Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İsrail-Filistin Savaşında Siyasi Liderlerin X (Twitter) İçeriklerinin Analizi

Yıl 2024, Cilt: 13 Sayı: 4, 164 - 191, 28.10.2024
https://doi.org/10.15869/itobiad.1449115

Öz

Günümüzde teknolojinin gelişmesiyle birlikte sosyal medya araçlarının çeşitliliği de önemli ölçüde artmaktadır. Bireyler sosyal medya araçları ile kendi fikir ve düşüncelerini paylaşabilme bu sayede görünür olma ve diğer insanları etkileyebilme fırsatı yakalamaktadırlar. X (Twitter) ise bu sosyal medya araçları içerisinde anlık ileti gönderme ve yüksek sayıda kitlelere hitap etmesiyle dikkat çekmektedir. Bu çalışmada 07 Ekim 2023 tarihinde Hamas’ ın Güney İsrail sınırlarından girerek saldırıda bulunması ile başlayan Hamas-İsrail çatışmaları ile ilgili siyasi liderlerin tweetleri nitel araştırma yöntemlerinden olan içerik analizi tekniği ile incelenmiş ve dünya siyasi liderlerinin bu savaş hakkındaki tutumlarını ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu bağlamda çatışmaların ilk dönemi olan 07 Ekim - 07 Kasım 2023 tarihleri arasındaki tweetler incelemeye alınmıştır. Amerika Birleşik Devletleri Başkanı Joe Biden’ ın 73, Fransa Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron’ un 29, Almanya Şansölyesi Olaf Scholz’ ın 24, Birleşik Krallık Başbakanı Rishi Sunak’ ın 38, Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın 18 ve Katar Emiri Temim Bin Hamed Es-Sani’nin 5 olmak üzere toplam 187 tweet her biri kendi içerisinde ayrılarak analiz edilmiştir. Analiz için MAXQDA 2020 paket programı kullanılmış ve sonuç olarak siyasi liderlerin savaşın ilk dönemlerinde mevcut iş birlikleri ve siyasi stratejileri gereği tweetleri olduğu gözlenirken zaman içerisinde barış yanlısı tutumlar sergiledikleri tespit edilmiştir. Bununla birlikte Hamas’ ın tüm Filistin halkını temsil etmediği ve savaşın her iki taraf içinde yıkıcı sonuçları olduğu ve sivillerin bu durumdan zarar görmemesi gerektiği konusunda hemfikir olunduğu, insani yardım konusunda tüm liderlerin gayretli çalışmalar yürüttüğü tespit edilmiştir. Çalışmanın siyasi liderlerin ilgili çatışmalar hakkındaki tweetlerinin içerik analizini çıkararak alana katkı sağlayacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Abuşoğlu, H. Ö. (2024). 7 Ekim İsrail-Hamas Çatışması: Al Jazeera ve CNN Internatıonal Haberlerinin Barış Gazeteciliği Perspektifiyle Analizi. Journal Of Current Debates In Socıal Scıences (Cudes), 7(7 (1)), 47-62.
  • Alkan, A., Güder, M., Özyıldız, K.H., ve Dere, T. (2023). Hekim Göçünün Twitter Perspektifinden İncelenmesi. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 26 (3), 615-640.
  • Aslan, P. (2015). Kriz İletişimi Yönetimi, Sosyal Medya ve Liderlik: ‘Baltimore Olayları’nda Barack Obama ve Hillary Clinton’ın Twitter Mesajlarına Dair Bir İnceleme. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (49), 15- 30.
  • Avşar, Z., ve Koyuncu, S. (2024). 7 Ekim Sonrası Gazze’ye İsrail Saldırıları ve Dezenformasyon. Ombudsman Akademik, (Özel Sayı 2 (Gazze)), 363-404.
  • Aydın, A. F. (2024). Sosyal Medyada Propaganda ve Algı Yönetimi: İsrail-Filistin Savaşı Örneği. Ombudsman Akademik, (Özel Sayı 2 (Gazze)), 65-99.
