BibTex RIS Kaynak Göster

In Samples Of Gerhard Richter And Anselm Kiefer Plastic Arts In Germany After World War II

Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 2, 468 - 481, 15.03.2015
https://doi.org/10.15869/itobiad.38778

Öz

In the period following the Second World War (1939-1945) which ended with the defeat of the National Socialists, Germany was split into two parts as the East Germany and the West Germany, as a result of which the German people experienced polarized modes of rule. During the era in question, young German artists, who were trained within the country, immigrated abroad to be involved in the globalized art world and went on to perform their art in the United Stated and in other European countries. So in 1960s and afterwards, the works of German artists were exhibited in prominent art galleries in the West and German art took part in the renewed understanding of plastic arts to a greater extent. In this article, the contribution of German artists who continued their work abroad to the national artistic heritage has been analysed through the examples of Gerhard Richter (1932) and Anselm Kiefer (1945).

Kaynakça

  • Antmen, A. (2012). Sanatçılardan yazılar ve açıklamalarla 20. yüzyıl batı sanatında akımlar, İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • Armağan, İ. (1983). Yöntembilim 1, Bilimsel Yöntem, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınları.
  • Bering, H. (1999). Helmut kohl, United States of America: Regnery Publishing.
  • Bernstein, E. (2004). Culture and customs of germany, United States of America: Greenwood Publications.
  • Burgan, M. (2008). The berlin wall: barrier to freedom, Minneapolis: Compass Point Books.
  • Chilvers, I. (2004). The oxford dictionary of art, Oxford: Oxford University Press.
  • Duiker, W. J. & Spielvogel J. J. (2008). World history: volume ıı, Wadsworth: Cengage Learning.
  • Erhan, Ç. (1996). Avrupa’nın intiharı ve ikinci dünya savaşı sonrasında temel sorunlar, Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, c. 51 s. 1-4, 259-273.
  • Erinç, S . M. (2004). Sanatın boyutları, (2. Baskı), Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Hogan, M. J. (2002) The marshall plan: america, britain, and reconstruction of west europe, 1947-1952, Cambridge: Cambridge University Press.
  • Kantoy, J. (2005). Drawing from the modern: 1975-2005, New York: MoMA.
  • Kleiner, F. (2010). Gardner’s Art through the ages: a concise western history (sec.ed.), Wadsworth : Cengage Learning.
  • Rosenthal, N. (1998). Anselm kiefer: works on paper in the metropolitan museum of art, New York: The Metropolitan Museum Of Art.
  • Scott-Smith, G., Krabbendam,H. (2003). The cultural cold war in western europe 1945-1960, London: Frank Cass Publishers.
  • Osterwold, T. (2012). Pop-art, Köln: Taschen.
  • Solsten, E. (1996). Germany: a country study, Washington: Federal Research Division.
  • Storr, R. (2002). Gerhard richter: forty years of painting, New York: MoMA.
  • Tabernal, S., Cooke, P. (2006). German culture, politics, and literature into the twnty-first century: beyond normalization, United States of America: Camden House.
  • Taylor, F. (2012). Exorcising hitler: the occupation and denazification of germany, London: Bloomsbury Publishing.
  • Topuz, H. (1998). Dünyada ve türkiye’de kültür politikaları. İstanbul: Adam Yayınları.
  • Turk, E. L. (1999). The history of germany, United States of America: Greenwood Press.
  • Uslu, S. S. (2009). Hitler’in sanat politikası ve siyasi bir araç olarak mimarlık, Doxa, s.9, 122-129.
  • Weber, J. (2004). Germany, 1945-1990: a parallel history, Budapest: Central European University Press.
  • Yılmaz, M. (2005). Modernizmden postmodernizme sanat, Ankara: Ütopya Yayınları.

