Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

“O Dört Duvarı Yıktım”: Bedensel Engelli Öğrencilerin Uzaktan Keman Eğitimine Yönelik Görüşleri

Yıl 2022, Cilt: 11 Sayı: 2, 1137 - 1159, 30.06.2022
https://doi.org/10.15869/itobiad.1061199

Öz

Müzik eğitimi engeli olsun ya da olmasın tüm bireyler için temel bir haktır. Engelli bireylerin çoğunlukla dış faktörlerden kaynaklı olarak bu hakka erişim sorunu yaşadıkları bilinen bir gerçektir. Uzaktan müzik eğitiminin engelli bireylerin erişilebilirlik sorununa çözüm üretme noktasında ne tür yeteneklerinin olduğu merak konusudur. Bu araştırmada bedensel engelli öğrencilerin uzaktan keman eğitimine ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın deseni nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışmasıdır. Amaçlı örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenen araştırmanın katılımcılarını daha önce keman eğitimi almamış, 20-25 yaşları arasında, tekerlekli sandalye kullanan üç bedensel engelli üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Uygulama aşamasında ilk olarak öğrencilerin engel durumları göz önünde bulundurularak öğretim programı ve uzaktan öğretim modeli tasarlanmıştır. Daha sonra öğrencilerle 2019-2020 akademik yılında on iki hafta boyunca bireysel olarak Skype ve WhatsApp uygulamaları ile eş zamanlı ve eş zamanlı olmayan modellerde uzaktan keman eğitimi gerçekleştirilmiştir. Uygulama sonunda öğrencilerle Dünya Engelliler Günü’nde bir konser düzenlenmiştir. Veriler öğrencilerin uygulamaya ilişkin görüşlerini almak amacıyla hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ve konsere ilişkin duygu ve düşüncelerini yansıtan günlükler aracılığıyla toplanmıştır. Analiz aşamasında betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda uzaktan keman eğitiminin öğrencilerin keman çalma performanslarına olumlu yönde etki yaptığı, erişilebilirlik problemini ortadan kaldırarak eğitimde fırsat eşitliğine katkı sunduğu, öğrencilerde ruhsal bir sakinleşme, daha az sinirlenme, keman çaldığı zaman mutlu olma, özgüven ve motivasyon artışı, toplum tarafından kabul edilme, ön plana çıkma ve beğenilme, çevre ile olumlu yönde iletişim kurma kazanımlarının oluştuğu tespit edilmiştir. Uygulamanın bir işte çalışan engellilerin eğitime erişim fırsatı sunarak yaşam boyu öğrenmeyi desteklediği de çalışmanın öne çıkan diğer bulguları arasındadır. Araştırmada gelecek çalışmalara ve paydaşlara bazı önerilerde bulunulmuştur.

