Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’de 2001-2021 Yılları Arasında Doğum Yapan Kadınların Yaş Kuşaklarının Tespiti ve Kuşaklara Göre Doğum Eğilimleri

Yıl 2022, Sayı: 45, 181 - 193, 30.12.2022
https://doi.org/10.26650/JGEOG2022-1159356

Öz

Ülkeden ülkeye değişkenlik gösteren doğum eğilimleri kadınların yaşına, çalışma şartlarına, eğitim durumuna göre farklılık gösterebilmektedir. Bunlara ek olarak son yıllarda kadının dünyaya geldiği dönemde ülkenin durumu, siyasi koşulları ve teşvikleri doğum sayılarını etkilediği gibi doğum yapacak kadınların dünyaya geldiği zaman dilimi de etkili olabilmektedir. Yaş kuşakları olarak kabul edilen bu zaman dilimi, o dönemde dünyaya gelen bireylerin eğilimleri etkilemekte, benzer davranışlar sergilemelerine neden olmaktadır. Çalışma, 2001-2021 yılları arasında Türkiye’de doğum yapan kadınların yaş kuşaklarına göre doğum eğilimlerini kapsamaktadır. Temelde 4 kuşağı kapsayan annelerde; 1946-1964 Bebek Patlaması, 1965-1979 X Kuşağı, 1980-1999 Y Kuşağı ve 2000-2020 Z Kuşağı olarak kabul edilmiştir. 2001-2021 yılları arasında 18.341.959 Y Kuşağı doğumlu kadın anne olurken, X Kuşağı doğumlu 7.265.941 kişi anne olmuştur. En az doğum Z Kuşağında görülürken, bunu Bebek Patlaması anneleri takip etmiştir. Y Kuşağı doğumlu kadınların 40 yaşına kadar daha fazla doğuma katıldığı, 40’tan sonra ise bu sayının azalmaya başladığı görülmüştür. Bu görüş X Kuşağı anneleri için de geçerli iken, Bebek Patlaması annelerinde bunun tam tersi bir durum gerçekleşmiş ve kadınlar 40 yaşından sonrada doğuma katılmıştır.

Kaynakça

  • Akduman, G. & Hatipoğlu, Z. (2021). Kim bu Z kuşağı?. EMI Journal, 5(9): 203-226. google scholar
  • Islam, A., Cheong T. W., Yusuf D. H. M. & Desa H. (2011), A study on ‘generation Y’ behaviours at workplace in Penang. Australian Journal of Basic and Applied Sciences, 5(11): 1802-1812. google scholar
  • Aydın Çetin, G. & Başol, O. (2014). X ve Y kuşağı: Çalışmanın anlamında bir değişme var mı?. Electronic Journal of Vocational Colleges, 4(4): 1-15. google scholar
  • Can, B. & Avcı, S. (2021). Demografik geçiş teorisi açısından Türkiye’nin demografik geçiş aşamaları ve nüfuslanma süreci. Doğu Coğrafya Dergisi, 26(46): 229-252. google scholar
  • Chen, P. & Choi, Y. (2008). Generational differences in work vakues: A study of haspitality management. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 20(6): 595-615. google scholar
  • Çakmak, F. & Çelik, M. Y. (2017). Türkiye’de istihdamın kuşaklara göre analizi. Sayıştay Dergisi, 104: 65-86. google scholar
  • Demirel, Z. H. (2021). Çalışma hayatında geleceğin insan kaynağı: Alfa kuşağı. OPUS-Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 11(18): 1796-1827. google scholar
  • Glass, A. (2007). Understanding generational differences for competitive success. Industrial and Commercial Training, 39(2): 98-103. google scholar
  • Gürsoy, D., Chi, C. G. & Karadağ, E. (2013). Generational differences in work values and attitudes among frontline and service contact employees. International Journal of Hospitality Management, 32: 40-48. google scholar
  • Güzel, M. (2021). Alfa kuşağıyla birlikte değişen oyun algısı: Dijital oyuncaklar ve ekran bağımlılığı. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 8(70): 1344-1355. google scholar
  • Haeberle, K.,Herzberg J. & Hobby T. (2009). Leading the multigenerational workforce. Healthcare Executive, 24(5): 66-67. google scholar
  • Hafızoğlu, Y. (2021). Z kuşağı seçmen davranışları. Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 4(2): 141-164. google scholar
  • Howe, N. & Strauss B. (1993). 13th gen: Abort, retry, ignore, fail?. New york: Vintage Books. google scholar
  • Howe, N. & Strauss, W. (2000). Millennials rising: The next great generation. New york: Vintage Books. google scholar
  • Jha, A. K. (2020). Understanding generation alpha. OSF Preprints, 1: 1-12. google scholar
  • Kaplan, E. B. (2020). The millennial/gen Z leftists are emerging: Are sociologists ready for them?. Sociological Perspectives, 63(3): 408427. google scholar
  • Kapoor, C. & Solomon, N. (2011). Understanding and managing generational differences in the workplace. Worldwide Hospitality and Tourism Themes, 3(4): 308-318. google scholar
  • Karaaslan, S. (2014). Kuşaklararası farklılıkları örgütler üzerinden anlamak: Bir alan araştırması. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara. google scholar
  • Kazkondu, İ. (2020). Türkiye’de yeme içme alışkanlıklarının kuşaklara göre değişimi. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, Ankara. google scholar
  • Keleş, H. N. (2011). Y kuşağı çalışanlarının motivasyon profillerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2): 129- 139. google scholar
  • Kupperschmidt, B. R. (2000). Multigenerational employess: strategies for effective management. The Health Care Manager, 19(1): 65-76. google scholar
  • Lancaster, L. C. & Stillman, D. (2002). When generations colide: Who they are why they clash. how to solve the generational puzzle at work. New york: Harper Collins. google scholar
  • Latif, H. & Serbest, S. (2014). Türkiye’de 2000 kuşağı ve 2000 kuşağının iş ve çalışma anlayışı. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 2(4): 132-163. google scholar
  • Levickaité, R. (2010). Generations X, Y, Z: How social networks form the concept of the world without borders (The Case of Lithuania). LIMES Cultural Regionalistics, 3(2): 170-183. google scholar
  • Lower, J. (2008). Brace yourself here comes generation Y. Critical Care Nurse, 28(5): 80-85. google scholar
  • MacKenzie, J. & McGuire, R. (2016). The first generation of the twenty first century. http://magid.com/sites/default/files/pdf/MagidPluralistGenerationWhitepaper.pdf. adresinden alınmıştır. google scholar
  • Martin, C. A. & Tulgan, B. (2002). Managing the generational mix, Amherst. Kanada: HRD Press. google scholar