  • Bademli, K., Kaya Kılıç, A. ve Kayakuş, M. (2023). Şizofreni ve Psikoza Yönelik Damgalamayı Değerlendirmede Twitter Kullanımı: Nitel Çalışma. Türk Psikiyatri Dergisi, 34 (3), 154−161.
  • Berg, B. L. ve Lune, H. (2017). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Bilgiç, A. ve Akyüz, S. S. (2020). Türkiye’de Covid-19 Pandemisi Döneminde Sağlık Bakanı Fahrettin Koca’nın Sosyal Medya Kullanımı: Twitter Paylaşımları İçerik Analizi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Özel Sayı, 230-243.
  • Bilgin, N. (2014). Sosyal Bilimlerde İçerik Analizi Teknikler ve Örnek Çalışmalar. Ankara: Siyasal Yayın Dağıtım.
  • Bozkurt, Ö. (2018). Sosyal Medya ve Kültürel Yansımaları. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5 (14), 406- 417.
  • Celik, A., Boz, N., & El-awaisi, K. (2024). The Role of X “Twitter” in the Palestinian-Israeli Conflict a Focus on MFA’s Official Accounts. Ulisa: Uluslararası Çalışmalar Dergisi, 8(1), 1-13.
  • Creswell, J. W. (2015). Nitel Araştırma Yöntemleri: Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma ve Araştırma Deseni (3. Baskıdan Çeviri). M. Bütün Ve S.B. Demir (Çev. Ed.). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Çelik, A., Boz, N. ve El-awaisi, K. (2024). Filistin-İsrail Çatışmasında X “Twitter”ın Rolü MFA'nın Resmi Hesaplarına Odaklanma. Ulisa: Uluslararası Çalışmalar Dergisi, 8(1), 1-13.
  • Çelik, F. (2020). İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı Seçimi’nde Adayların Twitter İçeriklerinin Siyasal İletişim Açısından İncelenmesi. Erciyes İletişim Dergisi, 7 (1), 123-148.
  • Ergen, E. (2024). Çerçeveleme Kuramı Bağlamında Kamu Yayın Kuruluşlarının İsrail-Filistin Çatışmasına Yaklaşımlarının İncelenmesi: G7 Ülkeleri, Rusya ve Türkiye Örneği. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, (67), 75-95.
  • Gazalı Demirtaş, Z. ve Demirtaş, İ. (2017). Kriz Dönemlerinde Sosyal Medya Kullanımı: 15 Temmuz Darbe (Kalkışma) Girişimi Sonrasında Türkiye’deki Bakanlar Kurulu Üyelerinin Twitter Kullanımı Üzerine Bir İnceleme. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 8 (19), 137-146.
  • Glesne, C. (2014). Nitel Araştırmaya Giriş (4. Baskı). A. Ersoy Ve P. Yalçınoğlu. (Çev. Ed.). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Gökçe, O. (2001). İçerik Çözümlemesi: Teori, Metod, Uygulama. Selçuk Üniversitesi Yaşatma ve Geliştirme Vakfı Yayınları.
  • Gökdemir, A. (2024). İngiliz Medyasında İsrail-Filistin Savaşının Haberin Tarafgirliği Ekseninde Değerlendirmesi. Mevzu–Sosyal Bilimler Dergisi, (12), 225-261.
  • Gül, K. (2024). Yeni Medyada Yalan Haber Olgusu Ve Doğrulama Platformu Olarak Teyit.Org Üzerine Bir İnceleme. İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(3), 419-458.
  • Güven, A. (2022). Netflix Twitter Hesaplarının ABD ve Türkiye Özelinde Karşılaştırılması ve Kullanılan Strateji Farklılıklarının Belirlenmesi. Bakırçay Üniversitesi Nitel Araştırmalar Çalıştayı Bildiriler Kitabı, İzmir, Türkiye, 14 - 15 Ekim 2022, (s.1-20) içinde.
  • İralı, A. E. (2023). Sanal Gerçeklik Gözlüğü Reklamlarına Yönelik Bir İçerik ve Duygu Analizi Çalışması: Quest 2 örneği. TRT Akademi, 8 (17), 218-245.
  • Kahraman, İ. (2023). Twitter’da Korku Söylemi Kullanımı: Siyasi Liderlere Dair Karşılaştırmalı Bir Analiz. Selçuk İletişim Dergisi, 16 (2), 354-386.
