Bu
çalışmada Türkiye’nin önde gelen çağdaş sanatçılarından Canan Tolon ve Sarkis
Zabunyan çerçevesinde bellek ve sanat ilişkisi ele alınmıştır. Her iki sanatçı,
mimari eğitimlerinin de katkısıyla mekân üzerinden bellek ve sanat ilişkisini
net bir şekilde görebileceğimiz çalışmalar üretmişlerdir. Kendi geçmişlerinden yola
çıkarak bellek, zaman, anı, mekân, iz gibi konular çerçevesinde çalışmalarını
deneysel bir şekilde sürdürmüşlerdir. Makalede Tolon’un ve Sarkis’in çalışmaları
üzerinde durulmuştur. Literatür araştırması ve inceleme yöntemi kullanılarak
betimsel bir değerlendirme yapılmıştır. Bu bağlamda çalışmanın amacı, Canan
Tolon ve Sarkis Zabunyan üzerinden bellek ve sanat ilişkisini incelemektir. Bu
bilgiler ışığında bellekte yer alan deneyimlerin sanat eserine yansıdığı, belleğin
yaratım sürecine etkisinin göz ardı edilemeyecek derecede güçlü olduğu
neticesine varılmıştır.
In
this study, the relationship between memory and art is discussed in Turkey's
leading contemporary art in the framework of Canan Tolon and Sarkis Zabunyan.
Both artists have produced works in which we can clearly see the relationship
between memory and art through the contribution of their architectural
education. Based on their backgrounds,
they have been working in an experimental style in the context of memory, time,
moment, location and trace. The article focuses on the works of Tolon and of
Sarkis. A descriptive assessment was made by using literature research and the
examination method. In this context, the aim of this study is to investigate
the relationship between memory and art in the works of Canan Tolon and Sarkis
Zabunyan. In light of this information, it is concluded that experiences in
memory are indeed reflected in their works of art and that the effect of memory
on the creation process cannot be ignored.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER/ARTICLES |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 12 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 12 |