BibTex RIS Kaynak Göster

Children And Education Thema in Muzaffer İzgü’s Stories

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 3, 329 - 342, 01.09.2012

Öz

Kaynakça

  • Kaplan, Mehmet, Hikâye Tahlilleri, 3. Baskı, İstanbul: Dergâh Yayınları, Oğuzkan, Ferhan, Yerli ve Yabancı Yazarlardan Örneklerle Çocuk Edebiyatı, 4. Baskı, Ankara: Emel Matbaacılık, 1987. Künye:
  • Geçgel, Hulusi, Demir, Fatma, “Muzaffer İzgü’nün Öykülerinde Çocuk ve Eğitim Teması”, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi III, (2012):329

MUZAFFER İZGÜ’NÜN ÖYKÜLERİNDE ÇOCUK VE EĞİTİM TEMASI

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 3, 329 - 342, 01.09.2012

Öz

Cumhuriyet dönemiyle birlikte çocuk ve çocuk edebiyatı daha çok önemsenmiş ve birçok yazar çocuk edebiyatı alanında eserler ortaya koymaya başlamıştır. Bu yazarlardan biri de, Muzaffer İzgü’dür. Diyarbakır Öğretmen Okulu’ndan mezun olduktan sonra uzun yıllar öğretmenlik yapan yazar, kara mizah türünde yazarlık yaşamına başlar. Bu alanda yetişkinler için birçok öykü, roman ve oyunlar yazar. Daha sonra öğretmenlik mesleğinden getirdiği deneyimlerle çocuk edebiyatı alanına yönelerek öykü ve romanlardan oluşan 76 eser meydana getirir. İzgü’nün yetişkinler ve çocuklar için yazdığı 65 öykü kitabında çocuk ve eğitim teması geniş bir yer tutar. Çocuklar İzgü’nün eserlerinde vazgeçilmez bir unsurdur. Yazar, öyküleriyle çocukları eğitmeyi ve eğlendirmeyi amaçlar. İzgü’nün eserlerinde çocuklara paylaşma, yardımlaşma, fedakârlık, emeğe saygı, üretkenlik, güçsüzden yana olma, vatanını sevme, çevreye ve büyüklere saygılı olma gibi değerler verilmeye çalışılır. İzgü’nün eserlerinde eğitim konusu geniş bir yer tuttuğundan, eğitimin en önemli iki unsuru da bu öykülerde karşımıza sıkça çıkar. Bu iki unsur öğretmen ve öğrencidir. Öykülerde maddî sıkıntı çeken öğretmenler yer alsa da; okuyuculara örnek olması açısından iyi, fedakâr ve anlayışlı öğretmen tipleri daha çok anlatır. Öğrenci tipleri için de aynı durum geçerlidir. Her tipte öğrenci öykülerde yer alırken, çoğunluğu düzenli ve çalışkan öğrenciler oluşturur. Muzaffer İzgü öykülerinde çocuğu anlatırken, çocuk ve öğrenci bütünlüğünü bozmaz. Aynı zamanda öykülerde yer alan çocuklar, çoğunlukla fakir ve çalışmak zorunda olan tiplerdir. Öykülerin neredeyse hepsinde çocuk ve oyun kavramı birlikte verilmiştir. Oyun, İzgü’nün eserlerinde çocuktan ayrılmayan bir bütündür

Kaynakça

  • Kaplan, Mehmet, Hikâye Tahlilleri, 3. Baskı, İstanbul: Dergâh Yayınları, Oğuzkan, Ferhan, Yerli ve Yabancı Yazarlardan Örneklerle Çocuk Edebiyatı, 4. Baskı, Ankara: Emel Matbaacılık, 1987. Künye:
  • Geçgel, Hulusi, Demir, Fatma, “Muzaffer İzgü’nün Öykülerinde Çocuk ve Eğitim Teması”, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi III, (2012):329
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hulusi Geçgel Bu kişi benim

Fatma Demir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 1 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Geçgel, H., & Demir, F. (2012). MUZAFFER İZGÜ’NÜN ÖYKÜLERİNDE ÇOCUK VE EĞİTİM TEMASI. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 1(3), 329-342.
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.