Gerhard Richter ve Anselm Kiefer Örnekleminde İkinci Dünya Savaşı Sonrasında Almanya’da Plastik Sanatlar

Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 2, 468 - 481, 15.03.2015
https://doi.org/10.15869/itobiad.38778

Öz

Nasyonal Sosyalistlerin yenilgisi ile sonuçlanan İkinci Dünya Savaşı’nı (1939-1945) takip eden dönemlerde Almanya, Doğu Almanya ve Batı Almanya olmak üzere ikiye ayrılmış, Alman halkı kutuplaşan yönetim anlayışlarına tanık olmuştur. Söz konusu süreçte sanat eğitimlerini ülke içinde alan genç Alman sanatçılar da küreselleşen sanat mecralarına dahil olabilmek adına yurt dışına açılmış, Birleşik Devletler ve diğer Avrupa ülkelerinde sanatsal faaliyetlerde bulunmuşlardır. Böylece 1960 ve sonrasında, Batı’da önemli galerilerde Alman sanatçıların yapıtları sergilenmiş ve Alman Sanatı yenilenen plastik sanatlar anlayışında söz sahibi olmaya başlamıştır. Bu makalede de Gerhard Richter (1932) ve Anselm Kiefer (1945) örneklemleriyle çalışmalarını ülke dışında sürdüren Alman sanatçıların ulusal sanat mirasına sağladıkları katkı incelenmiştir.

Kaynakça

  • Antmen, A. (2012). Sanatçılardan yazılar ve açıklamalarla 20. yüzyıl batı sanatında akımlar, İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • Armağan, İ. (1983). Yöntembilim 1, Bilimsel Yöntem, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınları.
  • Bering, H. (1999). Helmut kohl, United States of America: Regnery Publishing.
  • Bernstein, E. (2004). Culture and customs of germany, United States of America: Greenwood Publications.
  • Burgan, M. (2008). The berlin wall: barrier to freedom, Minneapolis: Compass Point Books.
  • Chilvers, I. (2004). The oxford dictionary of art, Oxford: Oxford University Press.
  • Duiker, W. J. & Spielvogel J. J. (2008). World history: volume ıı, Wadsworth: Cengage Learning.
  • Erhan, Ç. (1996). Avrupa’nın intiharı ve ikinci dünya savaşı sonrasında temel sorunlar, Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, c. 51 s. 1-4, 259-273.
  • Erinç, S . M. (2004). Sanatın boyutları, (2. Baskı), Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Hogan, M. J. (2002) The marshall plan: america, britain, and reconstruction of west europe, 1947-1952, Cambridge: Cambridge University Press.
  • Kantoy, J. (2005). Drawing from the modern: 1975-2005, New York: MoMA.
  • Kleiner, F. (2010). Gardner’s Art through the ages: a concise western history (sec.ed.), Wadsworth : Cengage Learning.
  • Rosenthal, N. (1998). Anselm kiefer: works on paper in the metropolitan museum of art, New York: The Metropolitan Museum Of Art.
  • Scott-Smith, G., Krabbendam,H. (2003). The cultural cold war in western europe 1945-1960, London: Frank Cass Publishers.
  • Osterwold, T. (2012). Pop-art, Köln: Taschen.
  • Solsten, E. (1996). Germany: a country study, Washington: Federal Research Division.
  • Storr, R. (2002). Gerhard richter: forty years of painting, New York: MoMA.
  • Tabernal, S., Cooke, P. (2006). German culture, politics, and literature into the twnty-first century: beyond normalization, United States of America: Camden House.
  • Taylor, F. (2012). Exorcising hitler: the occupation and denazification of germany, London: Bloomsbury Publishing.
  • Topuz, H. (1998). Dünyada ve türkiye’de kültür politikaları. İstanbul: Adam Yayınları.
  • Turk, E. L. (1999). The history of germany, United States of America: Greenwood Press.
  • Uslu, S. S. (2009). Hitler’in sanat politikası ve siyasi bir araç olarak mimarlık, Doxa, s.9, 122-129.
  • Weber, J. (2004). Germany, 1945-1990: a parallel history, Budapest: Central European University Press.
  • Yılmaz, M. (2005). Modernizmden postmodernizme sanat, Ankara: Ütopya Yayınları.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Burak Boyraz

Ali Cantürk

Yayımlanma Tarihi 15 Mart 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Boyraz, B., & Cantürk, A. (2015). Gerhard Richter ve Anselm Kiefer Örnekleminde İkinci Dünya Savaşı Sonrasında Almanya’da Plastik Sanatlar. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4(2), 468-481. https://doi.org/10.15869/itobiad.38778
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.