Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YENİDEN İŞLEVLENDİRİLEN KAMUSAL MEKÂNLARIN MARKALAŞMASI KAPSAMINDA GÖRSEL KİMLİK TASARIMI OLUŞTURMANIN ÖNEM VE SÜRECİ

Yıl 2017, Sayı: 7, 291 - 308, 30.12.2017

Öz

Günümüzde, ürünler gibi, mekânlar da markalaştırılmaktadır. Markalaşma kavramı, artık hizmet veremeyecek duruma gelerek farklı bir işlevle hizmet sunmaya devam eden yeniden işlevlendirilen mekânlar için geçerlidir. Fakat günümüzde bu tür mekânların birçoğunun markalaşma kapsamında bütünüyle bir görsel kimlik tasarımına sahip olma kaygısına sahip olmadıkları görülmüştür. Bu durum, çalışmanın problemlerinden birini oluşturmaktadır. Bir diğer problem ise markalaşma konusunun yeniden işlevlendirilen mekânlar üzerinde incelendiği kaynaklara rastlamanın güçlüğü olmuştur. Halbuki bu tür mekânlar için markalaşma süreci gün geçtikçe daha gerekli bir hal almaktadır. Çünkü uzun süren restorasyon çalışmaları sonrasında kendini hedef kitleye hatırlatmak isteyen kurumların, “geçmişe saygı” ilkesi ile oluşturulmuş, mekanın uluslararası anlamda da tanınırlığına katkı sağlayacak çağdaş görsel kimlik anlayışı ile uygulanmış markalaşma çalışmalarına ihtiyacı olacaktır. Kurumsal kimliğin yanı sıra mobil arayüzler, interaktif tasarımlar, kioks tasarımları, yönlendirme tasarımları ve sosyal medya ortamları için tasarımlar bu tür mekânların ihtiyacını oluşturan görsel kimlik tasarım elemanlarındandır. 

Kaynakça

  • Artun, A. 2011. “Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi, Estetik Modernizmin Tasviyesi“, Sanathayat 22, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Braun E., City Marketing, Towards An Integrated Approach, Erasmus Research Institute of Management (ERIM), (Elektronik Sürüm).
  • Bunulday, H. S. 2012. Küreselleşme Kent Sanat, İstanbul: Kriter Yayınevi.
  • Clifton, R. 201). Markalar ve Markalaşma, İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Kotler, P., Armstrong, G., Saunders, J. ve Wong, V. 1999. Priciples of Marketing, Second European Edition, Upper Sadle River: Prentice Hall Inc.
  • Köksal, A. 2009. Karşı Notlar, Mimarlık, Kent ve Sanat Yazıları 2, İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları.
  • Köksal, G. 2012.“Endüstri Mirasını Koruma ve Yeniden Kullanım Yaklaşımı“, Güney Mimarlık, 18(8), (Elektronik Sürüm).
  • Landa, R. 2011. Graphic Design Solutions, 4th Editions, ABD: Planet Friendly Publishing, (Elektronik Sürüm).
  • Mozota, B. B. 2003. Design Management: Using Design To Build Brand Value And Corporate Innovation, New York: Allworth Press (Elektronik Sürüm).
  • National Design Center, Print Communications, Space Graphic, http://www.couple.com.sg/2014/04/national-design-centre-2/ (Erişim Tarihi: 9 Aralık 2015).
  • Olins, W. 2012. Tüm Dünyanın Gözü Türkiye’nin Üzerinde, http://thebrandage.com/wallyolins-tum-dunyanin-gozu-turkiyenin-uzerinde/ (Erişim Tarihi: 9 Mart 2015).
  • Shaw, S. 2004. Niye Müze? Toplum ve Modernliğin Terbiyecisi. Voyvoda Caddesi Toplantıları. http://www.obarsiv.com/guncel_vct_0405_shaw.html (Erişim Tarihi: 02 Aralık 2015).
  • Tate Modern, http://www.holmes-wood.com/projects/tate-modern, (Erişim Tarihi: 18 Aralık 2015).
  • Urry, J. 2015. Mekânları Tüketmek, çev. R. G. Öğdül, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.