Destekleyen Kurum

Necmettin Erbakan Üniversitesi BAP Birimi

Proje Numarası

201410001

Kaynakça

  • Adıyaman, S. E. (2020). Müzik eğitimi alan görme engelli öğrencilerin flüt eğitiminde karşılaştıkları sorunların incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek lisans tezi), Gazi Üniversitesi.
  • Aksoy, Y. ve Nayir, A. E. (2019). Bedensel engelli bireylerin sosyal yaşantılarında müzik etkinliklerine katılma durumlarının incelenmesi (Konya ili örneği). Arslan, E., Tapur, T. ve Aladağ, C. (Ed.), Sosyal Bilimler Araştırmaları içinde (s.192-201). Çizgi Kitabevi.
  • Aksoy, Y. ve Nayir, A. E. (2020). Suzuki yöntemi ile keman eğitiminde çevrimiçi ve çevrimdışı uzaktan eğitim araçlarının kullanımına ilişkin aile ve uzman görüşleri. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(104), 34-42. http://dx.doi.org/10.29228/ASOS.42684
  • Baker, F. ve Krout R. (2009). Songwriting via Skype: An online music therapy ıntervention to enhance social skills in an adolescent diagnosed with asperger’s syndrome. British Journal of Music Therapy, 23(2), 3-14. https://doi.org/10.1177/135945750902300202
  • Balaban, E. (2012). Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitim ve bir proje önerisi. Erişim adresi: https://erdalbalaban.com/wpcontent/uploads/2012/12/UE_UzaktanE%c4%9fitimEB.pdf
  • Baydağ,C. (2013). Görme engelli bireylerin sosyalleşme sürecinde verilen müzik eğitiminin, müzikal motivasyon, müziksel ilgi ve müzik yaşantılarına etkisi (Yayımlanmamış Yüksek lisans tezi), Marmara Üniversitesi.
  • Baydağ, C. (2020). Engelli bireylerin gelişim özelliklerinde müzik eğitiminin önemi Yüksek Öğretim ve Bilim Dergisi, 10(1), 1-7. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1711778
  • Brändström, S. Wiklund, C. ve Lundström, E. (2012). Developing distance music education in Arctic Scandinavia: Electric guitar teaching and master classes. Music Education Research, 14(4), 448–456. https://doi.org/10.1080/14613808.2012.703173
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., ve Demirel, F. (2019). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (11. Baskı). Pegem A.
  • Can, A. A. ve Yungul, O. (2017). Müzik eğitimi kurumlarında çalgı eğitimi alan lisansüstü öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik görüşlerinin belirlenmesi. The Journal of Academic Social Sciences, 5(45), 155–168. https://asosjournal.com/DergiTamDetay.aspx?ID=12216
  • Creswell, J. W. ve Clark, W. L. P. (2015). Karma yöntem araştırmaları tasarımı ve yürütülmesi. (Y. Dede, S.B. Demir, Çev.; 2. Baskı). Anı Yayıncılık.
  • Creswell, J. W. (2016). Araştırma deseni. Nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları (S.B. Demir, Çev.; 2. Baskı). Eğiten Kitap.
  • Çokcoşkun, Y. ve Karahoca, D. (2019). Engelli bireylerin meslek eğitimi için bir model önerisi. Turkish Studies, 14(1) 395-423. Erişim adresi: https://turkishstudies.net/DergiTamDetay.aspx?ID=14608
  • Demirkol Yalçın, P. (2019). Güzel sanatlar lisesi müzik öğretmenlerinin müzik teknolojilerinden yararlanma durumlarına ilişkin görüşleri. E-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(1), 51-62. https://doi.org/10.30900/kafkasegt.577352
  • DİE (2004). T.C. Devlet İstatistik Enstitüsü Başkanlığı, Türkiye Özürlüler Araştırması 2002. Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Draper, E. A. (2019). Including students with severe disabilities in music classrooms. General Music Today, 32(3), 23–25. https://doi.org/10.1177/1048371319834083
  • Gedikli, E. (2007). Müzik Eğitimi (2. Baskı). Ezgi Kitabevi.
  • Güzel, B. B., Çakır, H., ve Çelen, Y. (2020). Youtube üzerinden video destekli keman öğretimine ilişkin öğrenci görüşleri. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi, 4(1), 31-43. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/847822
  • Kaleci, Z. (2017). Zihinsel yetersizlik gösteren bireylerin Orff çalgıları yolu ile müzik becerileri öğretimi üzerine bir inceleme (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) İnönü Üniversitesi.
  • Karahan, A. S. (2016). Eş zamanlı uzaktan piyano öğretiminin geleneksel piyano öğretimiyle karşılaştırılması. Journal of Turkish Studies, 11(21), 211-228. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.11244
  • Merriam, S. B. (2018). Nitel Araştırma. Desen ve Uygulama İçin Bir Rehber. (S. Turan, Çev.; 3. baskı). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Meşe, İ. (2014). Engelliliği açıklayan sosyal model nedir? Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 0(33), Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/spcd/issue/21122/227513
