Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Corporate and Organizational Communication: A Bibliometric Analysis

Yıl 2024, Cilt: 13 Sayı: 4, 1 - 28, 28.10.2024
https://doi.org/10.15869/itobiad.1480716

Öz

Communication is a concept that always preserves its existence and can be encountered in different branches. One of these branches is corporate communication, which is a valuable concept for businesses, and its sub-dimension, organizational communication. This type of communication plays an important role for the continuity and efficiency of businesses. Thus, this type of communication is one of the important concepts subject to scientific studies. In this direction, this study aims to conduct a bibliometric analysis on the theses published in the National Thesis Center on the concepts of corporate and organizational communication. In order to reveal the current situation, bibliometric analysis method, which is one of the quantitative research methods, was used in the study. This method reveals the quantitative aspect of academic publications and the current state of the literature on the subject under study. In the data collection process, the “advanced scanning” feature of the Thesis Center was used. A total of 267 theses with the phrases “Corporate Communication” and “Organizational Communication” in their titles were subjected to the research. These theses cover all postgraduate studies conducted in various universities and years. Information on the publication languages, types, years of completion, universities and types of these universities, main disciplines, advisor titles, author genders, number of pages and references, keywords and research models of the theses were first categorized in Excel file and then analyzed by creating tables and graphs in Word file. As a result, theses were mostly written between 2018-2020, at the master's level and in Turkish. The theses in which the quantitative method was used more were concentrated in the 51-100 and 101-150 source range and were preferred more by female authors. The theses were mostly supervised by academics with the title of Professor. Most of the theses were conducted in state universities, and the highest number of theses were conducted in Marmara University. It was determined that most of the theses were conducted in the Department of Business Administration. It was concluded that the most commonly used keyword was “corporate communication”.

Kaynakça

  • Aktaş, H., Gültekin, E., Kacır, F., Sarıca, E., & Karaçam, N. (2023). Eğitim kurumlarında örgütsel iletişimin fonksiyon ve yöntemlerinin değerlendirilmesi. International Journal of Social Sciences, 7(32), 517-533. doi: 10.52096/usbd.7.32.33
  • Albayrak, A., & Tüzünkan, D. (2020). Kırsal turizm ve türlerine yönelik hazırlanan lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi. Turkish Studies-Social Sciences, 15(1), 845-859. doi: 10.29228/TurkishStudies.40613
  • Albayrak, H. M., & Tiyek, R. (2024). Eğitim sektöründe örgütsel iletişim ve iş tatmini ilişkisi. Uluslararası Bankacılık Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 7(1), 112-132. doi: 10.52736/ubeyad.1482638
  • Arslan, A., & Yener, S. (2016). İş Gören Sesliliği Ölçeği’nin Türkçeye uyarlanması çalışması. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 14(1), 173-191.
  • Aslan, M. (2021). İş yaşam dengesi üzerine bir araştırma: Lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi. İşletme Araştırmaları Dergisi, 13(3), 2623-2633. doi: 10.20491/isarder.2021.1281
  • Aydemir, S. (2023). Örgütsel iletişim iklimi ve iş tatmininin incelenmesine yönelik bir araştırma. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi (39), 194-210. doi: 10.18092/ulikidince.1239620
  • Aygün, Ş., & Özmutaf, M. (2020). Sosyal medyanın aracılık rolü bağlamında örgüt kültürü ve örgütsel iletişim ilişkisi: Anakent Belediyelerinde bir uygulama. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 25(4), 427-449.
  • Batu, M. (2024). Kurumsal iletişim aracı olarak organizasyon şemaları: Konya ili kamu hastaneleri örneği. International Journal of Health and Applied Science, 2(3), 1-12. doi: 10.5281/zenodo.13145098
  • Batu, M., & Yanık, A. (2020). Yeni medyanın dijital toplumu sosyal medya & ödüllü kampanyalar. Ankara: İKSAD Yayınevi.
