Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation in Online Instrument Education

Yıl 2023, Cilt: 12 Sayı: 3, 1791 - 1809, 30.09.2023
https://doi.org/10.15869/itobiad.1264388

Öz

This research is designed as a qualitative study, focusing on document analysis as a data collection technique. Its objective is to provide music educators with a broad perspective on assessment practices that can be utilized in online music education by highlighting the importance and requirements of evaluation. The research question is: "What is the importance of assessment in online music education and what assessment practices can be used?" To answer this question, a review of national and international literature related to "assessment in online music education" was conducted to establish a general content for the study. The data obtained from the reviewed documents was analyzed and described using quotations. The research findings indicate that there are differences in the application of assessment methods between face-to-face and online education. While single assessment method may be sufficient based on the content of face-to-face music education, online music education allows for various methods in both the teaching-learning process and the assessment process. In face-to-face education, teachers can directly observe students in a classroom setting, while online education requires multiple files, such as audio and video recordings, to observe students throughout the learning process and at the end of it for assessment purposes. Based on the research findings, several recommendations are made. These include the need for a comprehensive approach that focuses on both process and outcomes in assessing online music education, the use of appropriate assessment tools in the absence of face-to-face interaction, conducting assessment for recognition and placement at the beginning of the education, planning for the assessment stage in online music education, conducting process evaluation to determine the effectiveness and efficiency of online music lessons, and conducting product evaluation at the end of the process after necessary adjustments have been made. Additionally, leveraging e-portfolios, peer assessment, and self-assessment methods is suggested.

