BibTex RIS Kaynak Göster

The Role of Values that Personality And Identity Acquisition

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 4, 167 - 181, 01.12.2012

Öz

Kaynakça

  • Adler A., İnsanın Doğası, Payel Yayınevi, İstanbul-2004.
  • Akarsu Bedia, Felsefe Terimleri sözlüğü, İnkılap Kitabevi, İstanbul-1998 ss. 49-162.
  • Aktan Coşkun Can, Ahlak ve Ahlak Felsefesi, ARI Düşünce ve Toplumsal Gelişim
  • Derneği Yayını, İstanbul-1999
  • Burger J.M., Kişilik, Kaknüs Yayınları, İstanbul-2006.
  • Çotuksöken, Betül. (2005). Değerler, Toplum/Topluluk - Birey, Maltepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Fen Edebiyat Fakültesi, Gençlik ve Rehberlik Sempozyumu‟nda Sunulan Bildiri,
  • Demir Ö., Acar M., (1997). Sosyal Bilimler Sözlüğü, Vadi Yayınları, Ankara, s.54
  • Güngör Erol, Ahlâk Psikolojisi ve Sosyal Ahlâk, İstanbul–1995.
  • Güngör Erol, Değerler Psikolojisi Üzerinde Araştırmalar, Ötüken Neşriyat Yayınları, İstanbul-1998.
  • Haviland A. W., Prins H.E.L., Walrath D., Mcbride B.,Kültürel Antropoloji, Kaknüs Yayınları, İstanbul-2008.
  • Mengüşoğlu Takiyettin, Felsefeye Giriş, Remzi Kitabevi, İstanbul-2005.
  • Mengüşoğlu Takiyettin, İnsan Felsefesi, İstanbul-1988, s.13, 97-109.
  • Morris C.G.,Psikolojiyi Anlamak, Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara-2002.
  • Özlem Doğan, Günümüzde Felsefe Disiplinleri, İnkilap Kitabevi, İstanbul-2001, s.366.
  • Özlem Doğan, Kültür Bilimleri ve Kültür Felsefesi, İnkilap Kitabevi, İstanbul-2000.
  • Yılmaz Hasan Kamil, Şahsiyet / Kişilik İnşası ve Değerler, Diyanet Dergisi, Mayıs 2011, Sayı 245.

Değerlerin Kişilik ve Kimlik Kazanımındaki Rolü

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 4, 167 - 181, 01.12.2012

Öz

Eğitim belirlenen amaçlar doğrultusunda bireyi yetiştirme süreci olarak tanımlanabilir. Bu süreçte kazanılan bilgi, beceri, tutum ve değerler, bireyin karakterini farklılıklaştırır. Karakteri gelişen, bilgi ve beceriler ile donatılan birey ise, toplumsal yapı üzerinde olumlu değişmeler meydana getirir. Bu durum ise, temel değerlerin öğrencilere kazandırılması ile mümkün olabilir. Temel değerlerin kazandırılması amacı; Türk Milli Eğitim Temel Kanunu ve ders programlarının amaçları incelendiğinde de açıkça görülür. Temel Kanunun başlangıcında millî eğitimin amaçları sayılırken ahlâkî, manevî değerleri benimseyen, beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere sahip kişiler yetiştirmekten bahsedilmektedir

Kaynakça

  • Adler A., İnsanın Doğası, Payel Yayınevi, İstanbul-2004.
  • Akarsu Bedia, Felsefe Terimleri sözlüğü, İnkılap Kitabevi, İstanbul-1998 ss. 49-162.
  • Aktan Coşkun Can, Ahlak ve Ahlak Felsefesi, ARI Düşünce ve Toplumsal Gelişim
  • Derneği Yayını, İstanbul-1999
  • Burger J.M., Kişilik, Kaknüs Yayınları, İstanbul-2006.
  • Çotuksöken, Betül. (2005). Değerler, Toplum/Topluluk - Birey, Maltepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Fen Edebiyat Fakültesi, Gençlik ve Rehberlik Sempozyumu‟nda Sunulan Bildiri,
  • Demir Ö., Acar M., (1997). Sosyal Bilimler Sözlüğü, Vadi Yayınları, Ankara, s.54
  • Güngör Erol, Ahlâk Psikolojisi ve Sosyal Ahlâk, İstanbul–1995.
  • Güngör Erol, Değerler Psikolojisi Üzerinde Araştırmalar, Ötüken Neşriyat Yayınları, İstanbul-1998.
  • Haviland A. W., Prins H.E.L., Walrath D., Mcbride B.,Kültürel Antropoloji, Kaknüs Yayınları, İstanbul-2008.
  • Mengüşoğlu Takiyettin, Felsefeye Giriş, Remzi Kitabevi, İstanbul-2005.
  • Mengüşoğlu Takiyettin, İnsan Felsefesi, İstanbul-1988, s.13, 97-109.
  • Morris C.G.,Psikolojiyi Anlamak, Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara-2002.
  • Özlem Doğan, Günümüzde Felsefe Disiplinleri, İnkilap Kitabevi, İstanbul-2001, s.366.
  • Özlem Doğan, Kültür Bilimleri ve Kültür Felsefesi, İnkilap Kitabevi, İstanbul-2000.
  • Yılmaz Hasan Kamil, Şahsiyet / Kişilik İnşası ve Değerler, Diyanet Dergisi, Mayıs 2011, Sayı 245.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yener Özen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 1 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Özen, Y. (2012). Değerlerin Kişilik ve Kimlik Kazanımındaki Rolü. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 1(4), 167-181.
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.