  • Bişkin, F., & Pektaş, Ç. (2021). Turizm pazarlaması alanında hazırlanmış lisansüstü tezlerin bibliyometrik profili. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 20(4), 2075-2095. doi: 10.21547/jss.864562
  • Cüceloğlu, D. (2006). Yeniden insan insana. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Çetin, C. (2014). Temel işletmeciliğe giriş (4. baskı.). İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Çıkrık, R. (2018). Türkiye’de turizmin etkileri konusunda yerel halkın bakış açısını ortaya koyan lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi (Yüksek lisans tezi). Erişim adresi: http://hdl.handle.net/20.500.11787/597
  • Demirbaş, M. (2022). Türkiye’de tüketici davranışları üzerine yapılmış lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi. Uygulamalı Sosyal Bilimler ve Güzel Sanatlar Dergisi, 4(10), 150-164.
  • Derin, N. (2017). İşyerinde kişiler arası güven ile iş gören sesliliği arasındaki ilişkide psikolojik rahatlığın aracılık rolü. Yönetim Bilimleri Dergisi, 15(30), 51-68.
  • Doğan, F., & Derin, N. (2022). Örgütsel iletişim ve örgütsel sessizlik arasındaki ilişkide psikolojik rahatlığın aracı rolü. Yönetim Bilimleri Dergisi, 20(45), 613-634. doi: 10.35408/comuybd.1017417
  • Ekinci, K. (2006). Örgütsel iletişim ve örgütsel bağlılık arasındaki ilişki (Yüksek lisans tezi). Erişim adresi: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Eroğlu, A. (2022). Podcastler ile ilgili yazılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Journal of Sustainable Education Studies, 3(3), 150-158.
  • Geçici, E., & Can, A. V. (2022). Muhasebe kalitesi konusu kapsamında Türkiye’de yazılan lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi. Journal of Accounting and Taxation Studies, 15(2), 213-245. doi: 10.29067/muvu.980634
  • Goldhaber, G. M. (1990). Organizational communication. Dubuque: C. Brown Company.
  • Gökler, K., & Onay, A. (2020). Üniversitelerin kurumsal iletişim aracı olarak Instagram kullanımı: Vakıf üniversitelerinin Instagram sayfaları üzerine betimsel bir içerik analizi. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi, (35), 311-337. doi: 10.17829/turcom.584419
  • Güçlü, N. (2003). Örgüt kültürü. Kırgızistan Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(6), 147-159.
  • Haydaroğlu, C. (2022). Finansal kriz üzerine yapılmış lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(1), 67-78. doi: 10.52791/aksarayiibd.1071894
  • Hooghiemstra, R. (2000). Corporate communication and impression management - new perspectives why companies engage in corporate social reporting. Journal of Business Ethics, 27(1-2), 55-68. doi: 10.1023/A:1006400707757
  • Karaer, M. C., Arslan, K. A., Per, E., & Karaer, Z. (2023). Türkiye'de akaroloji alanında yapılan lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi. Gazi Üniversitesi Fen Fakültesi Dergisi, 4(1), 14-31.
  • Kasaroğlu, K., & Güler, M. E. (2024). Kurumsal iletişim bağlamında Turizm Fakülteleri kurumsal web sayfalarında yer alan haberlerin incelenmesine yönelik bir araştırma. Journal of Business in The Digital Age, 7(1), 20-29. doi: 10.46238/jobda.1473926
  • Karasoy, H. A. (2021). Yönetim fonksiyonları ekseninde örgütsel iletişimin önemi. Kamu Yönetimi ve Politikaları Dergisi, 2(1), 81-92.
  • Karatepe, S., & Ozan, M. S. (2017). Kurumsal sosyal sorumluluk ve kurumsal itibar ilişkisi üzerine bir değerlendirme. Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 8(2), 80-101.
  • Karayel Bilbil, E., & Kasar, A. (2019). Kurumsal iletişim yönetiminde kurum ve hedef kitle ilişkisi bağlamında geribildirimin yeniden tanımlanması: Literatür incelemesi. Connectist: Istanbul University Journal of Communcation Sciences, (57), 85-124. doi: 10.26650/CONNECTIST2019-0001
  • Karcıoğlu, F., Timuroğlu, K., & Çınar, O. (2009). Örgütsel iletişim ve iş tatmini ilişkisi bir uygulama. İstanbul Üniversitesi İşletme İktisadı Enstitüsü Dergisi, 20(63), 59-76.
  • Kocabaş, T. (2023). Türkiye’de sivil havacılık konusu ile ilgili yayınlanan tezlerin bibliyometrik analiz yöntemi ile incelenmesi. Antalya Bilim Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 91-98. doi: 10.54969/abuijss.1375358
  • Koç, F. (2021). Türkiye’de muhasebe standartları ile finansal raporlama standartları kapsamında hazırlanan lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (92), 115-138. doi: 10.25095/mufad.882697
  • Koçer, S. (2017). Kurumsal web sitelerinin kurum kimliği açısından incelenmesi: En çok tercih edilen üniversiteler üzerine bir analiz. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(53), 756-772.
  • Korucuk, M. (2022). Eğitim ve öğretim alanında iletişim becerisi ile ilgili lisansüstü tezlerin incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 11(3), 1241-1263.
  • Kreps, G. F. (1986). Organizational communication. New York: Longman Inc.
  • Melewar, T. C. (2003). Determinants of the dorporate identity construct: A review of the literature. Journal of Marketing Communications, 9(4), 195-220.
  • Mert, Y. L. (2019). Kamu yönetiminde kurumsal iletişim: Web siteleri üzerine bir analiz. Journal of International Social Research, 12(62). doi: 10.17719/jisr.2019.3159
  • Mohr, J., & Nevin, J. R. (1990). Communication strategies in marketing channels: A theoretical perspective. The Journal of Marketing, 54(4), 36-51.
  • O'Keeffe, M. E., Hanna, T. N., Holmes, D., Marais, O., Mohammed, M. F., Clark, S., McLaughlin, P., Nicolaou, S., & Khosa, F. (2016). The 100 most-cited original articles in cardiac computed tomography: A bibliometric analysis. Journal of Cardiovascular Computed Tomography, 10(5), 414-423. doi: 10.1016/j.jcct.2016.07.013
  • Ozan, M. S. (2019). Kurumsal iletişim yönetimi ve halkla ilişkiler. International Social Sciences Studies Journal, 5(30), 743-748. doi: 10.26449/sssj.1285
  • Öner, B., & Murathan, T. (2023). Beden Eğitimi ve Spor dersine yönelik tutumlar üzerine yapılan lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(38), 578-600. doi: 10.35675/befdergi.1212511
  • Özdemir, S. (2014). Sosyal medyanın örgüt içi iletişimdeki rolü (Yüksek lisans tezi). Erişim adresi: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Özdemirci, F. (1999). Arşivlerimizin kurumsal yapılanma gereksinimleri, bilginin serüveni: Dünü, bugünü, yarını. Ö. Bayram ve diğerleri. (Yay. haz.). Türk Kütüphaneciler Derneğinin Kuruluşunun 50. Yılı Uluslararası Sempozyum Bildirileri, 17-21 Kasım 1999, Ankara, Türkiye, Bildiriler içinde (s. 367). Ankara: TKD.
  • Özgat Tatan, O. (2020). Yabancı dil öğretiminde oyunlar ile ilgili Türkiye’de yapılmış lisansüstü tezlerin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Yabancı Dil Olarak Türkçe Araştırmaları Dergisi, (6), 33-50.
  • Özyurt, M., & Özgen, Ç. (2020). Sağlık kurumlarında örgütsel bağlılık konulu tezlerin bibliyometrik analizi. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(10), 231-243.
  • Polat, M., Yalçın, S., & Köroğlu, M. (2024). Dönüşümcü liderlik, örgütsel sinizm ve örgütsel iletişim arasındaki ilişkinin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (71), 177-204. doi: 10.21764/maeuefd.1386944
  • Redding, W. C., & Tompkins, P. K. (1988). Organizational communication-past and present tenses. In G. M. Goldhaber & G. A. Bamett (Eds.), Handbook of organizational communication (pp. 5-33). Norwood, NJ: Ablex.
  • Robbins, S. P., & Coulter, M. (2012). Management (11. baskı). New Jersey: Pearson Education.
  • Sabuncuoğlu, Z., & Gümüş, M. (2016). Örgütsel iletişim. Bursa: Alfa Akademi Yayıncılık.
