Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE ILLUSTRATED BIRD’S EYE VIEW MAP OF ISTANBUL IN THE PAINTING PROGRAM OF A RENAISSANCE PALACE IN ITALIAN CITY OF AMELIA

Yıl 2017, Sayı: 7, 171 - 181, 30.12.2017

Öz

Petrignani Palace in Amelia stands on Marconi Square with its impressive facade. The palace is an interesting example of late-Renaissance style construction. By the will of Bartolomeo Petrignani, the architect Ottaviano Mascarino started construction of the palace. However, the project was completed thanks to the funding from Bartolomeo’s brother Fantino Petrignani, who was the archbishop of Cosenza and the future cardinal in Papal State, and one of the protectors of the young Caravaggio. The stylistic character of the frescoes and the sequence of the interior decorations are attributed to Tarquinio Racani, who, as the painter of the city, made the frescoes of other palaces and churches in Amelia. The fresco map of Istanbul is in the Constantinus and Maxentius Room of the Petrignani Palace. The map of Istanbul, the capital city of the Muslim world of the time, stands above the door of the room and against the fresco map of Prague, the capital city of the Christian world of the time. 

Kaynakça

  • Çakar, Pınar. 2012. Yazma Eserlerde Bakır Kaynaklı Pigmentler ve Boyar Maddelerin Etkisinin Araştırılması, TC Kültür bakanlığı Süleymaniye Yazma Eser Kütüphanesi Müdürlüğü, Uzmanlık Tezi.
  • Çolo, Nusret. 2001. Tuhfetü’l Küttab ve Minhatü’t Tüllab, Mimar Sinan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Demir, Fehime. 2004. Türk Hat Sanatı İçin Kaynak Gülzar-ı Savab (incelemeli metin çevirisi), Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Hidayet, Y. Nuhoğlu. 1996. “Gülzar-ı Savab”, Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, 14: 260.
  • İbrahim, Nefeszade. Gülzar-ı Savab, Güzel Sanatlar Akademisi Neşriyatından, İstanbul, 1938.
  • Yaman, Bahattin. 1995. İstanbul kütüphaneleri Yazmalarına Göre Türk Kitap Sanatlarında Boya, Mürekkep, Ahar ve Kağıt Boyama Usülleri Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Yazır, Mahmut Bedrettin. 1974. Medeniyet Aleminde Yazı ve İslam Medeniyetinde Kalem Güzeli, II, Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, Ankara, 191-193.

İTALYA’NIN AMELİA KENTİNDE BİR RÖNESANS SARAYI VE BU SARAYIN RESİM PROGRAMI DÂHİLİNDEKİ KUŞBAKIŞI BİR İSTANBUL HARİTASI

Yıl 2017, Sayı: 7, 171 - 181, 30.12.2017

Öz

İtalya’nın Amelia kentinin Marconi Meydanı’nda bulunan Petrignani Sarayı Geç Rönesans mimarisinin ilginç örneklerinden biridir. Petrignani Sarayı Bartolomeo Petrignani’nin isteği ve Fantino Petrignani’nin finansal desteğiyle mimar Ottaviano Mascarino tarafından inşa edilmiştir. Fantino Petrignani önce Cosenza Başpiskoposu olarak görev yapmış, ardından Roma’da Kardinalliğe kadar yükselmiştir. Kardinal Fantino Petrignani Roma’daki Rönesans kültür ve sanat ortamından etkilenmiş, genç ve yetenekli sanatçıların koruyucusu olmuştur. Bunlardan en önemlisi genç Michelangelo Merisi’dir. Daha sonraları dünyaca Caravaggio olarak tanınacak ünlü ressamı Roma’da misafir etmiş ve onun hamiliğini üstlenmiştir. Yapının freskleri ve iç dekorasyonu kentteki diğer saray ve kiliselerde eserleri bulunan, yerel ressam Tarquinio Racani’ye atfedilmektedir. Fresk tekniğinde gerçekleştirilen İstanbul haritası Petrignani Sarayı’nın Konstantin ve Maxentius Salonu’nda bulunmaktadır. İstanbul haritası dönemin Müslüman dünyasının başkentini, bunun karşısına yerleştirilen Prag haritası ise dönemin Hristiyan dünyasının başkentini temsil etmektedir.  

Kaynakça

  • Çakar, Pınar. 2012. Yazma Eserlerde Bakır Kaynaklı Pigmentler ve Boyar Maddelerin Etkisinin Araştırılması, TC Kültür bakanlığı Süleymaniye Yazma Eser Kütüphanesi Müdürlüğü, Uzmanlık Tezi.
  • Çolo, Nusret. 2001. Tuhfetü’l Küttab ve Minhatü’t Tüllab, Mimar Sinan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Demir, Fehime. 2004. Türk Hat Sanatı İçin Kaynak Gülzar-ı Savab (incelemeli metin çevirisi), Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Hidayet, Y. Nuhoğlu. 1996. “Gülzar-ı Savab”, Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, 14: 260.
  • İbrahim, Nefeszade. Gülzar-ı Savab, Güzel Sanatlar Akademisi Neşriyatından, İstanbul, 1938.
  • Yaman, Bahattin. 1995. İstanbul kütüphaneleri Yazmalarına Göre Türk Kitap Sanatlarında Boya, Mürekkep, Ahar ve Kağıt Boyama Usülleri Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Yazır, Mahmut Bedrettin. 1974. Medeniyet Aleminde Yazı ve İslam Medeniyetinde Kalem Güzeli, II, Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, Ankara, 191-193.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm MAKALELER/ARTICLES
Yazarlar

Cenk Berkant

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 12 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 7

Kaynak Göster

Chicago Berkant, Cenk. “İTALYA’NIN AMELİA KENTİNDE BİR RÖNESANS SARAYI VE BU SARAYIN RESİM PROGRAMI DÂHİLİNDEKİ KUŞBAKIŞI BİR İSTANBUL HARİTASI”. Art - Sanat, sy. 7 (Aralık 2017): 171-81.