Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sanatsal Gelişim Sürecinde Pablo Ruiz Picasso ve Kübizm

Yıl 2021, Cilt: 10 Sayı: 3, 2812 - 2831, 30.09.2021
https://doi.org/10.15869/itobiad.907983

Öz

Tarihte modern dönemin başlangıcının Fransız devrimi (1789) olduğu varsayılmaktadır. Gördükleri ile yetinmeyen sanatçılar, görmek istedikleri ve hissettikleri biçimde eserlerini tasarlayıp gerçekleştirmenin peşindedirler. Sanatçıların kendilerini dışarıdaki hayattan soyutlamaları artık neredeyse imkânsızdır. Böylelikle kendilerini anlaşılmazlıklar ve kaosun ortasında bulurlar. 20.yüzyıl sanatçıları değişen dünyaya uyum sağlarlar
Sanat tarihinin en büyük ve üretken sanatçılarından olan Picasso’nun sadece resim sanatında değil bunun yanı sıra seramik grafik ve heykel gibi farklı disiplinlerdeki diğer sanat alanları ile süren yaşamında eserlerinde ortaya çıkan ve ilk bakışta gözlemlenebilen karakteristik özellikler bu çalışmaların son derece canlı ve enerjik olmasıdır. Eserleri tüm dünyada büyük yankılar yapan akademik eğitiminin ardından üstün klasik yeteneklerini İspanyol tarzı ile birleştirerek mavi ve pembe dönemleri ile pekiştiren Picasso geçtiğimiz yüzyılı derinden sarsan bir sanat akımının da bir anlamda tetikleyicisi ve belki de en önemli ismi olmuştur. Bu akım neredeyse onun ismi ile anılacak olan kübizmdir. Perspektiften uzak biçimselliğin geometrik formlarda belirginleştiği düz hatların derinliği olmayan eserlerin ortaya çıktığı bu akım, hayranı olduğu Paul Cezanne’ın arkadaşı Emil Bernard’a yazdığı mektuplarda doğayı silindir küp ve koni olarak görmek gerektiğine ait sözleri ve gelecekte Kübizm anılacaktır. Picasso bu yoruma karşı ilgisini artırmış ve resimlerindeki formları bu anlamda geometriksel biçimlere sokmuştur. Picasso çalışmaları sonucunda kendine kattığı farklılıklar sayesinde sanatına açtığı yeni boyutları bünyesine katarak sanat yoluna devam etmiştir. Kendine ait gerçeklik kavramını usanmadan arayışına devam ederek durmadan çalışmış farklılıkları kendine ait yeni bir dile dönüştürerek bulduğu yeni yorumlamayla geleneksel resim anlayışını kökten değiştirmiş Kübizm’e ulaşabilmek için ise uzun bir yol kat etmiştir.

Kaynakça

  • (1983). Sanat Tarihi Ansiklopedisi, Görsel Güzel Sanatlar Ansiklopedisi, Cilt 4, İstanbul: Görsel Yayınları Ticaret Sanayi A.S.
  • Bernadac, M., Bouvhet, L. (1988). Picasso Master of the New Horizons, London: Thames & Hudson .
  • Bigalı, Ş. (1999). Resim Sanatı, Ankara: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Brighton, A., Klimowski A. (1995). Picasso for Beginners, Cambridge: İcon Books.
  • Erol, T. (1971). Picasso ve Kübizm, Sanat Aylık Güzel Sanatlar Gazetesi, Sayı: 2, 1-2.
  • Eyupoğlu, S., İpşiroğlu, M.S. (1972). Avrupa Resminde Gerçek Duygusu, İstanbul, İst. Üni. Edb. Fak. Yayınları.
  • Garaudy. R. (1966). Gerçekçilik Açısından Picasso, çev. Mehmet Doğan, İstanbul: Garanti Matbaası.
  • Güvenli, Z. (1964). Büyük Ressamlar ve Heykeltıraşlar, İstanbul: Ekim basımevi.
  • Hayat Büyük Ressamlar Ansiklopedisi (1968). İstanbul: Tiftruk Matbaası.
  • Hourtico. I/O. (1946). Sanat Şaheserleri, İstanbul: Kenan Basımevi ve Klişe Fabrikası, cilt 3.
  • İpşiroğlu, N., İpşiroğlu M. (1993). Sanatta Devrim, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Lionel, R. (1991). Ekspiresyonizm Sanat Ansiklopedisi, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Mccully, M. (2011). Devorar París, Barcelona, Nerea, S.A. Editorial.
  • Petrov, G. (1979). Olaylar İçerisinde Büyük Sanatçılar ve Üstün Yapıtları, İstanbul: İnkılap ve Aka Basımevi.
  • Read, H. (1960). Sanatın Anlamı, çev. Güler İnal, Nurşin Asgari, Ankara: Ankara Türk Tarih Kurum Basımevi.
  • Read, P. (2010). Picasso & Apollinaire-The Persistance of Memory, U.S.A, University of California Press.
  • Richardson, J. A. (1991). Life of Picasso Vol II, New York, Random House.
  • Skira, A. (1959). The Taste of Our Time: Picasso, Paris: d'Art Albert Skira.
  • Teber, S. (1985) Picasso, İstanbul: De Yayıncılık .
  • The Great Artist Picasso Book 6 (1978).
  • Tunalı, İ. (1989). Felsefenin Işığında Modern Resim, İstanbul: Evrim Matbaası.
  • Üstüner, A. C. (1989). İspanyol Resim Sanatı, İstanbul: Engin yayıncılık.
  • Wetenbaker, L.(1967). The World of Picasso 1881, New York: Time Life Books.

