Günümüzde bilgi teknolojileri hayatımızın bir parçası haline gelmiştir. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin hızla gelişmesi ve teknik kaynakların kullanılmasıyla internetin artan popülaritesi, eğitim sürecinde bilgi teknolojilerinin entegrasyonuna neden olmuştur. Pandemiyle ilişkili olarak geçtiğimiz yıl meydana gelen olaylar, tüm dünya hükümetlerini korona virüs enfeksiyonunun yayılma riskini azaltmak için her türlü çabayı göstermeye zorlamıştır. Böylelikle tüm dünya uzaktan eğitime geçmek zorunda kalmış ve bu durum öğrenim sürecini evden çıkmadan sürekli hale getirmeye imkân sağlamıştır. İnternet teknolojisinin, elektronik kütüphanelerin, eğitimsel ve metodolojik multimedya materyallerinin, e-laboratuvar atölyelerinin kullanımı hiç şüphesiz gerekli bilgilerin elde edilmesini, görselleştirilmesini ve sistemleştirilmesini, birbirinden çok uzakta bulunan birkaç kullanıcı arasında bilgi alışverişinin gerçekleşebilmesini, nesneleri ve durumları incelemek amacıyla modelleme koşullarının yaratılmasını sağlamaktadır. Bu durum da eğitim sürecine dahil olan tüm katılımcıların interaktif bir etkileşim kurulabilmesini sağlayan güncellemelerin ve bilgi düzeyinin artmasına yardımcı olmaktadır. Aynı zamanda bu şekilde eğitim gören öğrencilerde internetteki bilgi kaynaklarını kullanma becerisindeki eksikliklerin yarattığı olumsuz sonuçlar da gözlenmektedir. Öğrencilerde bilgi kültürü yeterince gelişmemekte ve buna bağlı olarak çoğu zaman bilgi üzerinde çalışma konusunda öğrenciler yeteneksiz görünmektedirler. Bu nedenle ilgili materyalin derinlemesine özümsenmesine geçiş her zaman gerçekleşmemektedir. Bu çalışma Türkiye’de bilgi teknolojilerinin kullanılmasıyla yabancı dil olarak Rusçanın uzaktan eğitim yoluyla öğrenim sürecini incelemeyi ve gözlemlemeyi amaçlamaktadır. Çalışmanın kuramsal yöntemi çerçevesinde çeşitli bilimsel makalelerden, Rusça öğreniminde kullanılan yöntemsel ders kitaplarından ve kaynaklardan faydalanılmıştır. Yabancı dil olarak Rusçanın uzaktan eğitim yoluyla öğrenilmesinin sağladığı avantajlar ve beraberinde getirdiği dezavantajlar karşılaştırmalı bir analizle incelenmiş ve buna bağlı olarak ortaya çıkan sonuçlar sunulmuştur.
Yabancı dil Rusça Türkiye uzaktan eğitim bilgi teknolojileri avantajlar ve dezavantajlar
Information and communication technologies have become a part of daily life. The rapid development of these technologies and the growing popularity of technical resources and the Internet have caused the integration of information technologies (IT) into the education process. The onset of a global pandemic one year ago forced the governments of all countries to make every effort to reduce the spread of coronavirus infection. One step taken was a worldwide switch to distance learning, which made it possible to continue the learning process without leaving home. IT including electronic libraries, remote learning laboratories and workshops, and a variety of multimedia educational materials made it possible to exchange information across vast locations and distances. This expanded access in turn contributed to increasing knowledge levels and the world population’s interactive participation in the education process. At the same time, this expanded access to IT has not extended to everyone, and not all populations around the world had sufficient training to take advantage of the new resources; many societies lacked well–developed information cultures, and learners often found themselves unable to work with available information and tools. Therefore, deep assimilation of new material was inconsistent. The aim of this study is to examine and observe the process of using IT in Turkey to learn Russian as a foreign language through distance education. The advantages and disadvantages of the distance education process of Russian as a foreign language are examined, and the results are presented..
Информационные технологии прочно вошли в нашу жизнь. Стремительное развитие информационно-коммуникационных технологий и возрастающая популярность технических ресурсов и интернета, явились причиной интеграции информационных технологий в учебный процесс. Использование интернет-технологий, электронных библиотек, учебно-методических мультимедиа материалов, удалённых лабораторных практикумов, бесспорно, способствует получению необходимой информации, ее визуализации и систематизации, обмену информацией между несколькими пользователями, находящимися на большом расстоянии друг от друга, созданию условий для моделирования объектов и ситуаций с целью их изучения. В свою очередь, это содействует повышению уровня знаний и актуализации обеспечивающих интерактивного взаимодействия всех участников учебного процесса. В то же время отсутствие навыков обращения у обучаемых с информационными ресурсами интернета имеет и негативные следствия. У студентов недостаточно развита информационная культура, они часто оказываются неспособными работать с информацией, поэтому переход к глубокому усвоению материала не всегда реализуется. Данная статья посвящена обзору и анализу дистанционного обучения РКИ с использованием информационных технологий в Турции. Цель исследования - показать приемущества и недостатки дистанционного обучения РКИ в Турции. Для достижения поставленной цели применялись теоретические методы исследования: научных статей, опубликованных в рецензируемых журналах; учебников, методических материалов и пособий по изучению русского языка вне языковой среды, был проведен сравнительный анализ положительных и отрицательных сторон дистанционного вида обучения, сделаны выводы и заключения.
Иностранный язык Русский язык Турция дистанционное обучение информационные технологии преимущества и недостатки
Birincil Dil | Rusça |
---|---|
Konular | Siyaset Bilimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 10 Sayı: 1 |