  • Mustul, Ö. ve Yağışan N. (2018). Keman öğretiminde mikro öğretim tekniğinin öğretme becerilerine etkisi. The Journal of Academic Social Sciences, 6(85), 184-204. Erişim adresi: https://asosjournal.com/?mod=makale_tr_ozet&makale_id=36248
  • NEÜ. (2020, 5 Aralık). 3 Aralık dünya engelliler günü “Müzik Engel Tanımaz” Konseri. [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=mnIap3MQA9s&t=274s
  • Orhan, S. ve Özkan, E. (2020). Engelli kadın olmak. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(1), 1-19.
  • Oktay, E. Y., Çölgeçen H., Karahan, K. K. ve Yıldırım, Y.Z. (2019). Bir dezavantajlı grup olan engellilerin sosyal dışlanmalarını önlemek üzere Türkiye'de uygulanan sosyal politikalar. 15. Uluslararası Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi, Fas.
  • Özdemir, M. A. (2019). İşitme engellilerde piyano/klavye öğretimi. Atlas Internatıonal Refereed Journal on Social Scıences, 5(17), 87-95. Erişim adresi: https://avesis.marmara.edu.tr/yayin/df5c806f-a0ea-46ca-9971-2fdf27b194de/isitme-engellilerde-piyano-klavye-ogretimi
  • Özerbaş, M. A. ve Kaya, B.A. (2017). Öğretim tasarımı çalışmalarının içerik analizi: ADDIE modeli örneklemi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 15(1), 26-42. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/tebd/issue/29870/321749
  • Özmenteş, S. (2013). Çalgı eğitiminde öğrenci motivasyonu ve performans [Student performance and motivation in instrument education]. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 320-331. Erişim adresi: https://arastirmax.com/tr/system/files/dergiler/116393/makaleler/2/2/arastrmx_116393_2_pp_320-331.pdf
  • Parasız, G. (2009). Keman öğretiminde kullanılmakta olan çağdaş Türk müziği eserlerinin seslendirilmesine yönelik olarak oluşturulan alıştırmaların etkililik ve işgörüsellik yönünden incelenmesi [Yayımlanmamış Doktora Tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Perju, V. (2011). Impairment, Discrimination, and the Legal Construction of Disability in the European Union and the United States. Cornell International Law Journal (44), 279-348. Erişim adresi: https://lawdigitalcommons.bc.edu/lsfp/317/
  • Pienar, D. (2012). Music therapy for children with down syndrome: Perceptions of caregi in a special school setting. Kairaranga, 13(1), 36-43. Erişim adresi: https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ976663.pdf
  • Pirgon, Y. ve Babacan, E. (2013). Görme engelli öğrencilerin piyano eğitimi üzerine durum çalışması. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 29, 191-207. http://dergisosyalbil.selcuk.edu.tr/susbed/article/view/54
  • Sağer, T. ve Yılma Şakalar, G. (2018). An investigation on a computer-assisted digital musical teaching material for the special education of educable mentally retarded children in Turkey. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 8 (3) , 583-594 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/tojdac/issue/37810/437003
  • Sakarya, G. ve Zahal O. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan keman eğitimine ilişkin öğrenci görüşleri. Turkish Studies, 15(6), 795-817. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44504
  • Sarıgül, A. (2016). Bedensel engellilerde sosyal dışlanma Ağrı ili Örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Atatürk Üniversitesi.
  • Sever, G. (2014). Bireysel çalgı keman derslerinde çevrilmiş öğrenme modelinin uygulanması. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 2(2), 27-42. Erişim adresi: https://www.enadonline.com/tr/arsiv/volume-2-issue-2/bireysel-calgi-keman-derslerinde-cevrilmis-ogrenme-modelinin-uygulanmasi/bireysel-calgi-keman-derslerinde-cevrilmis-ogrenme-modelinin-uygulanmasi/
  • Sönmez, V. ve Alacapınar, F. G. (2018). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı). Anı Yayıncılık.
  • Şen, B. (2009). Bedensel Engellilerin web tabanlı uzaktan eğitim sisteminden yararlandırılması (Yayımlanmamış Yüksek lisans tezi), Afyon Kocatepe Üniversitesi.
  • Tınar, Y. (2018). Engellilere yönelik hizmetlerin yönetimi ve sunumu: Karşılaştırmalı bir değerlendirme (Yayımlanmamış Doktora Tezi), İstanbul Üniversitesi.
  • TÜİK (2011). Özürlülerin sorun ve beklenti araştırması. T.C. Başbakanlık, Türkiye İstatistik Kurumu, Ankara.
  • Uçan, A. (2018). Müzik Eğitimi. Arkadaş Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (7. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, F. E. Gülşah, T., ve Akyüzlüer, M. (2014). Grupla yapılan müzik etkinliğinin otizmli çocukların sosyal becerilerine etkisinin betimlenmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 252-276.Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/43611
  • Yin, R. K. (2017). Durum Çalışması Araştırması Uygulamaları. (İ. Günbayı, Çev.; 3. Baskı). Nobel Akademik Yayıncılık.