  • Saf, H. H. (2023). Siyasal iletişim ve sosyal medya konularını içeren çalışmaların bibliyometrik analiz ile incelenmesi. Selçuk İletişim Dergisi, 16(1), 90-118. doi: 10.18094/josc.1204119
  • Sağtaş, S., & Ercoşkun, S. (2022). YÖK Ulusal Tez Merkezi’ne kayıtlı e-ticaret alanında yazılan lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi. Journal of Awareness, 7(1), 47-55. doi: 10.26809/joa.7.1.04
  • Sarıkaya, F., & Yılmaz, M. (2021). Medikal turizm temalı ulusal lisansüstü tezlerin değerlendirilmesi (2008- 2020). Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(4), 2573-2591. doi: 10.26677/TR1010.2021.887
  • Tabak, R. S. (2013), Kurumsal iletişim. https://docplayer.biz.tr/17646166-Kurumsal-iletisim-doc-dr-ruhi- selcuk-tabak-insan-toplulugu-ve-davranislari-ile-ilgili-her-dalin-iletisimle-ilgilenmesi-zorunludur.html
  • Taşkıran, İ. B. (2021). Kurumsal iletişim kapsamında gerçek zamanlı pazarlama: Markaların logoları üzerinden COVID-19’a yaklaşımı. Sosyal Mucit Academic Review, 2(1), 1-21.
  • Teyfur, M. (2023). Örgütsel iletişim. A. Kızılkaya Namlı (Ed.), Eğitimin kavramsal temelleri 7: Eğitim yönetim (s. 33-52). İstanbul: Efe Akademi Yayınları.
  • Thanuskodi, S. (2010). Bibliometric analysis of the Journal Library Philosophy and Practice from 2005-2009. Library Philosophy and Practice, 1-6.
  • Tosun, N. B. (2003). Kurumsal iletişim sürecinde reklamın ve imaj yönetiminin bütünleşik konumu. Marmara Üniversitesi I.I.B.F. Dergisi, 18(1), 173-191.
  • Tutar, H. Y., Yılmaz, M. K., & Erdönmez, C. (2003). Genel ve teknik iletişim. Ankara: Nobel.
  • Ünal, C. (2024). İşveren markalamanın kurumsal iletişim açısından değerlendirilmesi: Gelecek çalışmalara ynelik bir atıf analizi. HAK-İŞ Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi, 12(34), 111-139. doi: 10.31199/hakisderg.1461657
  • Ünal, U. (2022). Stratejik iletişim yönetimi olarak kurumsal iletişim ve itibar yönetimi. M. S. Türk, U. Işık ve K. A. Koz (Eds.), Kurumsal iletişim ve sosyal medya (s. 51-88). İstanbul: Eğitim Yayınevi.
  • Vural, B. A. (2003). Kurum kültürü. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Yahşi, Ö., & Aydın, S. (2020). Etkili İletişim Özyeterlik Envanteri’nin geliştirilmesi: Geçerlik-güvenirlik çalışması. International Journal of Current Approaches in Language, Education and Social Sciences, 2(1), 257-275. doi: 10.35452/caless.2020.13
  • Yaraş, A., & Göksel, A. G. (2021). Futbol kulüplerinde marka yönetimi: Kurumsal iletişim aracı olarak Twitter. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7(1), 147-165.