Kaynakça

  • Akbal, H. ve Akbal, H. İ. (2020). Covid-19 Pandemi sürecinde uzaktan eğitim ile ilgili yaşanan sorunların öğrenci bakış açısına göre ahp yöntemi ile incelenmesi. Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(22), 533-546. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1293986
  • Algan, E. (2015). Yükseköğretim öğrencilerinin değerlendirme tercihlerine ilişkin yapısal modellerin incelenmesi: Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri örneği. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ankara Üniversitesi.
  • Ashton, S. ve Davies, R.S. (2015). Using scaffolded rubrics to improve peer assessment in a MOOC writing course. Distance Education, 36(3), 312-334. https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/01587919.2015.1081733
  • Avcı, F. ve Akdeniz, E. C. (2021). Koronavirüs (covid-19) salgını ve uzaktan eğitim sürecinde karşılaşılan sorunlar konusunda öğretmenlerin değerlendirmeleri. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 3(4), 117-154. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1442067
  • Ballantyne, R., Hughes, K. ve Mylonas, A. (2002). Developing procedures for implementing peer assessment in large classes using an action research process. Assessment and Evaluation in Higher Education, 27(5), 427-441. https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/0260293022000009302?journalCode=caeh20
  • Baran, H. (2020). Açık ve uzaktan eğitimde ölçme ve değerlendirme. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (1), 28-40. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1179572
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1215818
  • Burge, E. J. ve Frewin, C. C. (1989). Self-directed learning in distance learning. In Lifelong Education for Adults, Pergamon, 260-262. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/B9780080308517500837
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53. https://earsiv.anadolu.edu.tr/xmlui/handle/11421/24989
  • Cansız Aktaş, M. (2014). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (Ed: M. Metin). Nitel Veri Toplama Araçları (s. 337-371), Ankara: Pegem Akademi.
  • Cihanoğlu, M. O. (2008). Alternatif değerlendirme yaklaşımlarından öz ve akran değerlendirmenin işbirlikli öğrenme ortamlarında akademik başarı, tutum ve kalıcılığa etkileri. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Davies, P. (2002). Using student reflective self assessment for awarding degree classifications. Innovations in education and teaching international, 39(4): 307-318. https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/13558000210161034
  • Demir, F. ve Özdaş, F. (2020). Covid-19 sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Millî Eğitim Dergisi, 49(1), 273-292. https://dergipark.org.tr/tr/pub/milliegitim/issue/58895/775620
  • Demirel, Ö. ve Altun, E. (2017). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Dhawan, S. (2020). Online learning: a panacea in the time of COVID-19 crisis. Journal of Educational Technology Systems, 49(1), 5-22. https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/0047239520934018
  • Dirr, P. J. (1987). Critical questions in the evaluation of distance education. In Third Annual Conference on Teaching at a Distance, Madison, WI.
  • Duman, S. N. (2020). Salgın döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi 49(1), 95-112. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1200448
  • Ellington, H. (1997). Making effective use of peer and self assessment. The Robert Gordon University.
  • Erhan Ç. E. ve Gümüş, Ş. (2020). Küresel salgın sonrasında yükseköğretimde fırsatlar ve riskler: üniversitelerin geleceği. Küresel Salgının Anatomisi: İnsan ve Toplumun Geleceği, 181-193. https://www.tuba.gov.tr/files/yayinlar/bilim-ve-dusun/TUBA-978-605-2249-46-8_Ch9.pdf
  • Eslinger, M. E. (2004). Student Self-Assessment In An Interactive Learning Environment: Technological Tools For Scaffolding And Understanding SelfAssessment Practices. (Unpublished Doctoral Thesis). Berkeley: University Of California.
  • Gelbal, S. (2013). Ölçme ve değerlendirme. Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını, No: 1802.
  • Güdek, B. ve Öztürk, D. (2016). Viyolonsel öğretiminde öz değerlendirme uygulamalarının öğrencilerin performansına ve tutumlarına etkisi. Turkish Studies, 11(3). https://turkishstudies.net/turkishstudies?mod=makale_tr_ozet&makale_id=19207
  • Gürol, M. ve Demirli, C. (2006). E-portfolyo sürecinde öğrenci motivasyonu. 6th International Educational Technology Conference, 19-21 April 2006, 775-786.
  • Hew, K. F., Liu, S., Martinez, R., Bonk, C. ve Lee, J. Y. (2004). Online education evaluation: what should we evaluate? Association for Educational Communications and Technology, 243-246. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED485142.pdf
  • Holmberg, B. (1987). The development of distance education research. American Journal Of Distance Education, 1(3), 16-23. https://www.learntechlib.org/p/139179/.
