuş, E. (2009). Nicel - nitel araştırma teknikleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • König, J., Jäger-Biela, D. ve Glutsch, N. (2020). Adapting to online teaching during COVID-19 school closure: Teacher education and teacher competence effects among early career teachers in Germany, European Journal of Teacher Education, 43(4), 608-622. doi: 10.1080/02619768.2020.1809650
  • Kürtüncü, M. ve Kurt, A. (2020). Covıd-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadıkları sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 7(5), 66-77.
  • Lee, S.J., Ward, K.P., Chang, O.D. ve Downing, K.M. (2020). Parenting activities and the transition to home-based education during the Covid-19 pandemic, Children and Youth Services Review, 117. doi: https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2020.105585
  • MEB, (2020). Bakan Selçuk, koronavirüs'e karşı eğitim alanında alınan tedbirleri açıkladı. (17.05.2020). Erişim Adresi: https://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-koronaviruse-karsi-egitim-alaninda-alinan-tedbirleri-acikladi/haber/20497/tr
  • Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Moore, J. L., Dickson-Deane, C. ve Galyen, K. (2010). E-learning, online learning, and distance learning environments: Are they the same? Internet and Higher Education, 14(2), 129-135. doi: 10.1016/j.iheduc.2010.10.001
  • Morgan, H. (2020). Best practices for ımplementing remote learning during a pandemic, the clearing house, A Journal of Educational Strategies, Issues And Ideas, 93(3), 135-141. doi: 10.1080/00098655.2020.1751480
  • Munasinghe, S., Sperandei, S., Freebairn, L., Conroy, E., Jani, H., Marjanovic, S. ve Page, A. (2020). The impact of physical distancing policies during the COVID-19 pandemic on health and well-being among Australian adolescents, Journal of Adolescent Health, 67, 653-661. doi: https://doi.org/10.1016/j.jadohealth.2020.08.008
  • NCES (National Center for Education Statistics) (2008). Distance education at degree granting postsecondary institutions: 2006-07. (18.05.2020). Erişim Adresi: https://nces.ed.gov/pubs2009/2009044.pdf
  • Nuland, S.V., Mandzuk, D., Petrick, K.T. ve Cooper, T. (2020). COVID-19 and its effects on teacher education in Ontario: A complex adaptive systems perspective, Journal of Education for Teaching, 46(3), 1-10. doi: 10.1080/02607476.2020.1803050
  • Patricia, A. (2020). College students’ use and acceptance of emergency online learning due to COVID-19. International Journal of Educational Research Open, 99(104), 1-33. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijedro.2020.100011
  • Pınar, M. A. Ve Dönel Akgül, G. (2020). The opinions of secondary school students about giving science courses with distance education during the covid-19 pandemic. Journal of Current Researches on Social Sciences, 10(2), 461-486.
  • Punch, K.F. (2005). Sosyal araştırmalara giriş: Nicel ve nitel yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Qazi, J., Naseer, K., Qazi, A., AlSalman, H., Naseem, U., Yang, S., Hardaker, G. ve Gumaei, A. (2020). Evolution to online education around the globe during a SARS-CoV-2 Coronavirus (COVID-19) pandemic: Do develop and underdeveloped cope alike?, Children and Youth Services Review, 117. doi: https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2020.105582
  • Sağlık Bakanlığı, (2020). COVID-19 (SARS-CoV-2 Enfeksiyonu) Rehberi, T.C. Sağlık Bakanlığı Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü. (14.05.2020). Erişim Adresi: https://covid19bilgi.saglik.gov.tr/tr/covid-19-rehberi.html
  • Seggie, N. ve Bayyurt, Y. (2017). Nitel araştırma yöntem, teknik, analiz ve yaklaşımlar. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Simonson, M., Smaldino, S. E., Albright, M. ve Zvacek, S. (2012). Teaching and learning at adistance: Foundations of distance education. Boston: Pearson Education, Inc.
  • Sindiani, A.M., Obeidat, N., Alshdaifat, E., Elsalem, L., Alwani, M., Rawashdeh, H., Fares, A., Alalawne, T., Tawalbeh, L. İ. (2020). Distance education during the COVID-19 outbreak: A cross-sectional study among medical students in North of Jordan. Annals of Medicine and Surgery, 59, 186–194. doi: https://doi.org/10.1016/j.amsu.2020.09.036
  • Sönmez, V. ve Alacapınar, F. (2013). Örneklendirilmiş bilimel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Tang, T., Abuhmaid, A.M., Olaimat, M., Oudat, D.M., Aldhaeebi, M. ve Bamanger, E. (2020). Efficiency of flipped classroom with online-based teaching under COVID-19, Interactive Learning Environments, 28(7), 1-12. doi: 10.1080/10494820.2020.1817761
  • Türker, H. ve Yaylak, E. (2011). İlköğretim sosyal bilgiler öğretiminde internet tabanlı öğretim yönteminin ders başarısına etkisi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 153-168.
  • UNESCO (2020). 29/10/2020 tarihinde https://en.unesco.org/covid19/educationresponse adresinden erişildi.
  • Unusan, N. ve Abia, N., (2007). Distance delivery of nutrition education as a method for providing continuing education. Turkish Online Journal of Distance Education - TOJDE, 8(1), 125-132.
  • Uşun, S. (2006). Uzaktan eğitim. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Wasson, B. (1997). Advanced educational technologies: The learning environment. Computers in Human Behavior, 13(4), 571-594. doi: 10.1016/S0747-5632(97)00027-7
  • WHO, (2020a). WHO Director-General's opening remarks at the media briefing on 2019 novel coronavirus, 17.05.2020 tarihinde https://www.who.int/dg/speeches/detail/who-director-general-s-opening-remarks-at-themedia-briefing-on-COVID-19---11-march-2020. adresinden erişildi. doi:10.1007/s12603-017-0883-6
  • WHO, (2020b). Coronavirus disease (COVID-19) advice for the public. (17.05.2020). Erişim Adresi: https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/advice-for-public
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6.baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. baskı), Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, E., Güner, B., Mutlu, H., Doğanay, G. ve Yılmaz, D. (2020). Veli algısına göre pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinin niteliği. Konya: Palet Yayınları.m tamam mı?
  • Yurdakul, B. (2015). Uzaktan eğitim. Demirel, Ö. (ed.) Eğitimde Yeni Yönelimler içinde (s.271-288), Ankara: Pegem Akademi.
Toplam 66 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatih Balaman 0000-0003-2175-0778

Sevil Hanbay Tiryaki 0000-0003-4780-9715

Yayımlanma Tarihi 30 Mart 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Balaman, F., & Hanbay Tiryaki, S. (2021). Corona Virüs (Covid-19) Nedeniyle Mecburi Yürütülen Uzaktan Eğitim Hakkında Öğretmen Görüşleri. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(1), 52-84. https://doi.org/10.15869/itobiad.769798

Cited By
































































LEVELS OF USE OF WEB 2.0 TECHNOLOGIES IN THE EMERGENCY REMOTE EDUCATION PROCESS OF PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS TEACHERS
Ankara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi
https://doi.org/10.33689/spormetre.1019647


























Uzaktan eğitime yakından bakış: Bir metafor çalışması
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
Neslihan KARAKUŞ
https://doi.org/10.29000/rumelide.1009038
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.