  • McCrindle, M. (2020). Understanding generation alpha. Avustralya: McCrindle Research Pty. Ltd. google scholar
  • Mohtar, S. & Abbas, M. (2014). Teenager’s preferences and choice behavior towards branded or unbranded products. IOSR Journal of Business and Management, 16(7): 98-103. google scholar
  • Oblinger, D. G. & Oblinger, J. L. (2005). Educating the Net Generation. Washington: An Educause e-Book. google scholar
  • Roberts, J.A. & Manolis, C. (2000). Baby boomers and busters: an exploratory ınvestigation of attitudes toward marketing advertising and consumerism. Journal of Consume Marketing, 17(6): 481-499. google scholar
  • Salahuddin, M. M. (2010). Generational differences impact on leadership style and organizational success. Journal of Diversity Management, 5(2): 1-6. google scholar
  • Sarıtaş, E. & Barutçu, S. (2016). Tüketici davranışlarının analizinde kuşaklar: Sosyal medya kullanımı üzerinde bir araştırma. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies, 3(2): 1-15. google scholar
  • Sertkaya Doğan, Ö. (2018). Türkiye’de 2040 ve 2060 nüfus projeksiyonlarına göre demografik fırsatlar. Türk &İslam Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi (TİDSAD), 5(18): 26-42. google scholar
  • Sertkaya Doğan, Ö. & Bostan, H. (2019). Türkiye’nin demografik dönüşümü ve nüfus projeksiyonlarına göre fırsatlar. Doğu Coğrafya Dergisi, 24(41): 61-90. google scholar
  • Sever İşçimen, D. (2012). Y kuşağı çalışanların iş yaşamından beklentilerinin karşılanma düzeyi ile kurumsal bağlılık arasındaki ilişki ve bir örnek uygulama. Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul. google scholar
  • Seymen, A. F. (2017). Y ve Z kuşağı insanı özelliklerinin milli eğitim bakanlığı 2014-2019 stratejik programı ve tübitak vizyon 2023 öngörüleri ile ilişkilendirilmesi. Kent Akademisi Dergisi, 10(4): 467-489. google scholar
  • Spitznas, T. J. (1998). Generation X: Why so glum?. Fairfield County Business Journal, 37(50):1. google scholar
  • Strauss, W. & Howe, N. (1991), Generations:The history of America’s future. 1584 to 2069. New york: Perennial. google scholar
  • Tapscott, D. (2008). Grown up digital: How the net generation is changing your world. New york: Amacom Books. google scholar
  • Taş, H. Y., Demirdöğmez, M & Küçükoğlu, M. (2017). Geleceğimiz olan Z kuşağının çalışma hayatına muhtemel etkileri. OPUS-Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 7(13): 1031-1048. google scholar
  • Taş, H. Y. & Kaçar, S. (2019). X, Y ve Z kuşağı çalışanlarının yönetim tarzları ve bir işletme örneği. OPUS-Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 11(18): 643-675. google scholar
  • Toruntay, H. (2011). Takım rolleri çalışması: X ve Y kuşağı üzerinde karşılaştırmalı bir araştırma. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul. google scholar
  • Tutgun Ünal, A. & L. Deniz. (2020). Sosyal medya çağında kuşakların sosyal medya kullanımı ve değerlerine yönelik bir dizi ölçek geliştirme çalışması. OPUS-Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 9(11): 1025-1057. google scholar
  • Twenge, J. M. & Campell S. M. (2008). Generational differences in psychological traits and their impact on the workplace. Journal of Managerial Psychology, 23(8): 862-877. google scholar
  • Twenge, J. M., Campell, S. M., Hoffman B. J. & Lance C. E. (2010). Generational differences in work value: leisure and extrinsic value increasing, social and intrinsic value decreasing. Journal of Management. 36(5): 1117-1147. google scholar
  • Washburn, E. R. (2000). Are you ready for generation x?. Physician Executive, 26(1): 51-58. google scholar
  • Williams, K. C. & Page, R. A. (2011). Marketing to the generations. Journal of Behavioral Studies in Business, 3: 1-17. google scholar
  • Yıldız, D. (2021). Türkiye’de korona virüsü pandemisi ve kuşaklar. Social Sciences Research Journal, 10(1): 1-7. google scholar
  • Yüksekbilgili, Z. (2015). Türkiye’de Y kuşağını yaş aralığı. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14(53): 259-267. google scholar
  • Zemke, R., Raines, C. & Filipczak, R. (2000). Generations at work: managing the clash of veterans, boomers, xers and nexters in your workplace. New york: Amacom Books. google scholar
  • Zemke, R., Raines, C. & Filipczak, B. (2013). Generations at work: managing the clash of boomers, gen Xers, and gen Yers in the workplace. 2. Baskı, New york: Amacom Books. google scholar

