Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EGZOTİZM VE KÜLTÜRALİZM ARASINDA ORTADOĞU’DA ÇAĞDAŞ SANAT

Yıl 2017, Sayı: 7, 207 - 226, 30.12.2017

Öz

Bu çalışma Napolyon’un Mısır Seferi ardından Kahire’de başlayarak bütün bir coğrafyaya yayılan modernleşme ya da modernleştirme sürecinin etkilerini, sanat ve tarihsel bağları üzerinden sürmeyi amaçlamaktadır. Öncelikle oryantalist algının bölgede üretilen sanata ne şekilde etki ettiği, ardından ulus devlet döneminde izlenen stratejiler ve diaspora sanatçılarının kimlik kavramı merkezinde ürettikleri çalışmalar ve özellikle yakın zamanda bölgede üretilen sanatın bu tarihselliği ne şekilde okuduğu üzerinde durulacaktır. Son bölümde bölgede izlenen çağdaş sanat stratejilerinin, bu coğrafyaya dair algıyı nasıl bir zemin olarak kullandıkları ve sanat yoluyla yeni bir anlatının nasıl kurulabileceği tartışılacaktır. 

Kaynakça

  • Bayraktar, Mehmet.2013. “Hayy Bin Yakzân’ın Çevirmeni Olarak Spinoza“, Beytulhikme An International Journal of Philosophy 3:1, June.
  • Beasley, Mark.2006. “Walid Raad/The Atlas Group”, Frieze Magazine, 97, March.
  • Belting, Hans.2012. Floransa ve Bağdat, Doğu’da ve Batı’da Bakışın Tarihi, çev: Zehra Aksu Yılmazer, İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları.
  • Benjamin, Walter .2006. Moskova Günlüğü, çev. Cemal Ener, İstanbul: Metis.
  • Bernmann, Sandra and Wood, Michael .2005. Nation, Language and the Ethics of Translation, New Jersey: Princeton University Press.
  • Borgdorff, Henk.2011. “The Production Of Knowledge in Artistic Research”, The Routledge Companion to Research in the Arts, ed: Michael Biggs-Henrik Karlsson, New York: Routledge, 44-64.
  • Boullata, Kamal (2003) “Artist Re-member Palestine ın Beirut”, Journal of Palestine Studies 32 (4): 22-38.
  • Bourriaud, Nicolas.2005. İlişkisel Estetik, çev. Saadet Özen, İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
  • Carl, F. Petry.1998. The Cambridge History Of Egypt, ed. Carl F. Petry, s:119. London: Cambridge University Press.
  • Cole, Juan.2008. Napoleon’s Egypt: Invading The Middle East, Hampshire: Palgrave Macmillan.
  • De Guerville, Amédée Baillot.1906. New Egypt, London: W. Heinemann.
  • Dina A. Ramadan. 2013. “One of the Best Tools for Learning Rethinking the Role of ‘Abduh’s Fatwa in Egyptian Art History”, A Companion to Modern African Art, First Edition, ed. Gitti Salami, Monica Blackmun Visonà, John Wiley & Sons, Inc, 137-153.
  • Freud, Sigmund. 1996. Günlük Yaşamın Psikopatolojisi, çev: Şemsa Yeğin, İstanbul: Payel
  • Foster, Hal (2009) Gerçeğin Geri Dönüşü: Yüzyılın Sonunda Avangard, çev: Esin Hoşsucu, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Gumpert, Lynn., Balaghi, Shiva. 2002. Picturing Iran. Art, Society and Revolution, London: I.B. Tauris.
  • Gutman, Judith Mara.1982. “Through Indian Eyes” Populer Photography, 89 (6), June.
  • Hentsch, Thierry. 1996. Hayali Doğu, Batı'nın Akdenizli Doğu'ya Politik Bakışı, çev. Aysel Bora, İstanbul: Metis Yayınları
  • Huyssen, Andreas. 1999. Alacakaranlık Anıları, Bellek Yitimi Kültüründe Zamanı Belirlemek, çev. Kemal Atakay, İstanbul: Metis.