  • Hotaman, D. (2020). Online eğitimin başarısı açısından biçimlendirici değerlendirmenin önemi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13(73), 729-738. https://www.sosyalarastirmalar.com/articles/onlne-etmn-baarisi-aisindan-bmlendrc-deerlendrmenn-nem-the-importance-of-formative-evaluation-for-success-of-online-educ.pdf
  • İşman, A. (2011). Uzaktan Eğitim (4. Sınıf). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Karadağ, E. ve Yücel, C. (2020). Yeni tip koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 181-192. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1276119
  • Kavuk, E. ve Demirtaş, H.(2021). COVID-19 Pandemisi sürecinde öğretmenlerin uzaktan eğitimde yaşadığı zorluklar. E-International Journal of Pedandragogy, 1(1), 55-73. https://trdoi.org/10.27579808/e-ijpa.20.
  • Kaya, S. (2020). Zorunlu Uzaktan Eğitimde Karşılaşılan Sorunlar: Öğretim Elemanı Ve Öğrenci Görüşleri. EJER Congress 2020 Bildiri Özetleri Kitabı, 135-137.
  • Kırtak Ad, V. N. (2020). Fizik Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitime Dair Görüşleri. Eğitim ve Teknoloji, 2(2) 78-90. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1252463
  • Kutlu, Ö., Doğan, C. D. ve Karakaya, İ. (2017). Ölçme ve değerlendirme. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • McMillan, T. E. (2007). The relative influence of urban form on a child’s travel mode to school. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 41(1). 69-79. https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0965856406000620
  • MEB (2017). Ortaöğretim kurumları biyoloji dersi öğretim programı (9-12. sınıflar). Ankara: MEB Yayınları.
  • Mistar, J. (2011). A study of the validity and reliability of self-assessment. Teflin Journal, 22(1), 45-58. https://core.ac.uk/reader/233167910
  • Özdoğan, A. Ç. ve Berkant, H. G. (2000). Covid-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Millî Eğitim Dergisi, 49(1), 13-43. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1265175
  • Öztürk, R. (2020). "COVID-19: pathogenesis, genetic polymorphism, clinical features and laboratory findings". Turkish Journal of Medical Sciences, 50(9), 638-657. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32512673/
  • Sarı, T. ve Nayır, F. (2020). Pandemi dönemi eğitim: sorunlar ve fırsatlar. Turkish Studies, 15(4), 959-975. https://turkishstudies.net/turkishstudies?mod=makale_tr_ozet&makale_id=44335
  • Sarıbaş, M. ve Meydan, A. (2020). Coğrafya bölümü öğrencilerinin çevrimiçi öğrenmeye karşı tutumları. Türk Coğrafya Dergisi, 76, 95-106. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1347622
  • Sayan, H. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde öğretim elemanlarının uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, (11)42, 100-121. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1240294
  • Sharp, J. E. (1997). Using portfolios in the classroom. ın frontiers in education conference. 27th Annual Conference. Teaching and Learning in an Era of Change. Proceedings, 1, 272-279.
  • Simonson, M. Smaldino, S. Albright, M. V. ve Zvacek, S. (2012). Teaching and learning at a distance: Foundations of distance education (3. Baskı). New Jersey: Prentice Hall.
  • Taşdemir, M. (1997). Birleştirilmiş sınıflarda öğretim. Ankara Üniversitesi Yayınları.
  • Taşkın, G. ve Aksoy, G. (2021). Uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri, Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 52, 622-647. https://dergipark.org.tr/en/download/articlefile/1877427#:~:text=Elde%20edilen%20bulgulara%20g%C3%B6re%20%C3%B6%C4%9Fretmenler,sosyalle%C5%9Fme%20bak%C4%B1mdan%20zarar%20verdi%C4%9Fi%20g%C3%B6r%C3%BC%C5%9F%C3%BCndedir.
  • Topalak, Ş. (2021). Müzik öğretmenlerinin bakış açısından pandemi döneminde online eğitim. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (2), 291-308. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1762988
  • Topping, K. J., Smith, E. F., Swanson, I. ve Elliot, A. (2000). Formative peer assessment of academic writing between postgraduate students. Assessment and Evaluation in Higher Education, 25(2), 149-169. https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/713611428
  • Turgut, M.F. (1983). Program değerlendirme. Cumhuriyet döneminde eğitim. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Turgut, M. F. ve Baykul, Y. (2019). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (9. baskı). Ankara: Pegem A yayıncılık.
  • Uçan, A. (2005). Müzik eğitimi temel kavramlar-ilkeler-yaklaşımlar ve Türkiye’deki durum. Ankara: Evrensel Müzikevi.
  • Yalın, H. İ. (2009). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. (30. basım). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Yamamoto Telli, G. ve Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1051865
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zan, N. ve Zan, B. U. (2020). Koronavirüs ile acil durumda eğitim: Türkiye’nin farklı bölgelerinden uzaktan eğitim sistemine dahil olan edebiyat fakültesi öğrencilerine genel bakış. Turkish Studies, 1367-1394. https://turkishstudies.net/turkishstudies?mod=makale_tr_ozet&makale_id=44365