Determining the Generations of Women in Türkiye Who Gave Birth between 2001-2021 and Birth Propensity According to Generation

Yıl 2022, Sayı: 45, 181 - 193, 30.12.2022
https://doi.org/10.26650/JGEOG2022-1159356

Öz

Birth trends vary from country to country and can vary according to age, working conditions and educational conditions. Moreover, in recent years, it has been shown that the period in which a woman is born and her country’s status, political conditions and incentives to be able to affect the number of births as well as the age when they will give birth. This period, regarded as age generations affects the tendencies of individuals who were born during that time, causes them to behave similarly. This study examines the birth trends of Turkish women between 2001 and 2021, according to their age generation. These mothers are basically from four generations; the Baby Boomer Generation from 1946-1964, Generation X from 1965-1979, Generation Y from 1980-1999, Generation Z from 2000-2020. Between 2001 and 2021, 18.341.959 women from Generation Y born have become mothers, while 7.265.941 people from Generation X born have been mothers. At least in Generation Z, the Baby Explosion was followed by the mothers. Women born in Generation Y had more births by the age of 40, and after 40, the number began to decrease. While this view is valid for Gen X mothers, Baby Boom mothers have the opposite, and women have given birth after age 40.

Kaynakça

  • Akduman, G. & Hatipoğlu, Z. (2021). Kim bu Z kuşağı?. EMI Journal, 5(9): 203-226. google scholar
  • Islam, A., Cheong T. W., Yusuf D. H. M. & Desa H. (2011), A study on ‘generation Y’ behaviours at workplace in Penang. Australian Journal of Basic and Applied Sciences, 5(11): 1802-1812. google scholar
  • Aydın Çetin, G. & Başol, O. (2014). X ve Y kuşağı: Çalışmanın anlamında bir değişme var mı?. Electronic Journal of Vocational Colleges, 4(4): 1-15. google scholar
  • Can, B. & Avcı, S. (2021). Demografik geçiş teorisi açısından Türkiye’nin demografik geçiş aşamaları ve nüfuslanma süreci. Doğu Coğrafya Dergisi, 26(46): 229-252. google scholar
  • Chen, P. & Choi, Y. (2008). Generational differences in work vakues: A study of haspitality management. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 20(6): 595-615. google scholar
  • Çakmak, F. & Çelik, M. Y. (2017). Türkiye’de istihdamın kuşaklara göre analizi. Sayıştay Dergisi, 104: 65-86. google scholar
  • Demirel, Z. H. (2021). Çalışma hayatında geleceğin insan kaynağı: Alfa kuşağı. OPUS-Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 11(18): 1796-1827. google scholar
  • Glass, A. (2007). Understanding generational differences for competitive success. Industrial and Commercial Training, 39(2): 98-103. google scholar
  • Gürsoy, D., Chi, C. G. & Karadağ, E. (2013). Generational differences in work values and attitudes among frontline and service contact employees. International Journal of Hospitality Management, 32: 40-48. google scholar
  • Güzel, M. (2021). Alfa kuşağıyla birlikte değişen oyun algısı: Dijital oyuncaklar ve ekran bağımlılığı. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 8(70): 1344-1355. google scholar
  • Haeberle, K.,Herzberg J. & Hobby T. (2009). Leading the multigenerational workforce. Healthcare Executive, 24(5): 66-67. google scholar
  • Hafızoğlu, Y. (2021). Z kuşağı seçmen davranışları. Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 4(2): 141-164. google scholar
  • Howe, N. & Strauss B. (1993). 13th gen: Abort, retry, ignore, fail?. New york: Vintage Books. google scholar
  • Howe, N. & Strauss, W. (2000). Millennials rising: The next great generation. New york: Vintage Books. google scholar
  • Jha, A. K. (2020). Understanding generation alpha. OSF Preprints, 1: 1-12. google scholar
  • Kaplan, E. B. (2020). The millennial/gen Z leftists are emerging: Are sociologists ready for them?. Sociological Perspectives, 63(3): 408427. google scholar
  • Kapoor, C. & Solomon, N. (2011). Understanding and managing generational differences in the workplace. Worldwide Hospitality and Tourism Themes, 3(4): 308-318. google scholar
  • Karaaslan, S. (2014). Kuşaklararası farklılıkları örgütler üzerinden anlamak: Bir alan araştırması. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara. google scholar
  • Kazkondu, İ. (2020). Türkiye’de yeme içme alışkanlıklarının kuşaklara göre değişimi. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, Ankara. google scholar
  • Keleş, H. N. (2011). Y kuşağı çalışanlarının motivasyon profillerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2): 129- 139. google scholar
  • Kupperschmidt, B. R. (2000). Multigenerational employess: strategies for effective management. The Health Care Manager, 19(1): 65-76. google scholar
  • Lancaster, L. C. & Stillman, D. (2002). When generations colide: Who they are why they clash. how to solve the generational puzzle at work. New york: Harper Collins. google scholar
  • Latif, H. & Serbest, S. (2014). Türkiye’de 2000 kuşağı ve 2000 kuşağının iş ve çalışma anlayışı. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 2(4): 132-163. google scholar