“I Destroyed Those Fout Walls”: Opinions of Physically Disabled Students on Distance Violin Education

Yıl 2022, Cilt: 11 Sayı: 2, 1137 - 1159, 30.06.2022
https://doi.org/10.15869/itobiad.1061199

Öz

Music education is a fundamental right for all individuals, whether they have a disability or not. It is a known fact that people with disabilities often have problems in accessing this right due to external factors. It is a matter of curiosity what kind of abilities distance music education has in producing solutions to the accessibility problem of disabled individuals. In this study, it is aimed to examine the views of physically disabled students about distance violin education. The design of this research is a case study, one of the qualitative research methods. The participants of the study, which was determined by using the purposeful sampling method, consist of three physically disabled university students between the ages of 20 and 25 who use wheelchairs. In the 2019-2020 academic year, distance violin training in synchronous and asynchronous models and a concert on the International Day of Persons with Disabilities were held for twelve weeks in the 2019-2020 academic year. The data of the research consists of students' views on the practice and concert diaries. In the analysis phase, descriptive analysis technique was used. As a result of the research, the distance violin education application; It contributes to equality of opportunity in education by eliminating the accessibility problem, supports lifelong learning, provides a spiritual calming down in students, less anger, being happy when playing the violin, increased self-confidence and motivation, being accepted by the society, coming to the fore and being admired, positively affecting the environment. It has been determined that communication gains have occurred. In the study, suggestions were made for the stakeholders.