Online Çalgı Eğitiminde Değerlendirme

Yıl 2023, Cilt: 12 Sayı: 3, 1791 - 1809, 30.09.2023
https://doi.org/10.15869/itobiad.1264388

Öz

Model olarak nitel karakterli olan bu araştırma veri toplama tekniği açısından doküman incelenmesi desenindedir. Bu araştırmanın amacı, online çalgı eğitiminde değerlendirmenin önemini ve gerekliliklerini ortaya koyarak, çalgı eğitimcilerine online eğitimde kullanılabilecek değerlendirme uygulamaları hakkında geniş bir perspektif sunabilmektir. Araştırmanın problem cümlesi; “online çalgı eğitiminde değerlendirmenin önemi nedir ve kullanılabilecek değerlendirme uygulamaları nelerdir?” şeklindedir. Bu nedenle “online çalgı eğitiminde değerlendirme” ile ilgili ulusal ve uluslararası alanyazın taraması yapılarak, araştırmaya ait genel bir içerik belirlenmiştir. Elde edilen veriler incelenen dokümanlardan alıntılar yapılarak betimlenmiştir. Araştırma sonucunda; yüz yüze eğitim ile online eğitim arasında uygulama farklılıkları olduğundan değerlendirme biçimlerinin de birbirinden farklı olduğu; yüz yüze çalgı eğitiminde dersin içeriğine göre tek bir değerlendirme yöntemi yeterli olabilirken online çalgı eğitiminde hem eğitim-öğretim sürecinin hem de değerlendirme sürecinin farklı yöntemlerle gerçekleştirilebildiği; yüz yüze eğitimde, sınıf ortamında öğretmenin öğrenciyi doğrudan gözlemleyebildiği; değerlendirme yapmak amacıyla veri toplama işleminin online eğitime göre daha sade olabildiği ancak online çalgı eğitiminde, öğrenciyi eğitimi süresince ve süreç sonunda gözlemleyebilecek başta ses ve video dosyası olmak üzere birden fazla dosyaya ihtiyaç duyulduğu tespit edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına yönelik önerilerin bazıları şu şekildedir: Online çalgı eğitiminin değerlendirilmesi yalnızca sonuç odaklı değil hem süreç hem de sonuç odaklı bütüncül bir yaklaşımla yapılmalıdır; online çalgı eğitiminde yüz yüze etkileşim mümkün olmadığı için, değerlendirme aşamasında uygun değerlendirme araçları kullanılmalıdır; eğitimin başında tanıma ve yerleştirme amaçlı değerlendirme yapılmalıdır; online çalgı eğitiminde değerlendirme aşamasının da planlanması gereklidir; online çalgı derslerinin sağlıklı ve verimli sürüp sürmediğini belirlemek amacıyla süreç değerlendirme yapılmalıdır; gerekli düzenlemeler yapılarak süreç sonunda ürün değerlendirme yapılmalıdır. E-portfolyo, akran değerlendirme ve öz değerlendirme yöntemlerinden de faydalanılmalıdır.