  • Levickaité, R. (2010). Generations X, Y, Z: How social networks form the concept of the world without borders (The Case of Lithuania). LIMES Cultural Regionalistics, 3(2): 170-183. google scholar
  • Lower, J. (2008). Brace yourself here comes generation Y. Critical Care Nurse, 28(5): 80-85. google scholar
  • MacKenzie, J. & McGuire, R. (2016). The first generation of the twenty first century. http://magid.com/sites/default/files/pdf/MagidPluralistGenerationWhitepaper.pdf. adresinden alınmıştır. google scholar
  • Martin, C. A. & Tulgan, B. (2002). Managing the generational mix, Amherst. Kanada: HRD Press. google scholar
  • McCrindle, M. (2020). Understanding generation alpha. Avustralya: McCrindle Research Pty. Ltd. google scholar
  • Mohtar, S. & Abbas, M. (2014). Teenager’s preferences and choice behavior towards branded or unbranded products. IOSR Journal of Business and Management, 16(7): 98-103. google scholar
  • Oblinger, D. G. & Oblinger, J. L. (2005). Educating the Net Generation. Washington: An Educause e-Book. google scholar
  • Roberts, J.A. & Manolis, C. (2000). Baby boomers and busters: an exploratory ınvestigation of attitudes toward marketing advertising and consumerism. Journal of Consume Marketing, 17(6): 481-499. google scholar
  • Salahuddin, M. M. (2010). Generational differences impact on leadership style and organizational success. Journal of Diversity Management, 5(2): 1-6. google scholar
  • Sarıtaş, E. & Barutçu, S. (2016). Tüketici davranışlarının analizinde kuşaklar: Sosyal medya kullanımı üzerinde bir araştırma. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies, 3(2): 1-15. google scholar
  • Sertkaya Doğan, Ö. (2018). Türkiye’de 2040 ve 2060 nüfus projeksiyonlarına göre demografik fırsatlar. Türk &İslam Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi (TİDSAD), 5(18): 26-42. google scholar
  • Sertkaya Doğan, Ö. & Bostan, H. (2019). Türkiye’nin demografik dönüşümü ve nüfus projeksiyonlarına göre fırsatlar. Doğu Coğrafya Dergisi, 24(41): 61-90. google scholar
  • Sever İşçimen, D. (2012). Y kuşağı çalışanların iş yaşamından beklentilerinin karşılanma düzeyi ile kurumsal bağlılık arasındaki ilişki ve bir örnek uygulama. Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul. google scholar
  • Seymen, A. F. (2017). Y ve Z kuşağı insanı özelliklerinin milli eğitim bakanlığı 2014-2019 stratejik programı ve tübitak vizyon 2023 öngörüleri ile ilişkilendirilmesi. Kent Akademisi Dergisi, 10(4): 467-489. google scholar
  • Spitznas, T. J. (1998). Generation X: Why so glum?. Fairfield County Business Journal, 37(50):1. google scholar
  • Strauss, W. & Howe, N. (1991), Generations:The history of America’s future. 1584 to 2069. New york: Perennial. google scholar
  • Tapscott, D. (2008). Grown up digital: How the net generation is changing your world. New york: Amacom Books. google scholar
  • Taş, H. Y., Demirdöğmez, M & Küçükoğlu, M. (2017). Geleceğimiz olan Z kuşağının çalışma hayatına muhtemel etkileri. OPUS-Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 7(13): 1031-1048. google scholar
  • Taş, H. Y. & Kaçar, S. (2019). X, Y ve Z kuşağı çalışanlarının yönetim tarzları ve bir işletme örneği. OPUS-Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 11(18): 643-675. google scholar
  • Toruntay, H. (2011). Takım rolleri çalışması: X ve Y kuşağı üzerinde karşılaştırmalı bir araştırma. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul. google scholar
  • Tutgun Ünal, A. & L. Deniz. (2020). Sosyal medya çağında kuşakların sosyal medya kullanımı ve değerlerine yönelik bir dizi ölçek geliştirme çalışması. OPUS-Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 9(11): 1025-1057. google scholar
  • Twenge, J. M. & Campell S. M. (2008). Generational differences in psychological traits and their impact on the workplace. Journal of Managerial Psychology, 23(8): 862-877. google scholar
  • Twenge, J. M., Campell, S. M., Hoffman B. J. & Lance C. E. (2010). Generational differences in work value: leisure and extrinsic value increasing, social and intrinsic value decreasing. Journal of Management. 36(5): 1117-1147. google scholar
  • Washburn, E. R. (2000). Are you ready for generation x?. Physician Executive, 26(1): 51-58. google scholar
  • Williams, K. C. & Page, R. A. (2011). Marketing to the generations. Journal of Behavioral Studies in Business, 3: 1-17. google scholar
  • Yıldız, D. (2021). Türkiye’de korona virüsü pandemisi ve kuşaklar. Social Sciences Research Journal, 10(1): 1-7. google scholar
  • Yüksekbilgili, Z. (2015). Türkiye’de Y kuşağını yaş aralığı. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14(53): 259-267. google scholar
  • Zemke, R., Raines, C. & Filipczak, R. (2000). Generations at work: managing the clash of veterans, boomers, xers and nexters in your workplace. New york: Amacom Books. google scholar
  • Zemke, R., Raines, C. & Filipczak, B. (2013). Generations at work: managing the clash of boomers, gen Xers, and gen Yers in the workplace. 2. Baskı, New york: Amacom Books. google scholar
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Müjde Aydoğdu 0000-0002-1452-7730

