Günümüzde teknolojinin gelişmesiyle birlikte sosyal medya araçlarının çeşitliliği de önemli ölçüde artmaktadır. Bireyler sosyal medya araçları ile kendi fikir ve düşüncelerini paylaşabilme bu sayede görünür olma ve diğer insanları etkileyebilme fırsatı yakalamaktadırlar. X (Twitter) ise bu sosyal medya araçları içerisinde anlık ileti gönderme ve yüksek sayıda kitlelere hitap etmesiyle dikkat çekmektedir. Bu çalışmada 07 Ekim 2023 tarihinde Hamas’ ın Güney İsrail sınırlarından girerek saldırıda bulunması ile başlayan Hamas-İsrail çatışmaları ile ilgili siyasi liderlerin tweetleri nitel araştırma yöntemlerinden olan içerik analizi tekniği ile incelenmiş ve dünya siyasi liderlerinin bu savaş hakkındaki tutumlarını ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu bağlamda çatışmaların ilk dönemi olan 07 Ekim - 07 Kasım 2023 tarihleri arasındaki tweetler incelemeye alınmıştır. Amerika Birleşik Devletleri Başkanı Joe Biden’ ın 73, Fransa Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron’ un 29, Almanya Şansölyesi Olaf Scholz’ ın 24, Birleşik Krallık Başbakanı Rishi Sunak’ ın 38, Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın 18 ve Katar Emiri Temim Bin Hamed Es-Sani’nin 5 olmak üzere toplam 187 tweet her biri kendi içerisinde ayrılarak analiz edilmiştir. Analiz için MAXQDA 2020 paket programı kullanılmış ve sonuç olarak siyasi liderlerin savaşın ilk dönemlerinde mevcut iş birlikleri ve siyasi stratejileri gereği tweetleri olduğu gözlenirken zaman içerisinde barış yanlısı tutumlar sergiledikleri tespit edilmiştir. Bununla birlikte Hamas’ ın tüm Filistin halkını temsil etmediği ve savaşın her iki taraf içinde yıkıcı sonuçları olduğu ve sivillerin bu durumdan zarar görmemesi gerektiği konusunda hemfikir olunduğu, insani yardım konusunda tüm liderlerin gayretli çalışmalar yürüttüğü tespit edilmiştir. Çalışmanın siyasi liderlerin ilgili çatışmalar hakkındaki tweetlerinin içerik analizini çıkararak alana katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Sosyal Medya İçerik Analizi Siyasi Lider İsrail- Filistin Savaşı
Today, with the development of technology, the diversity of social media tools is increasing considerably. With social media tools, individuals have the opportunity to share their ideas and thoughts, thus becoming visible and influencing other people. X (Twitter), on the other hand, stands out among these social media tools with its ability to send instant messages and appeal to a large number of audiences. In this study, the tweets of political leaders about the Hamas-Israel conflict, which started on October 07, 2023 when Hamas attacked Israel from the southern borders of Israel, were examined with the content analysis technique, which is one of the qualitative research methods, and it was aimed to reveal the attitudes of world political leaders about this war. In this context, the tweets between October 07 and November 07, 2023, the first period of the war, were analyzed. A total of 187 tweets, including 73 tweets by the President of the United States of America Joe Biden, 29 tweets by the President of France Emmanuel Macron, 24 tweets by the Chancellor of Germany Olaf Scholz, 38 tweets by the Prime Minister of the United Kingdom Rishi Sunak, 18 tweets by the President of the Republic of Turkey Recep Tayyip Erdoğan and 5 tweets by the Emir of Qatar Temim Bin Hamed Es-Sani, were separated and analyzed. The MAXQDA 2020 package program was used for the analysis and as a result, it was observed that political leaders tweeted in accordance with their existing cooperation and political strategies in the early stages of the war, while they exhibited pro-peace attitudes over time. However, it was determined that Hamas does not represent the Palestinian people, that the war has devastating consequences for both sides and that there is an agreement that civilians should not be harmed by this situation, and that all leaders are working diligently on humanitarian aid. It is thought that the study will contribute to the field by analyzing the content of political leaders' tweets about the related war.
Social Media Content Analysis Political Leader Israel- Palestine War.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 8 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 23 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 13 Sayı: 4 |