Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yabancı Dil Olarak Uzaktan Rusça Öğretiminde Edebi Metinlerin Kullanımı

Yıl 2022, , 223 - 239, 03.10.2022
https://doi.org/10.26650/jes.2022.012

Öz

Çalışmamızda uzaktan öğrenme ilkelerinin uygulanması, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Rus Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı öğrencileri için geliştirilmiş bir edebi metin kullanılarak yapılan çevrimiçi ders örneği üzerinden ele alınmaktadır. Bu çalışmada, ikinci sınıf (B1 seviye) Sözlü ve Yazılı Kompozisyon çevrimiçi dersinde Rus çağdaş yazarı Yu. Ya. Yakovlev’in, “Skripka” (“Keman”) adlı hikâyesi kullanılmıştır. Bu çalışmanın amacı, çevrimiçi derslerin hükümlerini veya ilkelerini ortaya koyarak ve edebi metinleri kullanarak, yabancı dil olarak Rusçayı öğrenen yabancı öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayan ve motivasyonunu arttıran çevrimiçi dersler oluşturmak için bir algoritma geliştirilmesidir. Çalışmanın güncellik düzeyi, yeni eğitim koşullarını anlama, yabancı dil olarak Rusçayı öğretme sürecini geliştirme ve ayrıca Rusçayı uzaktan öğrenen yabancı öğrencilerin eğitim kalitesini ve motivasyonunu artırma ihtiyacı ile belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Akkoyunlu, Buket, ve Salih Bardakcı. “Pandemi Döneminde Uzaktan Eğitim”. Rumeli Köprüsü Dergisi, Covid - 19 Özel Sayısı, (2020), 5 - 7. google scholar
  • Азимов Э.Г., Щукин A.H. Hobmm caoBapt MemoguaecKux TepMUHoB u noHaTun (meopua u npaKTUKa oöyaeHua M3MKaM). MocKBa: Hkap, 2009. google scholar
  • Байдашаева Э.М., Каралаш И.А. “Факторы успешности дистанционного обучения иностранному языку в современных условиях”. Лингвистика и образование, 3(3), 2020, 52 - 63.
  • Дмитриенко Н.П., Колчина О.Н., Мосова Д.В. “Общие принципы онлайн - обучения русскому языку как иностранному”. Актуальные вопросы современной филологии и журналистики, 2(41), 2021, 64 - 73.
  • Er, Mehmet ve Tarık Demir. “Simülatif Türkçe Öğretim Sistemlerinin Geliştirilmesi”. F. Ağca, A. Koç (Eds.). X. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu Bildiri Kitabı. Eskişehir: ESOGÜ Basımevi, (2019), 603 - 607. google scholar
  • İnce Yakar, Halide Gamze ve Özlem Fedai. “COVID-19 Salgını Sürecinde Yükseköğretimde Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi”, RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, Ö9 (Ağustos), (2021), 77 - 99. google scholar
  • KproaKOBa H.C., MoııiHiıcKası H.B. npaKTuaecKaa MemoguKa oöyaeHua pyccKOMy a3biKy KaK UHocrpaHHOMy. MocKBa: OauHTa, 2018. google scholar
  • HarnKOBCKaa, C.C. “KaK nogcraBHTb naeno, a He ııo;ıııo'/KKv CTygeHTaM bo BpeMa OHaaÖH - oöyneHHa pyccKOMy a3MKy KaK UHocrpaHHOMy”. Russian Language Studies, Vol. 19, N 1, 2021, 85 - 101. google scholar
  • noaar, E.C. noHaTUHHbiH annapaT gucTaH^uoHHO^o oöyneHua. Bonpocbi UHTepHeT oöpa3OBaHua. https://vio. uchim.info/Vio_19/cd_site/articles/art_1_21.htm, adresinden alındı. Erişim: 30.04.2022. google scholar
  • CaMHUK, H.H. “HHTepaKTUBHocTt b oöyaeHUu pyccKOMy a3biKy KaK UHocrpaHHOMy”. Baltic Humanitarian Journal, T. 10, N 1(34), 2021, 240 - 242. google scholar
  • WyKHH, A.H. npaKTUHecKaa MeToguKa oöyneHua pyccKOMy astiKy KaK UHocrpaHHOMy. MocKBa: PyccKUH a3MK, 2003. google scholar
  • CrpentayK, E.H. “nepcneKTHBbi OHaaÖH - oöyneHHa pyccKOMy asbiKy KaK HHocrpaHHOMy b By3ax PO”. Russian Language Studies, Vol. 19, N 1, 2021,102 - 115. google scholar
  • Şengüder, Zoya. “Yabancı Dil Olarak Rusça Öğretiminde Edebi Metinlerin İşlevi”. Doktora Tezi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 2021. google scholar
  • .SKOBaeB, IO../I. “CKpunKa”, Lit-Ra.su, https://lit-ra.su/yuriy-yakovlev/skripka-5/, adresinden alındı. Erişim: 30.04.2022. google scholar

