Yarım yüzyıldan beri araştırmacıların ilgisi sık sık, pagan terminolojisinden miras alınmış deyimler üzerindedir. Bunlar, Orta Volga ve Kama bölgelerinin eski sakinlerinin, yani Çuvaşlar, Çeremişler, Votyaklar ve Mordvinlerin haftanın günlerini işaretlemek için kullandıkları deyimlerdir.Araştırmacıların ilgisi yarım yüzyıldır sık sık, Orta İdil ve Kama bölgelerinin eski sakinlerinin, yani Çuvaşlar, Çeremişler, Votyaklar ve Mordvinlerin haftanın günlerini göstermek için kullandıkları alışılmadık, pagan terminolojisinden miras alınmış ifadelere yönelmiştir. Bu gün adları materyali hakkında son zamanlarda, A. Samoyloviç, Rus Bilimler Akademisinin Yafetisçeskiy Sbornik (Recueil Japhétique, Bd. II.) adlı yeni dergisinde yayımlanmış olan “Türk Halklarında Hafta Günlerinin Adları” (“Nazvaniya dnei nedeli u turetskih narodov”, s. 98-119) adlı makalesinde bazı değerli katkılarda bulundu. Samoyloviç bu makalesinde, bu deyimlerin Perm eyaletindeki Başkurtlarda da, hatta Orta-İdil bölgesine epeyce uzak olan Kırımçak ve Kırım Karaylarında da kullanıldığını gösterdi. O, bu adlandırmaların kökeni konusuna ve bunun temelinde yatan folkloristik düşüncelere de değinir. Ancak görüşleri için bu alanda, ileride başka bir araştırmayı gereksiz kılacak güçlü kanıtlar sunmaz. Ben bu yazıda, Macarca hét-fő “Pazartesi” (KSz. XIII, s. 350-6) kelimesinin açıklamasını yapmaya çalışırken farkına vardığım doğuyla ilişkilerin izlerini takip ederek bu görevi yerine getirmeyi deniyorum.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dilbilim |
Bölüm | Çeviri |
Yazarlar | |
Çevirmenler | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 1 |