Küresel iklim değişikliğinin ve buzulların erimesinin su yolları taşımacılığına etkisi büyüktür. Buzulların erimesiyle deniz ve okyanus bölgelerinde açılan alanlarda yeni ticaret rotaları ortaya çıkmaktadır. Alternatif açılan yeni rotalar var olan kanal ve boğazların yükünü hafifletecek, taşımacılık sektörüne de mesafe ve zaman tasarrufu sağlayacaktır. Su yolları üzerinde yapılan ulaşımın diğer ulaşım türlerine göre daha güvenli ve ekonomik olması Rusya Federasyonu’nu (RF) ön plana çıkarmaktadır. Arktika Bölgesi’nde en uzun deniz kıyısına ve iç su yoluna sahip RF 2030 yılına kadar su yolları stratejik planını hazırlamıştır. Bu çalışmamızın konusu iç su yollarının ve suni olarak inşa edilen su kanallarının ülke ekonomisindeki yeri ile Baltık Denizi-Beyaz Deniz arasında bağlantı sağlayan kanallar, nehirler ve göllerdir. Çalışmada önce dünya üzerindeki belli başlı önemli iç su yollarının ve kanalların üzerinde yapılan taşımacılık faaliyetleri ile ticaretteki önemi üzerinde durulacaktır. İç su yollarının kara, hava ve demir yollarına göre daha ekonomik ve ekolojik boyutu incelenerek ardından Rusya Federasyonu’nun Beyaz Deniz-Baltık Denizi bağlantısını sağlayan iç su yolları, kanalları ve göllerinin ticarete yaptıkları ve yapabileceği katkıları incelenmeye çalışılacaktır. Çalışma çerçevesinde literatür taraması yapılmış , konu hakkında yapılan çalışmalar incelenmiş, Türkçe, İngilizce ve Rusça kaynaklar kullanılmıştır.
Due to global climate change, melting glaciers have significantly impacted waterway transportation by providing new trade routes in sea and ocean regions. These new alternative routes will not only alleviate the traffic burden on existing canals and the Bosphorus, but also save distance and time in transportation. The Russian Federation persists at the forefront of waterway transportation, with exceptionally safe and economical waterways, compared to other avenues of transportation. Featuring the longest coast and inland waterway in the Arctic, the Russian Federation is developing a strategic plan for waterway expansion to be fully enacted by 2030. This research explores the contribution of natural and artificial inland waterways to the country’s economy, along with the canals, rivers, and lakes that connect the Baltic Sea and Arctic Ocean. First, this study examines the transportation activities on the most common inland waterways and canals around the world and their significance on trade. Second, this study analyzes the economic and ecological dimensions of these inland waterways, in comparison with transportation by air, land, and railway. Finally, this study evaluates the present and future contributions of inland waterways, canals, rivers, and lakes that link the Baltic and the Arctic Sea to the domestic and international trade in the Russian Federation. Within the framework of this study, the literature review includes Turkish, English, and Russian sources.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Siyaset Bilimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 10 Sayı: 1 |