BETWEEN EXOTICISM AND CULTURALISM CONTEMPORARY ART IN THE MIDDLE EAST

Yıl 2017, Sayı: 7, 207 - 226, 30.12.2017

Öz

This study aims to examine the impact of modernization, which spread in the whole region starting from Kahire upon Napoleon’s Egypt excursion. The processes of this modernization are examined in the light of its artistic and historical ties. Primarily, how the Orientalist perception affected the art produced in the region is studied. Secondly, the strategies followed during the nation state and the works that diaspora artists created over the concept of identity are examined, and finally and particularly how the recent contemporary art produced in the region read this historicity is questioned. In the final section, how the contemporary art strategies pursued in the region is used as a base in the perception of the region and the ways to build a new narrative through art is discussed.   

Kaynakça

  • Bayraktar, Mehmet.2013. “Hayy Bin Yakzân’ın Çevirmeni Olarak Spinoza“, Beytulhikme An International Journal of Philosophy 3:1, June.
  • Beasley, Mark.2006. “Walid Raad/The Atlas Group”, Frieze Magazine, 97, March.
  • Belting, Hans.2012. Floransa ve Bağdat, Doğu’da ve Batı’da Bakışın Tarihi, çev: Zehra Aksu Yılmazer, İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları.
  • Benjamin, Walter .2006. Moskova Günlüğü, çev. Cemal Ener, İstanbul: Metis.
  • Bernmann, Sandra and Wood, Michael .2005. Nation, Language and the Ethics of Translation, New Jersey: Princeton University Press.
  • Borgdorff, Henk.2011. “The Production Of Knowledge in Artistic Research”, The Routledge Companion to Research in the Arts, ed: Michael Biggs-Henrik Karlsson, New York: Routledge, 44-64.
  • Boullata, Kamal (2003) “Artist Re-member Palestine ın Beirut”, Journal of Palestine Studies 32 (4): 22-38.
  • Bourriaud, Nicolas.2005. İlişkisel Estetik, çev. Saadet Özen, İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
  • Carl, F. Petry.1998. The Cambridge History Of Egypt, ed. Carl F. Petry, s:119. London: Cambridge University Press.
  • Cole, Juan.2008. Napoleon’s Egypt: Invading The Middle East, Hampshire: Palgrave Macmillan.
  • De Guerville, Amédée Baillot.1906. New Egypt, London: W. Heinemann.
  • Dina A. Ramadan. 2013. “One of the Best Tools for Learning Rethinking the Role of ‘Abduh’s Fatwa in Egyptian Art History”, A Companion to Modern African Art, First Edition, ed. Gitti Salami, Monica Blackmun Visonà, John Wiley & Sons, Inc, 137-153.
  • Freud, Sigmund. 1996. Günlük Yaşamın Psikopatolojisi, çev: Şemsa Yeğin, İstanbul: Payel
  • Foster, Hal (2009) Gerçeğin Geri Dönüşü: Yüzyılın Sonunda Avangard, çev: Esin Hoşsucu, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Gumpert, Lynn., Balaghi, Shiva. 2002. Picturing Iran. Art, Society and Revolution, London: I.B. Tauris.
  • Gutman, Judith Mara.1982. “Through Indian Eyes” Populer Photography, 89 (6), June.
  • Hentsch, Thierry. 1996. Hayali Doğu, Batı'nın Akdenizli Doğu'ya Politik Bakışı, çev. Aysel Bora, İstanbul: Metis Yayınları
  • Huyssen, Andreas. 1999. Alacakaranlık Anıları, Bellek Yitimi Kültüründe Zamanı Belirlemek, çev. Kemal Atakay, İstanbul: Metis.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm MAKALELER/ARTICLES
Yazarlar

Ali Şahan Kuru

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 12 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 7

Kaynak Göster

Chicago Kuru, Ali Şahan. “EGZOTİZM VE KÜLTÜRALİZM ARASINDA ORTADOĞU’DA ÇAĞDAŞ SANAT”. Art - Sanat, sy. 7 (Aralık 2017): 207-26.