  • Kanılmaz, A. (2021). Kriz Dönemlerinde Liderlerin Twitter Kullanımı: Koronavirüs (Covid-19) Pandemisi Türkiye Örneği. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 8 (1), 3-27.
  • Karakulakoğlu, S. E. ve Uğurlu Ö. (2015). İletişim Çalışmalarından Dijital Yaklaşımlar Twitter. Heretik Yayıncılık. 95-101
  • Kazaz, M., Özkan, B., ve Acar, N. (2024). 7 Ekim Olaylarına Yönelik Türk Medyasında Haber Çerçevesi. International Journal Of Communication And Media Research, 4(2), 96-109.
  • Kıymaz, E. (2023). “Twitter’da Kadın Siyasetçilere Yönelik Cinsiyetçi Söylemlerin Kullanımı. Türkiye Medya Akademisi Dergisi, 3 (5), 367-395.
  • Klimeš, D. (2017). Understanding Journalists on Twitter: The Czech Case. In Strategic Innovative Marketing: 4th IC-SIM, Mykonos, Greece 2015 (pp. 219-225). Springer International Publishing.
  • Klimeš, D. (2017). Understanding Journalists on Twitter: The Czech Case. In: Kavoura, A., Sakas, D., Tomaras, P. (eds) Strategic Innovative Marketing. Springer Proceedings in Business and Economics. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-33865-1_28
  • Koçak, A. ve Arun, Ö. (2006). İçerik Analizi Çalışmalarında Örneklem Sorunu. Selçuk İletişim Dergisi, 4 (3), 21- 28.
  • Kurtuluş, S. B. (2018). Siyasal İletişimde Yeni Medyanın Kullanımı ve Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Maxwell, J. A. (1992). Understanding and Validity in Qualitative Research. Harvard Educational Review, 62, 979 -1000.
  • Miles, M. B., ve Huberman, A. M. (2015). Nitel Veri Analizi: Genişletilmiş Bir Kaynak Kitap (1. Baskı). S. Akbaba Altun And A. Ersoy (Çev. Eds). Ankara: Pagem Akademi.
  • Onat, F. (2010). Bir Halkla İlişkiler Uygulama Alanı Olarak Sosyal Medya Kullanımı: Sivil Toplum Örgütleri Üzerine Bir İnceleme. Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 31, 103-122.
  • Özer, E. ve Torun, N.K. (2022). R ile içerik analizi ve duygu analizi Paribu borsası. İ. Demir ve H. İş (Ed.) Uluslararası Bilişim Kongresi Bildiriler Kitabı, 17-19 Şubat 2022, Batman (s. 175-180) içinde. Batman Üniversitesi Yayınevi.
  • Sönmez, E. (2022). Sosyal Medyada Siyasal İletişim ve Politainment: 2019 Yerel Seçimlerinde Sosyal Medya Paylaşımlarının Politainment Bağlamında Tematik Analizi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ardahan Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Anabilim Dalı.
  • Türkoğlu, H. S. (2024). Sosyal Medyada Yanlış Bilinç İnşası: Gazze’ye Yönelik İsrail Saldırılarının Dezenformasyon Boyutu. Marmara Sosyal Araştırmalar Dergisi, (21), 28-47.
  • Tüylüoğlu, E. (2023). Siyasal Pazarlamada Bir Siyasal İletişim Aracı Olarak Sosyal Medyanın Kullanımı: XIII. Cumhurbaşkanlığı Seçimi II. Turunda Adayların Twitter Kullanımları ve Söylemleri. İşletme Araştırmaları Dergisi, 15 (4), 2863-2879.
  • Yılmaz, D. (2024a). Türk Medyasında Hamas-İsrail Çatışması: Analiz ve Değerlendirme. TRT Akademi, 9(20), 80-123.
  • Yılmaz, D. (2024b). Filistin-İsrail Çatışması: Liberal Basının Bakış Açısından Uluslararası Bir Analiz. Ombudsman Akademik, (Özel Sayı 2 (Gazze)), 309-344.
  • Zhang, M. M., Jansen, J. B., ve Chowdhury, A. (2011). Business engagement on Twitter: a path analysis. Electronic Markets, 21 (3) , 161-175.