Kaynakça

  • Akbal, H. ve Akbal, H. İ. (2020). Covid-19 Pandemi sürecinde uzaktan eğitim ile ilgili yaşanan sorunların öğrenci bakış açısına göre ahp yöntemi ile incelenmesi. Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(22), 533-546. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1293986
  • Algan, E. (2015). Yükseköğretim öğrencilerinin değerlendirme tercihlerine ilişkin yapısal modellerin incelenmesi: Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri örneği. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ankara Üniversitesi.
  • Ashton, S. ve Davies, R.S. (2015). Using scaffolded rubrics to improve peer assessment in a MOOC writing course. Distance Education, 36(3), 312-334. https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/01587919.2015.1081733
  • Avcı, F. ve Akdeniz, E. C. (2021). Koronavirüs (covid-19) salgını ve uzaktan eğitim sürecinde karşılaşılan sorunlar konusunda öğretmenlerin değerlendirmeleri. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 3(4), 117-154. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1442067
  • Ballantyne, R., Hughes, K. ve Mylonas, A. (2002). Developing procedures for implementing peer assessment in large classes using an action research process. Assessment and Evaluation in Higher Education, 27(5), 427-441. https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/0260293022000009302?journalCode=caeh20
  • Baran, H. (2020). Açık ve uzaktan eğitimde ölçme ve değerlendirme. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (1), 28-40. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1179572
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1215818
  • Burge, E. J. ve Frewin, C. C. (1989). Self-directed learning in distance learning. In Lifelong Education for Adults, Pergamon, 260-262. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/B9780080308517500837
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53. https://earsiv.anadolu.edu.tr/xmlui/handle/11421/24989
  • Cansız Aktaş, M. (2014). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (Ed: M. Metin). Nitel Veri Toplama Araçları (s. 337-371), Ankara: Pegem Akademi.
  • Cihanoğlu, M. O. (2008). Alternatif değerlendirme yaklaşımlarından öz ve akran değerlendirmenin işbirlikli öğrenme ortamlarında akademik başarı, tutum ve kalıcılığa etkileri. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Davies, P. (2002). Using student reflective self assessment for awarding degree classifications. Innovations in education and teaching international, 39(4): 307-318. https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/13558000210161034
  • Demir, F. ve Özdaş, F. (2020). Covid-19 sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Millî Eğitim Dergisi, 49(1), 273-292. https://dergipark.org.tr/tr/pub/milliegitim/issue/58895/775620
  • Demirel, Ö. ve Altun, E. (2017). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Dhawan, S. (2020). Online learning: a panacea in the time of COVID-19 crisis. Journal of Educational Technology Systems, 49(1), 5-22. https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/0047239520934018
  • Dirr, P. J. (1987). Critical questions in the evaluation of distance education. In Third Annual Conference on Teaching at a Distance, Madison, WI.
  • Duman, S. N. (2020). Salgın döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi 49(1), 95-112. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1200448
  • Ellington, H. (1997). Making effective use of peer and self assessment. The Robert Gordon University.
  • Erhan Ç. E. ve Gümüş, Ş. (2020). Küresel salgın sonrasında yükseköğretimde fırsatlar ve riskler: üniversitelerin geleceği. Küresel Salgının Anatomisi: İnsan ve Toplumun Geleceği, 181-193. https://www.tuba.gov.tr/files/yayinlar/bilim-ve-dusun/TUBA-978-605-2249-46-8_Ch9.pdf
  • Eslinger, M. E. (2004). Student Self-Assessment In An Interactive Learning Environment: Technological Tools For Scaffolding And Understanding SelfAssessment Practices. (Unpublished Doctoral Thesis). Berkeley: University Of California.
  • Gelbal, S. (2013). Ölçme ve değerlendirme. Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını, No: 1802.
  • Güdek, B. ve Öztürk, D. (2016). Viyolonsel öğretiminde öz değerlendirme uygulamalarının öğrencilerin performansına ve tutumlarına etkisi. Turkish Studies, 11(3). https://turkishstudies.net/turkishstudies?mod=makale_tr_ozet&makale_id=19207
  • Gürol, M. ve Demirli, C. (2006). E-portfolyo sürecinde öğrenci motivasyonu. 6th International Educational Technology Conference, 19-21 April 2006, 775-786.
  • Hew, K. F., Liu, S., Martinez, R., Bonk, C. ve Lee, J. Y. (2004). Online education evaluation: what should we evaluate? Association for Educational Communications and Technology, 243-246. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED485142.pdf
  • Holmberg, B. (1987). The development of distance education research. American Journal Of Distance Education, 1(3), 16-23. https://www.learntechlib.org/p/139179/.
  • Hotaman, D. (2020). Online eğitimin başarısı açısından biçimlendirici değerlendirmenin önemi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13(73), 729-738. https://www.sosyalarastirmalar.com/articles/onlne-etmn-baarisi-aisindan-bmlendrc-deerlendrmenn-nem-the-importance-of-formative-evaluation-for-success-of-online-educ.pdf
