MÖ. II. binyılın gelişkin ticari ve kültürel ilişkileri sonucu Anadolu’ya girdiği düşünülen
fildişi oymacılığı giderek daha geniş alanda yayılım göstermiş ve ticareti yapılabilir
bir mal grubu statüsü kazandıktan sonra her bölge kendi ekolünü yaratmıştır. MÖ. I.
binyılda Suriye, İran, Asur, Fenike, Frig, Geç Hitit Krallıkları’ndan bazılarında var
olduğunu bildiğimiz ‘Fildişi Eser Oymacılığı’, Altıntepe, Toprakkale ve Karmir Blur
gibi Urartu yerleşimlerinden de ele geçerek Urartu’nun da söz konusu malzemeye
veya sanat koluna ilgisiz kalmadığını gösterir nitelikte olmuştur. Söz konusu eserlerde
görülen teknik yeterlilik bu fildişi eserlerin bahsi geçen küçük devletler arasında
yapılan ithalat ve ihracat gibi ticari hareketler karşılığında mı Urartu Coğrafyası’na
taşındığı yoksa, Urartu’nun kendi içinde bu sanatı geliştirerek eserlerini yerel üretime
mi dönüştürdüğü sorularını akla getirmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 20 |
Since 1955
Anadolu Araştırmaları – Anatolian Research https://dergipark.org.tr/tr/pub/iuanadolu / https://iupress.istanbul.edu.tr/tr/journal/anar/home