Analysis of X (Twitter) Contents of Political Leaders in the Israel-Palestine War

Yıl 2024, Cilt: 13 Sayı: 4, 164 - 191, 28.10.2024
https://doi.org/10.15869/itobiad.1449115

Öz

Today, with the development of technology, the diversity of social media tools is increasing considerably. With social media tools, individuals have the opportunity to share their ideas and thoughts, thus becoming visible and influencing other people. X (Twitter), on the other hand, stands out among these social media tools with its ability to send instant messages and appeal to a large number of audiences. In this study, the tweets of political leaders about the Hamas-Israel conflict, which started on October 07, 2023 when Hamas attacked Israel from the southern borders of Israel, were examined with the content analysis technique, which is one of the qualitative research methods, and it was aimed to reveal the attitudes of world political leaders about this war. In this context, the tweets between October 07 and November 07, 2023, the first period of the war, were analyzed. A total of 187 tweets, including 73 tweets by the President of the United States of America Joe Biden, 29 tweets by the President of France Emmanuel Macron, 24 tweets by the Chancellor of Germany Olaf Scholz, 38 tweets by the Prime Minister of the United Kingdom Rishi Sunak, 18 tweets by the President of the Republic of Turkey Recep Tayyip Erdoğan and 5 tweets by the Emir of Qatar Temim Bin Hamed Es-Sani, were separated and analyzed. The MAXQDA 2020 package program was used for the analysis and as a result, it was observed that political leaders tweeted in accordance with their existing cooperation and political strategies in the early stages of the war, while they exhibited pro-peace attitudes over time. However, it was determined that Hamas does not represent the Palestinian people, that the war has devastating consequences for both sides and that there is an agreement that civilians should not be harmed by this situation, and that all leaders are working diligently on humanitarian aid. It is thought that the study will contribute to the field by analyzing the content of political leaders' tweets about the related war.