  • Zengin, B., & Cengiz, M. (2021). Yavaş şehir (Cittaslow) konusundaki lisansüstü çalışmaların bibliyometrik analizi. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(4), 2235-2253. doi: 10.26677/TR1010.2021.870

Kurumsal ve Örgütsel İletişim: Bibliyometrik Bir Analiz

Yıl 2024, Cilt: 13 Sayı: 4, 1 - 28, 28.10.2024
https://doi.org/10.15869/itobiad.1480716

Öz

İletişim daima varlığını koruyan bir kavram olduğu gibi farklı dallarda karşımıza çıkabilmektedir. Bu dallardan biri de işletmeler için değerli bir kavram olan kurumsal iletişim ve alt boyutu olan örgütsel iletişimdir. Bu iletişim türü işletmelerin devamlılığı ve verimliliği için önemli rol oynamaktadır. Böylece bu iletişim türü, bilimsel çalışmalara konu olan önemli kavramlardan biridir. Bu doğrultuda çalışmada kurumsal ve örgütsel iletişim kavramlarıyla ilgili Ulusal Tez Merkezi'nde yayınlanan tezler üzerine bibliyometrik analiz yapılması amaçlanmıştır. Mevcut durumu ortaya koymak amacıyla çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden olan bibliyometrik analiz yöntemi kullanılmıştır. Bu yöntem, akademik yayınların niceliksel yönünü ve çalışılan konuyla ilgili literatürün mevcut durumunu ortaya koymaktadır. Veri toplama sürecinde, Tez Merkezi’nin “gelişmiş tarama” özelliği kullanılmıştır. Başlıklarında “Kurumsal İletişim” ve “Örgütsel İletişim” ifadeleri geçen erişime açık 267 tez araştırmaya tâbi tutulmuştur. Bu tezler, çeşitli üniversitelerde ve yıllarda yapılan tüm lisansüstü çalışmaları kapsamaktadır. Tezlerin; yayın dilleri, türleri, tamamlandığı yıllar, yayınlandığı üniversiteler ve bu üniversitelerin türleri, ana bilim dalları, danışman unvanları, yazar cinsiyetleri, sayfa ve kaynak sayıları, anahtar kelimeleri ve araştırma modelleriyle ilgili bilgiler öncelikle Excel dosyasında kategorize edilmiş, ardından Word dosyasında tablolar ve grafikler oluşturularak analiz edilmiştir. Sonuç olarak tezler en çok 2018-2020 yılları arasında, yüksek lisans düzeyinde ve Türkçe dilinde yazılmıştır. Nicel metodun daha çok kullanıldığı tezler 51-100 ve 101-150 kaynak aralığında yoğunlaşmış ve kadın yazarlar tarafından daha çok tercih edilmiştir. Tezlere çoğunlukla Profesör unvanlı akademisyenler danışmanlık yapmıştır. Tezlerin büyük kısmı devlet üniversitelerinde gerçekleştirilmiş olup en çok Marmara Üniversitesinde yapılmıştır. Ana bilim dalı olarak en fazla İşletme ABD’de yapıldığı tespit edilmiştir. En çok kullanılan anahtar kelimenin ise “kurumsal iletişim” olduğu sonucuna varılmıştır.

Kaynakça

  • Aktaş, H., Gültekin, E., Kacır, F., Sarıca, E., & Karaçam, N. (2023). Eğitim kurumlarında örgütsel iletişimin fonksiyon ve yöntemlerinin değerlendirilmesi. International Journal of Social Sciences, 7(32), 517-533. doi: 10.52096/usbd.7.32.33
  • Albayrak, A., & Tüzünkan, D. (2020). Kırsal turizm ve türlerine yönelik hazırlanan lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi. Turkish Studies-Social Sciences, 15(1), 845-859. doi: 10.29228/TurkishStudies.40613
  • Albayrak, H. M., & Tiyek, R. (2024). Eğitim sektöründe örgütsel iletişim ve iş tatmini ilişkisi. Uluslararası Bankacılık Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 7(1), 112-132. doi: 10.52736/ubeyad.1482638
  • Arslan, A., & Yener, S. (2016). İş Gören Sesliliği Ölçeği’nin Türkçeye uyarlanması çalışması. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 14(1), 173-191.
  • Aslan, M. (2021). İş yaşam dengesi üzerine bir araştırma: Lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi. İşletme Araştırmaları Dergisi, 13(3), 2623-2633. doi: 10.20491/isarder.2021.1281
  • Aydemir, S. (2023). Örgütsel iletişim iklimi ve iş tatmininin incelenmesine yönelik bir araştırma. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi (39), 194-210. doi: 10.18092/ulikidince.1239620
  • Aygün, Ş., & Özmutaf, M. (2020). Sosyal medyanın aracılık rolü bağlamında örgüt kültürü ve örgütsel iletişim ilişkisi: Anakent Belediyelerinde bir uygulama. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 25(4), 427-449.
  • Batu, M. (2024). Kurumsal iletişim aracı olarak organizasyon şemaları: Konya ili kamu hastaneleri örneği. International Journal of Health and Applied Science, 2(3), 1-12. doi: 10.5281/zenodo.13145098
  • Batu, M., & Yanık, A. (2020). Yeni medyanın dijital toplumu sosyal medya & ödüllü kampanyalar. Ankara: İKSAD Yayınevi.
