Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SOKAK SANATININ GİZLİ SANATÇISI, BANKSY

Yıl 2017, Sayı: 8, 499 - 519, 30.07.2017

Öz

Başta İngiltere olmak üzere birçok farklı ülkede yaptığı çarpıcı duvar resimleriyle ünlenen bir sokak sanatçısıdır Banksy. O sanat dünyasına zor kabul edilmiş, müzelerle ve sanat galerileriyle dalga geçen, 2010 yılında Time dergisinin Steve Jobs ve Lady Gaga’yla birlikte dünyanın en etkili 100 ismi arasında gösterdiği bir sanatçıdır. "Gerilla artist" olarak anılan sanatçı çalışmalarında savaş karşıtı, çevreci, hayvan haklarını savunan ve tüketim çılgınlığını eleştiren mesajlar vermektedir. Bristol’den gelen sıradan bir grafiti sanatçısıyken eserleri müzayedelerde altı haneli rakamlara alıcı bulan Banksy ünlülerin duvarlarını süslemektedir. Yeni bir Banksy eserinin sokakta ortaya çıkışı ulusal çapta haber olabiliyor, en son sergisi için insanlar saatlerce kuyrukta bekliyor ve “Exit Through the Gift Shop” isimli filmi Oscar’a aday gösteriliyor. Bu durum aslında ortaya çıkışı kapital sistemin yarattığı her türlü pazarlama mekanlarına bir karşı duruş olan sokak sanatının da ruhuna aykırı bir durum teşkil etmektedir. Çünkü sokak sanatının özünde sanatın pazarlandığı sergi mekanlarıyla sergilendiği müzeler ve yerleşik değerlere karşı bir meydan okuma vardır.  İşte bu çalışma, bu sıra dışı sanatçının hayatına ve çalışmalarına bir bakışla birlikte sokak sanatının sokaklardan sergi salonlarına ve müzayede mekanlarına taşınma sürecini de irdeleyecektir. 

Kaynakça

  • Güneş, Şinasi. 2009. Street Art, Artes Publishing, İstanbul. Ellsworth, Will .2015. Banksy, Duvarın Ardındaki Adam, Hayalperest Yayınları, İstanbul. http://www.themagger.com/duvarlarin-efendisi-banksy/ https://onedio.com/haber/gizemli-sokak-sanatcisi-banksy-tarafindan-yapilmis-127yaratici-sanat-eseri-336936 http://www.birinciblog.com/gercek-bir-sokak-sanatcisi-banksy/ http://www.biography.com/people/banksy-20883111

HIDDEN ARTIST OF STREET ART, BANKSY

Yıl 2017, Sayı: 8, 499 - 519, 30.07.2017

Öz

Banksy is a street artist who is famous for his stunning murals in many different countries, mainly England. He is regarded as difficult for the art world, and is an artist who has made a mockery of the art galleries and showed the world's most influential 100 names together with Steve Jobs and Lady Gaga in Time magazine in 2010. Called "guerrilla artist", the artist gives messages about anti-war, environmentalist, advocating animal rights and criticizing consumption insanity. As an ordinary graphic artist from Bristol, his work adorns the walls of the Banksy celebrities who find buyers in six-figure figures at auction. The emergence of a new Banksy on the street can be a national news, people are waiting for hours in the queue for the latest exhibition and are nominated for the Oscar, "Exit Through the Gift Shop." This situation is in fact contrary to the spirit of street art, which is a stance against all kinds of marketing spaces created by the capital system. Because the essence of street art is a challenge to the artifacts and built-up values exhibited by the exhibition venues where art is marketed. This work will also examine the process of moving to the exhibition halls of street art and the auction venues with a glance at the life and work of this extraordinary artist. 

Kaynakça

  • Güneş, Şinasi. 2009. Street Art, Artes Publishing, İstanbul. Ellsworth, Will .2015. Banksy, Duvarın Ardındaki Adam, Hayalperest Yayınları, İstanbul. http://www.themagger.com/duvarlarin-efendisi-banksy/ https://onedio.com/haber/gizemli-sokak-sanatcisi-banksy-tarafindan-yapilmis-127yaratici-sanat-eseri-336936 http://www.birinciblog.com/gercek-bir-sokak-sanatcisi-banksy/ http://www.biography.com/people/banksy-20883111
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm MAKALELER/ARTICLES
Yazarlar

Bora Özen

GÖKHAN Eken

Yayımlanma Tarihi 30 Temmuz 2017
Gönderilme Tarihi 7 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 8

Kaynak Göster

Chicago Özen, Bora, ve GÖKHAN Eken. “SOKAK SANATININ GİZLİ SANATÇISI, BANKSY”. Art-Sanat Dergisi, sy. 8 (Temmuz 2017): 499-519.