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 8 Ağustos 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Sayı: 45

Kaynak Göster

APA Aydoğdu, M. (2022). Türkiye’de 2001-2021 Yılları Arasında Doğum Yapan Kadınların Yaş Kuşaklarının Tespiti ve Kuşaklara Göre Doğum Eğilimleri. Coğrafya Dergisi(45), 181-193. https://doi.org/10.26650/JGEOG2022-1159356
AMA Aydoğdu M. Türkiye’de 2001-2021 Yılları Arasında Doğum Yapan Kadınların Yaş Kuşaklarının Tespiti ve Kuşaklara Göre Doğum Eğilimleri. Coğrafya Dergisi. Aralık 2022;(45):181-193. doi:10.26650/JGEOG2022-1159356
Chicago Aydoğdu, Müjde. “Türkiye’de 2001-2021 Yılları Arasında Doğum Yapan Kadınların Yaş Kuşaklarının Tespiti Ve Kuşaklara Göre Doğum Eğilimleri”. Coğrafya Dergisi, sy. 45 (Aralık 2022): 181-93. https://doi.org/10.26650/JGEOG2022-1159356.
EndNote Aydoğdu M (01 Aralık 2022) Türkiye’de 2001-2021 Yılları Arasında Doğum Yapan Kadınların Yaş Kuşaklarının Tespiti ve Kuşaklara Göre Doğum Eğilimleri. Coğrafya Dergisi 45 181–193.
IEEE M. Aydoğdu, “Türkiye’de 2001-2021 Yılları Arasında Doğum Yapan Kadınların Yaş Kuşaklarının Tespiti ve Kuşaklara Göre Doğum Eğilimleri”, Coğrafya Dergisi, sy. 45, ss. 181–193, Aralık 2022, doi: 10.26650/JGEOG2022-1159356.
ISNAD Aydoğdu, Müjde. “Türkiye’de 2001-2021 Yılları Arasında Doğum Yapan Kadınların Yaş Kuşaklarının Tespiti Ve Kuşaklara Göre Doğum Eğilimleri”. Coğrafya Dergisi 45 (Aralık 2022), 181-193. https://doi.org/10.26650/JGEOG2022-1159356.
JAMA Aydoğdu M. Türkiye’de 2001-2021 Yılları Arasında Doğum Yapan Kadınların Yaş Kuşaklarının Tespiti ve Kuşaklara Göre Doğum Eğilimleri. Coğrafya Dergisi. 2022;:181–193.
MLA Aydoğdu, Müjde. “Türkiye’de 2001-2021 Yılları Arasında Doğum Yapan Kadınların Yaş Kuşaklarının Tespiti Ve Kuşaklara Göre Doğum Eğilimleri”. Coğrafya Dergisi, sy. 45, 2022, ss. 181-93, doi:10.26650/JGEOG2022-1159356.
Vancouver Aydoğdu M. Türkiye’de 2001-2021 Yılları Arasında Doğum Yapan Kadınların Yaş Kuşaklarının Tespiti ve Kuşaklara Göre Doğum Eğilimleri. Coğrafya Dergisi. 2022(45):181-93.