Hayat Boyu Öğrenme Hayat Boyu Öğrenme Eğilimleri Öğretmen Yetiştirme Öğretmen Adayı Lifelong Learning Lifelong Learning Tendencies Teacher Education Pre-service Teachers Teacher
Hayat Boyu Öğrenme Hayat Boyu Öğrenme Eğilimleri Öğretmen Yetiştirme Öğretmen Adayı Lifelong Learning Lifelong Learning Tendencies Teacher Education Pre-service Teachers Teacher
Hayat Boyu Öğrenme Hayat Boyu Öğrenme Eğilimleri Öğretmen Yetiştirme Öğretmen Adayı Lifelong Learning Lifelong Learning Tendencies Teacher Education Pre-service Teachers Teacher
Hayat Boyu Öğrenme Hayat Boyu Öğrenme Eğilimleri Öğretmen Yetiştirme Öğretmen Adayı Lifelong Learning Lifelong Learning Tendencies Teacher Education Pre-service Teachers Teacher
Hayat Boyu Öğrenme Hayat Boyu Öğrenme Eğilimleri Öğretmen Yetiştirme Öğretmen Adayı Lifelong Learning Lifelong Learning Tendencies Teacher Education Pre-service Teachers Teacher
Today, teachers have to constantly improve themselves personally, professionally and culturally. In order to achieve this development, they should aim for lifelong learning from the pre-service period. From this point of view, the aim of this study is to examine the lifelong learning tendencies of pre-service teachers and to compare these tendencies in terms of gender, grade level, desire for graduate education and reason for choosing a department. This research is in the descriptive research model. The survey method was used in the research. The research was carried out with 357 preservice teachers determined according to convenience sampling method. Data were collected with the ““Lifelong Learning Tendencies Scale (LLLTS)” developed by Coşkun Diker (2009). Within the study, descriptive statistics were calculated to determine the pre-service teachers’ life-long learning tendencies. In comparisons non parametric tests were employed because of the normality of the data was not fulfilled. In light of the findings of the study, it can be argued that the pre-service teachers’ lifelong learning tendencies are low. It was determined that male preservice teachers’ lifelong learning tendencies had higher than female preservice teachers. It was determined that the perseverance score of the first grade teacher candidates were lower than the second and fourth grade teacher candidates. Lifelong learning tendencies of pre-service teachers a significant difference in favor of those who do not want to receive postgraduate education. Finally, it was revealed that the lifelong learning tendencies of the pre-service teachers who chose the department by taking into account the "Employment and working conditions" were higher than those who preferred it for "other" reasons. In the light of the findings obtained from the research, suggestions were made to improve the lifelong learning tendencies of pre-service teachers with courses and extracurricular activities in education faculties.
Lifelong Learning Lifelong Learning Tendencies Teacher Education Pre-service Teachers Teacher
Günümüzde öğretmenler kişisel, mesleki ve kültürel olarak kendilerini sürekli geliştirmek durumundadırlar. Bu gelişimi sağlamak için hizmet öncesi dönemden itibaren yaşam boyu öğrenmeyi hedeflemeleri gerekmektedir. Buradan hareketle bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerini incelemek ve bu eğilimleri cinsiyet, sınıf düzeyi, lisansüstü eğitim alma isteği ve bölüm tercih sebebi değişkenleri açısından karşılaştırmaktır. Bu araştırma betimsel araştırma modelindedir. Araştırmada tarama araştırması yöntemi kullanılmıştır. Araştırma uygun örnekleme yöntemine göre belirlenen 357 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Veriler, Coşkun Diker (2009) tarafından geliştirilen “Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği (HBÖÖ)” ile toplanmıştır. Araştırma kapsamında öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerini belirlemek için betimsel istatistikler hesaplanmıştır. Değişkenlere göre karşılaştırmalarda ise verilerin normalliği sağlanamadığı için parametrik olmayan testlerden Mann-Whitney U ve Kruskal-Wallis testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular ışığında öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin düşük olduğu söylenebilir. Erkek öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin kadın öğretmen adaylarına göre daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Birinci sınıf öğretmen adaylarının sebat puanın ikinci ve dördüncü sınıf öğretmen adaylarına göre daha düşük olduğu belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimleri lisansüstü eğitim almak istemeyenler lehine anlamlı bir farklılık göstermektedir. Son olarak bölümü “istihdam ve çalışma koşullarını” dikkate alarak seçen öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimleri “diğer” nedenlerle seçenlere göre daha yüksek bulunmuştur. Araştırmadan elde edilen bulgular ışığında, eğitim fakültelerinde dersler ve ders dışı eğitim faaliyetleri ile öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin geliştirilmesi yönünde öneriler sunulmuştur.
Hayat Boyu Öğrenme Hayat Boyu Öğrenme Eğilimleri Öğretmen Yetiştirme Öğretmen Adayı Öğretmen
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 1 Aralık 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 11 Sayı: 4 |