Literary Texts Utilization in Distant Teaching of Russian Language

Yıl 2022, , 223 - 239, 03.10.2022
https://doi.org/10.26650/jes.2022.012

Öz

In our study, the application of distance learning principles is discussed through the example of an online class that used a literary text developed for Istanbul University Faculty of Literature, Russian Language and Literature Department students. In this study, Russian contemporary author Yu. Ya. Yakovlev’s, “Skripka” (“Tne violin”) story was used in the second class (B1 level) of an Oral and Written Composition online lesson. The aim of this study is the development of an algorithm that both meets the needs and boosts the motivation of foreign students learning Russian as a foreign language by using literary texts, and by presenting conclusions or principles of online classes. The topicality level of this study is determined by the need to understand new educational conditions, improve the process of teaching Russian as a foreign language as well as to improve the quality of education and motivation of foreign students learning Russian remotely.

Kaynakça

  • Akkoyunlu, Buket, ve Salih Bardakcı. “Pandemi Döneminde Uzaktan Eğitim”. Rumeli Köprüsü Dergisi, Covid - 19 Özel Sayısı, (2020), 5 - 7. google scholar
  • Азимов Э.Г., Щукин A.H. Hobmm caoBapt MemoguaecKux TepMUHoB u noHaTun (meopua u npaKTUKa oöyaeHua M3MKaM). MocKBa: Hkap, 2009. google scholar
  • Байдашаева Э.М., Каралаш И.А. “Факторы успешности дистанционного обучения иностранному языку в современных условиях”. Лингвистика и образование, 3(3), 2020, 52 - 63.
  • Дмитриенко Н.П., Колчина О.Н., Мосова Д.В. “Общие принципы онлайн - обучения русскому языку как иностранному”. Актуальные вопросы современной филологии и журналистики, 2(41), 2021, 64 - 73.
  • Er, Mehmet ve Tarık Demir. “Simülatif Türkçe Öğretim Sistemlerinin Geliştirilmesi”. F. Ağca, A. Koç (Eds.). X. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu Bildiri Kitabı. Eskişehir: ESOGÜ Basımevi, (2019), 603 - 607. google scholar
  • İnce Yakar, Halide Gamze ve Özlem Fedai. “COVID-19 Salgını Sürecinde Yükseköğretimde Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi”, RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, Ö9 (Ağustos), (2021), 77 - 99. google scholar
  • KproaKOBa H.C., MoııiHiıcKası H.B. npaKTuaecKaa MemoguKa oöyaeHua pyccKOMy a3biKy KaK UHocrpaHHOMy. MocKBa: OauHTa, 2018. google scholar
  • HarnKOBCKaa, C.C. “KaK nogcraBHTb naeno, a He ııo;ıııo'/KKv CTygeHTaM bo BpeMa OHaaÖH - oöyneHHa pyccKOMy a3MKy KaK UHocrpaHHOMy”. Russian Language Studies, Vol. 19, N 1, 2021, 85 - 101. google scholar
  • noaar, E.C. noHaTUHHbiH annapaT gucTaH^uoHHO^o oöyneHua. Bonpocbi UHTepHeT oöpa3OBaHua. https://vio. uchim.info/Vio_19/cd_site/articles/art_1_21.htm, adresinden alındı. Erişim: 30.04.2022. google scholar
  • CaMHUK, H.H. “HHTepaKTUBHocTt b oöyaeHUu pyccKOMy a3biKy KaK UHocrpaHHOMy”. Baltic Humanitarian Journal, T. 10, N 1(34), 2021, 240 - 242. google scholar
  • WyKHH, A.H. npaKTUHecKaa MeToguKa oöyneHua pyccKOMy astiKy KaK UHocrpaHHOMy. MocKBa: PyccKUH a3MK, 2003. google scholar
  • CrpentayK, E.H. “nepcneKTHBbi OHaaÖH - oöyneHHa pyccKOMy asbiKy KaK HHocrpaHHOMy b By3ax PO”. Russian Language Studies, Vol. 19, N 1, 2021,102 - 115. google scholar
  • Şengüder, Zoya. “Yabancı Dil Olarak Rusça Öğretiminde Edebi Metinlerin İşlevi”. Doktora Tezi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 2021. google scholar
  • .SKOBaeB, IO../I. “CKpunKa”, Lit-Ra.su, https://lit-ra.su/yuriy-yakovlev/skripka-5/, adresinden alındı. Erişim: 30.04.2022. google scholar
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Uluslararası İlişkiler
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Zoya Şengüder Bu kişi benim 0000-0002-3377-5721

Yayımlanma Tarihi 3 Ekim 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

Chicago Şengüder, Zoya. “Yabancı Dil Olarak Uzaktan Rusça Öğretiminde Edebi Metinlerin Kullanımı”. Avrasya İncelemeleri Dergisi 11, sy. 2 (Ekim 2022): 223-39. https://doi.org/10.26650/jes.2022.012.