ÖZET
Marcel Ducham, yaptığı eserlerle sanat tarihinin zirvesindeydi ve “kavramsal sanat” düşüncesiyle zihinlerde yıkıcı bir etkide bulundu. Onun hazır nesnelerle yaptığı çalışmalar burjuva sanat anlayışına bir karşı çıkış olduğu gibi, aynı zamanda şehirlerin topografik ve iktidarsal düzenlenişine de ironik/parodik bir yaklaşımın izlerini taşımaktadır. Bu yazı bu düşünce ışığında ikinci durumun Duchamp eserlerinde nasıl cereyan ettiğini araştıracak ve Duchamp’ın ready-made’lerini anti-topografik bir gözle okuyup tartışacaktır.
Anahtar Kelimeler: Marcel Duchamp, Anti-Topografi, Kavramsal Sanat, Avangard.
ABSTRACT
Are the works of Marchel Duchamp, who is at the peak of art history with his creations and who has made a wrecking impact on minds with the “conceptual art” idea, just a resistance carried out with ready-made objects, to the bourgeois understanding of art or are they ironic / parodic approaches to the cities’ arrangements by means of topography and power? This article looks into how the latter takes place in the works of Duchamp and reviews and discusses the ready-made works of Duchamp with an anti-topographical view.
Keywords: Marcel Duchamp, Anti-Topography, Conceptual Art, Avant-garde.
Bölüm | MAKALELER/ARTICLES |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2016 |
Gönderilme Tarihi | 30 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 6 |