  • İşman, A. (2011). Uzaktan Eğitim (4. Sınıf). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Karadağ, E. ve Yücel, C. (2020). Yeni tip koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 181-192. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1276119
  • Kavuk, E. ve Demirtaş, H.(2021). COVID-19 Pandemisi sürecinde öğretmenlerin uzaktan eğitimde yaşadığı zorluklar. E-International Journal of Pedandragogy, 1(1), 55-73. https://trdoi.org/10.27579808/e-ijpa.20.
  • Kaya, S. (2020). Zorunlu Uzaktan Eğitimde Karşılaşılan Sorunlar: Öğretim Elemanı Ve Öğrenci Görüşleri. EJER Congress 2020 Bildiri Özetleri Kitabı, 135-137.
  • Kırtak Ad, V. N. (2020). Fizik Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitime Dair Görüşleri. Eğitim ve Teknoloji, 2(2) 78-90. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1252463
  • Kutlu, Ö., Doğan, C. D. ve Karakaya, İ. (2017). Ölçme ve değerlendirme. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • McMillan, T. E. (2007). The relative influence of urban form on a child’s travel mode to school. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 41(1). 69-79. https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0965856406000620
  • MEB (2017). Ortaöğretim kurumları biyoloji dersi öğretim programı (9-12. sınıflar). Ankara: MEB Yayınları.
  • Mistar, J. (2011). A study of the validity and reliability of self-assessment. Teflin Journal, 22(1), 45-58. https://core.ac.uk/reader/233167910
  • Özdoğan, A. Ç. ve Berkant, H. G. (2000). Covid-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Millî Eğitim Dergisi, 49(1), 13-43. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1265175
  • Öztürk, R. (2020). "COVID-19: pathogenesis, genetic polymorphism, clinical features and laboratory findings". Turkish Journal of Medical Sciences, 50(9), 638-657. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32512673/
  • Sarı, T. ve Nayır, F. (2020). Pandemi dönemi eğitim: sorunlar ve fırsatlar. Turkish Studies, 15(4), 959-975. https://turkishstudies.net/turkishstudies?mod=makale_tr_ozet&makale_id=44335
  • Sarıbaş, M. ve Meydan, A. (2020). Coğrafya bölümü öğrencilerinin çevrimiçi öğrenmeye karşı tutumları. Türk Coğrafya Dergisi, 76, 95-106. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1347622
  • Sayan, H. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde öğretim elemanlarının uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, (11)42, 100-121. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1240294
  • Sharp, J. E. (1997). Using portfolios in the classroom. ın frontiers in education conference. 27th Annual Conference. Teaching and Learning in an Era of Change. Proceedings, 1, 272-279.
  • Simonson, M. Smaldino, S. Albright, M. V. ve Zvacek, S. (2012). Teaching and learning at a distance: Foundations of distance education (3. Baskı). New Jersey: Prentice Hall.
  • Taşdemir, M. (1997). Birleştirilmiş sınıflarda öğretim. Ankara Üniversitesi Yayınları.
  • Taşkın, G. ve Aksoy, G. (2021). Uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri, Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 52, 622-647. https://dergipark.org.tr/en/download/articlefile/1877427#:~:text=Elde%20edilen%20bulgulara%20g%C3%B6re%20%C3%B6%C4%9Fretmenler,sosyalle%C5%9Fme%20bak%C4%B1mdan%20zarar%20verdi%C4%9Fi%20g%C3%B6r%C3%BC%C5%9F%C3%BCndedir.
  • Topalak, Ş. (2021). Müzik öğretmenlerinin bakış açısından pandemi döneminde online eğitim. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (2), 291-308. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1762988
  • Topping, K. J., Smith, E. F., Swanson, I. ve Elliot, A. (2000). Formative peer assessment of academic writing between postgraduate students. Assessment and Evaluation in Higher Education, 25(2), 149-169. https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/713611428
  • Turgut, M.F. (1983). Program değerlendirme. Cumhuriyet döneminde eğitim. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Turgut, M. F. ve Baykul, Y. (2019). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (9. baskı). Ankara: Pegem A yayıncılık.
  • Uçan, A. (2005). Müzik eğitimi temel kavramlar-ilkeler-yaklaşımlar ve Türkiye’deki durum. Ankara: Evrensel Müzikevi.
  • Yalın, H. İ. (2009). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. (30. basım). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Yamamoto Telli, G. ve Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1051865
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zan, N. ve Zan, B. U. (2020). Koronavirüs ile acil durumda eğitim: Türkiye’nin farklı bölgelerinden uzaktan eğitim sistemine dahil olan edebiyat fakültesi öğrencilerine genel bakış. Turkish Studies, 1367-1394. https://turkishstudies.net/turkishstudies?mod=makale_tr_ozet&makale_id=44365
Toplam 53 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tarkan Yazıcı 0000-0002-7028-7401

Soner Okan 0000-0001-6749-8163

Erken Görünüm Tarihi 22 Eylül 2023
Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 12 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yazıcı, T., & Okan, S. (2023). Online Çalgı Eğitiminde Değerlendirme. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 12(3), 1791-1809. https://doi.org/10.15869/itobiad.1264388
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.