  • Bişkin, F., & Pektaş, Ç. (2021). Turizm pazarlaması alanında hazırlanmış lisansüstü tezlerin bibliyometrik profili. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 20(4), 2075-2095. doi: 10.21547/jss.864562
  • Cüceloğlu, D. (2006). Yeniden insan insana. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Çetin, C. (2014). Temel işletmeciliğe giriş (4. baskı.). İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Çıkrık, R. (2018). Türkiye’de turizmin etkileri konusunda yerel halkın bakış açısını ortaya koyan lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi (Yüksek lisans tezi). Erişim adresi: http://hdl.handle.net/20.500.11787/597
  • Demirbaş, M. (2022). Türkiye’de tüketici davranışları üzerine yapılmış lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi. Uygulamalı Sosyal Bilimler ve Güzel Sanatlar Dergisi, 4(10), 150-164.
  • Derin, N. (2017). İşyerinde kişiler arası güven ile iş gören sesliliği arasındaki ilişkide psikolojik rahatlığın aracılık rolü. Yönetim Bilimleri Dergisi, 15(30), 51-68.
  • Doğan, F., & Derin, N. (2022). Örgütsel iletişim ve örgütsel sessizlik arasındaki ilişkide psikolojik rahatlığın aracı rolü. Yönetim Bilimleri Dergisi, 20(45), 613-634. doi: 10.35408/comuybd.1017417
  • Ekinci, K. (2006). Örgütsel iletişim ve örgütsel bağlılık arasındaki ilişki (Yüksek lisans tezi). Erişim adresi: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Eroğlu, A. (2022). Podcastler ile ilgili yazılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Journal of Sustainable Education Studies, 3(3), 150-158.
  • Geçici, E., & Can, A. V. (2022). Muhasebe kalitesi konusu kapsamında Türkiye’de yazılan lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi. Journal of Accounting and Taxation Studies, 15(2), 213-245. doi: 10.29067/muvu.980634
  • Goldhaber, G. M. (1990). Organizational communication. Dubuque: C. Brown Company.
  • Gökler, K., & Onay, A. (2020). Üniversitelerin kurumsal iletişim aracı olarak Instagram kullanımı: Vakıf üniversitelerinin Instagram sayfaları üzerine betimsel bir içerik analizi. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi, (35), 311-337. doi: 10.17829/turcom.584419
  • Güçlü, N. (2003). Örgüt kültürü. Kırgızistan Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(6), 147-159.
  • Haydaroğlu, C. (2022). Finansal kriz üzerine yapılmış lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(1), 67-78. doi: 10.52791/aksarayiibd.1071894
  • Hooghiemstra, R. (2000). Corporate communication and impression management - new perspectives why companies engage in corporate social reporting. Journal of Business Ethics, 27(1-2), 55-68. doi: 10.1023/A:1006400707757
  • Karaer, M. C., Arslan, K. A., Per, E., & Karaer, Z. (2023). Türkiye'de akaroloji alanında yapılan lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi. Gazi Üniversitesi Fen Fakültesi Dergisi, 4(1), 14-31.
  • Kasaroğlu, K., & Güler, M. E. (2024). Kurumsal iletişim bağlamında Turizm Fakülteleri kurumsal web sayfalarında yer alan haberlerin incelenmesine yönelik bir araştırma. Journal of Business in The Digital Age, 7(1), 20-29. doi: 10.46238/jobda.1473926
  • Karasoy, H. A. (2021). Yönetim fonksiyonları ekseninde örgütsel iletişimin önemi. Kamu Yönetimi ve Politikaları Dergisi, 2(1), 81-92.
  • Karatepe, S., & Ozan, M. S. (2017). Kurumsal sosyal sorumluluk ve kurumsal itibar ilişkisi üzerine bir değerlendirme. Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 8(2), 80-101.
  • Karayel Bilbil, E., & Kasar, A. (2019). Kurumsal iletişim yönetiminde kurum ve hedef kitle ilişkisi bağlamında geribildirimin yeniden tanımlanması: Literatür incelemesi. Connectist: Istanbul University Journal of Communcation Sciences, (57), 85-124. doi: 10.26650/CONNECTIST2019-0001
  • Karcıoğlu, F., Timuroğlu, K., & Çınar, O. (2009). Örgütsel iletişim ve iş tatmini ilişkisi bir uygulama. İstanbul Üniversitesi İşletme İktisadı Enstitüsü Dergisi, 20(63), 59-76.
