İnsanların doğal alanlara olan ilgilerinin her geçen gün artması ve turizm endüstrisi içerisinde doğa temelli turizm sektörünün hızlı bir şekilde büyümesi üzerinde bu sektörde yaşanan yeni gelişmelerin rolü oldukça fazladır. Doğa temelli turizme yönelik seyahat planları yapan doğa turistlerinin turist profilleri ve seyahat motivasyonları diğer turist özelliklerine göre farklılık göstermektedir. Bu çalışmada, İzmir ilinde yaşayan ve doğa temelli turizm faaliyetleri kapsamında seyahat eden turistlerin seyahat motivasyonlarının ve turist profillerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada nicel araştırma yöntemi kullanılmış olup, İzmir’de doğa temelli turizm faaliyetlerine katılan yaklaşık 4000 kişi olduğu tahmin edilmekte olup, bunlardan 357 kişiye anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler R-Project programı ve SPSS-26 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sürecinde tanımlayıcı istatistiklerin yanı sıra, Cronbach Alfa güvenilirlik analizi, Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA), ölçeğin normal dağılım göstermemesi nedeniyle parametrik olmayan testler için Mann Whitney-U ve Kruskall Wallis-H testi analizleri kullanılmıştır. Analizlerin sonucunda İzmir’de yaşayan ve doğa temelli turizm faaliyetleriyle ilgilenen turistlerin demografik değişkenleri ile ölçeğin dört alt boyutu arasında anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir.
Doğa Temelli Turizm Turist Profili Seyahat Motivasyonu İzmir
Yok
-
Değerli katkılarınızdan dolayı teşekkür ederim.
It is remarkable in terms of tourism that people's interest in natural areas is increasing day by day and the nature-based tourism sector is growing rapidly within the tourism industry. The demographic and travel characteristics, travel motivations and generally tourist profiles of nature tourists who make travel plans for natural areas differ according to other tourist characteristics. In this study, it is aimed to determine the travel motivations and tourist profiles of the tourists living in Izmir and traveling within the scope of nature-based tourism activities. Quantitative research method was used in the study and a questionnaire was applied to 357 people participating in nature tourism activities. The obtained data were analysed using the R-Project program and the SPSS-26 package program. In the analysis process, in addition to descriptive statistics, Cronbach Alpha reliability analysis, Confirmatory Factor Analysis (CFA), Mann Whitney-U and Kruskall Wallis-H tests were used for non-parametric tests since the scale did not show normal distribution. As a result of the analysis, demographic variables (such as age, gender, education, income status) and sub-dimensions of the scale (motivation, preference of areas that come to the fore in terms of natural environment features, nature-based tourism activity preferences) has been determined that there are some significant differences between the factors that are effective in choosing the destination.
nature-based tourism tourist profile travel motivation İzmir
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 25 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |