BibTex RIS Kaynak Göster

Discontinuity Reasons of Secondary School Students in the Context of Gender Variable

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 4, 149 - 166, 01.12.2012

Öz

Kaynakça

  • PegemA Yayınları (1997). Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknik ve ilkeler, Ankara: A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • Karasar, Niyazi (1994). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler, Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.
  • MEB. (2004), İlköğretim Kurumları Yönetmeliği, 25620 Sayılı Resmi Gazete.
  • MEB (2012). Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Okul Öğrencilerinin Kılık ve Kıyafetlerine Dair Yönetmelik, 28480 Sayılı Resmî Gazete.
  • Taymaz, Haydar (2000). İlköğretim ve Ortaöğretim Okul Müdürleri İçin Okul Yönetimi, Okul Yöneticisİnin İş Alanları, Alanlara Giren İşler, İşlerin İşlemleri İşlem Basamakları. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • TEZCAN, Mahmut (1981). Eğitim Sosyolojisine Giriş, Ankara: Ankara Üni. Eğit. Fak. Yayınları. Künye: Haberli, Mehmet, Mehmet Fatih GÜVENÇ, “Ortaokul Öğrencilerinin Cinsiyet Değişkeni Bağlamında Devamsızlık Nedenleri”, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, C.1, sy. 4, 2012, ss. 149-166.

ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN CİNSİYET DEĞİŞKENİ BAĞLAMINDA DEVAMSIZLIK NEDENLERİ

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 4, 149 - 166, 01.12.2012

Öz

Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin okula devamsızlık nedenlerini tespit etmek ve devamsızlık nedenlerinin cinsiyete göre farklılıklarını ortaya koymaktır. Araştırma tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemi 2012-2013 Eğitim-Öğretim yılında Hatay Kavalcık Ertuğrul Gazi Orta Okulunda 5, 6, 7, 8. sınıfta öğrenim gören öğrencilerden oluşmaktadır. Veriler, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanıp, araştırmacı tarafından geliştirilen devamsızlık nedenleri anketinin öğrencilere uygulanması sonucu ulaşılan bilgilerden oluşmaktadır. Yapılan çalışma sonucunda, öğrencilerin devamsızlıklarının yoğun olarak ailevi nedenlerden kaynaklandığı görülmüştür. Ailevi nedenlerden sonra yoğun olarak işaretlenen nedenler okul, öğretmen ve yöneticilerden kaynaklanan nedenlerdir. Cinsiyete göre devamsızlık nedenlerinde önemli farklılıklar tespit edilmiştir. Kız öğrencilerin okula devamsızlık yapmalarında ailelerin büyük paylarının olduğu görülmüştür

Kaynakça

  • PegemA Yayınları (1997). Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknik ve ilkeler, Ankara: A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • Karasar, Niyazi (1994). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler, Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.
  • MEB. (2004), İlköğretim Kurumları Yönetmeliği, 25620 Sayılı Resmi Gazete.
  • MEB (2012). Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Okul Öğrencilerinin Kılık ve Kıyafetlerine Dair Yönetmelik, 28480 Sayılı Resmî Gazete.
  • Taymaz, Haydar (2000). İlköğretim ve Ortaöğretim Okul Müdürleri İçin Okul Yönetimi, Okul Yöneticisİnin İş Alanları, Alanlara Giren İşler, İşlerin İşlemleri İşlem Basamakları. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • TEZCAN, Mahmut (1981). Eğitim Sosyolojisine Giriş, Ankara: Ankara Üni. Eğit. Fak. Yayınları. Künye: Haberli, Mehmet, Mehmet Fatih GÜVENÇ, “Ortaokul Öğrencilerinin Cinsiyet Değişkeni Bağlamında Devamsızlık Nedenleri”, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, C.1, sy. 4, 2012, ss. 149-166.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Haberli Bu kişi benim

Mehmet Haberli Bu kişi benim

Mehmet Fatih Güvenç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 1 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Haberli, M., Haberli M., & Güvenç, M. F. (2012). ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN CİNSİYET DEĞİŞKENİ BAĞLAMINDA DEVAMSIZLIK NEDENLERİ. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 1(4), 149-166.
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.