Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

VİDEO SANATINDA FİLM TEKNİKLERİNİN KULLANIMI VE ÖRNEK FOTOĞRAF KARELERİ ÜZERİNDEN YORUMLANMASI

Yıl 2017, Sayı: 7, 321 - 335, 30.12.2017

Öz

Bu çalışmada; Video Sanatında Film Tekniklerinin Kullanımı ve Örnek Fotoğraf Kareleri Üzerinden Yorumlanması konusu ele alınmıştır. Bölünmüş Ekran Kullanılan Filmler, Geri Dönüşlü Filmler, Geriye Doğru Giden Filmler ve Tek Seferde Çekilen Filmler başlıkları içerisinde incelenen bu çalışmada toplamda 6 film ve 2 Video Art çalışması içinden seçilen fotoğraf kareleri temel alınarak Kurgu ve Çekim Teknikleri açısından inceleme ve çözümleme yapılmıştır. Araştırma sonunda video sanatı açısından kurgu tekniklerinin kullanımının sinema da seyirciyi etkilediği ve filmlerde verilen mesajın anlaşılmasını sağladığı söylenebilir.   

Kaynakça

  • Akbulut, Hasan, Nuri Bilge Ceylan Sinemasını Okumak, Bağlam Yayınları, 1. baskı, İstanbul, 2005.
  • Arslantepe, Dr. Mehmet, Bir Film Çekmek ve Masaüstü Filmciliğe Giriş, Beta Yayınları, 1. basım, İstanbul, 2007.
  • Anonim, Dijital Fotoğrafçılığa Merhaba, İstanbul, 2013.
  • Akıl Defteri (Memento), Yönetmen: Christopher Nolan, 2000.
  • Çiçek, Erkan, Fotoğraf Arşivi, Hulk Filmi 1. Saat 16. Dakika . 00 Saniye.
  • Çiçek, Erkan, Fotoğraf Arşivi, Hulk Filmi 1. Saat 51. Dakika . 02 Saniye.
  • Çiçek, Erkan, Fotoğraf Arşivi, Hulk Filmi 1. Saat 48. Dakika . 03 Saniye.
  • Çiçek, Erkan, Fotoğraf Arşivi, Hulk Filmi 25. Dakika . 06 Saniye.
  • Kılıç, Levend, Video Sanatı Eleştirel Bir Bakış, İstanbul: Hil, 1995.
  • Kanburoğlu, Özer, A’dan Z’ye Fotoğraf, Say Yayınları, İstanbul, 2004.
  • Kanburoğlu, Özer, Dijital Fotoğraf Rehberi, Say Yayınları, İstanbul, 2009.
  • Küçükerdoğan, Bülent, Sinemada Kurgu ve Eisenstein, İstanbul, Hayalperest, 2014.
  • Kahraman (Hero), Yapım: Hong Kong-Çin, 2002.
  • Toprak, Murat, Filmin Dili Kurgu, İstanbul, Kalkedon, 2013.
  • Raşmon (Roshomon), Yönetmen: Akira Kurosawa, 1950.
  • Rus Hazine Sandığı (Russkiy Kovcheg), Yönetmen: Alexander Sokurov, 2002.
  • Monaco, James. Bir Film Nasıl Okunur, çev. Ertan Yılmaz, İstanbul: Oğlak Yayıncılık, 2001, Özden, Zafer, Film Eleştirisinde Temel Yaklaşımlar ve Tür Filmi Eleştirisi, Ankara, İmge, 2014.
  • Özkoçak, Yelda, Kurgu Estetiği ve Teknikleri, İstanbul, Derin, 2011.
  • Hard, M. Negri A. İmparatorluk, çev. Abdullah Yılmaz, İstanbul: Ayrıntı Yayıncılık, 2012.
  • İp (Rope), Yönetmen: Alfred Hitchcock, 1948.
  • Sokolov, Aleksey G. Sinema ve Televizyonda Görüntü Kurgusu, çev. Semir Aslanyürek İstanbul, Agora, 2012.
  • Yeşil Dev (Hulk), Yönetmen: Ang Lee, 2003.
  • Yeres, Artun, Göstermenin Sorumluluğu / 80 Dünya Yönetmeni, Don Kişot Yayınları, 1. baskı, İstanbul, 2005.
  • Zengin, İbrahim, Turhan, Yavuz ve Küçükerdoğan, Bülent. Video ve Film Kurgusuna Giriş, İstanbul, Es, 2005.

USE OF VIDEO TECHNOLOGY IN VIDEO ART AND EXAMPLE PHOTO INTERPRETATION

Yıl 2017, Sayı: 7, 321 - 335, 30.12.2017

Öz

In this study; Using Film Techniques in Video Technology and Sample Photo Interpretations. Split Screen Movies Used, Recycle Movies, Backward-Forward Movies and Movies taken in One time.Have been examined according to these headings. A total of 6 films and 2 Video Art studies were examined in this study. Inspection and analysis were done according to sample photograph. At the end of the research, the editing techniques of the cinema affected the audience. Film editing; It also allows the understanding of the message given in movies. 

Kaynakça

  • Akbulut, Hasan, Nuri Bilge Ceylan Sinemasını Okumak, Bağlam Yayınları, 1. baskı, İstanbul, 2005.
  • Arslantepe, Dr. Mehmet, Bir Film Çekmek ve Masaüstü Filmciliğe Giriş, Beta Yayınları, 1. basım, İstanbul, 2007.
  • Anonim, Dijital Fotoğrafçılığa Merhaba, İstanbul, 2013.
  • Akıl Defteri (Memento), Yönetmen: Christopher Nolan, 2000.
  • Çiçek, Erkan, Fotoğraf Arşivi, Hulk Filmi 1. Saat 16. Dakika . 00 Saniye.
  • Çiçek, Erkan, Fotoğraf Arşivi, Hulk Filmi 1. Saat 51. Dakika . 02 Saniye.
  • Çiçek, Erkan, Fotoğraf Arşivi, Hulk Filmi 1. Saat 48. Dakika . 03 Saniye.
  • Çiçek, Erkan, Fotoğraf Arşivi, Hulk Filmi 25. Dakika . 06 Saniye.
  • Kılıç, Levend, Video Sanatı Eleştirel Bir Bakış, İstanbul: Hil, 1995.
  • Kanburoğlu, Özer, A’dan Z’ye Fotoğraf, Say Yayınları, İstanbul, 2004.
  • Kanburoğlu, Özer, Dijital Fotoğraf Rehberi, Say Yayınları, İstanbul, 2009.
  • Küçükerdoğan, Bülent, Sinemada Kurgu ve Eisenstein, İstanbul, Hayalperest, 2014.
  • Kahraman (Hero), Yapım: Hong Kong-Çin, 2002.
  • Toprak, Murat, Filmin Dili Kurgu, İstanbul, Kalkedon, 2013.
  • Raşmon (Roshomon), Yönetmen: Akira Kurosawa, 1950.
  • Rus Hazine Sandığı (Russkiy Kovcheg), Yönetmen: Alexander Sokurov, 2002.
  • Monaco, James. Bir Film Nasıl Okunur, çev. Ertan Yılmaz, İstanbul: Oğlak Yayıncılık, 2001, Özden, Zafer, Film Eleştirisinde Temel Yaklaşımlar ve Tür Filmi Eleştirisi, Ankara, İmge, 2014.
  • Özkoçak, Yelda, Kurgu Estetiği ve Teknikleri, İstanbul, Derin, 2011.
  • Hard, M. Negri A. İmparatorluk, çev. Abdullah Yılmaz, İstanbul: Ayrıntı Yayıncılık, 2012.
  • İp (Rope), Yönetmen: Alfred Hitchcock, 1948.
  • Sokolov, Aleksey G. Sinema ve Televizyonda Görüntü Kurgusu, çev. Semir Aslanyürek İstanbul, Agora, 2012.
  • Yeşil Dev (Hulk), Yönetmen: Ang Lee, 2003.
  • Yeres, Artun, Göstermenin Sorumluluğu / 80 Dünya Yönetmeni, Don Kişot Yayınları, 1. baskı, İstanbul, 2005.
  • Zengin, İbrahim, Turhan, Yavuz ve Küçükerdoğan, Bülent. Video ve Film Kurgusuna Giriş, İstanbul, Es, 2005.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm MAKALELER/ARTICLES
Yazarlar

İlhan Özkeçeci Bu kişi benim

Erkan Çiçek

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 12 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 7

Kaynak Göster

Chicago Özkeçeci, İlhan, ve Erkan Çiçek. “VİDEO SANATINDA FİLM TEKNİKLERİNİN KULLANIMI VE ÖRNEK FOTOĞRAF KARELERİ ÜZERİNDEN YORUMLANMASI”. Art-Sanat Dergisi, sy. 7 (Aralık 2017): 321-35.