Örgütler, ülkelerin ekonomik kalkınmasından toplumların değişim ve dönüşüm yaşamasına kadar hayatın birçok alanında etkisi olan ve etkilenen organizasyonlardır. Teknolojinin gelişmesinin getirdiği hızlı üretim yapısı, tüketicilerin mallara ve hizmetlere duydukları ihtiyacın çeşitlenerek artması örgütleri daha fazla üretmeye ve rekabet etmeye zorlamaktadır. Özellikle günümüzde rekabet üstünlüğü sağlamak örgütlerin temel amaç ve hedefleri arasında yer almaktadır. Örgütlerin sahip olduğu teknoloji, üretim yapısı, ürün çeşitliliği, organizasyon yapısı, mal ve hizmet miktarı gibi özellikler örgütlerin rekabet üstünlüğü elde etmesinde önemli avantaj sağlamaktadır. Bunun yanı sıra örgütlere rekabet üstünlüğü sağlamalarında taklit edilmesi zor olan, yeterlilik ve yetkinlik açısından rakiplerine karşı farklılık oluşturacak en önemli kaynağı ise insan kaynağıdır. Bunun bilincinde olan örgütler geçmişle kıyaslandığında insan kaynağına verdikleri önem her geçen gün artmaktadır. Bu kapsamda çalışmanın amacı, çalışanların algılamış oldukları örgütsel desteğin örgütsel özdeşleşme üzerindeki etkisini belirlemek ve çalışanların örgüte duydukları güvenin algılanan örgütsel destek ile örgütsel özdeşleşme arasındaki ilişkide aracılık rolünü belirlemektir. Çalışmanın örneklemini Niğde ve Konya illerinde organize sanayi bölgesi içerisinde yer alan üretim işletmelerinde kolayda örnekleme yöntemiyle belirlenen 453 çalışan oluşturmaktadır. Hipotezler yapısal eşitlik yöntemi ile analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda; algılanan örgütsel destek ile örgütsel özdeşleşme arasında ilişkinin anlamlı ve pozitif yönlü (p:0,000 r:0,907), örgütsel özdeşleşme ile örgütsel güven arasındaki ilişkinin anlamlı ve pozitif yönlü (p:0,000 r:0,821) ve algılanan örgütsel destek ile örgütsel güven arasındaki ilişkinin de anlamlı ve pozitif yönlü olduğu görülmektedir (p:0,000 r:0,779). Ayrıca algılanan örgütsel desteğin örgütsel özdeşleşme üzerindeki etkisinde örgütsel güvenin bir aracılık rolünün olduğu belirlenmiştir.
Algılanan Örgütsel Destek Örgütsel Özdeşleşme Örgütsel Güven Örgütsel Davranış Aracı Değişken
Organizations are institutions that have an impact on many areas of life, from the economic development of countries to the change and transformation of societies. They also have strong and continuous interaction with their environment. The rapid and different production structure brought by technology and the diversification of consumers' need for goods and services force organizations to produce more and compete with rivals. Achieving a competitive advantage and being a premier in the market are among the main goals and objectives of organizations, especially in recent years. Factors such as technology, production structure, product diversity, organizational structure, and product and service components of organizations provide significant advantages in gaining a competitive advantage. In addition to these, the most important resource that is difficult to imitate for organizations to gain a competitive advantage and that will make a difference against their competitors in terms of competence and competence is human resources. The importance given to human resources by organizations that are aware of its power is increasing day by day. In this context, the study aims to define the effect of the POS of the employees on OI and to determine the mediating role of the employees' trust in the organization in the relationship between the POS and OI. The sample of the study consists of 453 employees determined by the convenience sampling method in the production enterprises located within the organized industrial zone in Niğde and Konya provinces. The hypotheses were analyzed by the structural equation method. According to the analysis, it is seen that there is a positive and significant correlation between POS and OI (p:0,000 r:0,907), a positive and significant relationship between OI and OT (p:0,000 r:0,821), and a positive and significant correlation between POS and OT (p:0,000 r:0,779). Besides, it was defined that OT has a mediating role in the effect of POS on OI.
Perceived Organizational Support Organizational Identification Organizational Trust Organizational Behavior Mediator Variable.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 1 Aralık 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 11 Sayı: 4 |