BibTex RIS Kaynak Göster

The Nature, Concept and The Being a Messenger Of Allah in Kalam (Islamic Theology)

Yıl 2013, Cilt: 2 Sayı: 2, 151 - 178, 01.06.2013

Öz

Today as in the past, many people are uninterested in belief in messengers of God and the principles of faith in spite of stating that we trust in God. Some of them deny being a messenger of God indirectly while some other have explicitly denied the institution of the being a messenger by calling for the reason is the unique means to accomplish the absolute truth. Hence it could be inferred that people have generally doubted in the being a messenger and its system more than the belief in the existence of God. Consequently, being a messenger has been one of the most popular debated issues throughout the history.

Kaynakça

  • Abduh, Muhammed, Tevhîd risâlesi, çev. Sabri Hizmetli, Ankara: Fecr Yayınları, 1986.
  • Afîfî, Ebü’l-Alâ el, Muhyiddin İbnü’l-Arabî’de Tasavvuf Felsefesi (çev. Mehmet Dağ, İstanbul:1999.
  • Âmidî, Seyfeddin el-, Ebkârü’l-efkâr, nşr. A. Muhammed el-Mehdî, Kahire: 200 Bağdâdî, Abdülkâhir el-, Mezhepler Arasındaki Farklar, çev. E. Ruhi Fığlalı, Ankara: TDV Yayınları, 2005.
  • Bâkıllânî, Ebû Bekir el-, Kitâbü’t-Temhid, nşr. Richard J. McCarthy, Beyrut: 19 Cüveynî, İmâmü’l-Haremeyn el, Kitâbü’l-irşâd, nşr. Ş. Zekeriyyâ Umeyrâ, Beyrut: 1995.
  • Elmalılı, Hamdi Yazır, Hak Dini Kur’an Dili, Ankara: Akçağ Yay., 1995.
  • Fahreddin er-Râzî, Mefâtîhu’l-gayb, çev. Suat Yıldırım v.dğr., İstanbul: Huzur Yayınları, 2002.
  • Fığlalı, Ethem Ruhi, Bâbîlik ve Bahâîlik, Ankara: TDV Yayınları,1994.
  • Gazzâlî, İmam, İtikad’da Orta Yol, çev. Kemal Işık, Ankara: 1971.
  • İbn Fûrek, Ebû Bekr, Mücerredü Makâlâti’l-Eş’arî, nşr. Daniel Gımaret, Beyrut: 1987.
  • İbn Rüşd, Muhammed, Faslü’l-makâl, Haz. Süleyman Uludağ, İstanbul: Dergâh Yayınevi, 2004.
  • İsfahânî, Râğıb el-, el-Müfredât fî garîbi’l-Kur’ân, Beyrut: 2002.
  • Kâdî Abdülcebbâr, Şerhu’l-Usûli’l-hamse, nşr. H. Ebu Hâşim, Beyrut: 2001.
  • Karadaş, Cağfer, İslâm’ın İnanç Yapısı, Bursa: Emin Yay., 2006
  • Keskin, Halife (2000), Şîa İnanç Esasları, İstanbul: Beyan Yay., 2000.
  • Kummî, Şeyh Saduk el-, Risâletü’l-i‘tikâdâtil-İmâmiyye, çev. E. Ruhi Fığlalı, Ankara: Ankara Ünv. Basımevi, 1978.
  • Mâtürîdî, Ebû Mansûr Muhammed, Kitâbü’t-Tevhîd, çev, Bekir Topaloğlu, Ankara: 2005.
  • ______Te’vîlâtü Ehli’s-sünne, nşr. Fâtıma Yusuf Haymî, Beyrut: Müessesetü’rRisâleti’n-nâşirûn, 2004.
  • Nesefî, Ebü’l-Muîn, Tebsıratü’l-edille, nşr. Hüseyin Atay-Ş. Ali Düzgün, Ankara: DİB Yayınları, 2003.
  • Özcan, Hanifi, Mâtürîdî’de Dinî Çoğulculuk, İstanbul: İFAV Yay., 1995.
  • Reşîd Rızâ, Muhammed, el-Vahyü’l-Muhammedî, çev. Salih Özer, Ankara: Fecr Yayınları, 1991.
  • Şehristânî, Abdülkerîm eş-, el-Milel ve’n-nihal, nşr. Fehmî Muhammed, Beyrut: 19 Şeyh Müfîd, Muhammed, Evâ’ilü’l-makâlât, Tahran: 1993.
  • Teftâzânî, Sa’deddin et-, Şerhu’l-Makâsıd, nşr. Abdurrahmân Umeyra, Beyrut: 19 Tirmizî, Hakim et-, Hatmü’l-evliyâ, nşr. İsmail Yahya, Beyrut: 1985.
  • Yavuz, S. Sabri, İslâm Düşüncesinde Nübüvvet, İstanbul: İnsan Yay., ts. Yurdagür, Metin, “Hatm-i Nübüvvet”, Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi (DİA), İstanbul: TDV Yay., 1997, c. XVI, s. 477-479.
  • Zebîdî, Muhammed Murtazâ, İthâfü’s-sâde nşr. M. Ali Beyzavî, Beyrut: 2002. Künye: Önal, Recep, “İslam Kelamı’nda Nübüvvet’in Mahiyeti, Kapsamı ve Gerekliliği”, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi II, (2013): 151-1

İslam Kelamı’nda Nübüvvet’in Mahiyeti, Kapsamı ve Gerekliliği

Yıl 2013, Cilt: 2 Sayı: 2, 151 - 178, 01.06.2013

Öz

Geçmişte olduğu gibi günümüzde de, birçok kimse Allah’a inandığını söylemekle birlikte peygamberlere ve bu doğrultudaki inanç esaslarına kayıtsız kalabilmiştir. Bazıları dolaylı bir inkâr metodunu benimserken bazıları da aklın mutlak hakikate ulaşmada yegâne vasıta olduğunu ileri sürerek nübüvvet müessesesini açıkça inkâr edebilmiştir. Bu nedenle Allah’ın varlığından daha ziyade peygamberler üzerinde şüphe etme durumu ön plana çıkmıştır. Dolayısıyla peygamberlik, her devrin tartışılagelen en önemli konularının başında yer almıştır.

