Okulların temel amacı, öğrencileri bilişsel, duyuşsal ve fiziksel alanlarda geliştirmektir. Genel olarak bilişsel alan çıktısı olarak öğrencilerin akademik başarıları dikkate alınmaktadır. Bu araştırmada da okul büyüklüğü, öğretmenlerin örgütsel bağlılığı ve okul kültürü ile öğrencilerin akademik başarıları arasında ilişki olup olmadığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Ayrıca okul kültürünün, öğretmenlerin örgütsel bağlıklarının ve okul büyüklüğünün ortaokul ve lise öğrencilerinin akademik başarıları üzerindeki etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, ilişkisel tarama modeline göre yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini ortaokul ve lise kademelerinde görev yapan 445 öğretmen oluşturmuştur. Veriler, Öğretmen Bilgi Formu, Örgüt Kültürü Ölçeği ve Örgütsel Bağlılık Ölçeği yardımıyla toplanmıştır. Akademik başarı olarak ortaokul öğrencilerinin Lise Geçiş Sınavı (LGS) ve lise öğrencilerinin Temel Yetenek Sınavı (TYT) sınav ortalamaları alınmıştır. Okul büyüklüğü olarak veri toplanan okulların öğrenci mevcudu alınmıştır. Veriler korelâsyon ve regresyon analizleri yapılarak çözümlenmiştir. Bulgulara göre okul kültürü ile öğretmenlerin örgütsel bağlılıkları, okul büyüklüğü ve öğrencilerin akademik başarıları arasında farklı yönlerde ve düzeylerde anlamlı ilişki olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenlerin örgütsel bağlılıkları, okul kültüründen olumlu etkilenirken, okul büyüklüğünden olumsuz etkilenmektedir. Öğretmenlerin örgütsel bağlılıklarının öğrencilerin akademik başarıları üzerindeki etkisi olumlu olmakla birlikte, bu etki düşük düzeydedir. Okul kültürü, öğretmenlerin örgütsel bağlılıkları ve okul büyüklüğü birlikte, öğrencilerin akademik başarılarını önemli ölçüde yordamaktadır.
Okul Kültürü Örgüt Kültürü Örgütsel Bağlılık Akademik Başarı Okul Büyüklüğü
No
The main goal of schools is to establish students in cognitive, affective and physical areas. In general, the academic success of the students is taken into consideration as the cognitive domain output. This research sought to figure out whether there was a connection between the size of the school, the teachers' organizational commitment, the school culture, and the students' academic success. Additionally, it aims to figure out the impact of school culture, instructors' organizational commitment, and school size on secondary and highschool students' academic progress. The relational survey model was used to run the research. A total of 445 secondary and high school teachers made up the research's sample. The Teacher Information Form, Organizational Culture Scale, and Organizational Commitment Scale were used to gather data. The average scores on the High School Pass Test (HSPT [LGS]) for secondary school students and the Basic Talent Exam (BTE [TYT]) for high school students were used to measure academic success. The student size of the schools for which data was collected was taken as the size of the school. The data were analyzed by performing correlation and regression analysis. According to the findings, it has been determined that there is a significant relationship between school culture and teachers' organizational commitment, school size and academic success of students in different directions and levels. While teachers' organizational commitment is positively affected by the school culture, it is negatively affected by the size of the school. Although the effect of teachers' organizational commitment on students' academic success is positive, it is at a low level. School culture, teachers' organizational commitment and school size together significantly predict the academic success of students.
School Culture Organizational Culture Organizational Commitment Academic Success School Size
No
No
NO
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | No |
Erken Görünüm Tarihi | 21 Eylül 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 12 Sayı: 3 |