Kaynakça

  • Abuşoğlu, H. Ö. (2024). 7 Ekim İsrail-Hamas Çatışması: Al Jazeera ve CNN Internatıonal Haberlerinin Barış Gazeteciliği Perspektifiyle Analizi. Journal Of Current Debates In Socıal Scıences (Cudes), 7(7 (1)), 47-62.
  • Alkan, A., Güder, M., Özyıldız, K.H., ve Dere, T. (2023). Hekim Göçünün Twitter Perspektifinden İncelenmesi. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 26 (3), 615-640.
  • Aslan, P. (2015). Kriz İletişimi Yönetimi, Sosyal Medya ve Liderlik: ‘Baltimore Olayları’nda Barack Obama ve Hillary Clinton’ın Twitter Mesajlarına Dair Bir İnceleme. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (49), 15- 30.
  • Avşar, Z., ve Koyuncu, S. (2024). 7 Ekim Sonrası Gazze’ye İsrail Saldırıları ve Dezenformasyon. Ombudsman Akademik, (Özel Sayı 2 (Gazze)), 363-404.
  • Aydın, A. F. (2024). Sosyal Medyada Propaganda ve Algı Yönetimi: İsrail-Filistin Savaşı Örneği. Ombudsman Akademik, (Özel Sayı 2 (Gazze)), 65-99.
  • Bademli, K., Kaya Kılıç, A. ve Kayakuş, M. (2023). Şizofreni ve Psikoza Yönelik Damgalamayı Değerlendirmede Twitter Kullanımı: Nitel Çalışma. Türk Psikiyatri Dergisi, 34 (3), 154−161.
  • Berg, B. L. ve Lune, H. (2017). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Bilgiç, A. ve Akyüz, S. S. (2020). Türkiye’de Covid-19 Pandemisi Döneminde Sağlık Bakanı Fahrettin Koca’nın Sosyal Medya Kullanımı: Twitter Paylaşımları İçerik Analizi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Özel Sayı, 230-243.
  • Bilgin, N. (2014). Sosyal Bilimlerde İçerik Analizi Teknikler ve Örnek Çalışmalar. Ankara: Siyasal Yayın Dağıtım.
  • Bozkurt, Ö. (2018). Sosyal Medya ve Kültürel Yansımaları. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5 (14), 406- 417.
  • Celik, A., Boz, N., & El-awaisi, K. (2024). The Role of X “Twitter” in the Palestinian-Israeli Conflict a Focus on MFA’s Official Accounts. Ulisa: Uluslararası Çalışmalar Dergisi, 8(1), 1-13.
  • Creswell, J. W. (2015). Nitel Araştırma Yöntemleri: Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma ve Araştırma Deseni (3. Baskıdan Çeviri). M. Bütün Ve S.B. Demir (Çev. Ed.). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Çelik, A., Boz, N. ve El-awaisi, K. (2024). Filistin-İsrail Çatışmasında X “Twitter”ın Rolü MFA'nın Resmi Hesaplarına Odaklanma. Ulisa: Uluslararası Çalışmalar Dergisi, 8(1), 1-13.
  • Çelik, F. (2020). İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı Seçimi’nde Adayların Twitter İçeriklerinin Siyasal İletişim Açısından İncelenmesi. Erciyes İletişim Dergisi, 7 (1), 123-148.
  • Ergen, E. (2024). Çerçeveleme Kuramı Bağlamında Kamu Yayın Kuruluşlarının İsrail-Filistin Çatışmasına Yaklaşımlarının İncelenmesi: G7 Ülkeleri, Rusya ve Türkiye Örneği. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, (67), 75-95.
  • Gazalı Demirtaş, Z. ve Demirtaş, İ. (2017). Kriz Dönemlerinde Sosyal Medya Kullanımı: 15 Temmuz Darbe (Kalkışma) Girişimi Sonrasında Türkiye’deki Bakanlar Kurulu Üyelerinin Twitter Kullanımı Üzerine Bir İnceleme. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 8 (19), 137-146.
  • Glesne, C. (2014). Nitel Araştırmaya Giriş (4. Baskı). A. Ersoy Ve P. Yalçınoğlu. (Çev. Ed.). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Gökçe, O. (2001). İçerik Çözümlemesi: Teori, Metod, Uygulama. Selçuk Üniversitesi Yaşatma ve Geliştirme Vakfı Yayınları.
  • Gökdemir, A. (2024). İngiliz Medyasında İsrail-Filistin Savaşının Haberin Tarafgirliği Ekseninde Değerlendirmesi. Mevzu–Sosyal Bilimler Dergisi, (12), 225-261.
  • Gül, K. (2024). Yeni Medyada Yalan Haber Olgusu Ve Doğrulama Platformu Olarak Teyit.Org Üzerine Bir İnceleme. İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(3), 419-458.
  • Güven, A. (2022). Netflix Twitter Hesaplarının ABD ve Türkiye Özelinde Karşılaştırılması ve Kullanılan Strateji Farklılıklarının Belirlenmesi. Bakırçay Üniversitesi Nitel Araştırmalar Çalıştayı Bildiriler Kitabı, İzmir, Türkiye, 14 - 15 Ekim 2022, (s.1-20) içinde.
  • İralı, A. E. (2023). Sanal Gerçeklik Gözlüğü Reklamlarına Yönelik Bir İçerik ve Duygu Analizi Çalışması: Quest 2 örneği. TRT Akademi, 8 (17), 218-245.