Kaynakça

  • Abduh, Muhammed, Tevhîd risâlesi, çev. Sabri Hizmetli, Ankara: Fecr Yayınları, 1986.
  • Afîfî, Ebü’l-Alâ el, Muhyiddin İbnü’l-Arabî’de Tasavvuf Felsefesi (çev. Mehmet Dağ, İstanbul:1999.
  • Âmidî, Seyfeddin el-, Ebkârü’l-efkâr, nşr. A. Muhammed el-Mehdî, Kahire: 200 Bağdâdî, Abdülkâhir el-, Mezhepler Arasındaki Farklar, çev. E. Ruhi Fığlalı, Ankara: TDV Yayınları, 2005.
  • Bâkıllânî, Ebû Bekir el-, Kitâbü’t-Temhid, nşr. Richard J. McCarthy, Beyrut: 19 Cüveynî, İmâmü’l-Haremeyn el, Kitâbü’l-irşâd, nşr. Ş. Zekeriyyâ Umeyrâ, Beyrut: 1995.
  • Elmalılı, Hamdi Yazır, Hak Dini Kur’an Dili, Ankara: Akçağ Yay., 1995.
  • Fahreddin er-Râzî, Mefâtîhu’l-gayb, çev. Suat Yıldırım v.dğr., İstanbul: Huzur Yayınları, 2002.
  • Fığlalı, Ethem Ruhi, Bâbîlik ve Bahâîlik, Ankara: TDV Yayınları,1994.
  • Gazzâlî, İmam, İtikad’da Orta Yol, çev. Kemal Işık, Ankara: 1971.
  • İbn Fûrek, Ebû Bekr, Mücerredü Makâlâti’l-Eş’arî, nşr. Daniel Gımaret, Beyrut: 1987.
  • İbn Rüşd, Muhammed, Faslü’l-makâl, Haz. Süleyman Uludağ, İstanbul: Dergâh Yayınevi, 2004.
  • İsfahânî, Râğıb el-, el-Müfredât fî garîbi’l-Kur’ân, Beyrut: 2002.
  • Kâdî Abdülcebbâr, Şerhu’l-Usûli’l-hamse, nşr. H. Ebu Hâşim, Beyrut: 2001.
  • Karadaş, Cağfer, İslâm’ın İnanç Yapısı, Bursa: Emin Yay., 2006
  • Keskin, Halife (2000), Şîa İnanç Esasları, İstanbul: Beyan Yay., 2000.
  • Kummî, Şeyh Saduk el-, Risâletü’l-i‘tikâdâtil-İmâmiyye, çev. E. Ruhi Fığlalı, Ankara: Ankara Ünv. Basımevi, 1978.
  • Mâtürîdî, Ebû Mansûr Muhammed, Kitâbü’t-Tevhîd, çev, Bekir Topaloğlu, Ankara: 2005.
  • ______Te’vîlâtü Ehli’s-sünne, nşr. Fâtıma Yusuf Haymî, Beyrut: Müessesetü’rRisâleti’n-nâşirûn, 2004.
  • Nesefî, Ebü’l-Muîn, Tebsıratü’l-edille, nşr. Hüseyin Atay-Ş. Ali Düzgün, Ankara: DİB Yayınları, 2003.
  • Özcan, Hanifi, Mâtürîdî’de Dinî Çoğulculuk, İstanbul: İFAV Yay., 1995.
  • Reşîd Rızâ, Muhammed, el-Vahyü’l-Muhammedî, çev. Salih Özer, Ankara: Fecr Yayınları, 1991.
  • Şehristânî, Abdülkerîm eş-, el-Milel ve’n-nihal, nşr. Fehmî Muhammed, Beyrut: 19 Şeyh Müfîd, Muhammed, Evâ’ilü’l-makâlât, Tahran: 1993.
  • Teftâzânî, Sa’deddin et-, Şerhu’l-Makâsıd, nşr. Abdurrahmân Umeyra, Beyrut: 19 Tirmizî, Hakim et-, Hatmü’l-evliyâ, nşr. İsmail Yahya, Beyrut: 1985.
  • Yavuz, S. Sabri, İslâm Düşüncesinde Nübüvvet, İstanbul: İnsan Yay., ts. Yurdagür, Metin, “Hatm-i Nübüvvet”, Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi (DİA), İstanbul: TDV Yay., 1997, c. XVI, s. 477-479.
  • Zebîdî, Muhammed Murtazâ, İthâfü’s-sâde nşr. M. Ali Beyzavî, Beyrut: 2002. Künye: Önal, Recep, “İslam Kelamı’nda Nübüvvet’in Mahiyeti, Kapsamı ve Gerekliliği”, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi II, (2013): 151-1
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Recep Önal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Önal, R. (2013). İslam Kelamı’nda Nübüvvet’in Mahiyeti, Kapsamı ve Gerekliliği. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2(2), 151-178.
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.