  • Kocabaş, T. (2023). Türkiye’de sivil havacılık konusu ile ilgili yayınlanan tezlerin bibliyometrik analiz yöntemi ile incelenmesi. Antalya Bilim Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 91-98. doi: 10.54969/abuijss.1375358
  • Koç, F. (2021). Türkiye’de muhasebe standartları ile finansal raporlama standartları kapsamında hazırlanan lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (92), 115-138. doi: 10.25095/mufad.882697
  • Koçer, S. (2017). Kurumsal web sitelerinin kurum kimliği açısından incelenmesi: En çok tercih edilen üniversiteler üzerine bir analiz. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(53), 756-772.
  • Korucuk, M. (2022). Eğitim ve öğretim alanında iletişim becerisi ile ilgili lisansüstü tezlerin incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 11(3), 1241-1263.
  • Kreps, G. F. (1986). Organizational communication. New York: Longman Inc.
  • Melewar, T. C. (2003). Determinants of the dorporate identity construct: A review of the literature. Journal of Marketing Communications, 9(4), 195-220.
  • Mert, Y. L. (2019). Kamu yönetiminde kurumsal iletişim: Web siteleri üzerine bir analiz. Journal of International Social Research, 12(62). doi: 10.17719/jisr.2019.3159
  • Mohr, J., & Nevin, J. R. (1990). Communication strategies in marketing channels: A theoretical perspective. The Journal of Marketing, 54(4), 36-51.
  • O'Keeffe, M. E., Hanna, T. N., Holmes, D., Marais, O., Mohammed, M. F., Clark, S., McLaughlin, P., Nicolaou, S., & Khosa, F. (2016). The 100 most-cited original articles in cardiac computed tomography: A bibliometric analysis. Journal of Cardiovascular Computed Tomography, 10(5), 414-423. doi: 10.1016/j.jcct.2016.07.013
  • Ozan, M. S. (2019). Kurumsal iletişim yönetimi ve halkla ilişkiler. International Social Sciences Studies Journal, 5(30), 743-748. doi: 10.26449/sssj.1285
  • Öner, B., & Murathan, T. (2023). Beden Eğitimi ve Spor dersine yönelik tutumlar üzerine yapılan lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(38), 578-600. doi: 10.35675/befdergi.1212511
  • Özdemir, S. (2014). Sosyal medyanın örgüt içi iletişimdeki rolü (Yüksek lisans tezi). Erişim adresi: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Özdemirci, F. (1999). Arşivlerimizin kurumsal yapılanma gereksinimleri, bilginin serüveni: Dünü, bugünü, yarını. Ö. Bayram ve diğerleri. (Yay. haz.). Türk Kütüphaneciler Derneğinin Kuruluşunun 50. Yılı Uluslararası Sempozyum Bildirileri, 17-21 Kasım 1999, Ankara, Türkiye, Bildiriler içinde (s. 367). Ankara: TKD.
  • Özgat Tatan, O. (2020). Yabancı dil öğretiminde oyunlar ile ilgili Türkiye’de yapılmış lisansüstü tezlerin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Yabancı Dil Olarak Türkçe Araştırmaları Dergisi, (6), 33-50.
  • Özyurt, M., & Özgen, Ç. (2020). Sağlık kurumlarında örgütsel bağlılık konulu tezlerin bibliyometrik analizi. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(10), 231-243.
  • Polat, M., Yalçın, S., & Köroğlu, M. (2024). Dönüşümcü liderlik, örgütsel sinizm ve örgütsel iletişim arasındaki ilişkinin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (71), 177-204. doi: 10.21764/maeuefd.1386944
  • Redding, W. C., & Tompkins, P. K. (1988). Organizational communication-past and present tenses. In G. M. Goldhaber & G. A. Bamett (Eds.), Handbook of organizational communication (pp. 5-33). Norwood, NJ: Ablex.
  • Robbins, S. P., & Coulter, M. (2012). Management (11. baskı). New Jersey: Pearson Education.