Proje Numarası

201410001

Kaynakça

  • Adıyaman, S. E. (2020). Müzik eğitimi alan görme engelli öğrencilerin flüt eğitiminde karşılaştıkları sorunların incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek lisans tezi), Gazi Üniversitesi.
  • Aksoy, Y. ve Nayir, A. E. (2019). Bedensel engelli bireylerin sosyal yaşantılarında müzik etkinliklerine katılma durumlarının incelenmesi (Konya ili örneği). Arslan, E., Tapur, T. ve Aladağ, C. (Ed.), Sosyal Bilimler Araştırmaları içinde (s.192-201). Çizgi Kitabevi.
  • Aksoy, Y. ve Nayir, A. E. (2020). Suzuki yöntemi ile keman eğitiminde çevrimiçi ve çevrimdışı uzaktan eğitim araçlarının kullanımına ilişkin aile ve uzman görüşleri. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(104), 34-42. http://dx.doi.org/10.29228/ASOS.42684
  • Baker, F. ve Krout R. (2009). Songwriting via Skype: An online music therapy ıntervention to enhance social skills in an adolescent diagnosed with asperger’s syndrome. British Journal of Music Therapy, 23(2), 3-14. https://doi.org/10.1177/135945750902300202
  • Balaban, E. (2012). Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitim ve bir proje önerisi. Erişim adresi: https://erdalbalaban.com/wpcontent/uploads/2012/12/UE_UzaktanE%c4%9fitimEB.pdf
  • Baydağ,C. (2013). Görme engelli bireylerin sosyalleşme sürecinde verilen müzik eğitiminin, müzikal motivasyon, müziksel ilgi ve müzik yaşantılarına etkisi (Yayımlanmamış Yüksek lisans tezi), Marmara Üniversitesi.
  • Baydağ, C. (2020). Engelli bireylerin gelişim özelliklerinde müzik eğitiminin önemi Yüksek Öğretim ve Bilim Dergisi, 10(1), 1-7. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1711778
  • Brändström, S. Wiklund, C. ve Lundström, E. (2012). Developing distance music education in Arctic Scandinavia: Electric guitar teaching and master classes. Music Education Research, 14(4), 448–456. https://doi.org/10.1080/14613808.2012.703173
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., ve Demirel, F. (2019). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (11. Baskı). Pegem A.
  • Can, A. A. ve Yungul, O. (2017). Müzik eğitimi kurumlarında çalgı eğitimi alan lisansüstü öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik görüşlerinin belirlenmesi. The Journal of Academic Social Sciences, 5(45), 155–168. https://asosjournal.com/DergiTamDetay.aspx?ID=12216
  • Creswell, J. W. ve Clark, W. L. P. (2015). Karma yöntem araştırmaları tasarımı ve yürütülmesi. (Y. Dede, S.B. Demir, Çev.; 2. Baskı). Anı Yayıncılık.
  • Creswell, J. W. (2016). Araştırma deseni. Nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları (S.B. Demir, Çev.; 2. Baskı). Eğiten Kitap.
  • Çokcoşkun, Y. ve Karahoca, D. (2019). Engelli bireylerin meslek eğitimi için bir model önerisi. Turkish Studies, 14(1) 395-423. Erişim adresi: https://turkishstudies.net/DergiTamDetay.aspx?ID=14608
  • Demirkol Yalçın, P. (2019). Güzel sanatlar lisesi müzik öğretmenlerinin müzik teknolojilerinden yararlanma durumlarına ilişkin görüşleri. E-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(1), 51-62. https://doi.org/10.30900/kafkasegt.577352
  • DİE (2004). T.C. Devlet İstatistik Enstitüsü Başkanlığı, Türkiye Özürlüler Araştırması 2002. Ankara: Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası.
  • Draper, E. A. (2019). Including students with severe disabilities in music classrooms. General Music Today, 32(3), 23–25. https://doi.org/10.1177/1048371319834083
  • Gedikli, E. (2007). Müzik Eğitimi (2. Baskı). Ezgi Kitabevi.
  • Güzel, B. B., Çakır, H., ve Çelen, Y. (2020). Youtube üzerinden video destekli keman öğretimine ilişkin öğrenci görüşleri. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi, 4(1), 31-43. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/847822
  • Kaleci, Z. (2017). Zihinsel yetersizlik gösteren bireylerin Orff çalgıları yolu ile müzik becerileri öğretimi üzerine bir inceleme (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) İnönü Üniversitesi.
  • Karahan, A. S. (2016). Eş zamanlı uzaktan piyano öğretiminin geleneksel piyano öğretimiyle karşılaştırılması. Journal of Turkish Studies, 11(21), 211-228. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.11244
  • Merriam, S. B. (2018). Nitel Araştırma. Desen ve Uygulama İçin Bir Rehber. (S. Turan, Çev.; 3. baskı). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Meşe, İ. (2014). Engelliliği açıklayan sosyal model nedir? Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 0(33), Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/spcd/issue/21122/227513
  • Mustul, Ö. ve Yağışan N. (2018). Keman öğretiminde mikro öğretim tekniğinin öğretme becerilerine etkisi. The Journal of Academic Social Sciences, 6(85), 184-204. Erişim adresi: https://asosjournal.com/?mod=makale_tr_ozet&makale_id=36248
  • NEÜ. (2020, 5 Aralık). 3 Aralık dünya engelliler günü “Müzik Engel Tanımaz” Konseri. [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=mnIap3MQA9s&t=274s
