BibTex RIS Kaynak Göster

The Evaluations on Social Aspect of Religion and its Education

Yıl 2013, Cilt: 2 Sayı: 2, 36 - 48, 01.06.2013

Öz

Religion is one of the prominent facts of social life. In daily life, intensively presence of situations and events related to religion has been indicated that the religion is a social phenomenon. The relation between religion and human being has always been exist from early historical times to present and religious education as a transmission of religious principles from generations to others is also an ancient event like the relation between religion-human being. In this paper, social aspect and functions of religion, the situation of formal religious educational activities in schools in connection with social development of student will be discussed and positive contributions of religious education lessons in schools to the socialization of student and appreciating of the society will bring up.

Kaynakça

  • Aydın, Mustafa, Kurumlar Sosyolojisi, Ankara: Vadi Yayınları, 1997.
  • Berger, Peter L., Dini Kurumlar, çev: Adil Çiftçi, İzmir: Anadolu Yayınları, 19 Bilgin, Beyza, Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi, Ankara: Gün Yayıncılık, 19 Bolay, Süleyman Hayri ve Kazım Sarıkavak, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, 2001.
  • Durkheim, Emile, Dini Hayatın İbtidai Şekilleri, çev: Hüseyin Cahit, İstanbul, 1923.
  • Dursun, Davut, Osmanlı Devletinde Siyaset ve Din, İstanbul: İşaret Yayınları, 1992.
  • Eliade, Mircea, Dinin Anlamı ve Fonksiyonu, çev: Mehmet Aydın, Konya, 19 Freyer, Hans, Din Sosyolojisi, Ankara: Ankara Üniv. İlahiyat Fak. Yayınları, 1964.
  • Hökelekli, Hayati, Din Psikolojisi, Ankara: TDV Yayınları, 1993.
  • Okumuş, Ejder, Toplumsal Değişme ve Din, İstanbul: İnsan Yay., 2003.
  • MEB., Ortaöğretim Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Dersi Öğretim Programı, Ankara: MEB Yayınları, 2010.
  • Ülgener, Sabri, Zihniyet ve Din, İstanbul: Derin Yayınları, 2006.
  • Selçuk, Mualla, “Din Öğretimi Özgürleştiren Bir Süreç Olabilir mi?”, Din Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar, İstanbul: MEB Yayınları, 2000.
  • Sezen, Yümni, Sosyoloji Açısından Din, İstanbul: İFAV Yayınları, 1993.
  • Vrijhof,“Din Sosyolojisi Nedir?”, Din Sosyolojisi, Ankara: Vadi Yayınları, 19 Wach, Joachim, Din Sosyolojisi, İstanbul: MÜİF Yayınları, 1995.
  • Weber, Max, Protestan Ahlakı ve Kapitalizmin Ruhu, çev: Zeynep Aruoba, İstanbul: Hil Yayınları, 1985.
  • Yılmaz, Hüseyin, Din Eğitimi ve Sosyal Barış, İstanbul: İnsan Yayınları, 200 Künye: Çekin,AbdulkadirSedat, “Din ve Eğitimin Toplumsal Yönü Üzerine Değerlendirmeler”, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi II, (2013):36-48.

Din ve Eğitiminin Toplumsal Yönü Üzerine Değerlendirmeler

Yıl 2013, Cilt: 2 Sayı: 2, 36 - 48, 01.06.2013

Öz

Din, toplumsal yaşamın önemli olgularından birisidir. Günlük hayat içerisinde dinle ilgili durum ve olayların yoğun olarak yer alması, dinin toplumsal bir varlık olduğunu göstermektedir. Din ile insan arasındaki ilişki, tarihin ilk dönemlerinden günümüze kadar varlığı sürdürmüştür ve dini öğretilerin nesilden nesile aktarımı şeklinde dinin eğitimi de din-insan ilişkisi kadar eskiye dayanmaktadır. Bu makalede, dinin sosyal yönü ve işlevleri, okullardaki din eğitimi faaliyetlerinin öğrencilerin sosyal gelişimleri açısından durumu tartışılacak ve din derslerinin öğrencilerin sosyalleşmelerine ve toplumu anlamalarına olumlu katkılarının olduğu ortaya koyulacaktır.

Kaynakça

  • Aydın, Mustafa, Kurumlar Sosyolojisi, Ankara: Vadi Yayınları, 1997.
  • Berger, Peter L., Dini Kurumlar, çev: Adil Çiftçi, İzmir: Anadolu Yayınları, 19 Bilgin, Beyza, Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi, Ankara: Gün Yayıncılık, 19 Bolay, Süleyman Hayri ve Kazım Sarıkavak, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, 2001.
  • Durkheim, Emile, Dini Hayatın İbtidai Şekilleri, çev: Hüseyin Cahit, İstanbul, 1923.
  • Dursun, Davut, Osmanlı Devletinde Siyaset ve Din, İstanbul: İşaret Yayınları, 1992.
  • Eliade, Mircea, Dinin Anlamı ve Fonksiyonu, çev: Mehmet Aydın, Konya, 19 Freyer, Hans, Din Sosyolojisi, Ankara: Ankara Üniv. İlahiyat Fak. Yayınları, 1964.
  • Hökelekli, Hayati, Din Psikolojisi, Ankara: TDV Yayınları, 1993.
  • Okumuş, Ejder, Toplumsal Değişme ve Din, İstanbul: İnsan Yay., 2003.
  • MEB., Ortaöğretim Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Dersi Öğretim Programı, Ankara: MEB Yayınları, 2010.
  • Ülgener, Sabri, Zihniyet ve Din, İstanbul: Derin Yayınları, 2006.
  • Selçuk, Mualla, “Din Öğretimi Özgürleştiren Bir Süreç Olabilir mi?”, Din Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar, İstanbul: MEB Yayınları, 2000.
  • Sezen, Yümni, Sosyoloji Açısından Din, İstanbul: İFAV Yayınları, 1993.
  • Vrijhof,“Din Sosyolojisi Nedir?”, Din Sosyolojisi, Ankara: Vadi Yayınları, 19 Wach, Joachim, Din Sosyolojisi, İstanbul: MÜİF Yayınları, 1995.
  • Weber, Max, Protestan Ahlakı ve Kapitalizmin Ruhu, çev: Zeynep Aruoba, İstanbul: Hil Yayınları, 1985.
  • Yılmaz, Hüseyin, Din Eğitimi ve Sosyal Barış, İstanbul: İnsan Yayınları, 200 Künye: Çekin,AbdulkadirSedat, “Din ve Eğitimin Toplumsal Yönü Üzerine Değerlendirmeler”, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi II, (2013):36-48.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Abdulkadir Çekin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çekin, A. (2013). Din ve Eğitiminin Toplumsal Yönü Üzerine Değerlendirmeler. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2(2), 36-48.
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.