  • Kahraman, İ. (2023). Twitter’da Korku Söylemi Kullanımı: Siyasi Liderlere Dair Karşılaştırmalı Bir Analiz. Selçuk İletişim Dergisi, 16 (2), 354-386.
  • Kanılmaz, A. (2021). Kriz Dönemlerinde Liderlerin Twitter Kullanımı: Koronavirüs (Covid-19) Pandemisi Türkiye Örneği. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 8 (1), 3-27.
  • Karakulakoğlu, S. E. ve Uğurlu Ö. (2015). İletişim Çalışmalarından Dijital Yaklaşımlar Twitter. Heretik Yayıncılık. 95-101
  • Kazaz, M., Özkan, B., ve Acar, N. (2024). 7 Ekim Olaylarına Yönelik Türk Medyasında Haber Çerçevesi. International Journal Of Communication And Media Research, 4(2), 96-109.
  • Kıymaz, E. (2023). “Twitter’da Kadın Siyasetçilere Yönelik Cinsiyetçi Söylemlerin Kullanımı. Türkiye Medya Akademisi Dergisi, 3 (5), 367-395.
  • Klimeš, D. (2017). Understanding Journalists on Twitter: The Czech Case. In Strategic Innovative Marketing: 4th IC-SIM, Mykonos, Greece 2015 (pp. 219-225). Springer International Publishing.
  • Klimeš, D. (2017). Understanding Journalists on Twitter: The Czech Case. In: Kavoura, A., Sakas, D., Tomaras, P. (eds) Strategic Innovative Marketing. Springer Proceedings in Business and Economics. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-33865-1_28
  • Koçak, A. ve Arun, Ö. (2006). İçerik Analizi Çalışmalarında Örneklem Sorunu. Selçuk İletişim Dergisi, 4 (3), 21- 28.
  • Kurtuluş, S. B. (2018). Siyasal İletişimde Yeni Medyanın Kullanımı ve Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Maxwell, J. A. (1992). Understanding and Validity in Qualitative Research. Harvard Educational Review, 62, 979 -1000.
  • Miles, M. B., ve Huberman, A. M. (2015). Nitel Veri Analizi: Genişletilmiş Bir Kaynak Kitap (1. Baskı). S. Akbaba Altun And A. Ersoy (Çev. Eds). Ankara: Pagem Akademi.
  • Onat, F. (2010). Bir Halkla İlişkiler Uygulama Alanı Olarak Sosyal Medya Kullanımı: Sivil Toplum Örgütleri Üzerine Bir İnceleme. Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 31, 103-122.
  • Özer, E. ve Torun, N.K. (2022). R ile içerik analizi ve duygu analizi Paribu borsası. İ. Demir ve H. İş (Ed.) Uluslararası Bilişim Kongresi Bildiriler Kitabı, 17-19 Şubat 2022, Batman (s. 175-180) içinde. Batman Üniversitesi Yayınevi.
  • Sönmez, E. (2022). Sosyal Medyada Siyasal İletişim ve Politainment: 2019 Yerel Seçimlerinde Sosyal Medya Paylaşımlarının Politainment Bağlamında Tematik Analizi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ardahan Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Anabilim Dalı.
  • Türkoğlu, H. S. (2024). Sosyal Medyada Yanlış Bilinç İnşası: Gazze’ye Yönelik İsrail Saldırılarının Dezenformasyon Boyutu. Marmara Sosyal Araştırmalar Dergisi, (21), 28-47.
  • Tüylüoğlu, E. (2023). Siyasal Pazarlamada Bir Siyasal İletişim Aracı Olarak Sosyal Medyanın Kullanımı: XIII. Cumhurbaşkanlığı Seçimi II. Turunda Adayların Twitter Kullanımları ve Söylemleri. İşletme Araştırmaları Dergisi, 15 (4), 2863-2879.
  • Yılmaz, D. (2024a). Türk Medyasında Hamas-İsrail Çatışması: Analiz ve Değerlendirme. TRT Akademi, 9(20), 80-123.
  • Yılmaz, D. (2024b). Filistin-İsrail Çatışması: Liberal Basının Bakış Açısından Uluslararası Bir Analiz. Ombudsman Akademik, (Özel Sayı 2 (Gazze)), 309-344.
  • Zhang, M. M., Jansen, J. B., ve Chowdhury, A. (2011). Business engagement on Twitter: a path analysis. Electronic Markets, 21 (3) , 161-175.
Toplam 41 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyal Medya Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gözde Koca 0000-0001-6847-6812

Özüm Eğilmez 0000-0001-5251-5629

Yeşim Ankara 0000-0001-6901-1777

Yayımlanma Tarihi 28 Ekim 2024
Gönderilme Tarihi 8 Mart 2024
Kabul Tarihi 23 Ekim 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 13 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Koca, G., Eğilmez, Ö., & Ankara, Y. (2024). İsrail-Filistin Savaşında Siyasi Liderlerin X (Twitter) İçeriklerinin Analizi. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 13(4), 164-191. https://doi.org/10.15869/itobiad.1449115
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.