  • Orhan, S. ve Özkan, E. (2020). Engelli kadın olmak. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(1), 1-19.
  • Oktay, E. Y., Çölgeçen H., Karahan, K. K. ve Yıldırım, Y.Z. (2019). Bir dezavantajlı grup olan engellilerin sosyal dışlanmalarını önlemek üzere Türkiye'de uygulanan sosyal politikalar. 15. Uluslararası Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi, Fas.
  • Özdemir, M. A. (2019). İşitme engellilerde piyano/klavye öğretimi. Atlas Internatıonal Refereed Journal on Social Scıences, 5(17), 87-95. Erişim adresi: https://avesis.marmara.edu.tr/yayin/df5c806f-a0ea-46ca-9971-2fdf27b194de/isitme-engellilerde-piyano-klavye-ogretimi
  • Özerbaş, M. A. ve Kaya, B.A. (2017). Öğretim tasarımı çalışmalarının içerik analizi: ADDIE modeli örneklemi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 15(1), 26-42. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/tebd/issue/29870/321749
  • Özmenteş, S. (2013). Çalgı eğitiminde öğrenci motivasyonu ve performans [Student performance and motivation in instrument education]. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 320-331. Erişim adresi: https://arastirmax.com/tr/system/files/dergiler/116393/makaleler/2/2/arastrmx_116393_2_pp_320-331.pdf
  • Parasız, G. (2009). Keman öğretiminde kullanılmakta olan çağdaş Türk müziği eserlerinin seslendirilmesine yönelik olarak oluşturulan alıştırmaların etkililik ve işgörüsellik yönünden incelenmesi [Yayımlanmamış Doktora Tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Perju, V. (2011). Impairment, Discrimination, and the Legal Construction of Disability in the European Union and the United States. Cornell International Law Journal (44), 279-348. Erişim adresi: https://lawdigitalcommons.bc.edu/lsfp/317/
  • Pienar, D. (2012). Music therapy for children with down syndrome: Perceptions of caregi in a special school setting. Kairaranga, 13(1), 36-43. Erişim adresi: https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ976663.pdf
  • Pirgon, Y. ve Babacan, E. (2013). Görme engelli öğrencilerin piyano eğitimi üzerine durum çalışması. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 29, 191-207. http://dergisosyalbil.selcuk.edu.tr/susbed/article/view/54
  • Sağer, T. ve Yılma Şakalar, G. (2018). An investigation on a computer-assisted digital musical teaching material for the special education of educable mentally retarded children in Turkey. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 8 (3) , 583-594 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/tojdac/issue/37810/437003
  • Sakarya, G. ve Zahal O. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan keman eğitimine ilişkin öğrenci görüşleri. Turkish Studies, 15(6), 795-817. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44504
  • Sarıgül, A. (2016). Bedensel engellilerde sosyal dışlanma Ağrı ili Örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Atatürk Üniversitesi.
  • Sever, G. (2014). Bireysel çalgı keman derslerinde çevrilmiş öğrenme modelinin uygulanması. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 2(2), 27-42. Erişim adresi: https://www.enadonline.com/tr/arsiv/volume-2-issue-2/bireysel-calgi-keman-derslerinde-cevrilmis-ogrenme-modelinin-uygulanmasi/bireysel-calgi-keman-derslerinde-cevrilmis-ogrenme-modelinin-uygulanmasi/
  • Sönmez, V. ve Alacapınar, F. G. (2018). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı). Anı Yayıncılık.
  • Şen, B. (2009). Bedensel Engellilerin web tabanlı uzaktan eğitim sisteminden yararlandırılması (Yayımlanmamış Yüksek lisans tezi), Afyon Kocatepe Üniversitesi.
  • Tınar, Y. (2018). Engellilere yönelik hizmetlerin yönetimi ve sunumu: Karşılaştırmalı bir değerlendirme (Yayımlanmamış Doktora Tezi), İstanbul Üniversitesi.
  • TÜİK (2011). Özürlülerin sorun ve beklenti araştırması. T.C. Başbakanlık, Türkiye İstatistik Kurumu, Ankara.
  • Uçan, A. (2018). Müzik Eğitimi. Arkadaş Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (7. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, F. E. Gülşah, T., ve Akyüzlüer, M. (2014). Grupla yapılan müzik etkinliğinin otizmli çocukların sosyal becerilerine etkisinin betimlenmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 252-276.Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/43611
  • Yin, R. K. (2017). Durum Çalışması Araştırması Uygulamaları. (İ. Günbayı, Çev.; 3. Baskı). Nobel Akademik Yayıncılık.
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yakup Aksoy 0000-0002-9243-0133

Aynur Elhan Nayir 0000-0002-1964-3829

Proje Numarası 201410001
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aksoy, Y., & Nayir, A. E. (2022). “O Dört Duvarı Yıktım”: Bedensel Engelli Öğrencilerin Uzaktan Keman Eğitimine Yönelik Görüşleri. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 11(2), 1137-1159. https://doi.org/10.15869/itobiad.1061199
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.