  • Sabuncuoğlu, Z., & Gümüş, M. (2016). Örgütsel iletişim. Bursa: Alfa Akademi Yayıncılık.
  • Saf, H. H. (2023). Siyasal iletişim ve sosyal medya konularını içeren çalışmaların bibliyometrik analiz ile incelenmesi. Selçuk İletişim Dergisi, 16(1), 90-118. doi: 10.18094/josc.1204119
  • Sağtaş, S., & Ercoşkun, S. (2022). YÖK Ulusal Tez Merkezi’ne kayıtlı e-ticaret alanında yazılan lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi. Journal of Awareness, 7(1), 47-55. doi: 10.26809/joa.7.1.04
  • Sarıkaya, F., & Yılmaz, M. (2021). Medikal turizm temalı ulusal lisansüstü tezlerin değerlendirilmesi (2008- 2020). Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(4), 2573-2591. doi: 10.26677/TR1010.2021.887
  • Tabak, R. S. (2013), Kurumsal iletişim. https://docplayer.biz.tr/17646166-Kurumsal-iletisim-doc-dr-ruhi- selcuk-tabak-insan-toplulugu-ve-davranislari-ile-ilgili-her-dalin-iletisimle-ilgilenmesi-zorunludur.html
  • Taşkıran, İ. B. (2021). Kurumsal iletişim kapsamında gerçek zamanlı pazarlama: Markaların logoları üzerinden COVID-19’a yaklaşımı. Sosyal Mucit Academic Review, 2(1), 1-21.
  • Teyfur, M. (2023). Örgütsel iletişim. A. Kızılkaya Namlı (Ed.), Eğitimin kavramsal temelleri 7: Eğitim yönetim (s. 33-52). İstanbul: Efe Akademi Yayınları.
  • Thanuskodi, S. (2010). Bibliometric analysis of the Journal Library Philosophy and Practice from 2005-2009. Library Philosophy and Practice, 1-6.
  • Tosun, N. B. (2003). Kurumsal iletişim sürecinde reklamın ve imaj yönetiminin bütünleşik konumu. Marmara Üniversitesi I.I.B.F. Dergisi, 18(1), 173-191.
  • Tutar, H. Y., Yılmaz, M. K., & Erdönmez, C. (2003). Genel ve teknik iletişim. Ankara: Nobel.
  • Ünal, C. (2024). İşveren markalamanın kurumsal iletişim açısından değerlendirilmesi: Gelecek çalışmalara ynelik bir atıf analizi. HAK-İŞ Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi, 12(34), 111-139. doi: 10.31199/hakisderg.1461657
  • Ünal, U. (2022). Stratejik iletişim yönetimi olarak kurumsal iletişim ve itibar yönetimi. M. S. Türk, U. Işık ve K. A. Koz (Eds.), Kurumsal iletişim ve sosyal medya (s. 51-88). İstanbul: Eğitim Yayınevi.
  • Vural, B. A. (2003). Kurum kültürü. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Yahşi, Ö., & Aydın, S. (2020). Etkili İletişim Özyeterlik Envanteri’nin geliştirilmesi: Geçerlik-güvenirlik çalışması. International Journal of Current Approaches in Language, Education and Social Sciences, 2(1), 257-275. doi: 10.35452/caless.2020.13
  • Yaraş, A., & Göksel, A. G. (2021). Futbol kulüplerinde marka yönetimi: Kurumsal iletişim aracı olarak Twitter. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7(1), 147-165.
  • Zengin, B., & Cengiz, M. (2021). Yavaş şehir (Cittaslow) konusundaki lisansüstü çalışmaların bibliyometrik analizi. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(4), 2235-2253. doi: 10.26677/TR1010.2021.870
Toplam 64 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Gürel Göksel 0000-0002-3873-1322

Kaan Çolakoğlu 0009-0009-4702-9103

Mustafa Aktop 0009-0002-1716-8347

Yayımlanma Tarihi 28 Ekim 2024
Gönderilme Tarihi 8 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 13 Eylül 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 13 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Göksel, A. G., Çolakoğlu, K., & Aktop, M. (2024). Kurumsal ve Örgütsel İletişim: Bibliyometrik Bir Analiz. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 13(4), 1-28. https://doi.org/10.15869/itobiad.1480716
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.