WITHIN THE SCOPE OF BRANDING THE REFUNCTIONALIZED PUBLIC SPACES

Yıl 2017, Sayı: 7, 291 - 308, 30.12.2017

Öz

Today, places are being branded, just like products. The concept of branding applies to re-functionalized spaces that continue to serve with a different function after becoming unable to provide services anymore. However, today, it has been observed that many of these places do not have the concern of having a complete visual identity design within the scope of branding. This situation constitutes one of the problems of the study. And another problem is the difficulty of finding the sources analyzing the subject of branding over the re-functionalized spaces. In fact, the branding process for such spaces is getting more and more necessary day by day. Because the institutions, who want to remind themselves to their targeted audiences after long restoration times, will need branding studies that are created with the concept of "respect for the past" and applied with the understanding of contemporary visual identity which will contribute to the international recognition of the place. Besides the corporate identity; mobile interfaces, interactive designs, kiosk designs, routing designs and designs for social media environments are among the visual identity design elements that constitute the requirements for such spaces.

Kaynakça

  • Artun, A. 2011. “Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi, Estetik Modernizmin Tasviyesi“, Sanathayat 22, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Braun E., City Marketing, Towards An Integrated Approach, Erasmus Research Institute of Management (ERIM), (Elektronik Sürüm).
  • Bunulday, H. S. 2012. Küreselleşme Kent Sanat, İstanbul: Kriter Yayınevi.
  • Clifton, R. 201). Markalar ve Markalaşma, İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Kotler, P., Armstrong, G., Saunders, J. ve Wong, V. 1999. Priciples of Marketing, Second European Edition, Upper Sadle River: Prentice Hall Inc.
  • Köksal, A. 2009. Karşı Notlar, Mimarlık, Kent ve Sanat Yazıları 2, İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları.
  • Köksal, G. 2012.“Endüstri Mirasını Koruma ve Yeniden Kullanım Yaklaşımı“, Güney Mimarlık, 18(8), (Elektronik Sürüm).
  • Landa, R. 2011. Graphic Design Solutions, 4th Editions, ABD: Planet Friendly Publishing, (Elektronik Sürüm).
  • Mozota, B. B. 2003. Design Management: Using Design To Build Brand Value And Corporate Innovation, New York: Allworth Press (Elektronik Sürüm).
  • National Design Center, Print Communications, Space Graphic, http://www.couple.com.sg/2014/04/national-design-centre-2/ (Erişim Tarihi: 9 Aralık 2015).
  • Olins, W. 2012. Tüm Dünyanın Gözü Türkiye’nin Üzerinde, http://thebrandage.com/wallyolins-tum-dunyanin-gozu-turkiyenin-uzerinde/ (Erişim Tarihi: 9 Mart 2015).
  • Shaw, S. 2004. Niye Müze? Toplum ve Modernliğin Terbiyecisi. Voyvoda Caddesi Toplantıları. http://www.obarsiv.com/guncel_vct_0405_shaw.html (Erişim Tarihi: 02 Aralık 2015).
  • Tate Modern, http://www.holmes-wood.com/projects/tate-modern, (Erişim Tarihi: 18 Aralık 2015).
  • Urry, J. 2015. Mekânları Tüketmek, çev. R. G. Öğdül, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm MAKALELER/ARTICLES
Yazarlar

Deniz Kürşad

Serdar Pehlivan

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 12 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 7

Kaynak Göster

Chicago Kürşad, Deniz, ve Serdar Pehlivan. “YENİDEN İŞLEVLENDİRİLEN KAMUSAL MEKÂNLARIN MARKALAŞMASI KAPSAMINDA GÖRSEL KİMLİK TASARIMI OLUŞTURMANIN ÖNEM VE SÜRECİ”. Art-Sanat Dergisi, sy. 7 (Aralık 2017): 291-308.