Pablo Ruiz Picasso and Kubism in the Process of Art Development

Yıl 2021, Cilt: 10 Sayı: 3, 2812 - 2831, 30.09.2021
https://doi.org/10.15869/itobiad.907983

Öz

It is estimated that the beginning of the modern period in history was the French Revolution (1789). The artists, who were unsatisfied with what they see, are searching for designing and realizing through those forms which they want to see and feel. Now it is nearly impossible for the artists to isolate themselves from the outside life. In this way they find themselves within ambiguities and chaos. The 20th century artists adapt themselves to the changing world.
The most characteristic feature of the art life of Picasso, who is the most productive painters of all times, their lively and energetic nature. The art life of Picasso started with paintings and continued with graphic art, ceramics and sculpture. His works had considerable effects all over the world. After his academic education, he synthesized his distinguished classic skills with Spanish style and enriched his skills through the blue and pink periods. He became the initiator and the most important figure of an art movement which challenged the past century. This movement, which is nearly equated with his name, is cubism. In this movement form generation, which is at odds with perspectives, becomes legible in geometric shapes and straight contours have no depth. He was a fan of Paul Cézanne and in his letters, written to Cézanne’s friend, Emil Bernard, he stated that nature should be seen in the forms of cylinder, cube and cone. These statements would later be called as Cubism. Picasso improved his interest on this interpretation and he transformed his paintings’ forms into geometric forms. Picasso continued his art life through these new dimensions. Without ever stopping he searched for the concept of reality belonging to him. He transformed the differences into a characteristic language, and through his new interpretations he totally changed the traditional approach to painting and passed a long way for reaching Cubism.
Keywords: Picasso, Cubism, Modern Art, Modernnism, Les Demoiselles d'Avignon

Kaynakça

  • (1983). Sanat Tarihi Ansiklopedisi, Görsel Güzel Sanatlar Ansiklopedisi, Cilt 4, İstanbul: Görsel Yayınları Ticaret Sanayi A.S.
  • Bernadac, M., Bouvhet, L. (1988). Picasso Master of the New Horizons, London: Thames & Hudson .
  • Bigalı, Ş. (1999). Resim Sanatı, Ankara: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Brighton, A., Klimowski A. (1995). Picasso for Beginners, Cambridge: İcon Books.
  • Erol, T. (1971). Picasso ve Kübizm, Sanat Aylık Güzel Sanatlar Gazetesi, Sayı: 2, 1-2.
  • Eyupoğlu, S., İpşiroğlu, M.S. (1972). Avrupa Resminde Gerçek Duygusu, İstanbul, İst. Üni. Edb. Fak. Yayınları.
  • Garaudy. R. (1966). Gerçekçilik Açısından Picasso, çev. Mehmet Doğan, İstanbul: Garanti Matbaası.
  • Güvenli, Z. (1964). Büyük Ressamlar ve Heykeltıraşlar, İstanbul: Ekim basımevi.
  • Hayat Büyük Ressamlar Ansiklopedisi (1968). İstanbul: Tiftruk Matbaası.
  • Hourtico. I/O. (1946). Sanat Şaheserleri, İstanbul: Kenan Basımevi ve Klişe Fabrikası, cilt 3.
  • İpşiroğlu, N., İpşiroğlu M. (1993). Sanatta Devrim, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Lionel, R. (1991). Ekspiresyonizm Sanat Ansiklopedisi, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Mccully, M. (2011). Devorar París, Barcelona, Nerea, S.A. Editorial.
  • Petrov, G. (1979). Olaylar İçerisinde Büyük Sanatçılar ve Üstün Yapıtları, İstanbul: İnkılap ve Aka Basımevi.
  • Read, H. (1960). Sanatın Anlamı, çev. Güler İnal, Nurşin Asgari, Ankara: Ankara Türk Tarih Kurum Basımevi.
  • Read, P. (2010). Picasso & Apollinaire-The Persistance of Memory, U.S.A, University of California Press.
  • Richardson, J. A. (1991). Life of Picasso Vol II, New York, Random House.
  • Skira, A. (1959). The Taste of Our Time: Picasso, Paris: d'Art Albert Skira.
  • Teber, S. (1985) Picasso, İstanbul: De Yayıncılık .
  • The Great Artist Picasso Book 6 (1978).
  • Tunalı, İ. (1989). Felsefenin Işığında Modern Resim, İstanbul: Evrim Matbaası.
  • Üstüner, A. C. (1989). İspanyol Resim Sanatı, İstanbul: Engin yayıncılık.
  • Wetenbaker, L.(1967). The World of Picasso 1881, New York: Time Life Books.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şemseddin Dağlı 0000-0003-3085-2979

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 10 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Dağlı, Ş. (2021). Sanatsal Gelişim Sürecinde Pablo Ruiz Picasso ve Kübizm. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(3), 2812-2831. https://doi.org/10.15869/itobiad.907983
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.