The aim of this study is to examine Turkey’s new curriculum for German language teacher education in view of knowledge and skills related to core competences. For this aim, core competences identified in the EAQUALS Framework for Language Teacher Training and Development are specified and compared with domain – specific subjects in the new curriculum. Suggestions are then made to curriculum developers and practitioners on the basis of these findings. The study relies on qualitative research methods, specifically the application of document analysis to both texts. For this purpose, relevant knowledge and skills are categorized into key phases of “planning”, “performing” and “assessing and evaluating”. After categorization, domain – specific subjects of the new curriculum are specified, their contents examined and compared with the descriptions in the framework. This reveals that knowledge of the Common European Framework for Languages is absent from the curriculum. Also, subject contents in the planning phase differ from the framework. Furthermore, the essential subjects “Material Evaluation in German Language Teaching” and “New Technologies in German Language Teaching” are only elective. The compulsory subject “Preparing Tests in German Language Teaching” covers all knowledge areas defined in the framework. It is thus suggested that the elective subject “Evaluating In-Class Learning” be removed and that “Material Evaluation in German Language Teaching” and “New Technologies in German Language Teaching” be made compulsory. Finally, further revision of subject content in the planning phase is strongly advised.
Teacher education language teaching curriculum foreign language competence
Bu çalışmanın amacı, Almanca öğretmenliği lisans programını ana öğretim yeterlilikleri için gerekli olan bilgi ve beceriler açısından incelemektir. Bu amaç kapsamında, EAQUALS Yabancı Dil Öğretmenleri Eğitimi ve Gelişimi Çerçevesinde sunulan bilgi konuları incelenmiş, bilgi konularının içerik açısından Almanca öğretmenliği lisans programında ne derece karşılık bulduğu irdelenmiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda program geliştiricilere ve uygulayıcılara öneriler sunulmaktadır. Çalışmada doküman analizi yöntemi kullanılmaktadır. Çerçevede ana öğretim yeterlilikleri ve Almanca öğretmenliği lisans programı alan öğretimi dersleri incelenmiş, ana öğretim aşaması olan planlama, uygulama, ölçme ve değerlendirme kategorileri altında sınıflandırılmış ve karşılaştırılmıştır. Bulgulara göre, programda yer alan derslerin büyük ölçüde çerçevede yer alan konular ile içerik açısından uyumlu olduğu görülmektedir. Ancak planlama aşaması altında yer alan derslerde, ders amaçları ve çıktıları, öğrenci ihtiyaçlarını belirleme yöntemleri, öğrenme kuramları, öğrenme stilleri, ders oluşturma ve etkinliklerin çeşitlendirme yöntemleri, ders aşamalarını planlama gibi konularda çerçeveye göre eksiklikler olduğu saptanmaktadır. Uygulama ve ölçme ve değerlendirme aşamasında yer alan derslerin çerçeve tanımlamaları ile büyük ölçüde uyumlu olduğu görülmektedir. Ancak planlama ve ölçme ve değerlendirme aşamalarında çerçevede Avrupa Ortak Diller Çerçevesi temel ilke ve tanımlayıcılarına yer verilmesine karşılık, yeni programda yer almamaktadır. İçerik açısından çerçeveye göre zorunlu ders olması gereken Almanca Öğretiminde Materyal Tasarımı ve Almanca Öğretiminde Yeni Teknolojiler dersi seçmeli verilmektedir. Seçmeli dersler olan Almanca Öğretiminde Materyal Tasarımı ve Almanca Öğretiminde Yeni Teknolojiler derslerinin zorunlu dersler olarak verilmesi ve Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi seçmeli dersinin içerik açısından Almanca Öğretiminde Sınav Hazırlama dersi ile benzer olmasından dolayı programdan çıkarılması ve derslerin içerik açısından çerçeveye uyumlu hale getirilmesi önerilmektedir.
Öğretmen eğitimi dil eğitimi lisans programı yabancı dil yeterlilik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 10 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 44 |