Television is the most common media of 21.st century and it is affective from its images to its language and it can guide society. Television must be responsible about social values due to law and must be responsinle on national language but sometimes makes mistakes about language. Television channels are commercial organisations and due to the reason television channels use all topics in life and sometimes Prof. Dr., Batman Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Sinema Televizyon Bölümü, s.cereci@gmail.com exaggerrate topics and make mistakes. Television producers believe that when they use the most sensational topic, they are been interested in much and they earn much. Bulletin is the production that is watched the most and bulletin is produced in same ways and language of bulletin has a characteristic which contains interest, and excitement, and curiosity and confuses like tales. Key Wods: Bulletin, television, language, story, media.
21. yüzyılın en yaygın medyası olan televizyon, yapım materyali olarak kullandığı görüntülerden dile kadar her unsuruyla etkili olmakta, toplumu yönlendirebilmektedir. Yasal sorumluluğu gereği toplumsal değerler ve ilkeler konusunda da duyarlı olması beklenen televizyon, toplumsal yapının temel unsuru olan dili kullanırken de genel yayın politikası ve teamülleri içinde davranmakta, bu kapsamda bazen yanlışlar yapabilmektedir. Tecimsel araçlar olan televizyon kanalları yaşamdaki her konuyu kullanmakta, bazen konuları abartmakta ve yanlışlar yapmaktadır. Televizyon yapımcıları, en sansasyonel konuları ele aldıklarında daha çok ilgi göreceklerine ve daha çok kazanacaklarına inanmaktadır. Televizyon kanallarında en çok izlenen program türü olan haber bültenlerinin de benzer yaklaşımlarla hazırlaması nedeniyle, haber bültenlerinde kullanılan dil ve anlatım, ilgi, heyecan, merak uyandıran, şaşırtan, masalsı bir nitelik taşımaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 2 Sayı: 1 |